Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 13:25

Einde april: Tja… daar lig je dan, op de stoel bij de gynaecoloog, het ziet er niet goed uit, hoor je hem zeggen…

2 jaar lang had ik soms tussentijdse bloedingen, tot het de laatste keer een bloedbad was! Terug naar de gynaecoloog (pas in november geweest), deze keer zou ik een uitstrijkje eisen, vroeger dan 3-jaarlijks want deze liet ik altijd op tijd uitvoeren! En deze kwamen altijd goed terug.

Nu dus foute boel, uitstrijkje genomen, biopsies genomen, 3 dagen nadien resultaat: CIN 3… week nadien op donderdag conisatie ingepland omdat de biopsies niet genoeg weefsel bevatten… maandag mocht ik bellen voor de resultaten, we zijn dan 10/5… resultaten zijn nog niet binnen maar dinsdag ochtend 8u telefoon… kan u om 9u30 in het ziekenhuis zijn? Er is een afspraak ingepland met de oncoloog… u heeft baarmoederhalskanker…

Oncoloog heeft me alles uitgelegd, tumor is groter als 4cm, te groot om operatief weg te halen dus de enige manier is bestraling in combinatie met chemotherapie… als er geen uitzaaiingen zijn…

Dan beland je in de ziekenhuismolen… bloedname, Nmr scan, pet scan en nabespreking met de oncoloog, het wachten na de onderzoeken duurt enorm lang, ook al is het maar 3 dagen…

Dan kom je terug bij de oncoloog, er zijn geen uitzaaiingen enkel zijn er nog 2 lymfeklieren aangetast (wat we verwacht hadden).

Afspraak met de bestralingsarts is gemaakt, 31/5 mag ik op gesprek en wordt mijn traject opgestart…

Op 1 maand van gezond naar kankerpatient… ik was mijn zoektocht naar een paard gestart, plannen om te reizen gemaakt met mijn partner,… nu staat alles ‘on hold’

Ik word in augustus 34 jaar, kom in de menopauze door de bestraling, kinderen zal ik niet meer kunnen krijgen, dit was een enorme harde dobber, ik heb nu 2 jaar een nieuwe partner waar ik heel gelukkig mee ben en kinderen was wel iets wat we in ons achterhoofd hielden… er was nog een mogelijkheid om eitjes weg te halen maar zelfs dan moest ik een draagmoeder zoeken, dat was een stap te ver…

Ik heb al vele vragen gesteld aan mijn oncoloog, het gesprek met de bestralingsarts zal hopelijk ook wat duidelijkheid brengen.

Maar er blijven een hoop vraagtekens achter ivm de bijwerkingen van de behandeling en daar heb ik het vooral moeilijk mee… mijn lichaam zal waarschijnlijk veranderen naar aanleiding van de menopauze, er kan lymfevocht gaan ophopen in mijn benen, er kunnen verklevingen ontstaan in mijn vagina…

Ondanks de rollercoaster van emoties probeer ik positief te blijven, de prognose is goed dus we gaan proberen volle moed te starten aan dit traject. Ik heb enorm veel steun van mijn partner, familie en vrienden!


Ik wil mijn verhaal met jullie delen, niet om medelijden te krijgen maar vooral om het van me af te schrijven…

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:29

Wat een heftig verhaal Kay_Kim. Sterkte gewenst voor de aankomende periode.

Mijn moeder heeft longkanker en zit dus ook in die medische molen. Tip voor na het bestralen is om after sun of een andere verkoelende zalf te smeren.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:31

Wat een ontzettend droevig verhaal zeg. Ik word er helemaal akelig van. Ik wil je veel sterkte en succes wensen bij de behandelingen.

Probeer positief te blijven en hoop dat je inderdaad veel steun krijgt van je omgeving :knuffel:

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:31

Wat heftig. Heel veel sterkte gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:32

Wow TS, wat ontzettend heftig om te lezen, niet normaal... dit verwacht je gewoon niet als je 34 bent. Dit komt echt wel even binnen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd, als lezer voel je je zo machteloos maar weet dat ik wel aan je denken zal, net zoals veel bokkers hier wellicht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:32

Jeetje, wat een verschrikkelijk nieuws zeg!
Ik kan me helemaal voorstellen dat het een wervelwind van emoties lijkt! Zo ben je gezond en zo ben je ziek :\
Heel veel sterkte! :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:32

Dan staat je wereld even op zijn kop. :\
Heel erg veel sterkte met alles!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:33

Een hele grote virtuele knuffel, heftig zeg!!

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:35

Ik wens je ontzettend veel sterkte met dit nare nieuws. Je bent nog zo jong. :knuffel:

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:36

He meid, vreselijk nieuws... Ik hoopte zo dat de uitslag beter zou zijn.. Je weet dat je altijd welkom bent om te praten als je daar nood aan hebt! :(:)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:39

Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte :knuffel:

nummer13

Berichten: 105
Geregistreerd: 27-09-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:42

Heel heftig, veel sterkte gewenst en beterschap!!!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:42

Heel moeilijk lijkt me dat. Goed dat je probeert er zo positief mogelijk in te staan. Maar geef gerust ook je bezorgdheid, angst, verdriet,... een plaatsje. Hier in dit topic ga je alvast luisterende oren en bemoedigende woorden vinden. :(:)

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:45

wat onwijs klote, hier een ex lymfeklierkanker patient dikke knuffel en veel sterkte :knuffel:

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:51

Dan staat je leven op z'n kop zeg. Wat een klap om te verwerken. Heel veel sterkte en succes gewenst de komende periode. Op naar een gezond lijf en een gezonde toekomst :*

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:51

Jee wat heftig, al helemaal als je nog zo jong bent. Heel veel sterkte :knuffel:

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:52

Dit soort rollercoasters zijn gigantisch. Veel sterkte komende tijd.
Wat betreft de eicellen, denk er goed over na, je weet niet hoe je er over een paar jaar over denkt, een draagmoeder kan dan een prima optie zijn.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:52

Jeetje TS wat heftig, dan staat alles ineens op z’n kop zeg.. Ik wil je veel sterkte wensen voor de komende tijd.

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:54

Jeetje, dat lijkt me nauwelijks te bevatten. Heel veel sterkte, TS. :knuffel:

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:56

Wat een schok TS, ontzettend heftig voor jou en je omgeving. Heel veel sterkte!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:00

Wow heftig... veel sterkte en beterschap de komende tijd!!!

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:01

Wat ontzettend naar voor jou en zeker ook voor je relatie echt ... :(:)
Ik neem aan dat er een patientenvereniging is speciaal voor jouw soort kanker, zou zeker lid worden. En dat je mensen om je heen kunt verzamelen die dit ook doormaken, zo op jonge leeftijd.

Heel veel sterkte toegewenst in het hele proces. Blijf vooral schrijven en je 'zichtbaar' opstellen, alleen dan kunnen mensen je steunen en kun jij je verhaal kwijt

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:02

Wat een heftig verhaal, dat verwacht je niet als je nog zo jong bent.. Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 14:02

Saintelette schreef:
Wat een schok TS, ontzettend heftig voor jou en je omgeving. Heel veel sterkte!


Ja… ik vond het ook enorm moeilijk om tegen mijn ouders te vertellen, mijn moeder heeft vorig jaar de diagnose borstkanker gekregen, haar chemo en bestralingstraject zijn net voorbij… maar de behandeling heeft ook enorme impact gehad op mijn vader… Als patiënt onderga je wel de behandeling en vragen ze vaak hoe het met je gaat maar als partner onderga je ook heel het proces… je hebt de pijn misschien niet maar je gaat mee naar elke behandeling, je ziet je partner ‘afzien’ ik denk vaak dat dit nog lastiger is… en daar heb ik ook bang voor met mijn partner, ik wil geen ‘last’ zijn…

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:02

Wat verschrikkelijk om in deze rollercoaster terecht te komen,ik heb er geen woorden voor maar wil je enorm veel sterkte toewensen want dit zou gewoon niemand mogen overkomen :(:)