Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sherivey
Berichten: 8588
Geregistreerd: 06-11-15

Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 20:04

Aangezien het vorige topic alweer op 500 pagina's was, hierbij het nieuwe topic! *\o/*

Dit topic is bedoeld om tips en tricks uit te wisselen, het is niet de bedoeling dat je hier enkel je tijden/afstanden vermeld dan worden wij naar de HK verplaatst en willen het graag informatief houden! :D

Vorige topics
[MWS] Hardlopen, wie nog meer? #2
[MWS] Hardlopen, wie nog meer?
[MWS] Hardlopen deel 3
[MWS] Hardlopen, wie nog meer? #4

Handige links
https://www.hardlopen.nl/
https://hardloopkalender.nl/
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm


[ img ]

Hardlopen is meer dan hardlopen, hardlopen verbindt.

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Polly op 24-11-21 10:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto toegevoegd op verzoek

:wave:


IMAY1990
Berichten: 1885
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:18

Yes. Wellicht zijn er mensen die leuke foto's hebben voor in de startpost...

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Puera
Berichten: 8079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:23

Nieuw topic! *\o/*

Ik heb wel een foto waar ik niet herkenbaar op sta, met dank aan mijn baas. :))
Laatst bijgewerkt door Puera op 15-11-21 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

[o] Baard

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:26

Ik haak weer aan *\o/*

Life begins at the end of your comfortzone.

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:28

[ img ]

Ik sluit mij graag aan, vind jullie tips and tricks super motiverend en leuk om te lezen.
Zondag strandde ik met autopech. Helaas kon mijn geplande hardlooprondje daardoor niet doorgaan maar ik liep een heerlijke 6,5 km in ons eigen bos.
Op de fiets heen, sweater op mijn bagagedrager en toch enorm genoten! zin in morgen. Bij decatlon goede verlichting gekocht, nu alweer zin in morgenochtend! #smaaktnaarmeer

Take a smile :)

Puera
Berichten: 8079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:30

Leuk dat je mee komt kletsen, BB80! Balen van de autopech. Mooie schoenen trouwens.

[o] Baard

Goof
Berichten: 28744
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:33

Ik kom vooral weer meelezen.
Heb vandaag wel groen licht gekregen van de fysio om, als het goed voelt, weer rustig te gaan opbouwen na mijn blessure. Kan niet wachten, heb er echt zin in *\o/*

En ik kijk vooral weer uit naar de toffe foto's die geplaatst worden door jullie.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:51

Ja joepie ik doe ook weer mee!
Vandaag training overgeslagen haha

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

IMAY1990
Berichten: 1885
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:03

Ik ga morgenochtend beginnen aan een opbouw schema van 5k naar 10k. Ik liep meestal een 5 tot 7 km maar heb echt de afgelopen 3 maanden misschien 6 keer hardgelopen waarvan de laatste keer voor afgelopen donderdag zeker 4 weken terug was. En toen donderdag dus 11.11km omdat iemand zei dat dat een goed idee was op 11-11. En ik kan jullie zeggen dat ik dat vrijdag, zaterdag en gister ook nog gevoeld heb. Dus maar met een schema wat meer gestructureerd opbouwen naar 10k (of ja, een uur staat er op het schema).

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Morris
Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:11

Ik haak ook weer aan :j

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Supervixen
Berichten: 12814
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:15

Natuuuurlijk doe ik weer mee.

Goof wat fijn! Wedden dat je sneller kunt opbouwen dan de vorige keer.

BB80 gezellig meekletsen, leuk!

IMAY ja dat zal je wel even gevoeld hebben. Dan is een schema een goed idee.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12814
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:18

Is zoiets qua foto anders leuk voor de openingspost?

Hardlopen is meer dan hardlopen, hardlopen verbindt.

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:19

Ben er ook weer bij!

Gem schreef:
Puera schreef:
Bij welke discipline heb je gegroomd, Gem? Ontzettend leuk, maar wel slopend, zulke dagen.

Dit keer niet gegroomd, maar zélf gereden, dressuur mennen. Ik had dit weekend voor twee wedstrijden ingeschreven, in Kapel Avezaath en Boxtel. Zo geen zin in ... en toen kreeg ik ook nog eens de uitnodiging om mee te gaan met een trailweekend in Duitsland, maar ben totaal niet in heuvel-conditie, dus helaas genoeg redenen om toch de paardenwedstrijden maar te doen :+ .
Maar met resultaat, op zaterdag vier winstpunten (en daarmee uit de L) en zondag meteen HC in de M gestart. Was ik maar meteen officieel gegaan ... had weer winst :+ .

Puera schreef:
Oh, wat dom van me. Ik was er van uitgegaan dat je groomde maar zelf rijden kan natuurlijk ook! Super van je winstpunten. Volgende keer maar M voor ‘t echie!

Met wat voor span rijd je?

Even alles gequote uit het vorige topic.
Ik doe het allebei: groomen en zelf rijden in de SWM en Dressuur & Vaardigheid. En daarbij groomen bij de minimarathon. Die laatste rijd ik zelf niet, mijn merrie wordt er knetterheet van.
Ik rij enkelspan paard met een Gelderse merrie. Ze loopt af en toe ook tweespan, maar tot nu toe niet op wedstrijd.

[ img ]

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Sherivey
Berichten: 8588
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 22:26

Ik kan de OP helaas niet meer bewerken :n

:wave:

IMAY1990
Berichten: 1885
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:42

Dilan93 schreef:
Ik kan de OP helaas niet meer bewerken :n


Een mod lief vragen bied soms mogelijkheden...

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

MuSLi
Berichten: 5230
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:24

Ik ben er ook weer bij :D

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:26

Zeker een leuke foto SV :j

Waar is Greetje eigenlijk?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Fenn
Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:29

Ik lees weer mee! Ondertussen 19 weken zwanger en helaas nu al last van m'n bekken. Dus rennen zit er niet in. Jullie motiveren me om mijn trainingen en oefeningen te blijven doen zodat ik straks zo snel mogelijk weer kan rennen. *\o/*

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Puera
Berichten: 8079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:21

Da’s een mooie foto voor de OP, SV. :j

Gem schreef:
Even alles gequote uit het vorige topic.
Ik doe het allebei: groomen en zelf rijden in de SWM en Dressuur & Vaardigheid. En daarbij groomen bij de minimarathon. Die laatste rijd ik zelf niet, mijn merrie wordt er knetterheet van.
Ik rij enkelspan paard met een Gelderse merrie. Ze loopt af en toe ook tweespan, maar tot nu toe niet op wedstrijd.

[ [url=m/hsGDLI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaaf, lekker veelzijdig. Wat een mooie merrie!

[o] Baard

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:28

Puera schreef:
Gaaf, lekker veelzijdig. Wat een mooie merrie!

Is ook onder zadel (ik rij alleen nog recreatief, zou leuk zijn als iemand anders haar nog eens uitbrengt), fijn paard hoor!

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 01:13

Superfoto voor de openingspost SV!

Zondag 7H, morgen en donderdag nog een klein rondje rennen, woe en vr sportschool, zaterdag een borrelfeestje ..

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn, ik kan er gewoon geen beeld bij vormen. De HM van Amsterdam heeft mij wel enthousiast gemaakt om meer wedstrijden te lopen.

Vanavond nog even teruggekeken op tijden van vorig jaar. Echt een groot verschil tussen mijn loopjes nu in vergelijking met mijn loopjes voordat ik covid kreeg.

HM in okt gelopen in 2.31, Jan dit jaar 25.69 km gelopen in 2.32

Na de 7H ga ik mijn focus verleggen van lange afstand naar korte snelle afstand en dan van het voorjaar weer wat langer.. Denk ik nu.. Maar over 2 wkn kan het zo weer anders zijn..

Supervixen
Berichten: 12814
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 07:37

De 7H is druk, maar wel een leuk rondje. Ik heb de 7H nacht geloof ik 5 keer gelopen en de 7H loop zelf één keer. Ik vind hem zelf te druk.
Mooi verschil hoor mama3.

Ben ook benieuwd waar Greetje is en of ze nog loopt.

Ik heb de motivatie weer gevonden om de krachttraining op te pakken nadat ik de hele zomer niks heb gedaan. Is gewoon te heet boven bij ons (ik doe dat thuis) en met licht in de avond ben ik dan liever buiten.
Dus nu weer minimaal een keer in de week kracht erbij.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Lisitano
Berichten: 4930
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 07:48

Leuk, een nieuw topic!
Ik lees vooral mee. Ik ben zelf wel weer op mijn oude tempo, iets erboven zelfs *\o/* En ben nu bezig afstand uit te bouwen op voornamelijk trails. De eerste inschrijvingen zijn al gedaan, nu hopen dat alles door blijft gaan.
Afgelopen zondag lekker in de mulle duinen gelopen, 9 km. Dat had ik al even niet gedaan en dacht dat ik het niet vol zou kunnen houden maar ging eigenlijk prima. Dus trots en de knop is weer om!

[ img ]

Sherivey
Berichten: 8588
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-21 08:54

Mama3, de 7H vind ik een hele mooie loop. Ben er helaes niet bij dit jaar.

SV, succes met de krachttraining.
Moet ik eigenlijk ook weer gaan oppakken, maar de motivatie is ver te zoeken. :o

Lisitano, fijn dat je weer terug bent op je oude tempo.
Heerlijk ook om met de hond te lopen :j

:wave:

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:27

Ik vind bodypump voor kracht altijd leuk, zelf vind ik het toch wat lastig om het zwaar genoeg te maken :o ik ga de komende 3 weken via een actie van mijn oude sportschool onbeperkt personal training doen, even weer een kickstart van de krachttraining.

Officiële uitslag van de trail van zondag binnen, vind het nog steeds super stoer 10 kilometer in 1.01,19. 9.8 km per uur. Geen spierpijn of erge vermoeidheid achteraf, betekent dat ik best meer kan :D

Life begins at the end of your comfortzone.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, annepaardoes, Ashkerlon, carina, ComscoreBot, dormy, dvink, Fleur_Laura, Hhilde, nicolailover, Nightingale, Roosch, Suliko, xAnthea, xbkbx en 147 bezoekers