Even voorstellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheMaxim22

Berichten: 0
Geregistreerd: 30-05-22
Woonplaats: Zeewolde

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 19:57

Hallo bokt!

Mijn naam is Maxim, een 27 jarige man uit Zeewolde.

Ik kom mij nu toch maar even voorstellen aangezien ik hier waarschijnlijk wel het een en ander wil gaan plaatsen qua vragen of antwoorden. Ik kende bokt al wel een tijdje, maar leerde het beter kennen door mijn laatste ex, en heb er afgelopen maanden zelf al steeds vaker gebruik van gemaakt om vragen en antwoorden op te zoeken over paarden maar ook andere zaken.

Mijn geschiedenis met paarden is niet heel lang. Mijn zus heeft veel paard gereden en vond het als kleine jongen altijd al prachtig om mee te gaan! Verder wel eens met vriendinnen van mijn middelbare school mee geweest naar een verzorgpaard waar ik stiekem wel van kon genieten maar zelf iets ondernemen met paarden was er nooit van gekomen, bang wat andere zouden denken. Toen ik een een vriendin had die gek van paarden is kon ik ook heerlijk mee genieten en zelfs het rijden ervaren. Alsnog wou ik me ook niet al te veel in haar hobby mengen dus bleef er toch enigszins afstand tussen mij en paarden. Toen deze relatie tot een einde is gekomen en ik een woning nodig had, kwam ik in een woon community terecht. De zonnehoeve, een grote zorgboerderij met manege, pension stalling, fokkerij maar ook groente tuin, landbouwgrond, koeien, kippen, een bakker, een winkeltje en zaalverhuur. En alles biologisch met een hart voor dier en natuur. En ik voel me vereerd dat ik hier mag wonen. Sinds ik hier woon begin mei krijg ik regelmatig les in paardrijden. Maar help ook met de pension paarden op de wei zetten en leer ik jonge paarden beleren. En waar ik achter ben gekomen is dat ik hier enorm van kan genieten en goede energie uit haal. Bijna elke avond voor het slapen gaan een wandeling maken met een paard doet me goed! Ook het rijden is fijn om je hoofd even leeg te maken. En zit veel vooruitgang in. Er zijn hier soms ook wel eens wedstrijden en het lijkt mij leuk ooit eens mee te kunnen doen aan een springwedstrijd. Niet om de wedstrijd te winnen, maar om het meedoen. Want het meedoen is voor mij al een persoonlijke overwinning.

Maar genoeg over paarden, wie ben ik nu?
Een dierenvriend en natuurliefhebber! Maar ook een hart voor techniek. Ik heb een groen opleiding gevolgd en een opleiding voor licht- en geluids- techniek. Ik was ook begonnen aan een opleiding toegepaste biologie, en electro techniek waarin ik ook werkzaam was. Door omstandigheden is dit nog niet afgerond en doe ik nu even rustig aan om mijn leven weer op de rit te krijgen. Er zijn genoeg opties voor in de toekomst dus maak ik mij daar ook geen zorgen over.
Verdere hobby's zijn tuinieren, zowel buiten als binnen planten het liefst dat ik alles vanaf een zaadje laat opgroeien. Maar ook onderwater tuinieren, ofwel aquascaping, ik heb een aantal aquaria met waterplanten, slakjes, garnalen en vissen natuurlijk! Verder heb ik nog 2 katten als huisdier, puck en Miep, broer en zus. en een beginnende mierenkolonie, dit is echter voor eigen onderzoek en laat ik weer vrij op het moment dat er genoeg werksters geboren zijn. Tot nu toe alleen nog eitjes en cocons. Ik heb dus geen eigen paard. Maar dat sluit ik zeker niet uit voor de toekomst. Maar dat laat ik hier dan waarschijnlijk ook wel weten. Sterrenkunde is ook nog een hobby van mij waar ik uren over kan praten en veel van weet. Heb ook een mooie telescoop die ik eigenlijk te weinig er bij pak. En als laatst hou ik nog van zeilen wat me met de paplepel is ingegoten omdat mijn hele gezin zeilt. Ik ben nog wel het een en ander vergeten te vertellen maar denk dat dit al wel voldoende is om een beeld te krijgen van mij

Verder hoop ik hier nog wijzer te worden wat betreft paarden en misschien wat andere onderwerpen. Bijvoorbeeld wat te doen tegen vliegen? Want ik woon dus boven de stallen en er zijn er hier veel die ik niet allemaal buiten kan houden. En gif word hier niet gebruikt, iemand al een alternatief?
Ook hoop ik mijn wijsheid over andere onderwerpen te kunnen delen met jullie en misschien de dingen die ik hier leer over paarden ook wel!

Nou dat was het dan wel weer,
Groetjes, Maxim!

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:17

Welkom op bokt! :D

TheMaxim22

Berichten: 0
Geregistreerd: 30-05-22
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 08:31

axel_1997 schreef:
Welkom op bokt! :D


Dankjewel! Wat maak jij toffe spullen op je profiel! Lijkt mij ook leuk om ooit eens een eigen dekje te maken, goed idee!

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:22