Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:33

@dayanara.
Wilde net een berichtje doen hoe het met iedereen is. Haha
Oh wat vervelend zo'n heftige menstruatie... Ik had ongeveer het zelfde tijdens mijn pil gebruik (en ik was een ster in doorslikken).

Hier verder opzich alles prima.
Zit te wachten tot ik weer ongesteld moet worden..(of niet <<) ) volgens het boekje zou dat vandaag moeten zijn.
Maar goed, aangezien m'n lichaam toch z'n eigen plan trekt zou het morgen of overmorgen ook nog best kunnen.

Zit er langzamerhand toch eens aan te denken om bij de huisarts aan te kloppen..
Kan ook nog steeds m'n eisprong niet vinden. :? Zucht....

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:47

Ik leef nog, merk dat ik het er een beetje moeilijk mee heb op sommige momenten. Maar dat mag ook het hele traject en dan ook nog de operatie is niet niks. Ben heel blij dat wij alles uitstellen tot na de bruiloft op 13 november.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:48

Is ook logisch dat je het er soms moeilijk mee hebt!

En wat vervelend Dayanara!
Checken bij je huisarts lijkt me nooit verkeerd suus.

Hier nog op het wachtbankje. Meer dan m’n menstruatie bijhouden kan ik nu niet. En die was vorige keer een week te vroeg 8)7. Maar hey zilveren randje; dan is een eventuele terugplaatsing als het embryo niet is aangedaan ook eerder denk ik dan maar.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:19

@Dayanara Wat heftig zo’n menstruatie. Goed dat je naar de huisarts gaat.
@Suus_toes Ik hoop dat die gewoon wegblijft je menstruatie. Lukt het niet om je eisprong te vinden met ovulatie testen?
@Lau Het is zeker niet niets geweest wat er de afgelopen tijd allemaal gebeurd is. Hartstikke heftig en ik snap heel goed dat je het voor nu even uitstelt tot na de bruiloft.
@ Imandra Ik hoop dat je snel een terugplaatsing krijgt.

Hier gaat het wel redelijk. Mijn cyclus doet raar, de huisarts denkt dat het komt door de miskramen en dat mijn lijf gewoon nog even “normaal” moet worden. Wel merk ik enorme moodswings tussen mijn eisprong en menstruatie, hiervoor word gedacht aan PMS. Hoop op snel zwanger zodat ik daarna snel weer aan de pil kan en mezelf weer een beetje normaal ga voelen. fiets de hormonen!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:44

Oh wat vervelend Suus!

Lau erg begrijpelijk, wat je al zegt het is niet niks.

Net een zwangerschapstest gedaan, maar negatief dus geen miskraam. Ik heb de huisarts gesproken en ik heb afgesproken om voor 5 dagen een hormoon te slikken zodat het bloeden stopt. Het is echt heel vermoeiend. Ik heb dus een luier aan, een groot maandverband je met vleugels en dan een kraamverband. Dit houdt max 2 uur

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:11

Jeetje Dayanara. Dat klinkt wel heel afwijkend. Heb je dat eerder gehad?
Hoe is het trouwens met je vader?

Hier weer afwachten, maar verwacht er deze maand niets van. Hoefde van mij deze maand ook niet. Over twee weken gaan we lekker op vakantie. Dus ik wilde onbezorgd op vakantie. Eten wat ik wil en geen kans op een kots vakantie.
Tijdens de vakantie vermoedelijk wel weer een eisprong dus wie weet doet zo’n vakantie we goed.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:31

Dayanara heftig zeg! Ik heb het zelf ook gehad vorig jaar september. Ik heb toen ook medicijnen gehad van de huisarts om het bloeden te stoppen. Alleen ik heb toen rechtstreeks met de gynaecoloog gebeld (was 2 maanden na zwangerschapsafbreking) en kon langs komen. Zij heeft toen mijn baarmoeder helemaal schoongemaakt en alle stolsels eruit gehaald. Daarna was ik van het extreem bloeden af en heb ik de pillen niet meer hoeven slikken.

Weet nog steeds niet wat het is geweest, maand later was mijn menstruatie weer normaal.

Sterkte :(:)

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:00

annepaardoes schreef:
Jeetje Dayanara. Dat klinkt wel heel afwijkend. Heb je dat eerder gehad?
Hoe is het trouwens met je vader?

Hier weer afwachten, maar verwacht er deze maand niets van. Hoefde van mij deze maand ook niet. Over twee weken gaan we lekker op vakantie. Dus ik wilde onbezorgd op vakantie. Eten wat ik wil en geen kans op een kots vakantie.
Tijdens de vakantie vermoedelijk wel weer een eisprong dus wie weet doet zo’n vakantie we goed.


Nog nooit zo erg gehad. Zeker die stolsels ook niet dus ik schrok ook echt.

Lief dat Je naar mijn vader vraagt. Hij heeft uiteindelijk 8 dagen in coma gelegen. 2 keer aan de hart long machine. Maar hij heeft het gered en is inmiddels thuis! En het gaat bizar goed! Wel een lang hersteltraject nog te gaan.

Waar gaan jullie heen op vakantie?

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 22:03

Wat een opluchting moet dat zijn! Super fijn. Nu hopen dat het herstel ook zo voorspoedig gaat.

Wij gaat heerlijk naar Italië. Een weekje dichtbij Lucca en een weekje in de buurt van Trente. Kan al helemaal uitkijken naar de pizza, pasta en anti-pasti. :9

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:08

@Dayanara wat heftig zeg je menstruatie. Goed dat je naar de huisarts gaat en hopelijk is het snel weer normaal. Sterkte!

@annepardoes heerlijk! Geniet van je vakantie!

Hier zit ik de komende dagen in mijn vruchtbare periode dus wordt weer een spannende tijd!

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:30

Dyanara; wat heftig, klinkt erg vervelend! Wordt het al wat minder?

Fijne vakantie @annepardoes

@Lau; Welkom in de club. Ik ben vandaag bij maatschappelijk werk geweest, maar ga denk ik toch even bij de huisarts een verwijzing vragen voor meer ondersteuning. Merk dat ik de afgelopen 4 jaar (vanaf begin Covid en dus mijn eerste missed abortion heb gehad) maar door heb gebuffeld en dus ook op het werk zoveel ellende heb gezien en nu komt echt alles eruit...

Spannend tijger!

Hier nu aan het wachten op mijn eerste menstruatie na mijn OK, maar die laat nog even op zich wachten.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:49

Citaat:
@Suus_toes Ik hoop dat die gewoon wegblijft je menstruatie. Lukt het niet om je eisprong te vinden met ovulatie testen?


Nee, bijna niet helaas...
Moet ook zeggen dat ik het nog niet heel vaak geprobeerd heb om het via een test te vinden. Zit altijd met onregelmatige werktijden.. dus dan schiet het er vaak bij in om te testen.

Afgelopen tijd het maar gewoon even helemaal los gelaten.. ook niet meer hier op bokt mee gelezen of geschreven. Was er even klaar mee. :o
Maar goed, tot dusver nog steeds niet ongesteld. Nu 4 dagen te laat.
Maar mn lichaam houdt me wel vaker voor de gek, dat het een week later nog eens begint. Dus we wachten nog maar even rustig af.

(Zat er nu juist op te wachten.. want weekend van 10&11juni gaan we weekendje wellness doen ... Dus kan het dan niet gebruiken :') )

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 00:10

Ik heb er even over nagedacht om dit onder een schaduwaccount te doen, maar ik merk dat ik erg de behoefte heb om te ‘praten’ met lotgenoten voor wie zwanger worden niet vanzelfsprekend is en ik hoef me er ook niet voor te schamen vind ik inmiddels dat ik er toch best veel moeite mee heb dat ik ook bij deze groep behoor, dus gewoon met de billen bloot onder mijn eigen naam.

Ik kom namelijk graag met jullie meepraten, even kort een schets van de situatie:
Als 21 jarige is PCOS geconstateerd, toen werd aangegeven dat dit geen probleem hoefde te zijn voor de kinderwens maar wel een aandachtspunt om in het achterhoofd te houden.
Uiteindelijk als 23 jarige zwanger geweest, helaas heeft dit in later stadium geleid tot een stilgeboren zoontje. Hierna zelf totaal geen behoefte meer gehad of hoop op toch ooit moeder worden.

Inmiddels bijna 33 jaar, een regelmatige cyclus en al wat jaartjes een goede relatie. Vriendlief zag kinderen niet zitten in eerste instantie, ik had ergens nog wel een stille wens merkte ik toch de afgelopen jaren.
Helaas door lichamelijke problemen en chemo gaat het voor ons dus waarschijnlijk toch een lastige kwestie worden, ook omdat ik voor mezelf eigenlijk heb gezegd dat ik een ivf traject of iets dergelijks sowieso op dit moment niet zie zitten.

Na overleg met de arts toch op 16 juni een algeheel onderzoek van de baarmoeder en eierstokken weer staan, om de staat van PCOS en kans op toch via de ‘normale’ weg zwanger te worden zo goed als mogelijk te bepalen. Artsen zagen eerder niet direct redenen waarom het niet zou kunnen lukken.

Gelukkig kunnen we als partners er samen goed over praten, hebben we ook gezegd dat we even kijken wat dit traject gaat zeggen, maar ik merk toch aan mezelf dat ik continue ermee bezig ben en onbewust gewoon heel graag over dergelijke zaken met vrouwen wil praten die in eenzelfde schuitje zitten.

Ik sta er vooral nu heel erg zo in dat het meer dan welkom is wanneer het ‘natuurlijk’ kan, moeder worden is toch altijd een wens geweest. Maar niet dat het ten koste van alles hoeft te gaan. (Mede door de al vele ziekenhuisbezoeken en opnames de afgelopen 3 jaar, ik denk dat een heftig ziekenhuis kindertraject met de bijhorende teleurstellingen mij compleet zou gaan slopen)

Dus ja, ik kom graag met jullie meepraten en na het lezen van dit topic in mijn nachtdienst kan ik alleen maar zeggen dat ik enorm veel respect heb voor jullie, hoe jullie omgaan met de stress, de teleurstellingen , het verdriet en er voor elkaar zijn en elkaar steunen, chapeau _/-\o_ ik hoop hier ook mijn bijdrage te zullen gaan doen :j

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:14

Dayanara hooo het inmiddels beter met je gaat en het minder is geworden..
Voor alle andere nog succes meiden met wachtbankje proberen enz.
Heb even weinig tijd gehad om op iedereen te reageren sorry.

Cheytjuh ik snap je gevoel wel en zeker dat je het niet wilt ivm teleur stelling en ziekenhuis trajecten enz. Wat kwam er nu precies uit het gesprek dat je wel natuurlijk zwanger kan worden?
Ik hoop echt dat het jou gegeven is ook. En dat je straks mama mag worden. Maar ik snap ook als niet lukt je het snel op zou geven in jou situatie. Er zijn meer mensen op de wereld die heel graag moeder hadden willen worden. Ik gun het iedereen ook zo graag en vind het altijd heel rot als bijv mijn buurvrouw zegt wij hebben nooit kinderen kunnen krijgen. Ik hoop dat bij jou wel gebeurd de hoop niet opgeven hoor

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:45

Cheytjuh wat een heftig verhaal!
Sterkte

Ik slik sinds vrijdag hormonen en sinds gisteren heb ik geen bloedverlies en proppen meer gehad. Morgen ga ik wel de huisarts bellen omdat ik graag meer onderzoek wil

Hoe gaat het verder hier?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 06:31

Wij slaan deze ronde over denk.. me ovulatie is altijd week te laat en nu niet. Niet op gerekend en ik heb een abces op me stuitje voel me helemaal ruk. En die moet van de week op de ok plaatselijke verdoofd weg worden gehaald.
Het maand overslaan voelt wel ruk want we hebben al niet zo lang de tijd meer of wel me hoofd is chaos

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:33

@dayanara; wat fijn dat je bloeden over is! Groot gelijk om nog even de huisarts te gaan bellen.

@Lins; bah, wat vervelend zo'n abces, hopelijk wil het straks snel genezen!
Snap je helemaal dat het nu zo'n chaos voor je is... :(:)


__________


En hier nog steeds geen menstruatie gehad.
Vandaag had de laatste dag moeten zijn eigenlijk.
Dit is de eerste keer dat ik er van baal dat het nog niet opgang is gekomen. :roll:

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:01

Helaas deze ronde zoals gedacht overgeslagen.
Ben met spoed gisteren avond geopereerd nu herstellen kan aantal weken duren

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:28

LinsxDot schreef:
Helaas deze ronde zoals gedacht overgeslagen.
Ben met spoed gisteren avond geopereerd nu herstellen kan aantal weken duren


Hopelijk niks ernstigs!
Goed herstel gewenst! :knuffel:

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:24

Ik mag 6 weken niet auto rijden en niet fietsen.. kan ook nauwelijks zitten helaas.
Had een ontsteking op me stuitje die ze hebben open gemaakt en gelaten.
Hoop dat snel weer normaal is

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:33

Nog even een kleine update.

Ik heb nog steeds geen menstruatie gehad (had laatste week mei moeten wezen)
Toen een vroege test gedaan, negatief.

Vandaag een clearblue test gedaan, ook weer negatief.

Contact met huisarts opgenomen.. moet het eerst nog een week aanzien.
Als er dan nog niks is, weer testen.
Bij weer een negatieve test gaan ze via m'n bloed nog eens een test afnemen.

Mijn duimen draaien overuren voor een positief bericht.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:06

Ik hoop het zoooo voor je!!

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:15

@suus_toes ik duim voor je op positief nieuws!

@Linsxdot beterschap en sterkte!

Hier opweg naar ongesteld worden, die valt precies in mijn vakantie even als mijn vruchtbare periode dus wie weet (hoopt heel hard!)

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:47

@Suus_toes : Ik ga heel hard voor je duimen :j

@LinsxDot : Wat naar, beterschap en sterkte. Hoop op een voorspoedig herstel voor je!

@Tijger : Ik help je mee hopen, duimen draaien ook voor jou mee!

Hier nogal een verrassing gehad vorige week, spontaan enorm beginnen te bloeden, er verder weinig achter gezocht, maar toen het wel heel heftig werd maar wel even de huisarts gebeld. Doorverwezen en blijkbaar was er een miskraam in gang gezet. Ik had wel een periode overgeslagen maar omdat ik dit bij veel stress wel eens heb er niet direct iets achter gezocht.

Ergens wel 'fijn' een bevestiging dat het blijkbaar wel kan , zelfs met zo weinig kans, maar wat heb ik het er moeilijk mee dat het niet goed is gegaan. Richting vriendlief hou ik me vooral groot, we zijn afgelopen weekend een nachtje even samen weg geweest om even alles los te laten. Het er samen wel over gehad, maar ik merk aan mezelf dat ik mijn emoties niet de vrije loop wil laten gaan ofzo, wellicht om mezelf te behoeden voor een complete inzinking. Afgelopen paar nachten enorm veel nachtmerries gehad over mijn eerste zwangerschap, alles kwam weer terug. Gelukkig nu 6 nachtdiensten dus nu is het toch de bedoeling dat ik 'snachts wakker ben.

Vandaag mijn beste vriendin op de koffie gehad, vooral gehad over haar zwangerschap en eerste echo vorige week. Ik gun het haar zo enorm, maar mijn hoofd dealt op dit moment met zoveel verschillende emoties dat ik toch merk dat ik het wel even lastig vind om het continu er met haar over te hebben zonder er emotioneel bij te worden. Voelt ergens heel egoistisch, ook al is het natuurlijk logisch.

Ik had haar voor haar eerste echo een leuk boekje gehaald waar ze alles van de zwangerschap bij kan houden en een unicorn knuffel voor in de wieg straks, was ze erg blij mee.

Ik denk dat ik aankomende week vooral de afleiding maar een beetje probeer te zoeken op stal, even mindset omgooien en niet bezig zijn met 'zwangeren' :j

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 07:26

Linsxdot, tijger,cheytjuh;
Dank jullie wel!

Cheytjuh;...Och wat vreselijk, heb het met je/jullie te doen. :knuffel:
Begrijpelijk dat het ergens 'fijn' is dat er bevestiging is. Maar het verdriet er naast.....



----------

Mijn update nog even;

Nog steeds niet ongesteld geweest.. en de laatste test was nog steeds negatief. En ben bang dat dit zo gaat blijven... (Voorgevoel)
Denk dat er gewoon geen eisprong heeft plaatsgevonden, maar of dat zo ineens kan.. geen idee eigenlijk.

Dit weekend gaan wij weekendje weg, even wat afleiding... En dan volgende week maar weer eens zien.