Als leven overleven wordt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Thijsje38
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-23 21:57

Zoals ik verwacht had was de medicatie niet voorgeschreven. Ze kwam weer met de opmerking nee hoor je hebt helemaal niets aangevraagd terwijl ik bewust een screenshot had gemaakt van de app. En via de recepten lijn had besteld. Ik had al aangegeven dat ik sinds vrijdag zonder zit “ach kom je ook wel weer overheen” was het antwoord. Aangegeven dat het echt niet ging en ik ze vandaag ook nodig had om te kunnen slapen, is het recept om 5 uur pas doorgestuurd waardoor de apotheek het niet klaar kon maken dus alweer geen medicatie. Ik ben zo moe en prikkelbaar.
Ik moet zo douchen maar zelfs daar geen energie voor maar het naar bed gaan zie ik ook erg tegen op omdat ik weet dat er weer een vreselijke nacht aan komt.
Ik had ook gevraagd ivm de anti depressieva test dat ik dat graag wilde maar daar ging de niet mee akkoord. Ik moest het hier maar mee doen en desnoods de dosis verhogen. Ik twijfel nu gewoon niet meer te starten ermee ik kan niet steeds door de hel gaan om te starten om vervolgens weer zonder te zitten en dan weer hetzelfde mee te maken.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount


kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:45

Oh wat zou ik graag die arrogante ha van jouw een hele harde trap onder zijn kont willen geven.
Zulke huisartsen die zo met patiënten omgaan behoren geen ha te zijn. Zo ongelooflijk laconiek bah bah bah

Meis ik heb het zo met je te doen. Ik zou willen dat ik je kon helpen, dan had ik het per direct gedaan.
Een hele dikke knuffel

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Kookaburra
Berichten: 5380
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 23:19

Oooh, wat verschrikkelijk oneerlijk. De manier hoe je huisarts hiermee om gaat. Ontzettend grote knuffel van mij :(:)

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

senna21
Berichten: 11820
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 23:37

Wat ontzettend frustrerend, TS.
Van de zotte.
Misschien is het goed om een keer iemand mee te nemen ter ondersteuning bij gesprekken met de HA. Sterkte!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:42

Wel euh… ik weet niet wat zeggen. Wat een nare huisarts …
Ik kan begrijpen dat je niet weer van voren af aan wil beginnen.

Kan je misschien via je psycholoog een consultatie bij de psychiater van de GGZ waar je in behandeling bent aanvragen?

Thijsje38
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-23 10:49

Ik ben gebroken mijn ogen doen vreselijk zeer omdat ik niet geslapen heb daarom moet ik om de 10 minuten druppelen…
Mijn psycholoog heeft contact gehad met de interne psychiater en die heeft ook aangegeven dat slaap en regelmaat het belangrijkste is nu. Aangezien de wachttijden lang zijn heeft hij contact gezocht met de huisarts en gezegd dat dit gewoon geregeld moet zijn. Ik hoopte dat het daarmee ook beter zou gaan. Ik kreeg wel nog telefoon dat ze de mening niet deelde maar het toch voor bleef schrijven. Maar nu verwijdert ze de recepten uit de computer. Je kan bij ons alleen via de receptenlijn of via de zorg app bestellen. Als ik via de recepten lijn bestel wordt er vaak gezegd dat het “fout” gaat dus ik doe beide. Als je via de app bestel krijg je te zien wat je besteld heb. Hier maak ik een screenshot van en later is het dus verwijdert.
Ik heb aangegeven dat alles wat nu met de huisarts te maken heeft mij zoveel stress oplevert dat ik al een aantal keer met hart problemen bij de hap heb gezeten. Alleen vind de psycholoog dit een goede oefening voor mij om assertiever te worden. De confrontatie aan blijven gaan. Maar nu durf ik het helemaal niet meer. In mijn jeugd heb ik in een situatie gezeten waarbij er werd gezegd als ik iemand zou vertellen zouden ze mij nooit geloven want ik was maar een kind en die vertellen leugens. Nu komt dit steeds terug want ja wie zullen ze geloven, een patiënt die niet stabiel is of de huisarts met jaren ervaring? Het feit dat ik bewijs moet verzamelen om te laten zien dat ze berichten verwijdert enz geeft mij al een eng gevoel.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount

kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:49

Sorry maar zo'n huisarts horen ze uit zijn functie te zetten. Bewust wissen is echt not done
Misschien een klacht indienen

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:52

Ok… daarin ben ik het niet eens met je psycholoog. Dit is geen goede oefening, in tegendeel. Assertiviteit trainen is goed, maar dat moet je in eerste instantie dan wel doen in een veilige omgeving waarin de kans op slagen reeel is, oftewel: met kleine stappen. Nu wordt je enkel bevestigd in negatieve overtuigingen.

En die HA van je heeft je bestelling niet te verwijderen. Ze kan het oneens zijn met de psychiater, maar dan moet ze maar overleggen met de psychiater in plaats van jou zo te behandelen.

Dit ligt echt niet aan jou. Jij verdient goede zorg en het is dieptriest dat je die nu niet lrijgt.

Edit: en wat betreft wie ze gaan geloven. Ik begrijp dat je ervan uit gaat dat ze in de eerste plaats je HA geloven. Ik denk dat dat regelmatig ook wel zo zal zijn, maar gelukkig zijn er ook hulpverleners die wel geloven wat cliënten vertellen ipv wat een andere hulpverlener zegt.
Ik kan me inbeelden dat je niet de energie hebt om hier tegenop te boksen, maar een klacht is in gevallen als deze echt wel te rechtvaardigen. En artsen en hulpverleners hebben het echt niet altijd bij het juiste eind!

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:54

TS heb je niet iemand in je omgeving die met je mee kan gaan naar je huisarts en/of psychiater om dingen weer op de rails te krijgen qua medicatie? Wat jou HA doet is onacceptabel. Of is het mogelijk om de medicatie via de psychiater te laten lopen? Weet niet precies hoe het zit, maar zou je op die manier niet de HA kunnen omzeilen?

Do what is right
Not what is easy

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:24

Het regelen via de psychiater ipv de HA lijkt inderdaad het meest logisch, maar afgaande op het laatste bericht van TS is dat blijkbaar geen optie vanwege de lange wachtlijsten en heeft de psychiater het weer bij de HA neergelegd die het niet eens is met de psychiater. Dat schiet dus echt niet op... (maar is jammer genoeg wel de realiteit; er zijn weinig of geen psychiaters te vinden die nog nieuwe cliënten aannemen of geen ellenlange wachtlijst hebben).
Ik betwijfel of de HA haar gedrag gaat aanpassen als er iemand met TS meegaat (als ze zich zelfs zo blijft gedragen na overleg met de psychiater...), maar, TS, het kan misschien wel zinvol zijn om iemand mee te nemen die je vertrouwt, zodat deze ook kan "zien" hoe je HA zich naar je opstelt en je dus gesteund wordt in wat je hoort en ziet (oftewel bevestiging geven van het het feit dat je HA zich onacceptabele (en kinderachtig) gedraagt; anderen zien dan wellicht ook sneller de ernst in van de situatie en jij hebt meer en je HA minder in handen vwbt geloofwaardigheid).

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:54

Goed dat je een paar keer bij de HAP bent geweest...! +:)+
... maar als spoedzorg doen ze in principe maar 1 enkel probleem tegelijk.

Maar als dat @#&&]®©¥$¿¡>{[§×¶ van een huisarts het wéér zo weet te regelen dat je in het weekend zonder AD zit,
stel ik voor dat je wegens psychische nood gaat.
... lief zijn voor je hart: wacht niet tot het arme 'ding' gigantisch overslaat of wat dan ook,
gewoon wegens 'ik trek het niet meer' naar de HAP.
En dan liever geen oxazepam, maar een spoedopname oid.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:41

Ik heb zo met je te doen.

Je psychiater heeft oprecht geen idee wat hij doet, dit is geen training voor assertiviteit. Dit is constant getriggered worden, iets wat je er momenteel echt niet bij kan hebben. Iemand erbij zou al echt wel fijn zijn al is het maar voor morele steun.

Al zijn mijn ervaringen momenteel vergelijkbaar, medische ptss is een helaas een ding. Het gevecht gewoon om gehoord te worden is zo slopend, en dat wordt je eigenlijk ook nog gegaslight door je arts.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:05

Thijsje38 schreef:
Je kan bij ons alleen via de receptenlijn of via de zorg app bestellen. Als ik via de recepten lijn bestel wordt er vaak gezegd dat het “fout” gaat dus ik doe beide. Als je via de app bestel krijg je te zien wat je besteld heb. Hier maak ik een screenshot van en later is het dus verwijdert.


Kan het niet gewoon een misverstand zijn, dat jij "dubbel" bestelt, dus via de receptenlijn én de zorg app, en dat HA enkel de "tweede" bestelling verwijdert?

Ik zou zeggen: neem een andere HA, maar in Nederland gaat dat blijkbaar niet zo makkelijk als in België?

Veel sterkte in ieder geval!

Thijsje38
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-23 09:38

Ik heb even getwijfeld weer om te posten maar mijn hoofd laat mij niet met rust dus hopelijk helpt het iets.
De afgelopen weken heb ik op een achtbaan gezeten van gevoel. Afgelopen dagen ging het alleen maar stijl naar beneden. De gesprekken bij de psych worden afgerond en dan ga ik op de wachtlijst voor het vervolg. Ik heb nog maar een paar gesprekken tegoed en die worden over maanden uitgespreid om iets wat te proberen dat ik zonder kom. Maar momenteel is mijn energie gewoon op. Ik ben een niemand ik ben alleen maar het stomme meisje in de klas de gene die iedereen uitlacht omdat ze dik en lelijk is…. Degene waarvan iedereen van te voren weet dat het gaat mislukken. Degene waarvan mensen d’r liever kwijt zijn als rijk. Berichten krijgen als “mij niet bellen als er iets is” zegt mij al genoeg. Ik wil zo graag een ander leven ik wil niet meer “ik” zijn want ik wil niet meer het voorbeeld zijn hoe het niet moet. Ik wil voor even voelen hoe het is om iemand trots te maken of te horen we willen je niet kwijt. Even voelen dat ik er mag zijn dat ik iets goed doe. Momenteel ben ik er niet meer van overtuigd dat ik dat ooit ga meemaken.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount

Siers83
Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:42

Dat je toch post ondanks dat je je zo voelt is goed! Wees daardoor trots op jezelf!
Vanaf hier een hele dikke knuffel, ik wou dat ik m je IRL kon geven :knuffel:

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:51

Thijsje38 schreef:
Ik ben een niemand ik ben alleen maar het stomme meisje in de klas de gene die iedereen uitlacht omdat ze dik en lelijk is…. Degene waarvan iedereen van te voren weet dat het gaat mislukken. Degene waarvan mensen d’r liever kwijt zijn als rijk.


Brrr... :brr:
Ik geloof grif dat je je nu zo voelt.
Maar: beschrijf je hier ook een 'pestverleden'?
Aanhalingstekens, want zoals "de zorg" nu met je omgaat vind ik ook niet zoals het moet. (Kwam “mij niet bellen als er iets is” van een hulpverlener? Ik stel maar een bang vraagje...)

Citaat:
ik wil niet meer het voorbeeld zijn hoe het niet moet.

+:)+
That's the spirit!
Hoe ter wereld kom ik uit de hoek waar de klappen vallen...
Niet makkelijk, dat wist je al. Maar het kan wel.

Stap 1 is: stap uit de 'set up' van de pestkoppen.
Bijvoorbeeld 'jij draagt rood en wij hebben zojuist besloten dat iedereen die rood draagt on-ge-lo-fe-lijk stom is.'
De valkuil is "Oh, er deugt iets niet aan mijn kleren, hoe moet het dan wel...????" (En de treiteraars zullen dat nooit vertellen, en als het hun uitkomt de regels wijzigen.)
De oplossing klinkt makkelijk. Sorry. In real life kan het loeizwaar zijn : neus in de wind en stellen dat jij rood een prachtige kleur vindt.
En daarna, sorry again, kun je tegengas krijgen. 'Onttrek jij je aan wat wij vinden..??? Hoe durf je!!' - En dan inderdaad volhouden. Jullie mogen rood heus stom vinden hoor - maar IK vind het mooi, o zo!
Citaat:
Ik wil voor even voelen hoe het is om iemand trots te maken of te horen we willen je niet kwijt. Even voelen dat ik er mag zijn dat ik iets goed doe.


Lieve Thijsje, ik en vast een heleboel andere bokkers willen jou NIET KWIJT...! :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

En ik gun je ook een goede dominee.
Ooit zei ik tegen mijn dominee ongeveer hetzelfde.
Ze heeft mij een aantal zaken goed uit het hoofd weten te praten.

Een hele belangrijke: jij mag er als mens zijn.
Punt uit.
Los van alle goede dingen die je doet.
Dat je er mag zijn gaat daar zogezegd aan vooraf.

En als gezegd: pesters zijn er op uit om alles wat jij doet te verdraaien tot iets stoms/ raars/ belachelijks/ slechts en :brr: nog aan toe.

En had ik al gezegd dat pesten een groepsprobleem is...?
Als bijvoorbeeld de hele klas, dag in dag uit jou wil laten geloven 'dat rood een stomme kleur is', dan ga je daar als mens in mee. (En uiteraard is die kleur bijzaak, men heeft het besloten om jou een hak te zetten - verder niet.)
Dat is GEEN kwestie van dat jij iets fout zou doen!!!
Maar het emotionele gif gaat wel naar binnen.
GOED om je dat te realiseren!!!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Kookaburra
Berichten: 5380
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:04

Hele grote knuffel van mij :(:)
Heb je wel gesprekken met een hulpverlener tussen de periode dat het laatste gesprek bij de psycholoog afloopt en je nieuwe therapie start? Zo nee, dan mag je mij altijd een berichtje sturen als je even je verhaal kwijt wilt.
Dat berichtje mag je trouwens altijd sturen. Oók als je wel een periode hebt met regelmatige gesprekken bij een hulpverlener.

Ik bied het zelf aan, dus je bent mij niet tot last :(:) Daar hoef je geen spanning voor te hebben.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

maras
Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:26

Ach verdorie wat verdrietig dat je je zo voelt, iedere keer reageer ik met de woorden dat ik niet weet wat ik voor je kan doen waardoor je je wat beter kan voelen dus ook nu kan ik je alleen toch maar weer kracht en zonnestralen wensen. Soms helpt het om de zon te voelen en je daardoor wat comfortabel te voelen!

Thijsje38
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 23:18

Bedankt weer voor jullie lieve reacties.

Gister was gewoon weer een loei zware dag vol emoties en vragen. Ergens in mijn hoofd probeer ik mijzelf wijs te maken dat het weerstand is omdat ik hard aan het vechten ben maar ja anderzijds kan het ook gewoon iets zijn wat ik mijzelf probeer wijs te maken.

Nee helaas kwam het zinnetje “mij niet bellen” van dichtbij waardoor het heel hard aankwam. Het zijn geen gedachtes dat iemand er niet wil zijn het staat er zwart op wit.

Het pest verleden zit diep maar helaas kunnen volwassenen het net zo goed al dan niet erger dan “kinderen uit de klas” hiervoor heb ik niet genoeg evenwicht om tegen gas te geven. Dat komt dus steeds terug in gevallen met de huisarts en collega’s bv.

Ik heb om precies te zijn nog 4 gesprekken van de psych te gaan dan is het op en kunnen ze niks meer betekenen. Dan kan ik alleen nog hoger op wat mij van het begin af aan al het beste leek. Maar daar geldt dus nog steeds tot een jaar wacht tijd dus willen ze proberen die 4 gesprekken over 10 maanden te spreiden om een soort van overbrugging te creëren. Heel eerlijk zie ik dit niet werken want binnen een week zijn er dingen gebeurt die enorm veel impact hebben op mij en dan kan ik dat pas bespreken over 7 weken. Hier tussen in heb ik geen aanvullend hulp. Ik heb gevraagd of hun willen bemiddelen met mijn huisarts om weer wekelijkse gesprekken met de PO te kunnen opzetten. Maar zoals jullie weten werkt mijn huisarts niet mee.

Slapen doe ik nu ook vaak overdag eigenlijk niet goed maar mijn lichaam is mentaal en fysiek uitgeput.

Vanuit de psych heb ik schema’s waar ik mij aan probeer te houden zoals exposure lijsten die ik netjes afwerk daarbij stel ik sport doelen in om mezelf te blijven pushen. Daarnaast heb ik een aantal lijsten waarbij ik moet invullen waarom iets mij tegenhoud. Bv naar mijn paard gaan omdat er mensen zijn die oordelen daarover hebben. En dan wilt ze dat ik dat analyseer en mezelf dan wijs moet maken dat ze dat niet doen. Dat werkt helaas niet helemaal voor mij. Ik heb steeds zoveel stress dat het zich begint te uiten in zware fysieke klachten.
En dan kom ik voor mijzelf weer in de cirkel ik ben fysiek uitgeput door mijn mentale struggles en wordt mentaal uitgeput omdat het fysiek niet goed gaat.
Ik ben een aantal keer van de trap gevallen omdat ik mij op dat moment er niet meer van be uit was dat die er was. Of de weg niet meer terug weten na het wandelen met de hond. En dit frustreert mij enorm.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount

Kookaburra
Berichten: 5380
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:32

Och, wat wordt ik verdrietig van je bericht. Ik lees dat je zo graag wilt, maar het nu niet lukt :(:) En dan loop je ook nog tegen de muur van ggz op. De wachttijden.

De 'ik ben fysiek uitgeput door mijn mentale struggles en wordt mentaal uitgeput omdat het fysiek niet goed gaat', herken ik heel erg goed. Dat gevoel heb ik ook gehad. Echt, uiteindelijk wordt het beter. Maar ik weet ook al dat dat voor jou nu niet zo voelt :(:) been there.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 00:13

Volwassenen kunnen inderdaad ook heel hard zijn voor elkaar. Zeker als opmerkingen van dichtbij komen kan het enorm kwetsen, al is het misschien niet bedoeld zoals het overgekomen is.
Goh en die schema’s van de psych.. als jezelf het idee hebt dat dat niet werkt en het je zoveel stress bezorgt als je beschrijft, dan vraag ik me wel af of dat nu is waar je nood aan hebt. Exposure kan, onder bepaalde voorwaarden, helpend zijn. Maar het is hard werken en het kan inderdaad ook een tegengesteld effect hebben. Zeker met zo weinig begeleiding heb ik er mijn vragen bij. Jij bent natuurlijk de enige die kan bepalen wat je nodig hebt, maar zo te lezen heb je nu in de eerste plaats nood aan rust, steun, begrip, veiligheid, vertrouwen… dat vormt de basis van waaruit je later stappen kan gaan zetten.

En wat je HA betreft… zou je van HA kunnen veranderen? Dus naar een nieuwe HA in een andere praktijk gaan?
Ik veronderstel dat je er nu niet de energie voor hebt en er niet aan toe bent, maar een klacht tegen je HA lijkt me ook wel gerechtvaardigd. Binnen de praktijk van arts veranderen is vaak lastig, maar naar een nieuwe HA in een andere praktijk gaan lijkt me iets waar zij weinig aan kan doen. Het is jouw keuze en die mag je ook maken. Jij hebt het recht om zelf te bepalen wie je HA is.

Ik weet niet precies hoe het in NL zit, maar zijn er misschien eersteling organisaties die jou in tussentijd wat extra ondersteuning kunnen geven? In België heb je bv het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) waar je gratis hulp en ondersteuning kan krijgen (eerstelijns).

Prairy
Berichten: 9058
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 06:03

Misschien volledig out of the box, maar is het een idee om eens naar de kerk te gaan? Ik ben zelf totaal niet gelovig maar het helpt vele mensen wel. Al is het maar om je verhaal te kunnen doen, tegen God/engelen/universum, you name it. Of een dominee of iemand anders daarbinnen. En dan natuurlijk niet gelijk een sekte opzoeken ofzo...

Wellicht dat je daar wat steun, aansluiting en hulp kunt krijgen.

Ik heb zo met je te doen...

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 05:36

Ik wil niet banketstaaf doen, maar waar komt dat idee erin dat je jezelf moet blijven pushen. Je hele lijf schreeuwd om rust, lijsten gaan maken en de confrontatie met jezelf aangaan is ontzettend zwaar. Er gaat dan vaak een hele hoop los komen en daar moet je mee om kunnen gaan.

Dat moeten zal er echt uit moeten. Doorduwen om je er maar overheen te zetten is echt niet de oplossing. Jou gezondheid gaat voor en helaas heeft herstel echt heel veel tijd nodig. Constant vechten zuipt energie, jij bent die rust waard.

Leg de lat veel lager, ga je naar de sportschool en denk je halverwege ik wil niet, gewoon naar huis gaan. Wil je jaar je paard en ga je gewoon 10 minuten op de grond zitten is dat ook genoeg. Lig je de hele dag op de bank prima. Je gaat constant ver over je grenzen heen en daar betaal je flink voor.

Het enige wat mij wat lucht heeft gegeven is de druk eraf. En ik ben realistisch, ik ben verre van oké, maar ik kan nu weer omgaan met onverwachte dingen, ik heb niet alleen meer slechte dagen. De enige oplossing was om het donker te accepteren voor wat het is en na wat tijd kwam toch het licht weer.

Het proberen om steeds al die balletjes omhoog te houden ondanks dat ik eigenlijk best wel ziek ben was echt onmogelijk. En uiteindelijk bleek ik zelf 1 van die balletjes en die viel. En dat heeft mij meer gekost dan het lief is.

Ik zou je zo graag meenemen en het hele ggz eens op de schop willen nemen. Je verdiend gewoon meer hulp, meer rust en meer licht.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:07

Mooie post Alice, ben het met je eens.

Ik hoop echt dat je jouzelf en jouw behoeften op 1 gaat kunnen zetten thijsje

Rockes <3

zonnebloem18
Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:30

Ik sluit me daar bij aan. Jouw berichten geven me ook het gevoel dat je nog werkt. Misschien zou het geen gek idee zijn om je ziek te melden. Er zijn mensen die zich voor minder ziek melden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Rivendell, RubyRed, Sure_lee, Thijsje38, Tova en 171 bezoekers