Dikke knie na val, waar aan denken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:06

Ja op mijn knie was alles heel gebleven. het paardrijden ging weer goed. Alleen bij het lichtrijden was mijn knieband nog gevoelig, maar dat moet ik opbouwen. Dat komt goed.
Ja de groene klei hielp ook. Dat zorgde er ook voor dat het vocht afgevoerd werd. Ik voelde het heel zachtjes tintelen. Dat voelde ik later ook toen het ingetapet was.
Volgens de fysio mocht ik van geluk spreken dat het hierbij gebleven is, het had ook veel erger kunnen zijn.

Anoniem

Re: Dikke knie na val, waar aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:56

Jeetje Mondy, wat een val!
:knuffel:
En niet eens van een paard.

Gelukkig gaat het al aardig de goede kant op zo te zien!

Veel beterschap en hopelijk een goede uitslag van de MRI zodra dat kan!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dikke knie na val, waar aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:09

Hou je niet teveel vast aan röntgen foto en beweegbaarheids onderzoek.
In combi met knieën geen goede ervaring mee.

Mijn zoon had een fiets ongelukje en beweerde zijn knie.
Hij is nog op de fiets thuisgekomen, gelukkig kan je ook fietsen met 1 been ( soepkip had ook kunnen bellen).

Knie wS ongelooflijk pijnlijk en flink zwelling. Koelen hielp niet.

Hap gebeld en hij moest langskomen. Helaas corona tijd en hij moest alleen naar binnen.
De arts daar keek en zei gelijk, niks bijzonders wat verstuikt. Kan niks stuk zijn daar was de impact niet genoeg voor geweest.
Dit was op zondagavond.

Maandag naar de ha geweest. Deze gaven al aan door de zwelling weinig meer te kunnen. Was boos op de hap dat ze hem niet doorgestuurd hadden.
Met een week terug komen bij de ha.
Helaas beterde het niets, al was de zwelling wel iets minder. Doorgestuurd voor röntgen en was niets op te zien.

Ha moest hem eigenlijk doorsturen naar een orthopeed maar wachttijden waren lang. En dan zou het nog langer duren voordat hij onder de mri kon.
Dus de ha stuurde hem gelijk in voor een mri.

Moesten wel naar een ziekenhuis verder weg maar kon met anderhalve week onder de mri.

Uitslag mri:
* Horizontale breuk bovenin scheenbeen
* hele zware botkneuzing in knie
* 2 flinke vocht cysten
* kruisband dwars door midden
Enige wat nog goed was was zijn meniscus.

2 weken later lag hij op de ok voor een reconstructie van zijn kniebanden. Deze hebben ze opnieuw gemaakt vanuit een stuk van zijn hamstring.

Voordat hij weer 100% kon werken was hij een jaar verder

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 19:22

Misty12 schreef:
Ja op mijn knie was alles heel gebleven. het paardrijden ging weer goed. Alleen bij het lichtrijden was mijn knieband nog gevoelig, maar dat moet ik opbouwen. Dat komt goed.
Ja de groene klei hielp ook. Dat zorgde er ook voor dat het vocht afgevoerd werd. Ik voelde het heel zachtjes tintelen. Dat voelde ik later ook toen het ingetapet was.
Volgens de fysio mocht ik van geluk spreken dat het hierbij gebleven is, het had ook veel erger kunnen zijn.


Dan heb je idd wel geluk gehad zeg :(:)


Evamarie schreef:
Jeetje Mondy, wat een val!
:knuffel:
En niet eens van een paard.

Gelukkig gaat het al aardig de goede kant op zo te zien!

Veel beterschap en hopelijk een goede uitslag van de MRI zodra dat kan!


Dankjewel !!


kiki1976 schreef:
Hou je niet teveel vast aan röntgen foto en beweegbaarheids onderzoek.
In combi met knieën geen goede ervaring mee.

Mijn zoon had een fiets ongelukje en beweerde zijn knie.
Hij is nog op de fiets thuisgekomen, gelukkig kan je ook fietsen met 1 been ( soepkip had ook kunnen bellen).

Knie wS ongelooflijk pijnlijk en flink zwelling. Koelen hielp niet.

Hap gebeld en hij moest langskomen. Helaas corona tijd en hij moest alleen naar binnen.
De arts daar keek en zei gelijk, niks bijzonders wat verstuikt. Kan niks stuk zijn daar was de impact niet genoeg voor geweest.
Dit was op zondagavond.

Maandag naar de ha geweest. Deze gaven al aan door de zwelling weinig meer te kunnen. Was boos op de hap dat ze hem niet doorgestuurd hadden.
Met een week terug komen bij de ha.
Helaas beterde het niets, al was de zwelling wel iets minder. Doorgestuurd voor röntgen en was niets op te zien.

Ha moest hem eigenlijk doorsturen naar een orthopeed maar wachttijden waren lang. En dan zou het nog langer duren voordat hij onder de mri kon.
Dus de ha stuurde hem gelijk in voor een mri.

Moesten wel naar een ziekenhuis verder weg maar kon met anderhalve week onder de mri.

Uitslag mri:
* Horizontale breuk bovenin scheenbeen
* hele zware botkneuzing in knie
* 2 flinke vocht cysten
* kruisband dwars door midden
Enige wat nog goed was was zijn meniscus.

2 weken later lag hij op de ok voor een reconstructie van zijn kniebanden. Deze hebben ze opnieuw gemaakt vanuit een stuk van zijn hamstring.

Voordat hij weer 100% kon werken was hij een jaar verder



Hahaha moest wel even lachen om je fiets stukje... gewoon met 1 been :')
Maar poeh dat is wel een heftige uitkomst geweest zeg dju.
Morgen dan maar eens bellen of die mri doorverwijzing mogelijk is al.

De hematomen zijn bijna helemaal weg gelukkig. Eigenlijk is het grootste "pijnpunt" de (vocht) bult bij mn knie nog.
Merk wel sinds eergisteren dat de pijn zonder pijnstillers flink afgezwakt is al, slapen gaat al makkelijker en lopen ook meestal pijnloos (een drukke dag met ook stukje fietsen gaf iets meer last)


Afbeelding

Afbeelding

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 20:25

Voor wie nog benieuwd is. Alle verkleuringen zijn uiteindelijk weggetrokken.
Het putje in mn scheen is ook niet meer zichtbaar.
Bij de knie zelf zit nog een lichte zwelling, die valt eigenlijk alleen op als je t weet of de andere knie ernaast ziet.
Ik kan er nu sinds een week of 2 weer op leunen (alsin op knieën steunen) en erop duwen geeft heel soms een vage lichte pijn maar niet noemenswaardig.
Wel nog een wat verdoofd gevoel op de plek.
Lopen enz gaat goed, een hele dag flink lopen nog iets lastiger maar ook weer flink verbeterd.

Ik denk dat ik ontzettend geluk heb gehad en het toch iets van gescheurde bloedvaatjes en nog een soort littekenvorming onderhuids is ipv banden oid.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Dikke knie na val, waar aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:40

Fijn dat het beter gaat. Bij twijfel toch actie ondernemen. Zelf begin mei flinke klapper gemaakt met van een traptrede afglijden. Nu 1,5 week geleden reconstructie voorste kruisband gehad. Had ook scheurtje in scheenbeen. Mn 3e operatie. Bij de vorige 2 kon ik ook weer gewoon lopen, wel beperkingen die steeds meer werden.

Nogmaals ik hoopvol je dat je de dans ontspringt. Is geen zak aan zo’n operatie en het traject erna.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dikke knie na val, waar aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 08:26

Ik blijf het goed in de gaten houden :j
Beterschap voor jou !!

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Dikke knie na val, waar aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:01

Dank je.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 10:37

Nog een kleine laatste update.

Zwelling is nu eindelijk sinds een week zo goed als weg. Bij de knie heeft er nog een tijdje wat gezeten maar die is nu minimaal. Geen last met lopen, alleen erop steunen (alsin op knieën zitten) is niet even prettig. (Goed op te lossen)
Flink geluk gehad dus.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dikke knie na val, waar aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:44

Wat goed om te horen!