Slaaprobot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:40

Druif, ik kan je uit ervaring vertellen dat het bij ptss ook verlichting kan brengen. De Try & Buy is voor jou ook ideaal. Mocht je na een aantal maanden denken joh het bevalt wel, dan kun je het resterende bedrag betalen en mag je hem houden.
Ik hoop dat het voor je werkt, je kunt er echt van opknappen.

Lughnassadh

Berichten: 1804
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:40

Ik vind het te kostbaar om even uit te proberen. Jammer. En ik vraag me af als ik er dan een bestel, krijg ik dan een geretourneerd exemplaar? Want je moet hem in verkoopbare staat retourneren als het je niet bevalt.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:13

De try & buy kost niet zo heel veel. Je krijgt geen gebruikt exemplaar maar een nieuwe. Als je de robot terugstuurt dan wordt hij uit elkaar gehaald en alleen de mechanische delen, die dus diep verstopt zitten onder het kussen worden eventueel hergebruikt.
Ik heb de hoes van mijn robot gewassen en toen teruggestuurd en dat was prima.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:16

Heb 'm binnen, en bijzonder hoor. Enerzijds lijkt het echt veel te simpel voor zoveel geld, en anderzijds is het iets wat echt een boel met me doet. Nu twee nachten mee geslapen, 2 nachten echt verschil, zowel bij het inslapen als in het tot rust komen. Men zegt dat het tijd nodig heeft om te wennen, ik vraag me juist af of het effect ook niet afneemt omdat ik me er meer voor afsluit.

En ik kan me heel goed voorstellen dat het ook ontzettend krachtig is als de spanning enorm hoog is en je concentreert je op dat ding. Dus ja, potentie voor GGZ en ptss zie ik wel.

Ik hou hem, maar ik hoop dat een deel van mijn geld ook gaat naar het goedkoper maken van het product voor anderen.

Omaro
Berichten: 409
Geregistreerd: 11-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:47

Ik heb de slaaprobot naar aanleiding van dit topic ook besteld. Al jaren moe, ook wel gezondheidsklachten, maar voornaamste is dat ik nou nooit kan zeggen dat ik uitgerust wakker word. Nieuw, goed kwalitatief, matras/bedbodem, heeft niks gedaan. Uit slaaponderzoek naar apneu had ik 1 ademstop te weinig om het apneu te noemen. Ik kan de Somnox 2 vandaag op het Postnl punt afhalen. Ik ben heel benieuwd.

Tip: ik ben verzekerd bij CZ en ik kreeg daarom de eerste maand van de try and buy gratis. Misschien dat andere verzekeraars ook meedoen met de actie. Scheelt toch weer 35 euro.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:07

Ik heb 'm nav dit topic en de vele advertenties op facebook ook besteld en nu twee dagen in huis. CZ, ONVZ in Nederland en de Christelijke Mutualiteit in Belgie werken samen met Somnox. Via ONVZ kreeg ik een mail met een kortingscode voor de 3 maanden try & buy, dus idd 1 maand gratis.

Hij is hier eerst een uurtje of 6 aan de lader geweest. Het kan zijn dat het laatste van de 3 lampjes blijft knipperen na die tijd. Bij mij was het een kwestie van even snoertje eruit en er weer in en toen bleven ze stationair branden.

Ik moet er qua slapen nog wel aan wennen. De eerste nacht was ik te veel bezig met het apparaat volgen met mijn ademhaling ipv andersom en het was even zoeken naar een comfortabele manier van liggen. Ik ben zijslaper, maar vind het niet prettig om dan mijn mijn hand op het buikje te liggen. Ik lig graag met mijn armen verder van me af. Als ik met mijn onder of bovenarm op het buikje lig, voel ik 'm op standje 2 (in te stellen in de app) ook prima.

Het motortje voelt een beetje als een zacht spinnende kat, vind ik, alleen mijn kat ademt sneller en ligt liever in de weg dan daar waar het voor mij comfortabel is :D , dus geen kat op bed 's nachts, maar nu vooropig de Somnox, die ik 'Boontje' gedoopt heb, gezien z'n vorm. Je mag 'm in de app een naam geven.

Tweede nacht ging al een stuk soepeler dan de eerste, omdat ik nu wist wat comfortabel ligt en dat ik niet Boontje moet volgen, maar Boontje mij moet laten volgen met de Sense-optie, dus ook sneller in slaap. Of het een blijvertje gaat worden, weet ik nog niet. Ik vind het wel prettig om overdag ook even een kwartiertje te nemen voor het doen van ademhalingsoefeningen met Boontje op schoot. Het gewicht en het buikje zijn dan wel fijn. Chaplin wilde er alleen perse bij voor een kattenwas, dus die moest ik met een arm tegenhouden.

Afbeelding

Een kleinere en minder dure optie voor de liefhebber kan ook de Moonbird zijn, maar die schijn je met je duim ingedrukt te moeten houden. En ik las ook nog iets over de Chill pill, een soort ei dat je vasthoudt en die stuurt een soort pulse via je arm naar de hersenen. Schijnt te helpen bij stress, angstaanvallen en slapeloosheid. Klein en dus gemakkelijk mee te nemen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 16:50

Hij klinkt dus wel voorzichtig positief! Misschien dat ik toch ook eens die proefperiode ga benutten via CZ.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:58

Ik vind het wennen, maar heb wel het idee dat ik in elk geval met een rustiger hoofd ga slapen. Donderdag a.s. heb ik weer koorrepetitie en vaak slaap ik daarna slecht, omdat ik in mijn hoofd door blijf zingen en ik hoop dat ik met de Somnox daar wat sneller doorheen kom.

Een vriendin van me heeft 'm ook op proef besteld en die sliep er gelijk 2 nachten goed mee, zei ze. Is het een beetje de vraag, was dat door Somnox of doordat ze van vermoeidheid wel moest slapen, dus dat is even afwachten, maar zij is ook voorzichtig optimistisch.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:36

Ooohhhh jongens, dit is echt niet goed voor mij om te lezen.... -O- kunnen jullie niet gewoon zeggen dat het een waardeloos ding is ofzo? O:) *begint maar vast met sparen*

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:41

Lalidan schreef:
Ooohhhh jongens, dit is echt niet goed voor mij om te lezen.... -O- kunnen jullie niet gewoon zeggen dat het een waardeloos ding is ofzo? O:) *begint maar vast met sparen*


Over een week of twee zal ik nog eens laten weten hoe het gaat :D , kan best dat het dan toch minder positief is. Las op fb ook wel reacties van mensen die er geen baat bij hadden om diverse redenen.

Sommige vinden 'm te hard snurken, ik vind dat erg meevallen en heb toch echt geen slechte oren, maar ik slaap ook met oordopjes. Iemand met neuropathie voelde de beweging niet goed en weer iemand anders bleef 'ruzie' houden qua ademhaling. Ook veel positieve reacties, maar als je het financieel red om 'm te 3 maanden te proberen (en dan bij succes uiteraard de mogelijkheid hebt 'm ana te schaffen) dan is dat denk ik best de moeite waard.

En anders is de chill pill die ik eerder noemde misschien iets en daar zijn via o.a. amazon & bol ook goedkopere alternatieven van te vinden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:55

Die drie maanden red ik wel, het zijn de kosten als hij wél bevalt die ik niet red :)) en hem uitproberen, er blij van worden en dan weer weg moeten doen, wordt ook wel heel erg moeilijk. Dus ik hoop gewoon maar even verder op negatieve ervaringen :+ _O-

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:58

Je kan 'm ook per maand blijven huren voor een periode van max 16 maanden, maar je zou even moeten navragen of 'ie daarna je eigendom blijft, want dat kan ik niet terug vinden.

En hoewel ik voor mij hoop dat die goed werk doet, zal ik voor jou hopen dat 'ie toch niet genoeg voor me doet en dat 'ie retour gaat :D .

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:02

Na 16 maanden zou je hem ook ruim betaald hebben, dus dan neem ik aan dat je hem ook mag houden.... Hmmm.... Dat biedt wel iets perspectief.....

Ik hoop voor jullie ook gewoon heel erg dat het wel werkt hoor, het is jullie heel erg gegund! Het is alleen dat het me zo fijn lijkt :)) maar ik hoop dat het jullie wat extra nachtrust brengt, want slapen is wel essentieel :j

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:08

Na 16 maanden zou je afgerond 560 euro betaald hebben, ietsje meer dan wanneer je 'm zo zou kopen, maar niet overdreven veel. Ik zou het ook logisch vinden als 'ie dan of eigendom zou worden, maar zou dat echt even navragen.

Ik zei al tegen een vriendin dat 'ie eigen een vachtje als dat van een kat zou moeten hebben, dan heb je iets dat aaibaar is, ademt en voelt alsof het zacht spint, zonder dat het bovenop je ligt, aan je haren gaat plukken (doet mijn kat), op je kussen in je gezicht komt liggen (doet de mijne ook) of je anderszins klem legt. :+

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:04

Oh interessant! Ik kende iemand die helemaal vanaf het begin hierbij betrokken is geweest, ben het altijd een beetje blijven volgen.
Ik slaap niet slecht genoeg om zoveel geld uit te geven, maar toch lijkt het me wel heel fijn. Ik zie ze op Marktplaats voor +/- €200 tot €250 staan. Je zou een maand eentje kunnen testen, en bij tevredenheid eentje op Mp scoren? Nieuwe hoes erbij kopen en je bent een stuk goedkoper klaar.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:06

Ik heb via refurbed een tweedehands somnox 1 gehaald. Daar is hij 300 euro. Ik heb hem nu 1,5 week in huis. Ik vind het lastig wennen, en afgelopen nacht viel ik pas voor het eerst in slaap met mijn somnox, Snoozles (na een fysiek vermoeiende dag waardoor ik ook erg moe was). Ik schrok vervolgens iets later wakker van de beweging van het ademhalen. :') Toen heb ik hem weggelegd en kon ik fijn verder slapen en had ik een goede nacht.

Ik vind het vrij lastig om de juiste houding te vinden. Waar ik het meeste moeite mee heb is dat ik juist wakkerder word van het volgen van de ademhaling, ik moet daar vrij actief over nadenken, anders raak ik hem kwijt. Ik heb Sense wel aan staan, maar dat helpt niet (genoeg?) denk ik? Ik weet ook niet zo goed welk deel ik precies tegen mijn lijf moet houden voor Sense om zijn werk te doen. Ik heb ook alsnog veel gedachten. Ik ben er wel net mee begonnen in een periode van erg slecht slapen. Een paar nachten heb ik uiteindelijk maar de somnox weggelegd na een uur mee-ademen om mijn spijkermat tevoorschijn te halen (die werkt beter tot dusver, maar kost altijd 20 minuten en doet pijn, dus ik hoopte dat ik die kon vervangen met de Somnox :=).

Kortom, ik ben er nog niet helemaal razend enthousiast over. Ik twijfel nog of ik Snoozles zal houden of dat ik toch weer iets anders ga proberen, want via refurbed heb ik 30 dagen bedenktijd. Komende weken blijf ik de Somnox nog verder uitproberen. :)

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:09

De Somnox 1 en 2 verschillen ook wel flink van elkaar. De 1 vond ik niet fijn, de 2 wel. De 1 is flink groter en maakt aanzienlijk meer lawaai.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:39

Ze zijn op dit moment bezig met een crowdfunding.

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/proje ... escription

8% rente gedurende de tijd, en daarna kun je kiezen voor aflossing of omzetten naar aandelen in het bedrijf.

Investeer je €3500 of meer dan krijg je (onder voorwaarden) de Somnox 2 gratis, vanaf €2500 3 maanden gratis try and buy.

Ik heb geïnvesteerd, leuke rente, goed bedrijf met zoals ik hier lees een prima product en hopelijk straks aandelen voor een goede prijs.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:12

Tazzey schreef:
De Somnox 1 en 2 verschillen ook wel flink van elkaar. De 1 vond ik niet fijn, de 2 wel. De 1 is flink groter en maakt aanzienlijk meer lawaai.


Hm, misschien dan nog een idee om toch de 2 te proberen. Hoewel ik me afvraag of het concept misschien gewoon niet voor mij is, gezien de focus op mee-ademen is wat me juist wakker lijkt te houden. Wat vond jij onprettig aan de 1 wat bij de 2 juist wel goed werkt? :)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 00:03

Er is al even stiltehier maar ik heb de somnog 2. Via marktplaats, iemand kon niet wennen en zag erkeurig uit.
Ik moest echt even wennen maar ben er nu heel blij mee.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:02

De crowdfunding is ondertussen afgelopen en ik kan binnenkort mijn Somnox bestellen.

Voor degenen die hem ook willen, heb ik nu een kortingscode voor €75.

OPC2023-ambassador-koop

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:26