Geopereerd aan OCD nu kraakbeenschade iemand ervaring?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
QOC079
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-06-20

Geopereerd aan OCD nu kraakbeenschade iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 19:52

Hoi allemaal,

Mijn paard Fries 7 jaar is vanochtend geopereerd aan OCD in haar sprong gewricht.
Ik heb het 4 weken geleden ontdekt toen haar sprong opgezwollen was en ik de DA erbij had gehaald om er een foto van te maken.
Los van de gezwollen sprong liep mijn paard niet kreupel.
De ocd is nu verwijderd.
Echter heeft ze nu kraakbeenschade opgelopen. Het kraakbeen is nu ruw ipv glad en er zitten roze plekken op. Te zien op de foto van de kijk operatie.
Ze zeggen nu dat de beschadiging voor artrose kan zorgen. Ik ben heel benieuwd wat de gevolgen hiervan zijn na haar herstel. Ik ben echt bezorgd. Ze is nog jong.. iemand ervaring na een ocd operatie met kraakbeenschade als gevolg? Ik hoor het heel graag!


JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Geopereerd aan OCD nu kraakbeenschade iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:07

Hallo Quinto097, welkom op Bokt. Wat vervelend dat je paard dit heeft, helemaal omdat ze nog zo jong is. Helaas zelf geen ervaring met dit soort dingen, maar ik denk dat er op Bokt vast wel meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Bij [MD] Medisch zul je vast wel meer informatie kunnen vinden.

Jouw vraag hoort daar eigenlijk ook thuis. Zelf verplaatsen kun je helaas niet, maar ik heb al een moderator gevraagd dit even voor jou te doen.

Voor je paard hoop ik dat je snel de antwoorden en ervaringen vindt die je zoekt en dat ze snel en voorspoedig herstelt van alles.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

kiwiwitje
Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Geopereerd aan OCD nu kraakbeenschade iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:16

Waarom is het kraakbeen niet zo glad mogelijk gemaakt? Want bijv equitom doet dit wel..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

QOC079
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-06-20

Re: Geopereerd aan OCD nu kraakbeenschade iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 20:41

Hoi, ik heb mijn topic naar medisch verplaatst!


Anoniem

Re: Geopereerd aan OCD nu kraakbeenschade iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:00

Omdat dit inmiddels dus een dubbeltopic betreft waarvan de andere op de juiste plek staat zet ik deze op slot! :)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 1 bezoeker