Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 23:01

Situatie: op 28 April begon mijn laatste menstruatie. Zoals altijd 4 dagen. Op 2 mei was alles dus weer afgerond. Echter begon ik op 11 mei weer te bloeden en anders dan anders. Normaal is mijn menstruatie enorm heftig (ik moet mijn cup 4-5x legen). Mede mogelijk gemaakt door mijn koperspiraal.
Deze keer echter bleef het bij 1 cup per dag. Punt is alleen dat het niet ophoudt. Al sinds mijn 15 kan ik de klok erop gelijk zetten. Nu bloed ik dus al 12 dagen.

Ik maak me best zorgen, ik ben bij de huisarts geweest, zij heeft bloed laten afnemen om mijn hemoglobine en schildklierhormonen te checken (ivm. Sschildklierontsteking in 2021). Allemaal helemaal in orde. Zwangerschapstest ook negatief (2x).

Vervolgplan: kijk het nog even 2 weken aan en kom dan eens terug.

Ik durf hier niet zo goed tegen in te gaan. Stel ik me aan? Moet ik het inderdaad maar even afwachten? Wat zouden jullie doen? Zie ik dingen die er niet zijn?

sterregoud
Berichten: 1842
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:06

Heb je nog recent een uitstrijkje laten maken ? Als je je echt zorgen maakt, zou je dat kunnen laten doen. Evt. ook een arts laten kijken intern.

Anoniem

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:18

2 weken is wel lang zeg. Ik begrijp goed dat je eerder geholpen wilt worden en zou op je eigen onderbuikgevoel afgaan. Wellicht kun je vragen om een echo in het ZH?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:33

Ik zou toch even om een uitstrijkje vragen. Hoe oud ben je?

Nyaleti

Berichten: 6141
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:49

Hoelang heb je je spiraal al? Toen je die net kreeg, was het toen ook eventjes onregelmatig of is het altijd zo gelijkmatig gebleven?

Momenteel veel stress in je leven? Vaak stelt diende menstruatie juist uit maar je weet maar nooit.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 01:53

Zelf een keer gehad dat het rond m'n eisprong begon met een soort doorbraak en dat hield aan tot m'n volgende menstruatie. Daarna was het over. Was alleen niet veel, vergelijkbaar met de eerste of laatste dagen zegmaar

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 03:01

Kan ook gewoon een keertje gebeuren, vooral als je veel stress hebt (gehad). Als het bij deze keer blijft zou ik me niet druk maken, anders wel verder kijken

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 06:28

Ik ben 32, heb mijn spiraal inmiddelsiets meer dan 3 jaar. Bij het zetten heb ik even 2 dagen gebloed en dat was het.

Laatste uitstrijkje was 2,5 jaar geleden.

Stress, ja. We zijn bezig een huis te kopen en verkopen. Daarnaast een groot project op mn werk waarvoor ik berantwoordelijk ben. Ik heb alleen nog nooit zo op stress gereageerd, vandaar fatt ik er niet aan gedacht heb.

De HA is enorm afhoudend, ik vind het moeilijk om verder te vragen naar bv. een uitstrijkje of een echo. Maar misschien dat ik dat gewoon moet doen. Of een andere arts in de kliniek vragen. Punt is alleen dat de wachttijden zo lang zijn gisteren kwam ik er toevallig tussenomdat de dokter het spoed achtte, maar na dit bloedonderzoek dus niet meer. Dit helpt de initiele zorgen ook niet natuurlijk

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 06:44

Ik heb het ook een keer gehad, terwijl ik al 100 jaar de pil slik. Drie weken lang zomaar tussendoor. Nog nooit eerder gehad. Heb toen ook de dokter gebeld en die zei dat dat wel eens gebeurt, hoefde me geen zorgen te maken.
Gewoon de volgende cyclus afwachten. Het is sindsdien nooit meer gebeurd en is denk ik nu twee jaar geleden.

Dus fok jezelf niet teveel op en wacht even af.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:25

Persoonlijk zou ik het even aankijken. Ik heb af en toe ook dat m'n cyclus ineens onregelmatig is. Vaak heb ik dan niet het idee dat ik stress of drukte heb gehad, maar achteraf gezien heeft het dan toch met elkaar te maken.
Je moet je natuurlijk wel goed voelen bij 'even aankijken'. Als het niet goed voelt eerlijk tegen de huisarts zeggen dat je je er niet fijn voelt en je zorgen maakt.
Ik hoop voor je dat het gauw weer normaal is!

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:44

Ook ik zou even afwachten.
Hier ooit, toen ik 20 was eens een best hevige bloeding gehad tussenin. Toen naar de gyn geweest, maar nooit een oorzaak gevonden. Gyn zei toen dat zoiets wel eens kan voorvallen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:10

Ik heb het ook eens gehad toen ik halverwege de 20 was.
Toen zei de huisarts dat ik het nog even aan moest kijken. En na een paar dagen hield het ineens op.

Vergis je niet wat stress met je lijf doet. Je denk dat het allemaal wel okay is tot de stress wegvalt dan merk je pas wat het met je deed.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:13

Als het goed is zit je nu bijna aan je volgende menstruatie. Kijk even wat daar mee gebeurd. Als die afwijkt, zou ik wel weer aan de bel trekken als je je zo druk maakt. Want stress hierom helpt ook niet zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:37

Het kan zijn dat je spiraal niet zo goed meer zit (komt vaker voor dan men denkt) Het kan ook daardoor komen. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:11

Ik vind het advies van de huisarts niet zo gek. Het gebeurt echt vaak dat vrouwen opeens onregelmatig of lang menstrueren. Soms is dit eenmalig. Dat kun je ook rustig even 2 weken afwachten, tenzij het bloeden echt hevig wordt. Mocht het iets ernstigers zijn, wat ik niet verwacht en niet hoop natuurlijk, dan verdwijnen de klachten niet zomaar zelf weer. En dan is het wel goed om wederom aan de bel te trekken. Ook dan maken die paar weken die je nu moet wachten geen verschil.

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:15

Je hebt het over een cup, bedoel je een menstruatiecup? Ik heb nu al diverse waarschuwingen gelezen dat een cup niet samengaat met een spiraal omdat deze vacuĆ¼m zuigt. In al deze waarschuwingen/verhalen was de spiraal vergroeid in de baarmoederwand wat zorgde voor bloedingen. Ik zou dus zeker je spiraal laten controleren.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:41

Ik zou idd ook eens laten kijken of de spiraal nog goed zit. De research op het gebied is een beetje wisselend maar het lijkt zo af en toe nog wel eens te gebeuren dat met het verwijderen van de cup de draden van de spiraal een beetje worden meegetrokken.

Soms doet ons lijf een beetje rare dingen, daar zou ik ook niet van opkijken gezien de stressvolle dingen die nu spelen in je leven. Ik denk dat even aankijken in dit geval daarom ook niet een heel gek advies is. Maar als het niet binnen 2 weken normaliseert zou ik wel staan op spiraal onderzoekje of een uitstrijkje als dat niets uitwijst. Als de HA dan nog steeds laks reageert zou ik dat wel een beetje gek vinden.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:41

Molfre schreef:
Stress, ja. We zijn bezig een huis te kopen en verkopen. Daarnaast een groot project op mn werk waarvoor ik berantwoordelijk ben. Ik heb alleen nog nooit zo op stress gereageerd, vandaar fatt ik er niet aan gedacht heb.

Ik hou mijn cyclus heel erg goed bij omdat mijn anticonceptiemethode (Sensiplan) gebaseerd is op het bijhouden van je cyclus. Als ik extreme stress heb, kan zelfs iemand die mijn cyclus niet kent, maar wel de methode, zien wanneer ik die stress heb gehad. Dus zo gek is het niet hoor, als het door de verhuizing komt.
Daarnaast weet ik niet wat voor verhuizing het is... of je hiervoor met een vrouw samenwoonde (misschien moeder of zus?) maar als je met meerdere vrouwen in een huis woont, gaat vaak je cyclus zich aan elkaar aanpassen zodat je beetje gelijk loopt. Is best wel gek. Maar dat zou ook een soort reset verklaren

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:28

Ts hoe is het nu met je?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:54

Dorine92 schreef:
Molfre schreef:
Stress, ja. We zijn bezig een huis te kopen en verkopen. Daarnaast een groot project op mn werk waarvoor ik berantwoordelijk ben. Ik heb alleen nog nooit zo op stress gereageerd, vandaar fatt ik er niet aan gedacht heb.

Ik hou mijn cyclus heel erg goed bij omdat mijn anticonceptiemethode (Sensiplan) gebaseerd is op het bijhouden van je cyclus. Als ik extreme stress heb, kan zelfs iemand die mijn cyclus niet kent, maar wel de methode, zien wanneer ik die stress heb gehad. Dus zo gek is het niet hoor, als het door de verhuizing komt.
Daarnaast weet ik niet wat voor verhuizing het is... of je hiervoor met een vrouw samenwoonde (misschien moeder of zus?) maar als je met meerdere vrouwen in een huis woont, gaat vaak je cyclus zich aan elkaar aanpassen zodat je beetje gelijk loopt. Is best wel gek. Maar dat zou ook een soort reset verklaren

Het is enigszins offtopic, maar hoe kan dat???

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:42

anjali schreef:
Dorine92 schreef:
Ik hou mijn cyclus heel erg goed bij omdat mijn anticonceptiemethode (Sensiplan) gebaseerd is op het bijhouden van je cyclus. Als ik extreme stress heb, kan zelfs iemand die mijn cyclus niet kent, maar wel de methode, zien wanneer ik die stress heb gehad. Dus zo gek is het niet hoor, als het door de verhuizing komt.
Daarnaast weet ik niet wat voor verhuizing het is... of je hiervoor met een vrouw samenwoonde (misschien moeder of zus?) maar als je met meerdere vrouwen in een huis woont, gaat vaak je cyclus zich aan elkaar aanpassen zodat je beetje gelijk loopt. Is best wel gek. Maar dat zou ook een soort reset verklaren

Het is enigszins offtopic, maar hoe kan dat???

Geen idee

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:47

Het is ook een veel voorkomende bijwerking van de corona vaccinaties. Maar ik heb geen idee of dat hier van toepassing is.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 09:48

Excuses voor de lange pauze.

Ik bloed nog steeds (dag 18 vandaag). Ik heb de HA teruggebeld, maar ze wil me niet eerder zien dan na mn volgende menstruatie. Ik heb nu een afspraak staan voor 12 juni, omdat ze eerder (na mn volgende menstruatie) geen tijd heeft.

Ik ben met mn menstruatiecup gestopt ivm. een aantal comment over cups icm. spiraaltjes. Ik heb er in al die jaren geen last van gehad, maar toch.

1x in de zoveel tijd check ik of ik de touwtjes nog goed kan voelen (ca. 1x in de paar maanden). En ze zitten er nog, maar mn cervix voelt wat anders, er zit 1 harde plek in, de rest is zacht. Ik dacht dat dit wellicht met mijn cyclus te maken zou kunnen hebben, maar het verandert niet. Dus iets om te onthouden voor mijn volgende bezoek aan de HAP.

Het enige dat verder ontwikkeld is, is dat de linkerkant van mn onderbuiks soms wat narig voelt. Dat is normaalgesproken buiten een eisprong om niet het geval. Dus ik houd het maar in de gaten.

Maar goed, al met al leeft TS nog :+ Ik ben er nog steeds niet gerust op en daarnaast is het gewoon ook bloedirritant. Ik voelde me altijd zo gezegend met een 4 daagse menstruatie.... nou echt ik mag me in m'n handjes knijpen als dat ritme weer terug is.

Mijn volgende menstruatie had 3 dagen geleden begonnen moeten zijn, maar so far lijkt wat ik bloed in niks op mijn gewone menstruatie. Als deze nieuwe menstruatie de boel zou "resetten" if you will, zou het dus na morgen klaar moeten zijn... We gaan duimen draaien -O-

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:51

@Ts wil de HA je niet doorverwijzen naar de gynaecoloog, zeker door het geen je hierboven beschrijft te voelen?

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:04

Met dit verhaal (harde plek bij baarmoedermond) direct een verwijzing naar de gyn eisen bij je huisarts!! Niet mee wachten!