Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pluisje88
Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:05

Gisteravond in de feesttent heb ik de Tomorrowland gebruikt. Praten vind ik wat lastig maar het dempt echt wel lekker. Geluid lijkt alsof je de radio aan hebt thuis. Het geroezemoes van duizend mensen hoor je helemaal niet. Echt heerlijk. Dacht dat het wel meeviel met hoeveel verschil het maakte maar toen deed ik ze uit en dacht ik wow what the hell…

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


wendy1987
Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:35

De engage in een hal getest, dat was wel fijn. Maar kan nog niet echt zeggen verder, wil nog paar keer kunnen testen daarvoor.
Quiet indoen gaat al iets makkelijker. Merk toch wel dat t iets dempt. Krijg ze idd alleen niet goed vacuum dus ze zouden nog meer moeten dempen maar grotere dopjes passen dan weer niet

Siggislief
Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:39

Ik heb sinds kort de Loop experience en de Quiet, de laatste gebruik vooral tijdens het slapen.
En de Experience heb ik vooral op de boerderij gebruikt en dat is echt een opluchting als ze keihard beginnen te bleren.

En over brievenbus post, kreeg wel een soort van T&T maar werd er niet wijzer van.
Want ze zouden een dag later komen, nou best dus had daar mij dan ook op voorbereid..
Tot dat ik ineens zag dat ze waren geleverd, en een dag later kreeg ik de melding dat ze er aan kwamen om geleverd te worden. 8)7

Bram ✝12/08/'15

Dorus
Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:52

De T&T van Deutsche Post kon ik ook niet helemaal volgen. Alle stappen stonden er bij mij twee keer in, op opeenvolgende dagen. Maar ik heb die T&T gewoon ingevuld in the PostNL app en toen kreeg ik vanzelf bericht van wanneer hij bezorgd werd. Hij komt wel met de pakketdienst van PostNL, maar past in de brievenbus dus je hoeft er niet voor thuis te zijn.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

xPabloBokt
Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:10

Ik heb vandaag mijn Engage in de trein in gehad en wat een verademing! Kon gewoon heerlijk mijn boekje lezen zonder overprikkeld te raken van pratende mensen, eetgeluiden etc. genieten!
Heb ze afgelopen zaterdag op het personeelsfeest van mijn vriend ook gebruikt met de extra geluiddemping erin, was daar harde muziek maar ik kon iedereen nog best wel goed verstaan. Beter dan met mijn op maat gemaakte muziekdoppen (maar die zijn echt voor de grote concerten wel beter want die hebben toch nog meer demping en zijn ook beter voor de akoestiek)

[ img ]

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:37

Ik gebruik ze bijna dagelijks op mn werk. Scheelt een eind maar zelfs de experience met extra demper had nog stiller gemogen.

Ze hebben trouwens weer nieuwe kleurtjes binnen. :D

furious
Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:15

Hoe wisten jullie dat je de juiste maat bij de loop (experience) earplugs had gekozen.
Ik twijfel nog tussen S en M. S voelt fijner maar misschien sluit M wel beter af. Merk wel dat M mijn trommelvliezen meer irriteert, Maar dat is misschien wel een teken dat die beter ''vacuüm'' zit.

Nog meer mensen die een soort druk voelen aan hun trommelvlies. (moeilijk uitleggen := ).
Een paar keer in en uit doen is echt niet fijn.

De Flare calmer voelt wel beter in mijn oor, trekt niet aan mijn trommelvlies. Alleen merk ik bijna geen verschil als je ze in heb vergeleken met die van loop. Maar denk ze ook te groot zijn. Ze steken een stuk uit het oor zeg maar.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

pluisje88
Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 20:31

De kleine zit prima, gaat makkelijk in, sluit misschien niet 100% af. Dus maatje groter geprobeerd. Beetje pijnlijk bij het in doen en binnen 10 minuten erg zere Oren. Dus maatje kleiner

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

wendy1987
Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:19

Ik heb dat met de quiet. Sluit niet goed af aan 1 zijde. Maar groter doet zeer. Maar eigenlijk blijft deze die ik nu heb ook niet echt goed zitten.. nog steeds wat wennen, heb ze ook niet elke nacht in. Dat zou misschien qua wennen wel beter zijn
De engage zit wel prima, de paar keer dat ik ze gebruikt heb tot nu toe

Dorus
Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:32

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nu zo blij met met de quiet. Het lijkt wel of die een bepaalde druk op mijn trommelvlies geeft wat niet prettig is. Bij de engage heb ik dat niet, ook niet met de mute ring in. Ik vind de engage ook makkelijker in mijn oor plaatsen met die harde ring.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

furious
Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:30

Fijn om te lezen dat meer het aan hun trommelvlies voelen. Heb ook nog andere oordop materiaal. Die moet ik ook nog testen.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

iiSunshine
Berichten: 1230
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:03

misschien niet helemaal relevant voor het onderwerp, maar hier zitten wel mensen in met ervaring met de loop oordopjes. ik ga binnenkort naar een festival en ben heel bang om tinnitus te krijgen (aanwezig in beide kanten van de familie). ik twijfel hierdoor tussen de loop quiet en loop experience pro, voornamelijk door het db verschil in demping. wat is jullie ervaring met welke soort oordopjes na een festival oid?

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

pluisje88
Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:21

De muziek klinkt mooi met de Tomorrowland. Als je tussendoor ook moet praten zoals ik in een feesttent dan vond ik dat lastig met de Timorrowland. Dan is de engage beter. Allebei functioneerden prima qua demping maar ik hoorde dus wel verschil in hoe mooi de muziek klonk

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Dorus
Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:38

Ik vind een gesprek met iemand voeren met de engage and ik niet prettig. Doe ze dan altijd uit. Festivals/muziek heb ik dan weer geen ervaring mee.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

sans6
Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:48

Voor muziek moet je kijken naar een filter met een vlakke demping, zodat alle geluiden evenveel gedempt worden en de muziekbeleving dus goed blijft.
Je zou daarmee gesprekken gewoon moeten kunnen volgen

You're immortal until proven otherwise

iiSunshine
Berichten: 1230
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:36

bedankt iedereen. zojuist de experience plus binnengekregen, wat een verademing. ben er super blij mee, ze zitten als gegoten. ik heb maat S, dus geen wonder dat andere oordopjes niet goed zaten bij mij. hier ga ik vast heel blij mee zijn op de komende. festivals

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

Dorus
Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:23

Ik ben eruit. De quiet gaan terug. Erg vliegt momenteel een helikopter over en weer op de camping vanwege werkzaamheden aan het spoor. De eerste paar keer is het leuk, maar na een kwartier was ik er wel echt helemaal klaar mee.
Omdat hij echt laag vliegt en veel kabaal maakt (en ik ben wel wat gewend onder de aanvliegroute van Eindhoven AirPort) de quiet in gedaan, maar die doen echt zeer. Dus toch maar weer de engage in gedaan, die dragen voor mij veel prettiger.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:13

Ik heb de quiet weggegooid (stom achteraf). Die deden bij mij ook telkens pijn. Nu las ik laatst bij iemand op internet dat ze dat ook had en dat je dan moest draaien tot ze goed zaten, maar dat heb ik geprobeerd.

Van de Calmer had ik uiteindelijk de gewone, de pro en de night. Die heb ik vergeleken en de gewone en de pro gaan terug. Ik vind de night het fijnst, die zijn het zachtst en daar hoor ik het minste mee. (Ik las dat de night niet meer demping heeft, maar wel werkt voor lagere frequenties dan de gewone). Die gebruik ik voor overdag, want met slapen had ik daar ook last van.

furious
Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:29

Eilish schreef:
Ik heb de quiet weggegooid (stom achteraf). Die deden bij mij ook telkens pijn. Nu las ik laatst bij iemand op internet dat ze dat ook had en dat je dan moest draaien tot ze goed zaten, maar dat heb ik geprobeerd.

Van de Calmer had ik uiteindelijk de gewone, de pro en de night. Die heb ik vergeleken en de gewone en de pro gaan terug. Ik vind de night het fijnst, die zijn het zachtst en daar hoor ik het minste mee. (Ik las dat de night niet meer demping heeft, maar wel werkt voor lagere frequenties dan de gewone). Die gebruik ik voor overdag, want met slapen had ik daar ook last van.


Heb jij ook nog ander van loop? Ik vind de calmer echt tegenvallen qua geluid reductie in vergelijking met loop.
De calmer zit ook niet goed dus hij gaat sowieso terug. Ben het maar onnodig aan het uitstellen :=

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:34

Nee, misschien zou de engage fijner zijn. Maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de Calmer Night voor overdag. En ik was huiverig om de engage te bestellen na mijn ervaring met de quiet.

Ik vond het terugsturen van de Calmer ook wel een gedoe. Kreeg ook het aanbod om de oordopjes te houden en tegoed te krijgen.

furious
Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:46

Eilish schreef:
Nee, misschien zou de engage fijner zijn. Maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de Calmer Night voor overdag. En ik was huiverig om de engage te bestellen na mijn ervaring met de quiet.

Ik vond het terugsturen van de Calmer ook wel een gedoe. Kreeg ook het aanbod om de oordopjes te houden en tegoed te krijgen.


Ik lees op de site dat je retour kosten moet betalen (a 8 euro)

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Dorus
Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:56

Ik heb zowel de engage als ze quiet besteld gehad. Over de engage ben ik erg tevreden!
Ik heb die net ook in gehad toen ik met hoofdpijn in bed lag terwijl die helikopter allemaal aan het overvliegen was en dat beviel me erg goed! Door de harde plastic ring is hij beter op z’n plek te draaien dan de quiet.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:01

furious schreef:
Eilish schreef:
Nee, misschien zou de engage fijner zijn. Maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de Calmer Night voor overdag. En ik was huiverig om de engage te bestellen na mijn ervaring met de quiet.

Ik vond het terugsturen van de Calmer ook wel een gedoe. Kreeg ook het aanbod om de oordopjes te houden en tegoed te krijgen.


Ik lees op de site dat je retour kosten moet betalen (a 8 euro)


Bij Flare? Dat heb ik niet gezien

furious
Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:45

Eilish schreef:
Bij Flare? Dat heb ik niet gezien


Ja ik las dat je het product op eigen kosten moet terug sturen. England zit niet meer in de EU dus dat komt neer op ongeveer 8 euro.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:09

furious schreef:
Eilish schreef:
Bij Flare? Dat heb ik niet gezien


Ja ik las dat je het product op eigen kosten moet terug sturen. England zit niet meer in de EU dus dat komt neer op ongeveer 8 euro.


Oh zo, ja klopt. In hun mail zeiden ze "strongly recommend" en toen heb ik het met twee internationale postzegels gedaan die ik nog had liggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dolce_pony, Kimmie25501, vikawiek, Wulfy, YandexBot en 146 bezoekers