Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 13:26

Ik ben als volwassene begonnen aan een opleiding. 1 dag per week school, verder thuis leren. Nu heb ik deze opleiding o.a. gekozen omdat ze met kleine groepen zouden werken. En ik dacht ‘Volwassenen, dat zijn mensen die er zijn voor de les, dat ga ik redden.’ Ik ben gevoelig voor prikkels en dan vooral geluid dus ik heb heel zorgvuldig dit uitgezocht. Helaas, toch een volle klas. Lieve mensen maar het is net een kippenhok op schoolreis. 8 uur lang, ook als de docent aan het woord is.

Bestaan er iets van oordopjes die je in kan doen waarbij je de docent wel hoort maar de rest gefilterd wordt? Ik las hier ergens iets van concertdopjes? Iemand daar ervaring mee?

Of een set waarbij ik iets bij de docent op tafel kan zetten en dan zelf ontvang via een koptelefoon? Ik ben niet heel technisch dus simpel is fijn.

Met Google kom ik niet verder. Het gaat mij er vooral om dat ik de docent hoor maar de rest minder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:32

Geen verstand van oordopjes maar even over een heel andere boeg, meer mensen moeten hier toch ook last van hebben? Is bespreekbaar maken niet een optie? Eventueel met hulp van een docent? Het is voor ieders leerproces beter als er rust is tijdens uitleg.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:32

Loop oordopjes!!!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:40

Het is een kippenhok als de docent aan het woord is? Dan gaat er iets mis dat je echt niet net oordopjes oplost.

Die setjes bestaan overigens wel. Ik had ooit een slechthorende leerling en ik had dan een zendertje oid om mijn nek hangen zodat hij mij kon verstaan op oordopjes.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 13:51

SusanH schreef:
Geen verstand van oordopjes maar even over een heel andere boeg, meer mensen moeten hier toch ook last van hebben? Is bespreekbaar maken niet een optie? Eventueel met hulp van een docent? Het is voor ieders leerproces beter als er rust is tijdens uitleg.

Ik vind dat moeilijk. Het is een bestaande groep waar een paar nieuwelingen, waaronder ik, bij zijn gekomen. Ze zijn vrij hecht en de dynamiek lijkt al zo geaccepteerd te zijn, ook door de docent. Ik wil hen niet gelijk met mijn probleem opzadelen. En zelf ook wat controle over wat binnenkomt hebben vind ik geruststellend.


MarlindeRooz schreef:
Loop oordopjes!!!

Ik ga gelijk kijken. Dank je wel!

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:55

Loop earplugs inderdaad. Die helpen mij zo als ik overprikkeld ben en ik kan nog steeds gesprekken voeren maar de ergste scherpe randjes zijn eraf.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 14:04

Fijn, dan ga ik die eerst proberen. Ga ze gelijk bestellen. Ik zag zo op tegen de volgende keer maar dit geeft hoop. :)

Goof schreef:
Het is een kippenhok als de docent aan het woord is? Dan gaat er iets mis dat je echt niet net oordopjes oplost.

Die setjes bestaan overigens wel. Ik had ooit een slechthorende leerling en ik had dan een zendertje oid om mijn nek hangen zodat hij mij kon verstaan op oordopjes.

Het gaat wel over het vak en het huiswerk. Onderling discussies of ze leggen elkaar dingen uit over tekst het boek, of de uitleg . Dus het zijn wel nuttige dingen. Maar ik ervaar het als geklets en onrust.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 14:12

Arethe schreef:
Loop earplugs inderdaad. Die helpen mij zo als ik overprikkeld ben en ik kan nog steeds gesprekken voeren maar de ergste scherpe randjes zijn eraf.


Welk type hebben jullie? Engage, Quiet of Experience?
Ik denk nu aan de Engage.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 11-03-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:19

Ik volg even, ik zit ook loop te overwegen :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:42

Ik heb quiet maar met als doel complete stilte. :P

Wil nog de engage misschien voor in het dagelijkse leven.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:12

loop experience pro hier

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 15:44

Ik heb de Engage maar gedaan. Dat kwam uit de quiz die je kan doen. En ik zag dat ze terug kunnen als het niet werkt.

De levertijd is wel lang. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 16:27

Als je er later bij komt snap ik dat aankaarten niet makkelijk is. Ben benieuwd hoe je dopjes bevallen als je ze binnen hebt.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 16:35

Ik ben benieuwd wat je straks van de oordopjes vindt, ik overweeg ze zelf ook!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:32

Ik heb quiet twee sets. Maar ik wil dan ook niks meer horen als ik sochtends weer wakker wordt getetterd door kinderen voor mn deur of de verbouwing in de buurt.
Ook voor studie wil ik stilte. Onze opleiding is wel muisstil (want anders mis je teveel:')) dus voor de lessen hoeft het niet maar wel voor examen.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:39

Ik heb via mijn werk audioplastieken oordoppen op maat van Tympro.
Deze filteren geluid. Dus hoe harder het geluid hoe meer ze dempen.
Ook handig voor festivals en concerten dus.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:57

Sybelle schreef:
Ik heb de Engage maar gedaan. Dat kwam uit de quiz die je kan doen. En ik zag dat ze terug kunnen als het niet werkt.

De levertijd is wel lang. -O-


bol.com verkoopt ze ook

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 22:46

De engage hadden ze helaas nog niet erbij staan.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:45

Dankzij dit topic ook besteld. Was al geruime tijd op zoek naar iets dergelijks. Wist niet van het bestaan af van Loop Engage. Had al eens een koptelefoon aangeschaft wat alleen werkt als je met niemand in gesprek hoeft. Vond deze test, maar die is van de experience https://youtu.be/dyTKjk_i_sI
Bezorgtijd is inderdaad lang. Benieuwd hoe de Engage bevallen bij anderen en bij jou TS als je ze ontvangen hebt.

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:00

Hier ook de Loop Engage met een extra mutepack. Dat mutepack eigenlijk alleen maar erbij besteld om geen verzendkosten te hebben, maar ik ben er blij mee! Als het me te druk wordt doe ik ze in, en als het niet voldoende werkt gaan de mutedopjes erbij.

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:13

Geen oordopjes!!! Je zit toch niet op een peuterspeelplaats. Gooi het in de groep en laat iedereen, zeker de leraren, zorgen dat het rustig is. Ik mag aannemen dat iedereen daar is om wat te leren.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:30

pillow schreef:
Geen oordopjes!!! Je zit toch niet op een peuterspeelplaats. Gooi het in de groep en laat iedereen, zeker de leraren, zorgen dat het rustig is. Ik mag aannemen dat iedereen daar is om wat te leren.


Dat is toch niet haar taak? Ik vind deze reactie niet heel erg genuanceerd. Ergens heb je gelijk dat mensen gewoon hun schuif moeten houden tijdens de les, maar het is niet de taak van TS om haar klasgenoten tot orde te roepen. Als zij zichzelf dan kan helpen met een paar simpele oordopjes dan lijkt me dat een prima oplossing. Ze geeft ook aan dat ze altijd gevoelig is voor prikkels, dus dan is zo'n paar oordopjes wellicht ook handig in andere situaties.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:48

Ik ben zo blij met mijn loop experience!

Gebruik ze voor festivals en slapen met de extra demping erin.
In vliegtuig normaal, mijn trommelvliezen kunnen de druk slecht aan met stijgen en landen met gevolg een gat in trommelvlies.

En bij onrustige omgeving ook normaal!
Wat een uitvinding! Ik vroeg om advies en kreeg gelijk een kortingscode erbij.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:54

Ik zit ook te kijken naar de Loop Engage plus, maar zie niet zo goed hoe het werkt met de mute add-on. Als je de Engage Plus koopt, kun je de mute ring er ook uithalen en weer in doen wanneer dat nodig is? Wel toch? Die witte ring is toch de mute add-on, of zie ik het verkeerd?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:12

Jammer, ik had gehoopt dat de Loop nog stiller was dan mn Alpine op maat (30 db). Maar helaas, de stilste zijn 27db. Ik krijg ook pijn als ik ze langdurig in heb (of mee slaap). Hoe is dat met de Loop als je die een hele dah draagt?