Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:51

Aangetrouwde neef? :P Was het wat te doen qua temperatuur?

Lekker bezig, Tiggs!!

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:35

Het was wel warm maar ik had er niet zo'n last van. Had ook met het tempo te maken denk ik. Ik zag wel veel hijgers en puffers :j

Misschien geen zwager maar een zweef(je)? :')

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:03

Dat ziet er gezellig uit dames! :j
Sluit graag ook een keer bij jullie aan!

Mooie foto’s BeFunny!

Dit was in Leudal (Limburg) Puera.
Er renden zelfs mensen uit Groningen en Vlissingen mee..

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:26

Gaaf!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:29

Het Leudal is prachtig!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:01

@Lieke, wanneer staat je halve marathon gepland?
Wel fijn dat de 15km van gisteren vertrouwen heeft gegeven!

@Ninus, ik snap dat jij hem anders las. Ik kan het ook niet meer onzien nu :')
Ik ga voortaan over op de term weekboodschappen :')

@Namiro, desondanks knappe prestatie geleverd! Zeker gezien de warmte.
Was deze onderdeel van de brabantse trail? Waar in augustus de Rovertsche Leijtrail van gepland staat?

@Befunny, mooie omgeving!

Geslaagd loopje voor jullie!
Dat gezicht van Elmo in het water <3
Oprecht genieten!

@Tiggs, fijn dat je je flow hebt gevonden!

Door jullie herkenning omtrent de drukte qua planning schaam ik mij een beetje gezien ik niet meer werk sinds 1 april := :o
Ik ga toch wat beter mn best doen haha.

Bij mij werkt te strak plannen averechts omdat ik dan alleen maar teleurgestelder raakt als het niet lukt dus ik ga mezelf gewoon een schop geven.

Gisteren 2.6km gelopen met mn dochter in de ochtend :)

En net:


Afbeelding

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:09

Goedemorgen,

Lekker dat je in de goede flow zit Tiggs, is het Amsterdamse Bos ook daadwerkelijk echt bosbos? Of struikel je daar ook nog over de mensen en ben je met 30 minuten er weer uit?

*\o/* Ja, Elmo heeft een heuse miniboktmeeting gemaakt, hij deed het erg goed op zijn debuut. Heeft lekker meegelopen en we hadden inderdaad prachtig weer. Lekker op tijd vertrokken zodat het niet te warm was. 2 km voor het einde vond ik het nog wel nodig om de grond even van dichterbij te bekijken, een mooie schaafwond op mijn elleboog en bovenbeen tot gevolg, owja, en een hoop stof. Vanmorgen vond ik naar de wc gaan niet zo leuk :') Maar voor de rest gelukkig niets te klagen.

Jij bent ook lekker bezig geweest befunny; mooie foto's.

Goed gedaan Namiro *\o/* In die warmte een pittige trail in zo'n mooie tijd. Heel herkenbaar wat je schrijft over je eigen tempo rennen in een groep. Hoe vaker je dat doet hoe makkelijker het gaat is mijn ervaring.

Iets over echte grote boodschappen en wc boodschappen, zin/ geen zin om te lopen... Ik kan over alles meepraten :Y) Ik kan dan weer "jaloers" worden op iedereen die dan lange afstanden aan het lopen is en daarnaast dus al die taken nog doen, hoe dan! Echt respect hoor. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik in de zomervakantie een paar dagen lekker op pad kan om de hele dag te "hardlopen" .

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:54

Suusje, het is een redelijk bos. Niet zo uitgestrekt als bijvoorbeeld de Utrechtse Heuvelrug, maar een stuk groter dan bijvoorbeeld het Vondelpark. Qua drukte was het ook goed te doen.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:22

@Karin, nee geen onderdeel van iets. Losstaande trail.

Tijdens de trail tegen een afgezaagde boom geknald met mijn voet..overgang zon naar schaduw dus ik had even geen zicht. Flink gestruikeld maar wel overeind gebleven. Verder nergens last van gehad tijdens het rennen. Nu blijkt dat ik twee enorme bloedblaren aan de voorkant van mijn tenen heb.. deels onder mijn nagels. Auwtsj!!
Gelukkig is het mooi weer en kon ik vandaag sandaaltjes aan.. even een rood lakje op mijn teennagels zodat het niet zo op valt :=
Hopelijk trekt het snel weg want dit is echt niet fijn..

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:08

Oh pijnlijk!!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:46

Ah dat klinkt niet fijn Namiro. Die blaren doen goed zeer.. Lang leve de nagellak.

Voor vanavond staat er weer een poging interval op de loopband gepland, dus mocht iemand nog goede ideeën hebben, voel je vrij! Haha... Met een beetje geluk ben ik vroeg klaar op het werk en heb ik dan nog even tijd voor een rondje buiten, dat is veel leuker.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:00

suusje26 schreef:
Ah dat klinkt niet fijn Namiro. Die blaren doen goed zeer.. Lang leve de nagellak.

Voor vanavond staat er weer een poging interval op de loopband gepland, dus mocht iemand nog goede ideeën hebben, voel je vrij! Haha... Met een beetje geluk ben ik vroeg klaar op het werk en heb ik dan nog even tijd voor een rondje buiten, dat is veel leuker.

Ik zou een programma/serie aanzetten op de tablet/telefoon en elke keer als er een bepaald woord gezegd wordt, of een bepaald gebaar wordt gemaakt (even een beetje kijken hoe de serie er een beetje uit ziet) een minuut versnellen (of wat langer als dat nodig is om op het juiste tempo te komen op de loopband) :D of iets in die richting :Y)

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:08

Jerry Springer, met piepjes. :))

Balen van je blaren, Namiro!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 10:42

Haha, dat is een leuk idee.

Jerry springer... dan kan ik hem beter op 1 tempo laten staan :Y)

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:01

Namiro, jee dat is ook niet fijn, die bloedblaren op je teen, sterkte ermee!

Suusje, gelukkig heb je niet al te veel schade aan je val overgehouden.
Zou fijn zijn als je vanavond nog buiten kan lopen ipv de loopband, het is nu echt lekker weer!
Ik heb vanmorgen 4x4 minuten interval gedaan met 4 minuten pauze, dat was wel leuk! Lekker makkelijk en rustig.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:09

Klinkt als een fijne training @ieris.

Hier vanochtend ook gelopen. Een leuke training, met wat afwisseling erin.
Warming up naar een watertje hier (+/-1km). Daar 6 rondjes omheen gelopen (750m p.s.)
1e ronde rustig, 2e snel, 3e rustig, 4e sneller, 5e rustig, 6e snelst. Daarna cooling down naar huis.
Totaal 6,5km gelopen en heerlijk nog een beetje in de koelte :j

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:26

En Suusje? Is het Jerry Springer op de loopband geworden of heb je nog buiten kunnen rennen?

Fijne loopjes Ieris en MuSLi!

Hier vanochtend mijn bloedblaar toch doorgeprikt want ik kon niet meer normaal lopen. Druk eraf en niks meer aan de hand.
Net even rustig 5 km gelopen. We voelde beide toch de 22 km van afgelopen weekend dus even rustig aan gedaan.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:12

Mooie loopjes, dames!

Vanavond me lekker uitgeleefd met de loopgroep. Was een lekkere intensieve training. Eerst loopscholing, toen 5 keer 15 seconden sprint en daarna nog een intervalprogramma.
Morgen maar even wat rustiger aan op de sportschool.

M’n nieuwe Garmin geeft veel meer informatie, reuze interessant en leerzaam!

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 07:05

Dat klinkt pittig Puera!

Leuk dat nieuwe speelgoed he! Ik vind het ook heel interessant en het motiveert ook enorm.. al die data en ook de uitdagingen in Garmin Connect.

BeFunny

Berichten: 10517
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 07:17

Ik heb gister avond ook weer lekker met de loopgroep gelopen. Was gelukkig een windje. En op de fiets onderweg naar huis zag ik nog net de zon boven het water van de oude Rijn onder gaan.

Afbeelding

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:56

Prachtig!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:57

Helaas Namiro... geen Jerry Springer en ook niet buiten kunnen lopen. Was pas laat weg op het werk en was vergeten dat mijn dochter nog een kinderfeestje had, dus voordat alles schoon en wel in bed lag had ik geen puf meer en heb ik alleen het gras nog gemaaid en daarna met een bord eten op de bank geploft.

Misschien red ik het vandaag wel!

Fijn dat je nu geen last meer hebt van die blaar.

Klinkt als een gezellige avond bij de loopgroep Puera. Garmin is ook mijn meest gebruikte app op mijn telefoon op het moment, ik ontdek nog steeds "nieuwe" informatie.

Mooie foto BeFunny.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:47

Hier maandag bij de fysio geweest om te laseren, nou, gisteren enorm veel pijn, kon er ook niet van slapen. Heb wel de 10.000 stappen gewandeld, maar er zat geen pas joggen of hardlopen in, laat staan sprinten. Ik baal echt zo. Wil gewoon ook zonder pijn hardlopen. Conditioneel zit het wel in orde.
En iedereen die zegt doe een andere sport, nee, het is hardlopen, punt. Want je kunt zonder hardlopen ook geen crosstraining, badminton, volleybal, tennis, enz doen, want overal moet je voor kunnen hardlopen. Dus feitelijk ben je zonder hardlopen gewoon gehandicapt.
Dus ik blijf me richten op hardlopen. Er zit gewoon geen verbetering, en het is dus ook geen blessure, dat maakt het juist zo lastig. Er is geen sprake van overbelasting.
Vanavond duiken, dus dan geen tijd. Morgen hopelijk weer een poging wagen. Soms neig ik gewoon na 100mg diclofenac en gaan met die banaan, want dan loop ik wel pijnvrij.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:53

Jammer suusje dat je geen tijd had. Hopelijk kun je vandaag wat tijd vrij maken.

BeFunny prachtige foto!

Puera leuk hè al die info van je horloge. Het is een beetje verslavend om dat allemaal in de gaten te houden :+

Ik heb vanmorgen een mooie trail van 31.5km gelopen met bijna 300HM. Onderweg kwam ik een ree tegen en wat damherten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:41

Vandaag is het Global Running Day, volgens Garmin. Vanavond maar even de oprit op en neer hobbelen. Weer mooi een badge erbij. :D

Jouw reetje zit in een betere omgeving, SV. Ik zag vanochtend eentje toen ik naar m’n werk fietste, die zou bijna de weg oversteken… vlak voor een vrachtwagen. := Gelukkig draaide ie net op tijd om.