Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 18:01

Heey lieve Bokkers!

Ik ben op zoek naar (low budget) tips om mijn tuin een beetje leuker te maken! Nu is het meer een parkeerplaats dan een achtertuin! Omdat dit een eenkamerappartement is wil ik er niet al te veel geld in steken met het idee dat ik over 2-5 jaar hier misschien weer weg ga.

Hopelijk heeft er iemand leuke ideeën hoe ik dit zou moeten aanpakken. Door alle vormen die al in de tuin liggen vind ik het heel moeilijk om daarbuiten te denken en een compleet andere inrichting te bedenken.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mijn 'eisen' zijn dat de witte diepvries/hondenhok moeten blijven staan. En het blauwe grind moet ook zo blijven liggen, mijn hond gebruikt dat namelijk om in te poepen en plassen, super handig! En ik ben dol op gras, ik wil er dus echt ergens gras in :o


Ik ben benieuwd waar jullie mee komen en ik zal natuurlijk updates plaatsen van de stappen die gezet worden! :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3



Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 19:14

Mijn dame is inderdaad wat afgevallen maar krijgt al meer brokjes. Deze foto's zijn van vorige maand :)
[ img ]
[ img ]

Maar goed daar gaat dit topic niet over.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 19:25

Goof schreef:
Waarom poept je hond in je tuin?? :o



Omdat zij in de tuin zit wanneer ik aan het werken ben, ze word verder ook gewoon nog uitgelaten maar af en toe moet ze overdag ook nog poepen. Nou super handig als dat dan gewoon in het grind ligt en niet verspreid door de hele tuin.

Wanneer ik thuis ben is mijn hond gewoon binnen.

Maar ook daar gaat het topic niet over, hond word gewoon heerlijk verwend en komt niets te kort, no worry's. Mag het dan nu over de inrichting van mijn achtertuin gaan? :)

Nena heeft nu de hele tuin maar als er ergens gras komt wil ik daar een hekje omheen

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 21:59

Evelijn schreef:
Kon het niet uit mijn hoofd krijgen dus heb even wat getekend.
Ik heb beetje op schaal geprobeerd maar je had geen maten van je tuin gegeven dus dat was wat gokken. Een hokje is ongeveer 50 cm.

Het ontwerp gaat uit van beetje een strakke vlakverdeling doormiddel van verhoogde plantenbakken. Zou die ook best hoog maken... hoogte van je hond. Misschien die dichtbij je huis lager dan verder weg.
In die bakken zou ik dan naast grassen kiezen voor wat kleurrijke vaste planten en misschien voor kleur in het voorjaar bloembollen (tulpen, narcissen)

[ [url=m/B1SLcz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het oranje is dus voor de hond, het hok en zag dat ze ook een groot kussen had liggen, daar zou ik dan zelfde soort verhoging als plantenbak voor maken maar dan de helft of nog minder hoog zodat ze wat van de grond ligt en dus beschut achter die plantenbak die eraan grenst.

Al het grijze is dus bestrating en ik zou dus kiezen voor omkeren van de grindtegels en de stoeptegels.



Gaaf ontwerp dankjewel!! :D

Ik ga alles een beetje laten bezinken en dan gaan we eens kijken hoe we het uiteindelijk precies gaan aanpakken :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 21:31

Update!
[ img ]
[ img ]
(Nog veel onkruid tussen t gras :( )

Over 2 weken plantjes gaan kijken (en kopen waarschijnlijk). Het is nog echt niet af hoor :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 07:22

_l_amanda_l_ schreef:
Waaaauw, hoe gaaf is dat aan het worden, wat een kleur! Lekker bezig! *\o/*
Die containers recht op het midden zou ik dan weer niet doen, haha, maar daar links achterin ben je nog druk aan het klussen zie ik.. ;) En heel handig gebruik gemaakt van de randjes die er al in zaten, erg leuk geworden! Wat vindt de hond ervan?



Whaha nee het is zeker niet de bedoeling dat die kliko's daar blijven staan en die afschuwelijke tafel komt ook vanzelf vervanging voor, het is maar dat we een tafel hebben om gezellig buiten te kunnen eten met mooi weer. De kliko's staan normaal helemaal links achter in de tuin naast mn scooter maar zoals je ziet liggen daar inderdaad alle stenen dus dat past nu even niet. Stenen staan inmiddels op marktplaats hoop er snel vanaf te zijn en dan kunnen de kliko's en scooter weer op hun plek :)

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 08:56

Voor de hond is het trouwens maar goed dat t hek er staat. Die is normaal altijd dicht maar gisteren waren we in de tuin bezig en stond deze even open, komt ze letterlijk achter me in het zand staan graven |o flink op dr donder gegeven en blij met mn hekkie :')

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cent, CoonArt, eveliendb, Jolynne, Malenka, prii_boy, Ringo1973, Sjofel en 27 bezoekers