Naar verhaal met een positief randje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniiquee

Berichten: 1056
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Boxmeer

Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 16:51

Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen.. Ik ben Monique en ik ben 31 jaar oud. Alhoewel, ik eigenlijk liever, niet dit verhaal zou willen vertellen.. Heel vaak voelt het ook nog, alsof het iemand anders overkomt. Dat het niet over mij gaat..
Eind september, kreeg ik 's nachts flinke buikpijn. De uren afgewacht, totdat ik de volgende ochtend eindelijk de huisarts kon bellen. Daarna heb ik 3 dagen bij de huisarts gezeten, inclusief allerlei onderzoeken. Verschillende diagnoses in die dagen gekregen, van flinke buikgriep tot nierstenen. Totdat ik echt aangedrongen heb bij de huisarts, om naar het ziekenhuis te gaan voor bijv. een scan. Gek dat je lichaam soms toch wel dingen duidelijk maakt.. Na een ct scan werd ik al snel teruggeroepen en werd ik doorgestuurd naar spoedeisende hulp. Ik ben diezelfde dag opgenomen in het maasziekenhuis in Boxmeer. Alleen werd er die dagen nog niet veel duidelijk, de buikpijn werd minder, ze hadden op de scan een vergrote milt gezien. Na enkele dagen werd ik ontslagen, ik bleef stabiel en ik werd doorgestuurd voor een vervolgafspraak in het Radboud in Nijmegen. Ze zagen duidelijk een vertekend beeld, maar wat het nu allemaal precies was, konden ze nog niet zeggen. Vele onderzoeken verder, is op 4 oktober voor mijn gevoel, de grond onder me weggezakt. Ik begreep nooit wat mensen ermee bedoelde, als ze het zeiden, maar zo voelde het voor mij precies. Ze hadden weefsel van mijn alvleesklier weggehaald, waar helaas kwaadaardige cellen op gevonden waren. Vreselijk om dit nieuws te krijgen, maar ik vond het ook zo erg om het mensen te moeten vertellen. Zoveel verdriet en zoveel angst, wat het losmaakt.
Ik heb sinds december 2021 een hele lieve vriend. Maar toch slaat dan ook de paniek toe.. Is onze relatie hier wel tegen bestand. Ik vond het dood eng. Ik had ook nog eens mijn huur opgezegd, waardoor ik het weekend voor mijn operatie, nog even ben verhuisd. Een periode die je graag feestelijk wilt beginnen.. Maar toch was het fijn, dat we daarna veel tijd samen door konden brengen.
18 oktober ben ik al geopereerd. Waarbij ze een gedeelte van mijn alvleesklier hebben weggehaald, omliggende lymfeklieren en mijn milt. De tumor van 10cm duwde namelijk onwijs tegen mijn milt aan. Hierdoor is er een bloeding ontstaan, waardoor ik zo'n onwijze buikpijn heb gekregen. Gelukkig maar.. Want anders was ik hier misschien nog helemaal niet achter gekomen.
De operatie is goed gegaan en ik ben hiervan ook goed hersteld. Verder hebben ze nergens iets gevonden, maar toch is besloten, dat ze mij chemo willen geven, voor eventueel verdwaalde cellen. Helaas is dit voor alvleesklier kanker, best een heftig traject. Ik zal namelijk 12 behandelingen krijgen. Ik ben ook een traject gestart, om mijn eicellen in te vriezen, die gelukkig goed is gegaan.

Momenteel heb ik mijn 4de chemo kuur erop zitten. Het is heel zwaar, maar gelukkig heb ik ook dagen dat ik me erg goed voel. En op een of andere manier, lijk ik juist dan nog meer te kunnen genieten.
Mensen noemen me sterk en vinden me dapper. Maar voor mij voelt het wel, dat ik het zo moet doen. En heb ik al het vertrouwen erin, dat alles goed komt :) Wat wil ik met dit schrijven bereiken.. Ik heb geen idee, dat het ergens staat. En dat ik hopelijk mensen kan motiveren, om heel cliché, maar echt van het leven te genieten.. *\o/* Van een lekker kopje koffie, het prachtige hoofd van je paard. De warmte van een kus, het spontane lachmoment met een vriendin aan de telefoon, het smelten van heerlijke chocolade in je mond of de zon op je snoet.
Je weet pas hoe sterk je bent, als sterk zijn, je enige optie is.. {:}

hannelot
Berichten: 963
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:55

Veel sterkte! Geniet van de mooie dingen in het leven! Want ik zeg je met overtuiging: Die zijn er! Sterkte

Winged

Berichten: 33017
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:07

Ach jee.. Wat heftig! Fijn dat je er goede dagen tussen hebt zitten. Nog 8 chemo's te gaan en hopelijk kun je dan écht weer volledig gaan genieten van al het moois.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:22

Wat heftig! Ik ben ook 31 en tot het je overkomt denk je altijd van ach dat gebeurt mij niet
Sterkte

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:37

Je verhaal raakt me, vooral de zin "Je weet pas hoe sterk je bent, als sterk zijn je enige optie is". Absoluut waar, en het gevoel van dat je op zo'n moment toch nog kan genieten van de kleine dingen maakt je zo trots op jezelf.

Heel veel sterkte, als ik het zo lees ben je er in ieder geval positief ingegaan wat, als ik de verhalen mag geloven, belangrijk is.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:29

Ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen. Je verhaal raakt me wel, vooral omdat ik de laatste tijd dit soort verhalen van dichtbij meemaak. De ene dag ben je gezond en sta je onbevangen in het leven en de volgende dag ben je doodziek en kijk je de dood in de ogen. En wordt misschien de volgende dag nooit meer als voorheen. Het zet me weer met beide benen op de grond en plaats dingen in perspectief. Mede hierdoor heb ik ook een vakantie geboekt met mijn dochter. Nu kan het nog.
Dank voor het delen van je verhaal en ik duim met je mee dat je snel die rotchemo’s achter je kan laten en aan je herstel kan gaan werken. En hopelijk ooit zelfs iets met je eicellen kan gaan doen!

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:35

Heftige situatie , en van je af schrijven kan soms ook gewoon prettig zijn. Gelukkig maar dat je buikpijn kreeg en ik wil je aankomende tijd met de vervolg chemotherapieen nog veel sterkte wensen en hopelijk blijft en is alles nu is weg.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:40

Heel veel sterkte! wat heftig om zulk nieuws te krijgen. Heel veel succes gewenst met de komende behandelingen. Je komt op mij over als een positief en sterk persoon!

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:09

Wat heftig, maar wat goed dat je hebt doorgezet om een scan te krijgen. Veel sterkte met de behandeling, maar ook met alles wat daarna nog komt! :(:)

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:46

Hoi Monique,
wat een heftige periode maak je door! :(:)
Nog acht chemo's te gaan - en daarna jezelf lekker laten verwennen.
Goed om een topic te openen!
Ik wens je alvast heel veel sterkte met de komende chemo's.
Houd je haaks!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110660
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:01

Wat een verschrikkelijk nieuws en wat een onzekere tijd zit je in :\
Ik hoop dat de chemo's zonder veel klachten verlopen en dat die rotziekte niet meer terug komt.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:47

Hoi Monique,

Allereerst sterkte. <3

Ik houd het kort, want dit is jouw topic en niet die van mij. Maar ik begrijp écht hoe je je voelt. Vorig jaar in maart kreeg ik de diagnose borstkanker. Ik ben 28 jaar. Ondertussen ben ik een operatie en 16 chemokuren verder. Ik ben 6 maanden geleden schoon verklaard. Het leven gaat gewoon weer door maar wel met het gegeven dat ik weet wat ik echt belangrijk vind. Hoe jouw proces loopt dat weet niemand, maar hopelijk geeft het je een beetje moed voor de komende tijd.

Als je met een lotgenoot wil kletsen mag je altijd een berichtje sturen!

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:01

Heel veel sterkte!
Hopelijk ben je niet al te beroerd van alle chemo´s

D_akota

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:17

Phoe, heftig zeg! Heel veel sterkte met de komende chemo’s. Hoop dat je daar niet teveel last/ beroerd van bent.

moniiquee

Berichten: 1056
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Boxmeer

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 23:36

Wat een lieve berichtjes, doet me heel goed! Dankjewel!!

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:29

Wat een heftig verhaal, heel veel sterkte! :knuffel:

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:38

Jeetje Monique wat een heftig verhaal. Wat ben jij sterk geweest en wat houd je je ook zo nuchter :knuffel:

Heel veel sterkte met de chemo en blijf genieten wanneer je lijf dat toelaat. Y)(^)

Afanaisa91

Berichten: 1342
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:51

Jeetje meid wat heftige diagnose! :n
Het klinkt idd alsof je geluk hebt gehad, en nu ook met volle kracht goed doorheen knalt.

Zet hem op bij die volgende kuren, you can do it! Ik gun je nog veel meer van die geniet-dagen de komende tijd! :knuffel:

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:52

Oo lieve Mo! Wat een rollercoaster moet het voor je zijn! Jij bent sterk en je kan dit! <3 <3

Lavitabella

Berichten: 1706
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:58

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen voor de komende tijd en doe waar je je goed bij voelt/behoefte aan hebt.

Ik was 26 (nu 28) toen ik lymfklierkanker kreeg. Eicellen invriezen, chemo's en bestralingen heb ik gehad dus ook mijn inbox staat voor je open als je daar behoefte aan hebt!

Zet hem op!! :knuffel:

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:24

Wat een pittig verhaal zeg.
Hopelijk kom je redelijk goed door de chemokuren heen en kun je straks extra van het leven genieten.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:02

Sterkte.

Helaas zijn er meerdere (jonge) bokkers die op dit moment door een dergelijk traject gaan of dat net achter zich hebben liggen. Zo naar.

Helaas bevestigen al die verhalen voor mij dat het echt iedereen kan overkomen. En als mensen langdurig last hebben van iets. Laat je doorverwijzen! Het is niet altijd te voorkomen. Maar stel je had je naar huis laten sturen. Goed dat je hebt doorgezet. Het is gewoon K!

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:03

Nou zeg wat een verhaal! Ik wilde je alleen ontzettend veel sterkte wensen!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:24

Jeetje wat een verhaal zeg, onwijs veel kracht en sterkte gewenst in deze moeilijke tijd. :knuffel:

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Naar verhaal met een positief randje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:11

Wat een heftig nieuws. Respect voor jou hoe je dit schrijft en hoe positief je eigenlijk bent. Dat hoeft niet altijd hè :* Heel veel sterkte, goed dat je een topic opent!