Zwanger, uitgerekend voorjaar 2023

Moderators: Mjetterd, Polly, Ladybird, Hanmar, Maureen95, Dani, Giolli, ynskek

Maanlicht

Zwanger, uitgerekend voorjaar 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 08:46

Het is nog vroeg, maar het lijkt me super leuk om elkaar op de hoogte te houden van onze zwangerschap.

Ik ben zelf rond 1 maart uitgerekend, ik weet het sinds een paar dagen. Het is mijn eerste zwangerschap, dus alles is nog helemaal nieuw.

LuckyLuna

Re: Zwanger, uitgerekend voorjaar 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:47

Heel leuk, zelf nog niet zwanger. Maar vanaf volgende maand gaan we proberen. Zou als we veel geluk hebben dus zomaar volgend voorjaar met ons 3tjes kunnen zijn.

We al veel aan het inlezen over opvoed stijlen en methodes. Hebben jullie dit ook?

Dislecties, verbeteren mag / graag zelfs, dan wel in PB!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:14

:wave:

Ik durf het nog niet helemaal te geloven omdat het nog zo pril is. Mijn lijf is wel al in zwangerschap modus geschakeld, zo misselijk ben ik in tijden niet geweest.

Opvoedstyle doe ik niet echt aan. Hoop het op dezelfde manier te kunnen doen als dat ik groot geworden ben, er mag heel veel maar als er iets niet goed gaat zijn de consequenties voor jezelf.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:16

Hoi! Ik denk ongeveer8 weken zwanger te zijn, precies hoelang weet ik niet. Over 2 weken hebben we de eerste echo dus dan zullen we ook te horen krijgen wat de uitgerekende datum is.

Hoe gaat het met de kwaaltjes bij jullie?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:17

Stiekem jullie gevolgd in het andere topic, maar kon niet meer mee praten omdat ik al ietsje verder ben. Vandaag 7 weken. 4e IUI en na 2.5 jaar proberen. Veel moeite om het te geloven maar afgelopen Dinsdag toch echt mogen zien dat het echt zo is. Een kloppend hartje.

Jullie ook gefeliciteerd!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:18

Gefeliciteerd Mellow! Dat was vast heel bijzonder om te zien, een kloppend hartje na zoveel tijd wachten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:21

Kana schreef:
Gefeliciteerd Mellow! Dat was vast heel bijzonder om te zien, een kloppend hartje na zoveel tijd wachten.

Ja heb heel hard gehuild hihi. Ging heen met het gevoel zal toch wel niet zo zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 10:09

Leuk dat jullie meepraten!
@LuckyLuna: leuk! Wij zijn beiden hoog sensitief dus willen dat ook zeker meenemen in de opvoeding.

Hier nog niet veel kwaaltjes, alleen soms duizelig en veel buikkrampen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:08

Gefeliciteerd allemaal!

Ik meld mij ook hier. Ik ben nog erg voorzichtig want ik heb vanaf oktober twee keer een miskraam gehad. Gelukkig weer heel snel zwanger en we hopen dat het gewoon twee keer domme pech was.

Gisteren een goede echo gehad met 7+2 week. Over drie weken nog één. Deze drie weken zijn heel erg spannend want de vorige keren ging het mis in week 8 en 9.

Ik ben deze keer wel behoorlijk misselijk. Dat was ik de vorige twee keer niet. Hopelijk betekent dat wat!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:09

Mellow schreef:
Stiekem jullie gevolgd in het andere topic, maar kon niet meer mee praten omdat ik al ietsje verder ben. Vandaag 7 weken. 4e IUI en na 2.5 jaar proberen. Veel moeite om het te geloven maar afgelopen Dinsdag toch echt mogen zien dat het echt zo is. Een kloppend hartje.

Jullie ook gefeliciteerd!

Wat mooi <3

Is het misschien leuk om een lijstje te maken van iedereen hier in het topic?

Poeliewoelie: 6 februari, eerste kindje

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:15

PoelieWoelie schreef:
Froukje: 2 maart, eerst kindje

Misselijk zijn vind ik trouwens wel echt een heel groot nadeel.. We hadden totaal niet verwacht dat het deze ronde gelukt was en hebben zondag een pup van 10 weken in huis gehaald.
De timing had beter gekund zullen we maar zeggen. :=

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:32

Froukje schreef:
PoelieWoelie schreef:

Misselijk zijn vind ik trouwens wel echt een heel groot nadeel.. We hadden totaal niet verwacht dat het deze ronde gelukt was en hebben zondag een pup van 10 weken in huis gehaald.
De timing had beter gekund zullen we maar zeggen. :=

Hihi die van ons is ook al zo beroerd, de planning, ik ook overigens haha.

Als alles goed loopt dan zitten wij net in een verbouwing boven en ligt de hele bovenverdieping overhoop. Gelukkig hebben we een grote keuken en hebben we al gezegd dat we dan daar wel even slapen enzovoort...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:33

PoelieWoelie schreef:
Mellow: 9 februari, eerste kindje.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:38

-
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 23-06-22 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:40

-
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 23-06-22 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:46

-

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:29

Mag ik mij ook melden? Ik ben nu ongeveer 5 weken en dus heel pril. Heb nog een zoontje van 22 maanden.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:21

lovelys schreef:
Mag ik mij ook melden? Ik ben nu ongeveer 5 weken en dus heel pril. Heb nog een zoontje van 22 maanden.

Gefeliciteerd!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:40

lovelys schreef:

Hoe kijk jij er etgenaan om er straks 2 te hebben?
Mijn zoon is bijna 11 maanden en ik ben echt zenuwachtig voor de newborn fase met een rondrennend kind erbij haha.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:46

Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap! Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en 7,5 week. Volgende week vrijdag echo dus ik ben super zenuwachtig. Vorige keer op de echo een missed abortion. Ik durfde ook niet een te vroege echo te maken want de vorige keer moest ik een week later terugkomen om te bevestigen en was die week wachten in onzekerheid echt verschrikkelijk. Hoop dat drie keer scheepsrecht is. We zijn ook bijna 3 jaar verder sinds de 1e poging. Hele huis ondertussen verbouwd en af dus zijn er helemaal klaar voor: baby kom maarAls alles goed gaat ben ik begin februari uitgerekend. Nog even een week overleven en hopelijk kan volgende week eindelijk eens een keer de vlag uit.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:53

equitation schreef:
Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap! Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en 7,5 week. Volgende week vrijdag echo dus ik ben super zenuwachtig. Vorige keer op de echo een missed abortion. Ik durfde ook niet een te vroege echo te maken want de vorige keer moest ik een week later terugkomen om te bevestigen en was die week wachten in onzekerheid echt verschrikkelijk. Hoop dat drie keer scheepsrecht is. We zijn ook bijna 3 jaar verder sinds de 1e poging. Hele huis ondertussen verbouwd en af dus zijn er helemaal klaar voor: baby kom maarAls alles goed gaat ben ik begin februari uitgerekend. Nog even een week overleven en hopelijk kan volgende week eindelijk eens een keer de vlag uit.

Gefeliciteerd! Ik duim voor je!

Dit is dan ook je eerste? Dan zitten we echt een beetje in hetzelfde schuitje of niet.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:53

Kana schreef:
lovelys schreef:

Hoe kijk jij er etgenaan om er straks 2 te hebben?
Mijn zoon is bijna 11 maanden en ik ben echt zenuwachtig voor de newborn fase met een rondrennend kind erbij haha.

Dat lijkt mij ook wel heftig :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 19:47

PoelieWoelie schreef:
Maanlicht: 1 maart, eerste kindje
Froukje: 2 maart, eerste kindje
Mellow: 9 februari, eerste kindje.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 19:50

Welkom allemaal, spannend!

Ik ben vandaag in de sauna geweest met mijn moeder en toen ik tussendoor even op mijn telefoon keek had ik allemaal gemiste oproepen en berichten van mijn man. Hij had het opgezocht en blijkbaar mag je het eerste trimester niet de sauna in. Omdat je temperatuur dan heel hoog wordt en dat heel slecht is voor je baby. Ik had dit nog nooit gehoord. Hij was behoorlijk in paniek. Ben zelf maar twee keer in een sauna geweest vandaag, vond het veel te warm.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:05

Kana ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat. Ik geef op dit moment nog borstvoeding en ben van plan ook mijn tweede borstvoeding te geven. Geen idee hoe ik het allemaal ga doen. Ik denk vooral met mijn praten en verwacht dat ik de eerste weken heel veel bezig ben met de kleine en hij meer met mijn oudste.

Equitation spannend!ik heb pas 1 augustus mijn eerste echo.

Maanlicht zal vast schrikken zijn geweest zoveel berichten! Wel heel lief van je man

hebben jullie al klachten? ik ben alleen moe :z en erg lage bloeddruk. Als ik te snel opsta dan zie ik sterretjes