Hoe verder gaan na vreemdgaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniemleven
Berichten: 0
Geregistreerd: 08-09-20

Hoe verder gaan na vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 09:40

Hoi Bokkers,
Ik zit met een lastige situatie en wil graag jullie advies. Ik zal bij het begin beginnen. Mijn vriend en ik zijn ruim 6 jaar samen en wonen inmiddels ook al een aantal jaar samen. Voorheen heb ik nooit aan onze relatie getwijfeld, ik was altijd dolgelukkig. Nu ben ik er een jaar geleden achter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik vond een berichtje in zijn telefoon en hem hem hiermee geconfronteerd. Na doorvragen heeft hij de waarheid opgebiecht; hij heeft acht keer afgesproken met een prostituee en haar betaald voor haar diensten. Dit speelde de laatste paar maanden voordat ik het berichtje ontdekte. Als reden hiervoor zegt hij dat hij wilde weten hoe het met een ander was (we waren elkaars eersten) en dat hij het heel erg spannend vond. Het gaf hem zo veel adrenaline dat het hem niet lukte om te stoppen. Hij voelt zich er verschrikkelijk schuldig over en schaamt zich heel erg. Hij was heel erg bang dat ik het uit zou maken met hem. Het voelde voor mij als een klap in mijn gezicht en heeft me aan het twijfelen gemaakt over onze relatie. Ik ben bang dat hij me nog een keer zal bedriegen en voel me verschrikkelijk. De laatste jaren is de intimiteit in onze relatie afgenomen, omdat ik hier minder behoefte aan had. Na het ontdekken van het vreemdgaan zijn we praktisch nooit meer intiem. Hij geeft aan dit te begrijpen en respecteert dit. Soms voelt onze relatie meer als een vriendschap. Want dat is het lastige; hij is mijn allerbeste maatje en ik houd ontzettend veel van hem. Ik wordt blij als ik hem zie en wil niet zonder hem. Wel voelt de relatie vanuit mijn kant wat meer bekoeld, de verliefdheid lijkt soms weg. Het houden van is nooit weg gegaan, het vertrouwen is wel minder. Hij zegt het niet meer te doen en nooit meer te willen doen, en ik zal hem op zijn woord moeten geloven, dat vind ik lastig. Ik wil graag verder met hem maar weet soms niet hoe. We zijn verloofde en ik wil graag mijn toekomst met hem delen, alles is perfect behalve het stukje vreemd gaan. In mijn omgeving weten alleen de ouders van mijn vriend het. Zij waren erg teleur gesteld in hem en boos. Er wordt niet meer over gepraat. Voor de rest weet niemand het, ik schaam me ervoor en vraag me af waarom ik niet goed genoeg ben. Zijn er hier meer bokkers die met vreemd gaan te maken hebben gehad? Hoe hebben jullie verder kunnen gaan? Is dat überhaupt wel mogelijk? Ik hoor het graag.
Liefs, anoniem


juval
Berichten: 13171
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Hoe verder gaan na vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:48

wat moeilijk, voor jullie allebei!

Ik begrijp heel goed dat het vertrouwen weg is. Of dat ooit weer terugkomt, dat weet ik niet.

Ik vind een relatie zonder intimiteit niet gezond.. wel als vrienden, maar niet als relatie. Als ik in jouw situatie zou zijn zou ik er een punt achter zetten.

veel sterkte!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Solistar
Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:49

Ach wat verschrikkelijk :(:) Praat er in ieder geval met mensen over, stop het niet weg, je moet door een rouwproces. Ik denk, mocht je verder willen gaan, het verstand is hulp van een relatietherapeut oid te vragen. Geen intimiteit na zo'n actie is heel begrijpelijk, maar op langere termijn is dat niet houdbaar als jullie echt als partners verder willen.
Laatst bijgewerkt door Solistar op 08-09-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:49

Wat naar TS.. Dikke kroel!

Helaas is dit bij mij gebeurd na 8 jaar relatie in 2009. Vriend ging vreemd met de enige vrouwelijke collega.
Via een SMS kwam ik hierachter. Hij werd boos dat ik überhaupt in zijn telefoon gekeken had...
Voor mij kwam het, ondanks vermoedens en alle tekenen aan de wand, toch als een klap. Bleek dat hij me wilde verlaten voor haar etcetc. Terwijl ik in de veronderstelling was dat we een fantastische relatie hadden, samen zouden gaan wonen... Hij zag dat iets anders.
Waarom..? Zij troostte hem als het gesprek op het verlies van zijn vader kwam... Bij mij weigerde hij er simpelweg over te praten.. Heb het hem vaak gevraagd; hoe voel je je? Wil je erover praten? Of misschien juist niet.

Anyway, wij zijn doorgegaan. Zij bleef daar werken. Op den duur ging het bedrijf failliet. Zij regelde een nieuwe baan voor hem, waar zij natuurlijk ook werkte.
Wij gingen in een pauze. Ik trok het zo slecht allemaal. 3 weken een pauze leek me een goed idee.
Toen ging ik met mijn beste vriendin naar het strand, en daar liep hij, met zijn vrienden, en haar.
Tuurlijk.
Ook toen zijn we doorgegaan.
Tot 2015. zij was inmiddels uit zijn leven, nadat zij dus wel daadwerkelijk uit haar relatie was gestapt voor hem.
Ik kwam erachter dat hij nogal van poedersuiker hield. Ik ben niet dom, maar deze man wist dit zo intens goed te verbergen. En buiten dat, mijn gevoel was toch zeker al een jaar heel erg minder.

Ik ben nooit over 2009 heen gekomen.
Ik persoonlijk heb gezegd dat we het na 2009 nooit meer hadden moeten willen lijmen. Het zou mij een hoop verdriet besparen, maar dat weet ik nu en dat zegt niets over jouw situatie.
Het sleet eraf bij mij, dus het is mogelijk. Maar wantrouwen zal er zeker zijn denk ik.

En laat ik 1 ding heel duidelijk stellen; jij hoeft je nergens voor te schamen of je te min voelen.
Jij, jouw lijf, jouw karakter en gewoon wie je bent staan compleet los van zijn scheve schaats.
Hou dat alsjeblieft jezelf voor want dat hij de fout is gaat is 1, maar dat jij jezelf hiervoor enigszins verantwoordelijk houdt (ik vraag me af waarom ik niet goed genoeg ben) mag écht niet.


Mijn PB Box staat altijd voor je open...
Dikke kroel...

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

meggiemeg
Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:50

Vertrouwen is een groot goed wat je mag hebben in elkaar, eenmaal beschadigd is het erg lastig om te herstellen.
Je zegt dat je verder wilt met hem maar ook zeg je dat de intimiteit minder/weg is. Juist intimiteit is belangrijk binnen een relatie.
Houden van is niet altijd genoeg om een relatie stand te laten houden. Je hebt meer nodig daar in.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:53

Persoonlijk zou ik naar de prutsmutsen gaan gemakkelijker kunnen vergeven dan vreemd gaan met een bekende.
Bij de prutsmutsen speelt geen liefde/verliefdheid mee. Geen vrouw die gaat stoken verlaat je vrouw voor mij.

Maar je hebt er nu zelf wel een aandeel in hoe het verder gaat.
Je schrijft "alles is perfect behalve het stukje vreemd gaan"
en dat is natuurlijk niet zo. Jullie zijn meer dan broer en zus. Zou je daar geen hulp in kunnen vinden?

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:54

TS ik heb nu geen tijd om een heel bericht te typen. Maar mijn ex zocht ook aandacht bij anderen uit onzekerheid. Ik hield ook enorm van hem. Ik was gek op hem. En inderdaad het verliefde ging steeds meer weg. Ik heb nu een nieuwe vriend. En wat ik met hem voel overtreft mijn vorige relatie. Ik voel een grenzeloos vertrouwen, enorme aantrekkingskracht en alsof het zo hoort.

Je kan dus best heel erg van iemand houden maar dat het "hem gewoon niet is". Dat neemt niet weg dat je veel van elkaar houdt, geleerd hebt en een leuke tijd hebt gehad. Ik zou dus deze ongezonde relatie beëindigen en jezelf ontdekken en genieten van het alleen zijn. Het is niet normaal dat wanneer je zo jong bent de intimiteit al weg is uit een relatie. Dan mist er gewoon "iets". Zeker als je vriend wel die behoefte heeft en die dus blijkbaar buitenshuis gaat zoeken. Dan past het gewoon niet.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:58

Zo, pittige situatie TS. Heel veel sterkte gewenst! Ik vind het wel heel heftig dat hij dus gewoon naar de prutsmutsen is gegaan, dat is imo iets anders dan een slippertje tijdens het uitgaan. Ik zou mijn vriend dit niet kunnen vergeven. Dit is zo ontzettend bewust vreemdgaan, en dan verdorie ook gewoon 8 keer! Je verdient zoveel beter dan dit. Ik snap dat het "makkelijk" praten is als je er niet midden in zit, maar naar de prutsmutsen om bewust vreemd te gaan is echt echt echt niet okay.

Mijn PB box staat voor je open TS, mocht je daar behoefte aan hebben.

MarliesV
Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:59

_Penotti schreef:
Persoonlijk zou ik naar de prutsmutsen gaan gemakkelijker kunnen vergeven dan vreemd gaan met een bekende.
Bij de prutsmutsen speelt geen liefde/verliefdheid mee. Geen vrouw die gaat stoken verlaat je vrouw voor mij.

Maar je hebt er nu zelf wel een aandeel in hoe het verder gaat.
Je schrijft "alles is perfect behalve het stukje vreemd gaan"
en dat is natuurlijk niet zo. Jullie zijn meer dan broer en zus. Zou je daar geen hulp in kunnen vinden?


Hier sluit ik mij bij aan.

Is relatietherapie en/of een sexuoloog een optie voor jullie.

Als je beide aan je relatie wilt werken en verder wilt met elkaar, denk ik dat jullie dat wel nodig hebben.
Zo wordt het een broer-zus relatie waar je beide niet gelukkig in wordt.

Vind het wel bewonderingswaardig dat hij een prostituee heeft bezocht. Dat getuige wel in mijn ogen van respect voor de relatie.
Ja het is vreemdgaan, en nee ik praat het niet goed. Maar het is in mijn ogen makkelijker te verkroppen omdat het puur lust is en geen gevoelens.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

JoyceLa
Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:03

Jeetje, heftig!

Ik snap je tweestrijd helemaal!

Zelf heb ik ook samengewoond met iemand die vreemd is gegaan. En het was een moeilijke beslissing maar ik heb na een aantal maanden besloten dat het niet meer werkte en ben bij hem weggegaan.

Als het vertrouwen eenmaal geschonden is en iemand je zo onzeker maakt, is dat in mijn ogen ongezond. Ik had ook de neiging om steeds op zijn telefoon te kijken en werd erg argwanend. Ik vond het, het niet waard. En kwam tot de conclusie dat ik hem mij niet waard vond. Makkelijk was het zeker niet, je hoofd en hart spreken elkaar tegen. Toch ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt!

Nu jaren later woon ik samen met iemand die mij wel waardeert, iemand die ik vertrouw en die mij geliefd laat voelen. Zo hoort het.

Begrijp me niet verkeerd, het heeft me echt wel jaren gekost om over mijn onzekerheid te komen, en in de tussentijd dat ik date, heb ik echt wel problemen met vertrouwen gehad.

In mijn ogen is iemand die je, je zo laat voelen je echt niet waard. Hij kan er spijt van hebben dat is makkelijk gezegd maar voorlopig ben jij je zelf kwijt, en at kan heel lang duren voordat je weer weet wat je waard bent!

Hij had het ook met jou kunnen bespreken hoe hij behoefte had of nieuwsgierig was naar... En ervoor kiezen elkaar (tijdelijk) los te laten zodat hij kon experimenteren, maar dan had jij de keus gehad of je het ermee eens was en alsnog met hem door zou willen.

Meid, ook jij verdiend iemand die alleen voor jou gaat!

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:04

MarliesV schreef:
Vind het wel bewonderingswaardig dat hij een prostituee heeft bezocht. Dat getuige wel in mijn ogen van respect voor de relatie.
Ja het is vreemdgaan, en nee ik praat het niet goed. Maar het is in mijn ogen makkelijker te verkroppen omdat het puur lust is en geen gevoelens.


Respect voor de relatie? Dit is een grap toch?

Hij is, met volle bewustzijn, acht(!!) keer een ander wijf liggen neuken en heeft er nog voor betaald ook. Jij noemt dat respect voor de relatie? Mijn hemel.

JoyceLa
Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:07

__Sannne schreef:
MarliesV schreef:
Vind het wel bewonderingswaardig dat hij een prostituee heeft bezocht. Dat getuige wel in mijn ogen van respect voor de relatie.
Ja het is vreemdgaan, en nee ik praat het niet goed. Maar het is in mijn ogen makkelijker te verkroppen omdat het puur lust is en geen gevoelens.


Respect voor de relatie? Dit is een grap toch?

Hij is, met volle bewustzijn, acht(!!) keer een ander wijf liggen neuken en heeft er nog voor betaald ook. Jij noemt dat respect voor de relatie? Mijn hemel.[/quote

Als hij Respect had gehad, had hij het bespreekbaar gemaakt in plaats van stiekem naar de prutsmutsen te gaan. Vind dat inderdaad juist respectloos. Als ze er niet per ongeluk achter was gekomen had ze het niet geweten.. Hoe is dat respectvol?

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

MarliesV
Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:07

__Sannne schreef:
MarliesV schreef:
Vind het wel bewonderingswaardig dat hij een prostituee heeft bezocht. Dat getuige wel in mijn ogen van respect voor de relatie.
Ja het is vreemdgaan, en nee ik praat het niet goed. Maar het is in mijn ogen makkelijker te verkroppen omdat het puur lust is en geen gevoelens.


Respect voor de relatie? Dit is een grap toch?

Hij is, met volle bewustzijn, acht(!!) keer een ander wijf liggen neuken en heeft er nog voor betaald ook. Jij noemt dat respect voor de relatie? Mijn hemel.


Je hoeft het niet eens te zijn he, kan je gewoon zeggen.

Ja, ik vind vreemdgaan met iemand die er zijn werk van heeft (prostituee) van meer respect getuigen dan vreemdgaan met de buurvrouw.
Puur vanuit emotioneel oogpunt. Mannen koppelen sex veel makkelijker los van een relatie en gevoelens over het algemeen dan vrouwen. Door bewust voor een sexwerker te kiezen, koppel je voor mij je lust los van je liefde voor je partner.

En nee, ik vind het nog steeds not done en vreemdgaan, en is het niet zo dat mijn vent een vrijbrief heeft om naar de prutsmutsen te gaan.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:08

Ik heb mijn ex destijds nog een kans gegeven maar dat had ik nooit moeten doen. Later in de relatie gebeurde het weer toen met de stagaire op zn werk, ik heb ze op heterdaad thuis betrapt toen ik een keer eerder naar huis ging dan normaal en ik kookte van woede! Bleek dat het al een half jaar aan de gang was. Ergens voelde ik wel dat er iets niet klopte maar wist niet precies wat dat zou kunnen zijn. Voor mij is het echt einde relatie als mn partner die grens over gaat. Ik ga geen tijd meer verspillen aan iemand die geen respect heeft voor mij. Dat kan ik niet en dat wil ik ook niet, ik verdien beter dan dat.

Sterkte TS en volg je eigen gevoel hierin! Als jij het de moeite waard vind om er samen voor te vechten dat moet je dat doen. Het vertrouwen terug krijgen is een hele opgave in zo'n situatie en dat kan best lang duren!

Broken crayons still color

AylaL
Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:08

Beste TS,

Ik vind het zo enorm rot voor je, ik heb het zien gebeuren in mijn persoonlijke omgeving (met prostituees) waarbij man werd vergeven, dit is niet zo goed afgelopen.
Het enige advies wat ik heb is om er voor je eigenbelang een punt achter te zetten,dat vertrouwen zal nooit meer terug komen behalve als je in volledige controle bent over zijn leven maar dit is natuurlijk ook niet wenselijk.
Mijn berichtenbox is open voor als je het hele verhaal wil horen.

Heel veel succes :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe verder gaan na vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:13

Ik snap wel wat MarliesV probeert te zeggen, alleen zou ik het woord respect er niet bij gebruiken.
TS, ik denk dat een relatietherapeut/sexuologe hier idd wel bij ingeschakeld kan worden.
Maar uiteindelijk is het aan jou of je hem ooit nog kunt vertrouwen.

Heel veel sterkte! Wat een enorme rotsituatie :(:)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:15

Jullie zijn jonge mensen met een levensgroot probleem, zoek professionele hulp anders redden jullie het niet. Je kunt duizenden verhalen over bedrog aanhoren, dat lost het niet op. Ook van jouw kant moet er veel gebeuren want geen seks meer is dodelijk in veel gevallen . Wanneer jij geen seks meer hoeft/wil laat hem dan gaan of ga in therapie, samen. En daarmee praat ik zijn uitstapjes niet goed maar het gevolg is heftig, ook voor hem.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:16

Ik ben het met Marlies en penotti eens.
Hij kiest duidelijk voor jou, maar komt op een bepaald gebied wat tekort.

Ik vind het niet realistisch om te verwachten dat hij nooit zin heeft omdat jij dat ook niet hebt..
Om nou te zeggen dat jullie iedere dag als konijnen tekeer moeten gaan is overdreven, maar je bent er een jaar geleden achter gekomen, daarna bijna niet meer intiem geweest en jullie zijn nog zo jong..

moonsparkle
Berichten: 21699
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:30

Ik zou er niet mee door kunnen gaan. Ten eerste omdat het vertrouwen altijd geschaad blijft en ik wil niet onzeker hoeven zijn binnen een relatie. Daarbij gaf hij aan dat het hem zo'n kick gaf dat ik gelijk al zou denken dat gevoel wil hij weer gaan hebben. Veel sterkte bij je keuze ts, lijkt me een hele moeilijke situatie na zoveel jaar.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

rien10
Berichten: 14563
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoe verder gaan na vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:36

Vertrouwen terugkrijgen is de meest lastige denk ik. Als het al 100% terug kan komen. Wellicht blijft het op 97% of zo. Ik denk dat je in gesprek moet. Waarom gebeurde dit. Wat was de oorzaak/waren de oorzaken, wat was de aanleiding. Hoe denk je hier in de toekomst mee om te gaan, zowel hij als jij. Hoe denk jij TS dat je er in de toekomst mee omgaat als het nog een keer gaat gebeuren. Willen jullie kinderen? Hoe stabiel wil je je relatie hebben voordat er een baby komt etc. etc. Praten praten praten totdat het je strot uit komt. Succes en heel veel sterkte toegewenst.

Juangi
Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:39

MarliesV schreef:
Je hoeft het niet eens te zijn he, kan je gewoon zeggen.

Ja, ik vind vreemdgaan met iemand die er zijn werk van heeft (prostituee) van meer respect getuigen dan vreemdgaan met de buurvrouw.
Puur vanuit emotioneel oogpunt. Mannen koppelen sex veel makkelijker los van een relatie en gevoelens over het algemeen dan vrouwen. Door bewust voor een sexwerker te kiezen, koppel je voor mij je lust los van je liefde voor je partner.


Nog praktischer gezien: Hij kan ook een prostitué hebben bezocht omdat er simpelweg niemand anders in zijn omgeving was waar hij het mee kon doen....

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:42

Virtuele knuffel, want ontdekken dat je bedrogen bent is altijd heel rot.

Ik ben het alleen oneens met de uitspraak dat alles perfect is, behalve het vreemdgaan. Je geeft aan dat de intimiteit de laatste jaren is afgenomen omdat jij er minder behoefte aan hebt, maar blijkbaar heeft hij er wel behoefte aan. Ik zou overwegen om relatietherapie op te zoeken, want er is een flinke mismatch qua behoefte aan intimiteit.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Juangi
Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:43

Minder intimiteit in een relatie hoeft geen probleem te zijn, mits jullie allebei content zijn met de hoeveelheid. Maar als één persoon toch meer of anders wilt, kan het een issue worden in de relatie.

Uit mijn ervaring is dat het heel lastig is om het vertrouwen weer terug te winnen na vreemdgaan. In een lange relatie heeft mijn ex het ook gedaan maar het brengt zoveel twijfels en onzekerheden met zich mee, dat het lastig is om achter je te laten. De enige manier om gezond weer verder te gaan na vreemd gaan is openheid, maar ook de onzekerheid van toen achter je te laten en het vreemd gaan niet steeds mee te nemen in discussies.

Anoniemleven
Berichten: 0
Geregistreerd: 08-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 10:46

Dag allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ik lees ze allemaal door.

Zowel ik als mijn vriend willen graag voor de relatie gaan; dit hebben we beiden uitgesproken en we zijn beiden bereid hier veel werk in te stoppen. Nadat het net gebeurd was zijn we inderdaad naar een seksuoloog gegaan, wat ons veel heeft geholpen. Hierna nam onze intimiteit weer toe en heb ik bij mijn vriend een grote verandering gezien wat betreft het praten over zijn gevoelens. We praten nu veel meer. Hij heeft op zijn werk gehuild de dag nadat ik erachter hen gekomen waardoor zijn collega's weten wat er gebeurd is. Hij is hierdoor zeker een half jaar uitgekotst en gepest door zijn collega's, die hebben het allemaal voor mij opgenomen. Ik keur zeker niet goed hoe ze dat gedaan hebben maar ben wel blij dat hij erop aan gesproken is. We zijn gestopt bij de seksuoloog omdat het oprecht goed ging met ons en het ook erg kostbaar was. Maar helaas is na een tijd weer onzekerheid bij mij ontstaan. Misschien is dit iets wat onderhouden moet blijven worden de komende tijd.

Het feit dat hij vreemd gegaan is met een prostituee, zie ik ook als geel minder erg dan met een voor hem bekende. Er was inderdaad alleen sprake van lust en nieuwsgierigheid, gelukkig geen verliefdheid of andere gevoelens.

Het geeft gewoon zo'n tweestrijd.
Mijn hoofd zegt: alarm, wegwezen laat je niet nog een keer kwetsen. Er is altijd een kans aanwezig dat het nog een keer zal gebeuren.
Mijn hart zegt: ik wil eerst alles geprobeerd hebben en wil de relatie niet zomaar opgeven. Ik houdt ontzettend veel van hem en hen blij als ik hem zie. We knuffelen veel en dan voel ik me veilig hij hem. Ik wil niet zonder hem. Als hij vanmiddag uit werk wil ik dat hij kiest; of we gaan samen in relatietherapie of we zetten er een punt achter en blijven vrienden.

Kimbers
Berichten: 5101
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:48

MarliesV schreef:
MarliesV schreef:
Vind het wel bewonderingswaardig dat hij een prostituee heeft bezocht. Dat getuige wel in mijn ogen van respect voor de relatie.
Ja het is vreemdgaan, en nee ik praat het niet goed. Maar het is in mijn ogen makkelijker te verkroppen omdat het puur lust is en geen gevoelens.


Je hoeft het niet eens te zijn he, kan je gewoon zeggen.

Ja, ik vind vreemdgaan met iemand die er zijn werk van heeft (prostituee) van meer respect getuigen dan vreemdgaan met de buurvrouw.
Puur vanuit emotioneel oogpunt. Mannen koppelen sex veel makkelijker los van een relatie en gevoelens over het algemeen dan vrouwen. Door bewust voor een sexwerker te kiezen, koppel je voor mij je lust los van je liefde voor je partner.

En nee, ik vind het nog steeds not done en vreemdgaan, en is het niet zo dat mijn vent een vrijbrief heeft om naar de prutsmutsen te gaan.


Naar de prutsmutsen gaan vind ik sowieso idioot. Enig idee hoeveel vrouwen daar zitten tegen hun wil?
Getuigt van respect als je man naar de prutsmutsen gaat ipv naar de buurvrouw :') dit vinden wij niet gek, dit vinden wij bijzonder.

Succes ts, ik heb mijn relatie te lang laten doorsudderen achteraf gezien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers