Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 13:57

Iets met goede voornemens...
In 2020 was er een afvallen topic en met hulp van dat topic viel ik 10 kg af.

Ik ben echter nog steeds niet op mijn streefgewicht en ik ben daarin vast niet de enige :+ Dit jaar wel goed bezig met twee keer in de week krachttraining, maar de echte motivatie om niet van alles in m'n giechel te stoppen en dus fatsoenlijk af te vallen moet ik weer oppakken.

Dit is als het aan mij ligt geen topic om in bij te gaan houden wat je als ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes etc hebt gegeten, ook geen discussietopic, maar gewoon een motivatie/kletstopic.
In het oude topic plaatste ik iedere zondag een lijstje van de deelnemers met hun progressie, dat hielp mij enorm en zou ik dus weer kunnen doen.

Wie kletst er gezellig mee in het afvallen 2022 topic?

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 08-01-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek topictitel veranderd naar 2023


lotthje
Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:33

Ik denk dat ik maar eens mee ga doen. Ik merk dat ik het toch best lastig vind allemaal en ben benieuwd of dit topic me gaat helpen!

AfricanLady
Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:40

Ik meld mij ook :D Ik weeg nu 77kg en ik wil graag naar de 70 toe.
Mijn doen voor dit jaar was de 75 die helaas niet gehaald maar dan maar vol goede moet volgend jaar naar de 70!

Ik ben in 1 jaar van 103 naar de 77 gegaan waar ik al erg trots op ben!
Maar ben niet extra gaan bewegen of op m'n eten gaan letten ofzo.
Had puur met een bijwerking van een van m'n medicatie te maken ook niet erg :')
Met ernaast wat wandelen en niet veel snacken en mentaal gewoon gewoon weer gelukkiger zijn en uit m'n burnout komen.

Op naar 2022!

Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:55

Ik ga ook weer aan de slag na zondag. Ben er weer klaar mee.
Van 86,5 naar 70 en nu weeg ik 73,5 dus we gaan voor de 67 kg.
Ik volg project gezond dus gewoon weer gezond eten.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:07

Ik doe ook mee! Wil nog graag 10kg afvallen bovenop de 50 die ik al kwijt ben.

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 15:17

Gezellig! Welkom allemaal!

Wow, super knap Romeo :oo

Ik heb zelf nog wel een lange weg te gaan, zo'n 20 kg. Maar iedere kilo die eraf gaat is er één en is mooi meegenomen.

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:21

Ik meld mij ook!
Hier begin dit jaar ruim 6 kilo afgevallen, maar inmiddels weer bijna 5 erbij.
Nu wil ik het weer oppakken! Ik eet niet heel ongezond, maar als ik niet alles bij houd eet ik al snel te veel.
Ook moet ik weer matigen met snacken en uit eten. Dat laatste is met die lockdown wat makkelijker haha.
Helaas is sporten dan wel weer moeilijker, zeker omdat mijn pony ook nog eens geblesseerd is.
Ik wil ik totaal graag zo'n 10 kilo afvallen, maar vooral wat gestroomlijnder worden en spieren opbouwen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Jorinda
Berichten: 13460
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:44

Ik ga ook mee doen. Misschien inderdaad wel een goede stok achter de deur. :7

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 15:46

Leuk! Mijn ervaring in 2020 was dat het me wel echt goed motiveerde... 'Want de rest doet ook z'n best'. Voelen jullie er iets voor om bijv. iedere zondag een lijstje te plaatsen met ieder's geboekte resultaten?

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:49

Ik ga ook meepraten! Hopelijk werkt dit ook een beetje als een stok achter de deur.. moet 15 kilo af bij mij :=

Jorinda
Berichten: 13460
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:04

Wat moet ik me met dat lijstje voorstellen? Wat staat daarin dan? :)

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:13

Ik meld mij ook! :)
Ben het jaar ingegaan met flink ondergewicht (medische redenen), maar toen doorgeslagen met de gedachte 'ach, ik moet toch aankomen, dus dat extra koekje kan wel', dus ik moet echt matigen. Weeg nu ongeveer 76kg, en wil weer terug naar tussen de 60 en 64. Dus ongeveer 15 kg eraf als het lukt. Al gaat het me er vooral om dat ik lekker in mijn vel zit, en dat zit ik nu niet.

Mijn valkuilen zijn ongezond snoepen bij Netflix kijken, en te grote porties eten.
Sporten doe ik niet heel actief, daar ben ik wat beperkt in, maar ik wil wel graag het wandelen weer oppakken. :j

Was al begonnen met afvallen ruim een maand terug, maar dat heb ik niet volgehouden ondanks dat het toch wel oké ging. Ik vind het vooral moeilijk om het alleen te doen denk ik, dus hopelijk helpt dit topic daarmee! :) En het hysterisch en streng bijhouden van calorieën ben ik ook heel slecht in, ik gebruik liever gezond verstand. :Y)
Laatst bijgewerkt door marley93 op 24-12-21 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:14

Ik ga ook volgen! Was al eerder 15 kilo kwijt (2018-2019), maar het is er allemaal weer aan. Nieuwe relatie, maar ook veel stress. En van stress ga ik eten…
Was al weer begonnen in de sportschool, jammer dat alles weer dicht zit.

Vanaf januari weer vol goede moed alles oppakken, dan zal ik me ook weer wegen en doe ik graag mee met het lijstje! Lijkt me een goede motivatie

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 16:16

Jorinda, als je hier een stukje naar beneden scrollt, zie je zo'n lijstje staan wat ik bedoel.

Welkom Marley! Dat lijkt me nog lastiger, vanuit ondergewicht doorslaan naar iets te zwaar. Succes in ieder geval!

En welkom bamisalami (briljante bokt naam :') ) Hier ook een enorme stress-eter hoor. Maar gelukkig is de grootste stressfactor nu weg bij mij, dus ik ga weer aan de bak. Hopelijk jij ook :j

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:34

Is de maandagochtend niet een betere weegdag ter motivatie om ook in het weekend je best te doen? En het is de start van een nieuwe week.

Ik begin binnenkort met prodimed een eiwitdieet onder begeleiding van mijn diëtiste. Ben al zoveel afgevallen dat weinig meer helpt en ga weer lekker trainen met mijn personal trainer.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:51

Spoiler:
Ik doe ook mee! Hier door ziekte / lockdown weer aangekomen wat ik afgevallen was. Geen idee wat ik weeg maar het zal zwaarder zijn dan ooit. Maar de hele dag alleen maar op bed kunnen liggen en boeken kunnen luisteren werkt heel slecht voor je lijn. Ik begin aanstaande maandag al na de kerst. Ik wil niet per se een bepaald gewicht bereiken. Eerst maar onder de 80 komen. (Is denk ik zo’n goede 10 kilo afvallen).

Helaas heb ik een energieprobleem en dan is afvallen niet zo handig. Tevens eet ik op dit moment heel selectief en alleen “veilige dingen”. Maar goed het moet echt wel weer. Ik wil ook meer bewegen zodat mijn algemene belasting misschien weer wat beter wordt.

Mijn regels:
- 1x in de week klein zakje chips (chips = mijn probleem)
- elke dag wandelen (minimaal 8000 stappen)
- ontbijt, lunch, avondeten + fruit niet meer
- 1x per week krachttraining
- 1x per week nieuw gerecht eten

Zijn er meer mensen met een Garmin sporthorloge?

Elsa7
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-07-17
Woonplaats: Onder mijn favoriete meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:10

Ik zou ook graag meedoen! De batterijen van onze weegschaal zijn nu leeg, maar als het goed is weeg ik rond de 62 kilo. (Ik zal nog even laten weten hoeveel precies wanneer ik mezelf weer gewogen heb.) Ik wil graag naar de 58 kilo, maar afvallen is niet mijn voornaamste prioriteit. Het liefste zou ik nu verder focussen op spieren opbouwen (en daarnaast vet verliezen), maar de sportscholen zijn weer dicht. Dus dat eerste bewaar ik even voor na de lockdown (ik mis mijn krachttraining nu al) en dat laatste wil ik mee aan de slag in de vorm van thuis workouts.

Ik heb afgelopen zomer hele leuke dance workouts gevonden op youtube, en daar wil ik weer wat actiever mee bezig. Juist met die dance workouts heb ik veel plezier in bewegen en merk ik dat het veel minder een strijd is om te sporten dan met "normale" thuis workouts. Met normale thuis workouts moest ik mezelf altijd forceren, maar dance workouts maken me helemaal happy! En dan wordt het ook een stuk minder vervelend om je sportlegging aan te trekken en ermee bezig te gaan.

Mijn doelen, naast vet verliezen en spieren kweken, zijn voornamelijk lekkerder in mijn vel zitten (als ik me fysiek sterker voel, voel ik me mentaal ook weerbaarder), minder suiker eten (ik merk echt dat dat extreem veel invloed heeft op hoe ik me voel in mijn lijf) en uit mijn winterdipje komen (voorgaande jaren merkte ik hoeveel sporten daar eigenlijk mee hielp en daarom wil ik dat nu ook graag weer oppakken).

Ik hoop dat ik, ondanks dat echt gewicht verliezen wat meer op de achtergrond ligt voor mij, ik toch lekker mee kan doen in dit topic en jullie aan kan moedigen!

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 17:16

Maandagochtend vind ik ook prima hoor, Romeo :j

Jeetje, wat een lastig pakket MR, dat zou voor mij ook een pittige zijn. Tof dat je gaat meedoen! Ik heb overigens een Garmin horloge die ik actief gebruik.

Elsa, welkom! Kun je niet wat gewichten in huis halen? Wij hebben - naast het feit dat de crossfit nu buiten activiteit aanbiedt - thuis een paar dingen liggen waar ik toch wel een heel circuitje voor mezelf mee uit kan zetten en een uur mee kan vullen. Hoeft niet duur te zijn, wij hebben alles van marktplaats geplukt.

theadora99
Berichten: 3629
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:23

Ik ga meelezen, hoef zelf niet zo nodig elke week in een lijstje haha, wie weet als het heel goed gaat. Ik train nu al een tijdje vrij fanatiek 2x per week onder begeleiding en 1x per week zelf (of ja, dat deed ik). Gelukkig kan ik 2x blijven sporten, alleen de derde keer valt nu weg. Daarnaast gaan we vanaf januari ook kijken naar eetpatronen en goede manieren om met stress om te gaan buiten een reep chocola opeten, haha.

♡♡♡♡♡

Lieke
Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:15

Ja, ik doe ook mee! Het 2020 topic had mij goed geholpen met de zwangerschapskilo’s, maar inmiddels heb ik nog een keer zwangerschapskilos erbij. Ik ben al goed op weg, maar wil er zeker nog 5 kwijt.

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:29

Ik ga vanaf 2 januari ook meedoen! Nog even genieten van de feestdagen en dan gaat de stop erop. Ik wil 5 kilo afvallen en weer beginnen met hardlopen

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:30

Ik heb een aantal jaar geleden ook meegeschreven in een afvaltopic, dat hielp mij erg toentertijd. Ik ben sinds corona, samenwonen en nieuwe anticonceptie 15 kilo aangekomen in de afgelopen twee jaar.

Mijn vriend is echt de grootste snoeperd die ik ken, dus dat helpt absoluut niet. Oh ja en ik vind alles lekker!

Ik probeer buiten de feestdagen ook wel echt op te letten, maar vanaf 1 januari wil ik ook echt weer de broekriem aanhalen. Qua sport deed/doe ik crossfit, eerder 3-4 uur per week. Maar door de lockdown houdt het nu op bij 1 a 2 keer per week een half uurtje. Daarnaast elke dag 8.000-10.000 stappen.

Doel: die 15 kilo er weer af! :+ Ik weeg nu 88 kg bij 1.80m en wil dus weer naar zo'n 73-75 kg.

MoniekJ
Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:35

Ik meld me ook! Ik ben afgelopen 6 maanden 11 kilo afgevallen en wil nog zeker 20 kilo eraf hebben.
Ik doe op dit moment 2x in de week krachttraining met een pt en loop elke dag 15.000 stappen.
Verder let ik goed op mijn eten, want heb diabetes type 1.. dus let op koolhydraten, maar wel genoeg eiwitten. Nu helpt mijn pt er ook bij :)

08-06-2020, I’ll see you again.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:38

Ik ga ook mee doen. Heb een beetje motivatie en een stok achter de deur nodig. Ik wil enpaar kilo kwijt.

Come over to the dark side, we have cookies!

MarloesHJ
Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:10

Ik lees zeker mee maar of ik lijstjes ga posten weet ik niet. Ik hoop in het nieuwe jaar genoeg motivatie te hebben om weer mijn voeding bij te gaan houden zodat ik weer de nodige kilo’s kan gaan afvallen. Ik ben helaas al een jaar geblesseerd waardoor ik niet mijn oude bewegingsniveau meer kan halen (ook in de toekomst waarschijnlijk niet) waardoor ik echt winst met mijn voeding wil gaan halen.

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Dannon, gillian, L_Flo, Morris, shannen6, suus_toes, VuurVleugels en 105 bezoekers