Supplementen; iets anders dan pillen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 09:24

Bokt kan me vast helpen... :D

Ik ben echt een dramaqueen in het slikken van pillen, zelfs de kleinste pilletjes zijn al een drama. Een paar dagen is prima, maar als ik iets elke ochtend moet nemen dan gaat het elke dag een beetje minder.. :=

Nu werd mij door de huisarts aangeraden om magnesium te gaan slikken maar zijn het vooral van die huge-ass pillen...
Gaat dus nooit lukken... :')
Ik vond ook een poedervorm, maar hoe neem je dit dan in?

En zijn er ook andere varianten van multivitamine dan pilvorm? Iemand hier ervaring mee?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:27

Ik heb zelf nooit moeite dus ben geen ervaringsdeskundige.
Maar de poeder op een lepel kwark/yoghurt misschien een optie :D?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:33


xxxmh

Berichten: 3486
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:35

Ik neem kauwtabletten van magnesium en vitamine pillen. Van trekpleister of kruidvat eigen merk!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:44


ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:53

Kauwtabletten en gummies inderdaad. Vooral de gummies eten goed weg.

Verder scheelt de vorm ook, ronde tabletten zijn lastiger te slikken dan ovale pillen vind ik persoonlijk.
De ronde paracetamol krijg ik bijvoorbeeld niet weg, maar gelukkig zijn er ook ovale tegenwoordig en dat lukt wel.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:54

ingvdh schreef:
Kauwtabletten en gummies inderdaad. Vooral de gummies eten goed weg.

Verder scheelt de vorm ook, ronde tabletten zijn lastiger te slikken dan ovale pillen vind ik persoonlijk.
De ronde paracetamol krijg ik bijvoorbeeld niet weg, maar gelukkig zijn er ook ovale tegenwoordig en dat lukt wel.


Paracetamol bijt ik gewoon in stukjes

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:56

Zijn magnesium (voeten)baden een optie? Magnesium wordt ook opgenomen via de huid.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:10

je kunt de pillen ook even klein maken?
hier helpt het om met een hap eten het door te slikken.
immers wil dat wel altijd,dus daar je pil in en dan moet het lukken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:17

Magnesium kan je ook heel goed via je huid opnemen, je hebt sprays en gels die je op je buik kan smeren/sprayen.

Edit; ik zou je wel willen aanraden om te oefenen, bijvoorbeeld elke ochtend een tictac oid slikken. Het is namelijk echt heel lastig als je niks kan slikken van medicijnen en je moet onverwachts aan de grote pillen. Ik spreek uit ervaring :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-22 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:17

Ik ben ook heel slecht in pillen slikken. Drink yoghurt werkt bij mij altijd heel goed.

En anders heb je inderdaad nog kauw tabletten.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 10:25

Blijheid schreef:
Magnesium kan je ook heel goed via je huid opnemen, je hebt sprays en gels die je op je buik kan smeren/sprayen.

Edit; ik zou je wel willen aanraden om te oefenen, bijvoorbeeld elke ochtend een tictac oid slikken. Het is namelijk echt heel lastig als je niks kan slikken van medicijnen en je moet onverwachts aan de grote pillen. Ik spreek uit ervaring :')


Een paar dagen gaat wel, alleen van die mega pillen lukt niet (of met veel pijn en moeite) :=

En het lukt niet omdat ik als de dood ben dat ik het proef. Paracetamol is echt een drama, als ik dat maar iets proef dan ga ik al over mijn nek :=

Kauwtabletten heb ik niet aan gedacht, bedankt!
En opnemen via de huid heb ik nooit van gehoord, top. Ga ik daar eens naar kijken.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:05

Heb je geen bad? Je kan dagelijks een magnesium bad nemen, of bijvoorbeeld magnesium olie smeren.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:07

Bonusan heeft magnesiumpoeder, en een recept voor een smoothie oid met magnesiumpoeder (met banaan en muntblaadjes en amandelmeel oid).

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:09

Magnesium heb je ook in kauwtabletten (wel op voorschrift van de huisarts). Deze zijn groot, maar zoals de naam al zegt mag je ze kauwen.

Je kan deze ook eerst malen tussen twee lepels en dan innemen met een half glas water.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:10

Marie111 schreef:
ingvdh schreef:
Kauwtabletten en gummies inderdaad. Vooral de gummies eten goed weg.

Verder scheelt de vorm ook, ronde tabletten zijn lastiger te slikken dan ovale pillen vind ik persoonlijk.
De ronde paracetamol krijg ik bijvoorbeeld niet weg, maar gelukkig zijn er ook ovale tegenwoordig en dat lukt wel.


Paracetamol bijt ik gewoon in stukjes

ieuw... :r Hoe krijg je dat nog af geslikt in vredesnaam?

Magnesium poeder bestaat wel (pharmahorse heeft ook een humane versie bv) maar het smaakt wel verschrikkelijk. Er is een reden dat die meestal in capsules zit vrees ik. :=

Via de huid op nemen is onzin overigens. :) Da's net zoals die spier-gels. Ze komen simpelweg niet diep genoeg. Daar is onderzoek naar te vinden overigens, toevallig recent nog naar zitten zoeken omdat een vriendin het ook op die manier wilde proberen.

saltshaker23
Berichten: 176
Geregistreerd: 22-04-20

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:28

Even tipje - ik vind het slikken van pillen ook een drama. Oval zijn idd beter dan rond, maar vooral capsulen zijn veel makkelijker dan tableten. Ik koop mijn paracetamol in Frankrijk als ik er ben want daar hebben ze capsulen, en in NL niet. Mischieen hebben ze daar ook wat in capsule vorm.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:49

Paracetamol vind ik vreselijk smaken, die moet heel naar binnen bij mij.
Ik ben ook gek op de liquid dingen, slikken goed door en werken mega snel, maar we dwalen af.

Ik denk dat de gummies nog de beste oplossing zijn. Wel even checken hoeveel magnesium er in zit en of dit genoeg is.

Ik slik magnesium van lucovital en die zit in capsules, proef je niets van.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:54

Door de vla? Zo heb ik het geleerd.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:01

AnnemiekvM schreef:
Door de vla? Zo heb ik het geleerd.


Niet alle medicatie mag met zuivel ingenomen worden. Dit kan de werking sterk verminderen. Als je medicatie met eten in wil nemen is appelmoes een beter iets.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:06

Domino_2006 schreef:
AnnemiekvM schreef:
Door de vla? Zo heb ik het geleerd.


Niet alle medicatie mag met zuivel ingenomen worden. Dit kan de werking sterk verminderen. Als je medicatie met eten in wil nemen is appelmoes een beter iets.

Magnesium heeft geen issues met zuivel.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:20

Ayasha schreef:
Via de huid op nemen is onzin overigens. :) Da's net zoals die spier-gels. Ze komen simpelweg niet diep genoeg. Daar is onderzoek naar te vinden overigens, toevallig recent nog naar zitten zoeken omdat een vriendin het ook op die manier wilde proberen.

Magnesium olie wordt heel goed door de huid opgenomen (en is trouwens heel makkelijk zelf te maken), ik heb bij vlagen s'nachts last van kramp in mijn benen/voeten en wanneer ik dan magnesium olie erop smeer is dat binnen 10 minuten over

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:32

Van magnesium heb je sowieso kauwtabletten, die van kruidvat zijn best lekker.
Daarnaast inderdaad lotions of baden met magnesium.

Voor andere dingen zoals multivitamine zou je eens naar de bruistabletten en gummies kunnen kijken.
Ik weet niet of overal een even goede hoeveelheid vitamines in zitten, maar ze zijn wel heel lekker :D .

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:45

Josien_ schreef:
Van magnesium heb je sowieso kauwtabletten, die van kruidvat zijn best lekker.
Daarnaast inderdaad lotions of baden met magnesium.

Voor andere dingen zoals multivitamine zou je eens naar de bruistabletten en gummies kunnen kijken.
Ik weet niet of overal een even goede hoeveelheid vitamines in zitten, maar ze zijn wel heel lekker :D .

Dat is magnesium oxide, dat wordt slecht opgenomen door het lichaam, je kunt beter citraat nemen. Ik neem de magnesium bisglycinate chelate van Healthy Origins in poedervorm, koop ik bij iherb.com. Die is echt heel goed maar wat heel raar is is dat die de eerste paar keer dat je dat drinkt, in water opgelost, nĂ­et te zuipen is, ik vind dat het maar muizenpis smaakt (terwijl ik dat nog nooit geproefd heb) maar de nasmaak is lekker, en na een paar dagen proef je die vieze smaak niet meer en is het gewoon lekker. Raar maar waar

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:52

Ik neem iedere ochtend bij het ontbijt een glas sinaasappelsap met daarin magnesium citraat.
Goed roeren.
Zeker als je het wat langer laat staan, lost het beter op. Sinaasappelsap wat niet uit de koelkast komt, helpt ook.