Slaaprobot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 20:49

Tot vandaag had ik er nog nooit van gehoord, maar het bestaat: een slaaprobot.

http://www.somnox.com

De site zelf zegt er dit over:

Stress en onrust zijn vaak de oorzaak van slapeloosheid. Somnox 2 maakt gebruik van unieke ademhalingstechnieken die je heerlijk laten ontspannen.
Een natuurlijke oplossing voor slapeloosheid zonder vervelende bijwerkingen, ontwikkeld om slapeloosheid te verhelpen die wordt veroorzaakt door onrust en piekeren. Je slaapt sneller, dieper en langer. Zo neem je de controle terug over je slaap. Voel je ’s ochtends uitgerust en heb weer de energie om van het leven te genieten!

Ik heb zelf flinke slaapproblemen door stress en spanning en ben nu hier eens naar aan het kijken. Reviews die ik vind zijn behoorlijk positief dus vroeg me af of hier ook mensen met ervaring zijn?

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:52

Daar heb ik mijn kat voor :+

Ik weet eerlijk echt niet of dit werkt.

Ik denk dat je er in moet geloven en je moet geen mega piekeraar zijn. Want ik denk dat je dan toch nog wel blijft liggen malen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 20:54

Haha onze katten komen niet op de slaapkamer. Ik denk dat het geen kwestie van geloven is eerlijk gezegd. Het werkt met het gevoel van ademhaling en hij volgt ook je eigen ademhaling, waardoor je je daarop focust ipv dat je gedachten alle kanten uit gaan. Je kunt er ook zacht muziek of geluidjes op laten afspelen.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:59

Druif_01 schreef:
Haha onze katten komen niet op de slaapkamer. Ik denk dat het geen kwestie van geloven is eerlijk gezegd. Het werkt met het gevoel van ademhaling en hij volgt ook je eigen ademhaling, waardoor je je daarop focust ipv dat je gedachten alle kanten uit gaan. Je kunt er ook zacht muziek of geluidjes op laten afspelen.

Dan moet je er nog steeds wel in geloven denk ik. Anders laat je nooit zo los en ga je er niet ontspannen in mee.

Geluidjes en muziek kan ook met een wake up light. Die gebruikte ik ook weleens in het begin. Die begint dan steeds minder vel te branden alsof de zon onder gaat en het geluid wat je gekozen hebt bijvoorbeeld zee, regen, kabbelend beekje wordt steeds zachter.

Utixo

Berichten: 6568
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:59

Ik volg even, ik zie hem ook steeds voorbij komen. Ik slaap ook erg slecht en ben veel wakker. Niet zozeer piekeren, meer pijn in mijn lijf en ik word wakker bij het minste geluidje en beweging. Ik ben heel benieuwd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:19

Ik zou hem best willen proberen, ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk. Ik heb alleen geen 600 dollar liggen, mocht het wel bevallen :)) dus ik begin te er maar niet aan.
Mocht iemand mij willen sponsoren in ruil voor een verslag, hou ik me aanbevolen O:) maar eerlijk gezegd ben ik sceptisch.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:18

Ik zie de somnox ook regelmatig voorbij komen.
Ik vind het ook erg veel geld.
Ik heb een moonbird, een klein apparaatje wat je in je hand houdt.
Deze werkt ook met ademhalingstechnieken welke je zelf in kunt stellen.
Er zit een app bij, hij ademt als het ware in en uit in je hand, focus daarop en je ademhaling wordt ook rustiger.
Je moet wel leren je hoofd uit te zetten.
https://www.moonbird.life/nl/?gclid=EAI ... gIxRPD_BwE

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 23:23

Suzanne F. schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.



Niet echt een goed advies naar mijn mening :) bovendien, als het zo simpel was…

Heb ook een afspraak staan bij een kaakfysio ivm het enorme kaakklemmen in de nacht van spanning/stress, er moet dus wel iets meer gebeuren dan ‘gewoon’ een pilletje slikken.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 00:12

Dit is niet bepaald een antwoord op je vraag en misschien heb je het al geprobeerd maar voor mij zijn luisterboeken de uitkomst. Doordat ik naar het verhaal aan het luisteren ben is er voor mijn hoofd weinig tot geen tijd om te malen. Tegenwoordig slaap ik in binnen 20 tot 30 minuten.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 00:22

Ik kan soms ook slecht in slaap komen wanneer ik slecht nieuws heb gehoord of wanneer ik vitD weer te weinig heb.
Ik pas altijd een simpele truc toe, tel mijn uitademingen. Soms haal ik de 10 niet en ben ik al vertrokken .

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 07:59

Wij gebruiken hem op het werk, bij onrust in de nacht. Ik werk met mensen met dementie.

Het was bij ons even zoeken omdat veel cliënten de vorm wat akelig vonden, een beetje langwerpig raar rond. Maar nu eenmaal gewend werkt het echt top! Aantal families hebben hem nu zelf aangeschaft voor hun partner/vader/moeder omdat ze ook zien dat het rust creëert. Maar inderdaad, duur zijn ze wel! Imo is het het waard :)

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:32

Ik gebruik ook een luisterboek om in te slapen en die zet ik ook op als ik s nachts wakker wordt. Wel altijd een verhaal wat ik en met een voorleesstem die ik prettig vind. Ben wel benieuwd naar het apparaat, kan mij voorstellen dat het goed kan werken. Is zoiets niet te leen/huur bij een medisch hulpmiddel centrum?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:45

Een kennis van mij zweert erbij. Ze zit in de hulpverlening en een paar van haar cliënten hebben er een en nu heeft ze er zelf ook inmiddels al 2 aangeschaft gezien haar dochter die van haar steeds inpikte.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:10

Ik heb de Somnox gehad. Ik zal er later even een meer uitgebreide reactie over schrijven. Ik ben heel tevreden over de werking.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:17

Druif_01 schreef:
Suzanne F. schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.



Niet echt een goed advies naar mijn mening :) bovendien, als het zo simpel was…

Heb ook een afspraak staan bij een kaakfysio ivm het enorme kaakklemmen in de nacht van spanning/stress, er moet dus wel iets meer gebeuren dan ‘gewoon’ een pilletje slikken.


Nou hier is het zo simpel. Heb je het weleens geprobeerd dan voordat je het een slecht advies noemt?
https://www.bol.com/nl/nl/p/kirkland-sl ... iAQAvD_BwE
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:22

Dat mag namelijk niet omdat er een stofje in het sap zit dat doxylamine heet. Die stof blijkt niet in Nederland geregistreerd als geneesmiddel, leert navraag bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Volgens de inspectie bestaat er 'geen handelsvergunning voor producten met doxylamine'.27 apr 2018

Niet het beste voorbeeld want verboden in Nederland

Die slaaprobot klinkt wel interessant maar om te proberen wel erg prijzig.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:24

karuna schreef:
Dat mag namelijk niet omdat er een stofje in het sap zit dat doxylamine heet. Die stof blijkt niet in Nederland geregistreerd als geneesmiddel, leert navraag bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Volgens de inspectie bestaat er 'geen handelsvergunning voor producten met doxylamine'.27 apr 2018

Niet het beste voorbeeld want verboden in Nederland

Die slaaprobot klinkt wel interessant maar om te proberen wel erg prijzig.


Nou het is gewoon verkrijgbaar in Nederland. En sowieso in andere landen vrij verkrijgbaar. Als je op vakantie gaat naar Spanje kan je het zo in de apotheek halen.
Maar prima hoor, het was een tip. Werkt hier als een tierelier, ik word heerlijk uitgerust wakker.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:51

Ik vind het nogal wat om die bende aan te raden maar goed, wie ben ik.

Terug naar de Somnox. Ik had hem vaak voorbij zien komen op social media en was op zich wel geïnteresseerd. Nadat ik een ongeluk kreeg en mijn rug op verschillende plaatsen brak met een incomplete dwarslaesie als gevolg heb ik altijd last gehad van slaapproblemen.Ik heb weken dat ik 8 uurtjes totaal gemaakt heb, dus niet per nacht maar verspreid over 7 dagen.
Van de huisarts heb ik medicatie gekregen om beter te kunnen slapen maar dat is altijd van korte duur want het lichaam gaat er aan wennen. Eens in de zoveel tijd kreeg ik, zoals wij dat noemden, de man met de houten hamer in een capsule. Een extreem zware slaappil om even bij te kunnen komen.

Ik vond de Somnox erg interessant, ik had ook de wetenschappelijke onderbouwing gelezen en dat klonk eigenlijk heel logisch. Alleen de prijs hield me tegen, bijna €500. Als het niet zou werken dan zat ik met een miskoop van een hoop geld en ik vind het vrij onhygiënisch om het tweedehands aan te bieden.
Tot ze kwamen met de Try & Buy, vooreen klein bedrag per maand kon je de Somnox 2 proberen. Als je hem na een x aantal maanden zou willen overnemen betaalde je het bedrag minus de betaalde maandelijkse termijnen. Ideaal! Zo kon ik hem testen zonder al te veel geld kwijt te raken.

Het is een erg robuust apparaat, mooi ontworpen maar wel vrij groot. Ik merkte direct verschil met slapen maar ook met ontspannen overdag. Ik ben een enorme piekeraar, en iemand in dit topic meldde dat de Somnox dan niet zou werken maar dat is niet waar. Wellicht is het handig om pas te oordelen nadat je een product daadwerkelijk getest hebt. Doordat het apparaat jouw ademhaling overneemt en hem langzaam terug brengt naar een niveau waardoor je kunt ontspannen ben je niet meer bezig met piekeren. Je bent in het begin heel bewust bezig met ademhalen en naarmate je het apparaat langer gebruikt gaat het steeds meer vanzelf.

Ik heb de Somnoxx ruim 7 maanden gebruikt en mijn slaappatroon is aanzienlijk beter geworden in die tijd. Van 8 uur over een week naar soms 5 uur per nacht, dat is voor mij een enorme vooruitgang.

Toch gebruik ik de Somnox niet meer maar dat heeft niets met de werking van het apparaat te maken want daar ben ik ontzettend tevreden over. Hij is vrij groot en ik ben een buikslaper. Op zich gaat dat prima samen maar niet met mijn rug letsel. In de loop van de tijd begon ik meer problemen te krijgen met mijn rug. Het probleem bleek te zitten in de houding die ik met slapen aannam als ik met de Somnox sliep. Hij is iets te groot waardoor ik net even anders moest gaan liggen wat voor mij een negatieve uitwerking had op mijn ruggenmerg. Voor een normaal mens is dat totaal geen probleem.

Dus kort samengevat, ik ben na 7 maanden gebruik een heel tevreden gebruiker. Het is een mooie uitvinding die daadwerkelijk echt heel erg goed werkt. Het is een hele uitgave in een keer maar hij is het absoluut waard. Mocht je het willen proberen dan kan ik de Try & Buy aanraden. De service bij Somnox is ook uitstekend. Ik belde ze op dat ik mijn abonnement wilde stopzetten en ook waarom, de medewerker aan de telefoon vond dat vervelend voor me en hij kwam met twee alternatieven van concurrenten die voor mijn specifieke situatie wel zouden kunnen werken. Dat vond ik heel prettig want dan ben je blijkbaar niet alleen bezig met het aansmeren van je product maar met het meedenken met je klanten.

Als ze de Somnox in de toekomst kleiner maken dan koop ik hem direct want ik mis hem in dat opzicht wel heel erg.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:00

Druif_01 schreef:
Suzanne F. schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.



Niet echt een goed advies naar mijn mening :) bovendien, als het zo simpel was…

Heb ook een afspraak staan bij een kaakfysio ivm het enorme kaakklemmen in de nacht van spanning/stress, er moet dus wel iets meer gebeuren dan ‘gewoon’ een pilletje slikken.


Ik heb geen ervaring met de slaaprobot, maar wilde hier wel even op reageren.

Iets overdag doen tegen spanning en stress kan ook heel erg helpend zijn. Sommige mensen zijn zo gehaast dat ze overdag onbewust oppervlakkig ademhalen. Dit kan ook spierspanningen en slaapproblemen geven.

Daarnaast uit het hoofd, leren voelen, leren ontspannen overdag kan een wereld van verschil maken voor het slapen s"nachts. :-)

Het is vaak inderdaad niet zo simpel helaas.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:07

Interessant! Hebben de slechte slapers hier wel eens passiflora gebruikt? Mijn slaap is daar enorm beter van geworden.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:10

Wildgirl schreef:
Interessant! Hebben de slechte slapers hier wel eens passiflora gebruikt? Mijn slaap is daar enorm beter van geworden.


Dat heeft bij mij totaal niets gedaan. De artsen hadden dat van te voren al aangegeven maar ik was op het punt aangekomen dat ik bijna alles wel wilde proberen.

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4423
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:21

Wij hebben er zo ééntje waar ik werk (Huis dat met je Hersenen speelt)! Heel veel mensen vinden hem echt heel fijn en zouden hem zo mee naar huis nemen. Er zijn natuurlijk ook mensen die het niks vinden.

Ook een hoop kinderen die moeite hebben met slapen en zo wegdommelen op de stoel, altijd heel leuk om te zien. Vind het oprecht heel jammer dat ze zo duur zijn, veel mensen kunnen er echt baat bij hebben.

Ik heb zelf geen slaapproblemen en hem dus ook niet getest.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 12:08

Elisa2 schreef:
Iets overdag doen tegen spanning en stress kan ook heel erg helpend zijn. Sommige mensen zijn zo gehaast dat ze overdag onbewust oppervlakkig ademhalen. Dit kan ook spierspanningen en slaapproblemen geven.

Daarnaast uit het hoofd, leren voelen, leren ontspannen overdag kan een wereld van verschil maken voor het slapen s"nachts. :-)

Het is vaak inderdaad niet zo simpel helaas.


Ik heb ptss dus dat maakt het moeilijk om overdag te ontspannen. Inmiddels veel, verschillende, behandelingen gehad en dit lijkt het te zijn dus nu ben ik op zoek naar een manier om nu zo goed mogelijk met de situatie om te gaan.

De try & buy zag ik ook inderdaad! Kan ook via mijn verzekering zag ik, via hun kan ik hem ook tijdelijk proberen. Denk dat ik daar sowieso eerst voor ga, want het is een enorme investering inderdaad.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Slaaprobot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:39

Ik ga het gewoon doen. Als je nog wacht, wil ik je mijn ervaring ook wel geven? Maar er is nu ook 75 euro korting.