Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 17:44

Hoi allemaal,
Sinds ca 2 jaar ben ik actief aan het sporten.
Het doet mij mentaal erg goed!
Ik sport vrijwel dagelijks, wandel graag met mijn hond en ben voornamelijk gek op buitensporten als hardlopen, mountainbiken, zeilen.

Ik heb een pony staan die met pensioen is. Rijden met haar zou nog tot de opties behoren, maar op dit moment ben ik daar niet actief mee bezig.

Nu de winter eraan komt heb ik het voornemen om eens te kijken van welke “binnensporten” ik blij wordt.
Plezier maar vooral ook afwisseling is voor mij belangrijk tijdens het trainen.

Ik hoop in dit topic mensen te treffen die ook graag (fanatiek) sporten. Wat mij betreft is iedereen welkom, wat je trainingsdoel ook is. Ik vind het leuk om over sporten(en alles wat daarbij komt kijken) te praten en het motiveert me om andermans verhalen te lezen.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:00

Oh top, dit komt als geroepen. Ik was vroeger altijd erg fanatiek met sport bezig, maar toen Corona kwam is het op een laag pitje gekomen en nooit meer echt opgepakt. Maar ik wil vanaf komende week weer echt beginnen.

Ik vind heel veel sporten leuk. Ik doe graag (ashtanga) yoga, boulderen, squashen, ballet en windsurfen. Ik fiets vrijwel overal naartoe en op vakantie doen we graag pittige bergwandelingen. Hoe uitdagender hoe leuker. Hardlopen heb ik ook een tijd fanatiek gedaan.

Qua binnensporten kan ik je dus squashen en boulderen absoluut aanraden. Vooral bij boulderen moet je ook echt een beetje nadenken en dat maakt het heel leuk. Yoga moet je echt het type voor zijn en niet iedereen is dat natuurlijk :) hopelijk kunnen we elkaar zo een beetje gemotiveerd houden!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 11:04

Ik ben op dit moment veel met voeding bezig. Ik wil wat gezonder gaan eten. Ca 2 maanden geleden ben ik gestopt(/geminderd) met toegevoegde suikers eten, ik voel mij hierdoor direct al een stuk fitter. De komende tijd wil ik me erop gaan richten dat ik mijn voeding ook op mijn sporten afstem (eiwitten, vetten etc).

Yoga doe ik ook. Ik zie dat ik het niet benoemd heb. Voelt voor mij een beetje als een levensstijl ipv een sport. Moet wel toegeven dat ik op dit moment niet heel actief ben. In het verleden was ik er dagelijks mee bezig.

Leuk dat jij mij boulderen aanraadt Eapy. Dat stond op mijn lijstje met sporten die ik wil uittesten. Misschien kom ik dus nog eens bij je terug met vragen.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:22

Leuk dit topic. Ik klets graag mee.
Ik ben 2,5jr geleden begonnen met personal training, doel was wat afvallen en strakker worden na zwangerschap, en conditie opbouwen. Mijn paar ld was ingeslapen en deed even niets met de paardensport dus leek me een goed moment om te starten hiermee.
Na een jaar sloot mijn man aan en deden we duotrainen. 2 maanden geleden zijn we er mee gestopt, grotendeels door de kosten (42 euro per persoon per keer) maar ook door mijn medische traject.
Ik merk dat ik door te sporten mentaal gezond blijf.

Nu zijn we bij ons in het dorp gestart sinds 1,5 maand bij een 24u sportschool a 49 euro per maand.
Nu kunnen we vaker gaan en wanneer het ons uitkomt. Mijn man doet alleen fitnessen, en ik gemiddeld 1-2x per week circuit training en dan 1-2 per week fitnessen. Soms pak ik een lesje boksen of bootcamp mee maar dat lukt medisch vaak nog niet.

We hebben hier maandelijks een tussentijdse bodymeting, leuk om de veranderingen qua vet en spier te zien.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 20:37

Fijne week gehad.

Twee keer hardgelopen in het bos. Dit doe ik in het najaar wat meer dan in de zomer. Ik heb wat wedstrijdjes nu geplant staan en nu ik naar een doel toetrain stijgt de motivatie.
Ik heb ook een heerlijke zonnige wandeling in het bos gemaakt.
Drie keer gezeild, wat steeds meer af zal nemen nu we richting winter gaan.
En zaterdag lekker een rustdag.

Kletskoekje wat super dat jij zo actief bezig bent. Ik kan me voorstellen dat aan de slag gaan met een personal trainer motiveert, en ook fijn dat je partner mee doet nu. Samen blijven jullie dat vast wel volhouden. Ik heb zelf weleens fitness geprobeerd, maar haal meer uit groepslessen (grotere stok achter de deur om te gaan voor mij).

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:45

XxLMMxX schreef:
Ik sport vrijwel dagelijks, wandel graag met mijn hond en ben voornamelijk gek op buitensporten als hardlopen, mountainbiken, zeilen.



Nu de winter eraan komt heb ik het voornemen om eens te kijken van welke “binnensporten” ik blij wordt.


Ga je in de winter niet door met hardlopen dan?
Ik loop 3x in de week, ook in de winter. Vind het heerlijk!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:32

Kom in het hardlopen topic meepraten, daar word je vast gemotiveerd van. En het is juist heerlijk om in de winter lekker te gaan hardlopen!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:53

Leuk om mee te kletsen, ik ben ook van de verschillende sporten. Wekelijks doe ik aan klimmen en hardlopen. Ook probeer ik te stretchen, yoga en core oefeningen te doen.
Daarnaast doe ik af en toe aan mountainbiken en hoop straks weer af en toe op de schaatsbaan te staan.

Nu aan het trainen voor een trailrun van 22km in België begin december en heb ik net mijn klimdoel gehaald (7a klimmen), dus ga daar weer nieuwe plannen voor maken.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:09

Ik ben ook weer begonnen met opbouwen. Sport nu weer 3x per week met Sydney (is online via Youtube) en 2x per week op de loopband. Gezien ik begin van de zomer Corona heb gehad en toch wel een duw in mijn energie heb gehad ben ik weer rustig aan het opbouwen. Bedoeling is om weer 5x per week de trainingen van Sydney te volgen en de tijd aan te vullen met de loopband.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 11:41

Swinters loop ik zeker hard!
Maar alleen hardlopen voelt wat eenzijdig.
Zeilen doe ik swinters vrijwel niet, dus er is veel tijd over om nog een sport erbij te doen.

Ik ben een tijdje lid geweest van een groepsapp van het hardlooptopic en hield die niet bij.

Mooi dat je doelen hebt gesteld Lieke. Mij helpt dat ook. Voor nu is het bij mij de hardloopwedstrijd. En er komt regelmatig wat bij.

5x per week via YouTube trainen vind ik knap. Vraagt om veel discipline. Ik heb wel filmpjes thuis geprobeerd maar hield dat niet consequent vol.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 09:30

Het gaat niet best gister en vandaag.
Sportmaatje die afzegt, flinke regenbuien.
Ik ben sowieso al geen ochtendmens en het ontbreekt me dan aan ruggengraat om toch wat te gaan doen.
Kan er erg van balen, maar de week is nog niet voorbij gelukkig. Opnieuw nagedacht wat ik morgen dan graag aan sport zou willen doen :) .
Hoe gaat het bij jullie ?

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:38

XxLMMxX schreef:
Swinters loop ik zeker hard!
Maar alleen hardlopen voelt wat eenzijdig.
Zeilen doe ik swinters vrijwel niet, dus er is veel tijd over om nog een sport erbij te doen.

Ik ben een tijdje lid geweest van een groepsapp van het hardlooptopic en hield die niet bij.

Mooi dat je doelen hebt gesteld Lieke. Mij helpt dat ook. Voor nu is het bij mij de hardloopwedstrijd. En er komt regelmatig wat bij.

5x per week via YouTube trainen vind ik knap. Vraagt om veel discipline. Ik heb wel filmpjes thuis geprobeerd maar hield dat niet consequent vol.


Bij mij is vaak de reis ergens naar toe wat mijn tegenhoud. Ik heb alles op zolder liggen nu. Dus heb geen reden om niet te gaan... :o En op een of andere manier werkt dit bij mij erg goed. En wat ik zelf ook probeer is het ook alvast in te plannen welke dagen en tijden. Op die manier heb ik een vorm van houvast,

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 14:44

Ik plan ook vaak aan het begin van de week mijn sportmomenten alvast in voor de hele week.
Dan staat er in ieder geval tijd voor geblokkeerd in mijn agenda, en het is niet erg als het een keertje anders loopt en ik niet kan gaan. Dan probeer ik gewoon de dag erna mijn plannen weer op te pakken.

Mij helpt het erg om te sporten met een sportmaatje of in een groep. Het gevoel dat er echt een “afspraak” staat.

Mijn plan is wel om aankomende maand toch proberen dagelijks thuis wat yoga mee te pakken. Tot nu toe lukte dat soort challenges mij niet. Maar ik ben mij er wel van bewust dat het mij maar weinig tijd hoeft te kosten en echt resultaat oplevert (ontspanning en soepelheid).

Vanochtend heb ik heerlijk in het bos gewandeld met de hond.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:41

XxLMMxX schreef:
Mijn plan is wel om aankomende maand toch proberen dagelijks thuis wat yoga mee te pakken. Tot nu toe lukte dat soort challenges mij niet. Maar ik ben mij er wel van bewust dat het mij maar weinig tijd hoeft te kosten en echt resultaat oplevert (ontspanning en soepelheid).


Ik denk dat je het niet meteen als challenge voor jezelf moet zien, want dan leg je jezelf wel echt druk op.
Yoga is wel echt fijn, levert echt resultaat en is echt goed naast bijvoorbeeld hardlopen. Ik merk er echt goede effecten van.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 12:26

Hebben jullie nog sportieve weekendplannen?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:27

Nou, sportieve week-plannen zelfs. Vrijdag-zaterdag rij ik met een vriendin naar Zuid Frankrijk om daar een week lang te klimmen en hardlopen. Superveel zin in!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:55

Oh, een leuk topic dat me wel kan helpen bij mijn motivatie.

Ik kickboks 1x per week sinds een half jaar en dat gaat helemaal prima.
Van de zomer in het buitenzwembad een abonnement gehad en wekelijks gezwommen, maar dat is dicht nu en ik vind ons binnenzwembad niet echt fijn (te warm en geen abonnement mogelijk, dus relatief prijzig).

Ik wandel ook graag, maar met dat weer van van de week was die motivatie ook ff kwijt, nadat ik zaterdag zeiknat geregend was...

Wél mezelf een wandelregenbroek kado gedaan deze week, en sinds ik die heb is het al 2 dagen mooi weer :')

Hardlopen ben ik al een tijdje op zoek naar motivatie, dus wie weet helpt meekletsen in dit topic me wel weer om dat op te pakken.

Ik doe ook nog 1x per week aan yoga.

En het paard moet ook een paar keer per week beweging uiteraard.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:59

Ik kom hier ook graag meekletsen :j
Wandel dagelijks wat langere ronden met m'n hond, tik elke dag minimaal 10.000 stappen aan. Daarnaast doe ik 2 á 3, soms 4 keer in de week krachttraining.
Lijkt me fijn om een topic te hebben wat ervoor zorgt dat ik dit zo blijf doen :j Want als jullie allemaal gaan, dan moet ik natuurlijk ook :') Scheelt wel dat ik me moet aanmelden op een bepaald uur om te sporten, flinke stok achter de deur.

Ik ben maandag en gisteren wezen trainen, morgen staat gepland. Vanmorgen een uur met de hond in het bos gelopen en ik denk dat ik straks thuis een workout doe.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:01

Ja ik heb voor morgen les staan met het paardje en een online training van 40 minuten (full body). En wil erna op pad met de camera voor een uurtje of 2 (dus ook lekker wandelen tegelijk/meestal eindig ik dan rond de 10000 stappen).
Voor zaterdag heb ik een 45 min op de loopband op de planning staan.
Zondag kijk ik even aan wat mijn energielevel zegt. Als die goed voelt denk ik aan een online training van 40-45 minuten (kracht & conditie) en anders een rustdag. Dit omdat er maandag een full body training op het programma staat.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:31

Ik ga zo naar de yoga en wil ook nog met mijn paard het bos in.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:30

Ik heb gisteren circuit gedaan, en ga zondagochtend weer circuit doen. Misschien morgen even fitnessen.

Collega van mij heeft nu ook een abbo daar en gaan nu steeds samen, wel leuk en stok achter de deur :)

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:34

De yogales was heerlijk.

Straks van de zon genieten in het bos.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:11

Lekker bezig allemaal!
Ik ga zo weer een uurtje krachttraining doen :):)

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:18

Mijn bosrit te paard werden 20 km, met lekker veel draf en een paar lange galop stukken.
Paardje was er moe van, maar hij heeft goed gewerkt.
Hopelijk dit weekend niet al te pokke weer, dan kan ik nog wat wandelen of misschien zelfs een rondje hardlopen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 16:12

Leuk om jullie berichten te lezen!
Aankomende woensdag heb ik een proefles kickboksen marije.
Lieke wens ik veel plezier op vakantie