Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
furious
Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:13

Eilish schreef:
furious schreef:


Ja ik las dat je het product op eigen kosten moet terug sturen. England zit niet meer in de EU dus dat komt neer op ongeveer 8 euro.


Oh zo, ja klopt. In hun mail zeiden ze "strongly recommend" en toen heb ik het met twee internationale postzegels gedaan die ik nog had liggen.


Dus zonder track en trace in een envelope gedaan?

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:15

Ja, op eigen risico, maar zo kostte het mij niets. Anders 8 euro voor track en trace inderdaad. Of bijna €15 als ik het tot €50 verzekerd wilde hebben. En het was meer dan €50 waard. Ik hoop dat mijn gok goed uitpakt.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 12:06

Ik krijg mijn geld terug van de Calmer en de Calmer Pro :D

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:29

Even oud topic, maar ik ben ook over dergelijke oordoppen aan het nadenken. Mijn probleem is overdag dat ik heel onrustig en gestresst word van veel geluid, maar ook dat ik mensen niet kan verstaan als er bv muziek redelijk hard op de achtergrond aan staat of als er meerdere mensen door elkaar heen praten. Dan worden de geluiden teveel en dan kan ik me niet focussen op 1 gesprek. Helpen ze daar ook bij?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-23 22:14

Ik vind praten ermee nog steeds wel wat lastig. Maar ik draag ze niet dagelijks. Luisteren naar de docent terwijl het onrustig is gaat wel goed.

Mijn tandarts heeft de flaire calmer. Die praat er gewoon mee. Maar misschien dat het met de loops ook wel gaat als je er aan gewend bent.

Dorus
Berichten: 13198
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 23:19

Praten en een conversatie voeren met loops is goed mogelijk, hoewel ik er zelf de voorkeur aan het ze uit te doen als ik met iemand praat. Dit is wel afhankelijk van de mate van rumoer in mijn omgeving. Bij het gezien van een kantoortuin die ik ze uit, maar in een met luidruchtige omgeving houd ik ze liever in.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:24

Bedankt voor de reacties! Praten ermee vind ik wel belangrijk, want ik wil juist kunnen meedoen in de gesprekken. Dus dan klinken de flare calmers misschien geschikter?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

_Christina
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:39

Ik vind de loop (engage) ook niet ideaal om mee te praten, ik vind ze eerder heerlijk voor buiten. Ik hoor wel de natuur, vogeltjes enzo, maar heb niet zo'n last van mensen gekakel en verkeer. Van dichtbij versta ik mensen wel, goed genoeg voor een kort onbelangrijk gesprek of een goedemiddag, maar ik doe dan toch liever een oortje uit.

Bandit '06 (2020 - x) | Django '14 (2019 - x) | Astra '98 (2018 - x)

R.I.P.: Hammstein '19 (2020 - 2022) | Svetlana '18 (2018 - 2020) | Bandit '05 (2017 - 2017) | Zorro '10 (2010 - 2019) | Ninja '10 (2010 - 2011)

wendy1987
Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:18

Praten met de loops vind ik ook lastiger, praat dan schijnbaar zelf te zacht dus doe er dan even 1 uit.
T werkt bij mij verder echt perfect. Restaurant, kantoor, drukke plekken, altijd in!

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:04

Ik zit inmiddels ook aan Loop oid te denken, we lopen nu in een pretpark en wordt doodmoe van alle geluiden.

Heb nu voor de grap earplugs earplugs van Alpine, hadden we nog liggen van de kinderen en pas ik prima.
Maar het feit dat ik mezelf hoor ademen en lopen vind ik echt irritant.
Heb je dat met Loop of varianten ook?

wendy1987
Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:28

Ja, maar dat ligt wel een beetje aan de variant. En als je in veel herrie loopt hoor je jezelf ook minder vind ik.
Ik vind het iig niet storend. Liever dat dan de herrie om me heen :+

Siggislief
Berichten: 13936
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:36

Ik heb van de Loop Earplugs 2 soorten, Quiet (Mint) en de Experience (Zwart & Roze)

[ img ]

De Quiet is echt meer voor als je goed wilt slapen en niets van het onweer/vuurwerk wilt horen.

En de Experience je hoort wel iets maar is de helft aan geluid dat je het normaal hoort. (-18db)
Zelf vind ik deze wel erg fijn zo dat je wel kan horen wat er in je omgeving hoort wat er gebeurt,
maar met iemand praten doe ik hem wel even uit om het beter te horen en dat je niet gaat schreeuwen.

Bram ✝12/08/'15

Goof
Berichten: 28745
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Ik zie dat dit een oud topic is, maar een nieuwe openen is ook onnodig.

Ik zit inmiddels enige tijd thuis met een burnout en merk de laatste paar weken dat ik geluid steeds moeilijker kan filteren, waardoor ik continue overprikkeld en moe ben. Ik kreeg de tip om Loop oordopjes te proberen en zie hier wel enthousiaste mensen geloof ik.
Ze moeten vooral overtollig geluid minderen, dus mensen in de winkels en verkeer buiten enzo. Ze hoeven niet alles af te sluiten en ik hoef er niet mee te slapen. Is de engage dan geschikt?

bora
Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:42

Ik heb nav dit topic ook loops gekocht. Ik heb de switch gekocht. Hiermee kan ik afhankelijk van de situatie het dempings niveau instellen. Ben er heel blij mee

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

wendy1987
Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Ik zou nu denk ik de switch aanschaffen.
Maar ik heb de engage en gebruik deze in restaurants standaard. Soms met de extra demping, soms niet. Dat ligt aan de herrie en setting

pluisje88
Berichten: 8053
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Ik heb de engage. De switch bestond toen nog niet. Engage vind ik wel fijn. Je kunt mensen goed verstaan en toch dempt het goed. Zelf praten vind ik wel lastig want ik heb geen idee hoe hard ik praat dan

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:09

pluisje88 schreef:
Ik heb de engage. De switch bestond toen nog niet. Engage vind ik wel fijn. Je kunt mensen goed verstaan en toch dempt het goed. Zelf praten vind ik wel lastig want ik heb geen idee hoe hard ik praat dan


Exact hetzelfde hier. Ik heb de Engage en de Quiet, ik zou nu ook voor de switch gaan alleen het enige nadeel daarvan is dat ze wat lomper zijn (de andere modellen zijn wat slanker en vallen nauwelijks op, zeker niet als je ze in huidskleur koopt zoals ik). Daarnaast zijn de Quiets hard, geen idee of je dat erg vind maar met de Quiets slaap ik fijn omdat die helemaal buigzaam zijn.

Maar loops an sich zijn altijd een goede keuze, wat mij betreft!

pluisje88
Berichten: 8053
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:05

Quiet dempt te veel om te dragen in het dagelijkse leven. Ik heb ze maar gebruik ze nooit. Het enig wat ik nog hoor is mn eigen hartslag en ademhaling. Heel intens. Qua veiligheid wil ik toch wel graag iets horen. Engage is ideaal. Je hoort bijna alles wel, maar er wordt een filter toegevoegd. Het klinkt allemaal alsof het veel verder weg is.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Celebi
Berichten: 3613
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:56

Ik heb de alledrie de dopjes. Nu ze de switch dopjes hebben zou ik denk ik die kiezen samen met de quiet los om mee te slapen (daarvoor moet ik ze echt flexibel hebben namelijk). Maar alleen de engage en quiet zou ook echt prima zijn. De experience gebruik ik namelijk alleen als ik naar een concert ga en dat is niet vaak.. Als je die switch dus te duur vind zou ik starten met alleen de engage!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Anouk94, bellizdej, CalipsoLover, Eefje_Sammy, Kayleigh__, MerleSimone, nicole_floor, rosslover, Solleke_Noah en 180 bezoekers