Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 15:34

Hi allemaal!

Volgens mij was er nog geen topic voor zwangere vrouwen voor deze periode in 2023.

Hier nu in de 4e week van mijn eerste zwangerschap. Allemaal nog heel onwerkelijk maar dankzij al het een en ander aan kwaaltjes, toch ook wel weer heel echt.

Ik heb begin oktober mijn eerste echo ingepland en denk dat ik dus in eind mei/begin juni ben uitgerekend.

Ben benieuwd of er meer in dit nieuwe schuitje zitten en ervaringen willen delen :)

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:43

Ik hoop hier te kunnen gaan mee praten maar tot die tijd blijf ik een stille meelezer. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 23:28

Hopelijk tot snel!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:20

Ik zet hier ook vast een stipje, ik hoop echt dat 2023 ons jaar gaat zijn :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 20:21

Ik ben echt kotsberoerd inmiddels. Zou nu zo'n 6 weken moeten zijn denk ik. Zit helaas voor een zakenreis in India dus ik wil echt met gierende banden naar huis :roll:

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:05

Gefeliciteerd! Ik klets graag met je mee. Hier zwanger van de derde, ook rond de 5 a 6 weken. Moet de afspraken voor echo nog inplannen. Hopen dat alles goed mag gaan. Hier tot zover gelukkig nergens last van :D
Als ik zo even reken dan zal de uitgerekende datum rond 25-5-23 zijn.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 02:21

PeeltjE schreef:
Gefeliciteerd! Ik klets graag met je mee. Hier zwanger van de derde, ook rond de 5 a 6 weken. Moet de afspraken voor echo nog inplannen. Hopen dat alles goed mag gaan. Hier tot zover gelukkig nergens last van :D
Als ik zo even reken dan zal de uitgerekende datum rond 25-5-23 zijn.


Leuk! Gefeliciteerd!

Ik denk dat ik ook deels gewoon heel graag terug wilde naar huis want eenmaal opgestegen, voelde ik me een stuk beter. Hopelijk blijft dat zo. Volgens mij zitten we dan heel dicht op elkaar. 3 oktober de eerste echo, dan weet ik meer :)

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:15

Spannend hè die eerste echo? Ik heb gister nog een obstacle run gelopen, dat viel me echt een stuk zwaarder dan verwacht := was ook de laatste voorlopig. Als het goed is krijg ik deze week de oproep van de gyneacoloog, daar zal ik onder controle blijven ivm medisch.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 10:47

PeeltjE schreef:
Spannend hè die eerste echo? Ik heb gister nog een obstacle run gelopen, dat viel me echt een stuk zwaarder dan verwacht := was ook de laatste voorlopig. Als het goed is krijg ik deze week de oproep van de gyneacoloog, daar zal ik onder controle blijven ivm medisch.


Echt wel. Spannend! Van strong viking? Zou ik nu ook niet meer aan moeten denken haha.

Hier nog steeds ontzettend misselijk en daardoor snel moe maar houd gelukkig nog steeds wel alles binnen. Ik tel de weken af tot 12 weken :')

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:12

Hallo!
Wat een leuk topic. Ik ben normaal echt een stille meelezer op bokt, maar hier wil ik wel graag meekletsen.
Als eerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hopelijk gaan alle kwaaltjes snel over.
Ik ben nu 13 weken zwanger van mijn 1e kindje. In de ochtend moet ik standaart spugen, al weken lang. Maar verder voel ik mij wel goed.
Dat ik zwanger ben kwam echt onverwachts, we waren het al 1,5 jaar aan het proberen. Zouden ook gaan starten met een traject in het ziekenhuis. En ineens tóch raak op de natuurlijke manier. Echt een cadeautje dus. <3

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:13

PeeltjE schreef:
Spannend hè die eerste echo? Ik heb gister nog een obstacle run gelopen, dat viel me echt een stuk zwaarder dan verwacht := was ook de laatste voorlopig. Als het goed is krijg ik deze week de oproep van de gyneacoloog, daar zal ik onder controle blijven ivm medisch.


Zo, respect voor je! Ondanks dat het zwaar was heb je het toch maar mooi gedaan. _/-\o_

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:19

mriek1990 schreef:
Hallo!
Wat een leuk topic. Ik ben normaal echt een stille meelezer op bokt, maar hier wil ik wel graag meekletsen.
Als eerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hopelijk gaan alle kwaaltjes snel over.
Ik ben nu 13 weken zwanger van mijn 1e kindje. In de ochtend moet ik standaart spugen, al weken lang. Maar verder voel ik mij wel goed.
Dat ik zwanger ben kwam echt onverwachts, we waren het al 1,5 jaar aan het proberen. Zouden ook gaan starten met een traject in het ziekenhuis. En ineens tóch raak op de natuurlijke manier. Echt een cadeautje dus. <3


Awh wat mooi en fijn dat het gewoon op een natuurlijke manier kon. Wil je ook weten wat het gaat worden met 20 weken?

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:28

Gnome schreef:
mriek1990 schreef:
Hallo!
Wat een leuk topic. Ik ben normaal echt een stille meelezer op bokt, maar hier wil ik wel graag meekletsen.
Als eerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hopelijk gaan alle kwaaltjes snel over.
Ik ben nu 13 weken zwanger van mijn 1e kindje. In de ochtend moet ik standaart spugen, al weken lang. Maar verder voel ik mij wel goed.
Dat ik zwanger ben kwam echt onverwachts, we waren het al 1,5 jaar aan het proberen. Zouden ook gaan starten met een traject in het ziekenhuis. En ineens tóch raak op de natuurlijke manier. Echt een cadeautje dus. <3


Awh wat mooi en fijn dat het gewoon op een natuurlijke manier kon. Wil je ook weten wat het gaat worden met 20 weken?


Zeker weten, ik heb een heel sterk jongens gevoel.
Op 10 oktober hebben we de geslachtsbepalings echo.

Willen jullie het ook weten?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:32

Yes zeker. Hier heel sterk de wens voor een meisje maar nog geen voorgevoel over wat het zou kunnen zijn. Als wij een eerste goede echo hebben gehad met een uitgerekende datum, zal ik wel even een lijstje aanmaken voor de volgers hier met het geslacht en de uitgerekende datum :)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:06

Gnome schreef:
Yes zeker. Hier heel sterk de wens voor een meisje maar nog geen voorgevoel over wat het zou kunnen zijn. Als wij een eerste goede echo hebben gehad met een uitgerekende datum, zal ik wel even een lijstje aanmaken voor de volgers hier met het geslacht en de uitgerekende datum :)


Spannend!
Leuk een lijstje!

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:18

Oo mriek1990 wat top zeg! Gefeliciteerd! Wij willen niet weten wat het wordt. Wist het bij de eerste 2 ook niet. Heb al 2 jongens, en er mag van mij nog wel een jongen bij :o maar ik ben met alles blij natuurlijk, dat spreekt voor zich :D :D ik heb mezelf nooit zo gezien als ‘meisjes mama’ :+ :')

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:47

PeeltjE schreef:
Oo mriek1990 wat top zeg! Gefeliciteerd! Wij willen niet weten wat het wordt. Wist het bij de eerste 2 ook niet. Heb al 2 jongens, en er mag van mij nog wel een jongen bij :o maar ik ben met alles blij natuurlijk, dat spreekt voor zich :D :D ik heb mezelf nooit zo gezien als ‘meisjes mama’ :+ :')


Dank je wel <3
Jij ook gefeliciteerd!
Twee jongens al, wauw!
Haha grappig hoe je dan tegen jezelf aan kan kijken he? Meer jongens mama dan meisjes mama.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:27

Ik kan het niet laten al is het nog mega pril en kan het natuurlijk nog verkeerd lopen.

Vanmorgen getest met een Kruidvat test en deze was positief.
Dus als het goed is ben ik ook zwanger, toch nog sneller als gedacht.

Geen idee hoelang want mijn cyclus was onregelmatig en erg lang. Maar nu was 1 augustus mijn laatste ongesteldheid dus toch maar getest en jahoor twee streepjes.

Heb een digitale clearblue besteld dus die kan ik vd week gaan doen.
En als die positief is ook vd week m'n vriend maar verassen want ben ik momenteel niet thuis. Dus alleen m'n zus weet het nog.

Zal dan denk ik ergens in juni uitgerekend zijn.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:34

Ik zet ook voorzichtig een stipje

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 17:50

Voorzichtig gefeliciteerd allebei!! Fijn dat er meer aanmeldingen komen in het topic :)

Ik ga me volgende week maar even verdiepen in kinderopvang. Schijnt heel vroeg al geregeld te moeten worden.

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:58

Gefeliciteerd allebei! :D Ja kinderopvang echt optijd regelen, sommige opvang locaties hebben serieuze wachtlijsten!

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:32

Gefeliciteerd Marlis en Lau!
Duimen dat alles goed blijft gaan.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:47

mriek1990 schreef:
Gefeliciteerd Marlis en Lau!
Duimen dat alles goed blijft gaan.


Lief,
Al moet ik nog even duimen. Heb van de week via de gyn groen licht gekregen dat ik ovuleerde en een eisprong had. Dit was de uitslag van de bloedtesten. Dus we hebben er gebruik van gemaakt. En nu mag ik volgende week prikken of het een succesvolle eisprong was :)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:55

Lau schreef:
mriek1990 schreef:
Gefeliciteerd Marlis en Lau!
Duimen dat alles goed blijft gaan.


Lief,
Al moet ik nog even duimen. Heb van de week via de gyn groen licht gekregen dat ik ovuleerde en een eisprong had. Dit was de uitslag van de bloedtesten. Dus we hebben er gebruik van gemaakt. En nu mag ik volgende week prikken of het een succesvolle eisprong was :)


Oh oke. Dan blijven de duimen extra hard draaien!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:04

Lau schreef:
mriek1990 schreef:
Gefeliciteerd Marlis en Lau!
Duimen dat alles goed blijft gaan.


Lief,
Al moet ik nog even duimen. Heb van de week via de gyn groen licht gekregen dat ik ovuleerde en een eisprong had. Dit was de uitslag van de bloedtesten. Dus we hebben er gebruik van gemaakt. En nu mag ik volgende week prikken of het een succesvolle eisprong was :)


Hé psst, je bent ook welkom in het kinderwens topic :)