Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:04

Ik woon zelf in België maar kan redelijk makkelijk richting Eindhoven, Tilburg of Breda rijden. Weet iemand daar in de buurt een goede winkel waar ik me eens goed kan laten informeren? Of misschien een goede websites?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:22

petra8 schreef:
Danseresje geeft denk ik al een beetje antwoord op mijn vraag.

Omdat ik naar binnen gezakte voeten/enkels heb, vroeg de fysio gister of ik wel eens aan steunzolen gedacht heb. Nee niet aan steunzolen maar wel aan barefoot en die twee lijken heel erg ver uit elkaar te liggen.

Steunzolen zullen mijn voeten ondersteunen waardoor mijn voeten beter gaan staan en de rest van mijn houding verbetert.

Maar wat kunnen barefoot schoenen voor mij betekenen?

Ik loop nu op Ecco schoenen omdat ik dat voetbed fijn vind.

Ik hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen.

In een boekje of op een website las ik het volgende:
Als je met rugproblemen naar de dokter of fysio gaat, krijg je oefeningen. Als je met voetproblemen komt, krijg je steunzooltjes.
Ik kan me daar wel in vinden. Hoe meer ik erover lees, maar ook hoe meer ik het zelf ervaar dat ik niet snap hoe alles maar met zooltjes opgelost zou moeten worden.

Je voeten zijn als het ware de basis, het fundament van je toren. Vanaf het moment dat we schoenen gaan dragen, maken we aanpassingen aan het fundament en daardoor wordt de toren ook anders


petra8 schreef:
Ik woon zelf in België maar kan redelijk makkelijk richting Eindhoven, Tilburg of Breda rijden. Weet iemand daar in de buurt een goede winkel waar ik me eens goed kan laten informeren? Of misschien een goede websites?

In Nederland heb je in Arnhem barefoot and more en in Amsterdam en Hoorn de trek. In Kortrijk zit ook een barefoot winkel, iedereen loopt. Verder zou ik geen winkels weten met een divers aanbod en kennis en kunde

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 01:47

Ik loop echt alleen nog maar op barefoot schoenen, dus er moest een wat luchtiger paar bij komen voor de zomer. Mijn Vivo Trackers en Wildling Panther zijn super maar behoorlijk warm.

De nieuwe Wildling Tanuki Koke komen binnenkort mijn kant op, ik ben benieuwd! Nog nooit schoenen van papier gehad :')

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:59

En toen had ik ineens een paar Wildling schoenen gewonnen!

Ergens in maart meegedaan met een winactie van Outdoor Dichtbij en dat ook allang weer vergeten.

En toen kreeg ik vorige week ineens een mail dat ik een paar schoenen naar keuze van het merk Wildling had gewonnen, of ik even mijn gegevens en schoenmaat wilde doorgeven.

En vandaag kwam mijn pakketje met mijn nieuwe schoenen.
Ik heb gekozen voor de Lanka Medium Clay.

Afbeelding


De maat is goed en ze zitten zo een eerste avondje in huis erg lekker!

pmarena

Berichten: 48095
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 06:52

Wildling is leuk spul, zitten elk jaar super leuke kleuren tussen +:)+
Hopelijk ga je er veel plezier van hebben, wat een mazzel zeg!

Zó jammer dat ze voor ons te smal zijn......

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 07:04

Wat een toffe prijs! Gefeliciteerd :D

AnnoNiemand

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 07:42

Britt schreef:
Barefoot kan je voeten sterker maken, waardoor steunzolen overbodig kunnen worden. Maar dan zul je er wel flink aan moeten werken met de juiste oefeningen etc, om (verdere) problemen te voorkomen.

Steunzolen zullen ook werken, maar maken effectief je voeten zwakker en luier, waardoor je uiteindelijk bijna niet meer zonder kunt lopen en zelfs in huis je schoenen nodig kunt hebben.

Maar zoals bij alles is dit over het algemeen genomen en ieder geval is uniek.

Dit. Ik kon zelfs in huis niet meer zonder steunzolen en op blote voeten lopen was verschrikkelijk pijnlijk (gworden door gebruik van de steunzolen!).

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 07:44

Ja ik had voor de gein mee gedaan met die winactie.
Ik win eigenlijk nooit iets, dus ook allang weer vergeten dat er in de eerste week april een bericht kon komen voor de winnaar.

Ik heb niet van die heel brede voeten, dus ik pas er gelukkig goed in.
Ik ben hier erg blij mee!
Ben pas sinds afgelopen oktober aan het omschakelen, dus een paar extra schoenen voor de zomer zijn erg welkom!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:58

Leuk Marije_jiplover!

Ik heb mijn eerste paar besteld, de Koel Flora:

Afbeelding

Om de hond mee uit te laten. Als het bevalt wil ik paar voor paar mijn schoenen gaan vervangen.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:06

Marije_jiplover schreef:
En toen had ik ineens een paar Wildling schoenen gewonnen!

Ergens in maart meegedaan met een winactie van Outdoor Dichtbij en dat ook allang weer vergeten.

En toen kreeg ik vorige week ineens een mail dat ik een paar schoenen naar keuze van het merk Wildling had gewonnen, of ik even mijn gegevens en schoenmaat wilde doorgeven.

En vandaag kwam mijn pakketje met mijn nieuwe schoenen.
Ik heb gekozen voor de Lanka Medium Clay.

[ [url=m/xvMZt4.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maat is goed en ze zitten zo een eerste avondje in huis erg lekker!

Wat tof! *\o/* Wildling heeft echt heerlijke schoenen.

Mijn Tanuki Koke zijn ook een schot in de roos. Ze zijn ontzettend licht en luchtig, daar ga ik deze zomer veel lol van hebben.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48095
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:16

Koel bevalt hier super goed +:)+ Zowel bij mij als die kleine.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:45

Maar hoe begin je nu met barefoot schoenen als je er niets van af weet en er geen winkel in de buurt zit waar je naar toe kan om te passen ??

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:59

Goed om te horen pmarena!

Leuk Black_kelpie

Ik heb ze gewoon besteld, wel opgemeten en de maten van de website aangehouden. Maar ik zocht ook specifiek laarzen om met de hond te wandelen. Anders wilde ik naar Amsterdam of Arnhem.

AnnoNiemand

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:12

Maris schreef:
Maar hoe begin je nu met barefoot schoenen als je er niets van af weet en er geen winkel in de buurt zit waar je naar toe kan om te passen ??

Ik woon ook niet bij zo'n winkel in de buurt. Sterker nog ik ben nog nooit in een bf winkel geweest. Heb gewoon besteld via groundies en ben zo zelf begonnen met bf lopen.

pmarena

Berichten: 48095
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:25

Vaak is er wel een maattabel / uitprintbare voet-opmeter beschikbaar of je meet gewoon zelf je voeten en bestelt via een website waar ze goed de binnenmaten opmeten. Ik bestel altijd graag bij buitenlandse websites zoals bvb. Tikki, Footic en Freizehn.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:36

Marije_jiplover schreef:
En toen had ik ineens een paar Wildling schoenen gewonnen!

Ergens in maart meegedaan met een winactie van Outdoor Dichtbij en dat ook allang weer vergeten.

En toen kreeg ik vorige week ineens een mail dat ik een paar schoenen naar keuze van het merk Wildling had gewonnen, of ik even mijn gegevens en schoenmaat wilde doorgeven.

En vandaag kwam mijn pakketje met mijn nieuwe schoenen.
Ik heb gekozen voor de Lanka Medium Clay.

[ [url=m/xvMZt4.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maat is goed en ze zitten zo een eerste avondje in huis erg lekker!


Wat ontzettend gaaf zeg! Dat je er maar veel plezier van mag hebben :j

Ik ben eigenlijk volledig over op barefoot, behalve bij de paarden....
Helaas merk ik dat mijn ariat stalschoenen echt niet meer lekker zitten. Ben donderdag maar op Crocs gaan uitmesten :')
Verder op werk nu de leguano care aan. Was een rib uit mijn lijf, maar gelukkig had ik een meevaller van Vattenfall en kon ik nog een tweede paar aanschaffen, zodat ik niet met schoenen hoef te slepen tussen de twee werklocaties.

Verder draag ik mijn Vibram Fivefingers met veel plezier en heb ik echt al meerdere modellen *\o/*

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:04

pmarena schreef:
Vaak is er wel een maattabel / uitprintbare voet-opmeter beschikbaar of je meet gewoon zelf je voeten en bestelt via een website waar ze goed de binnenmaten opmeten. Ik bestel altijd graag bij buitenlandse websites zoals bvb. Tikki, Footic en Freizehn.



Pmarena, kan jij niet met barefoot schoenen beginnen ?! :+

AnnoNiemand

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 19:10

Danseresje schreef:
Marije_jiplover schreef:
En toen had ik ineens een paar Wildling schoenen gewonnen!

Ergens in maart meegedaan met een winactie van Outdoor Dichtbij en dat ook allang weer vergeten.

En toen kreeg ik vorige week ineens een mail dat ik een paar schoenen naar keuze van het merk Wildling had gewonnen, of ik even mijn gegevens en schoenmaat wilde doorgeven.

En vandaag kwam mijn pakketje met mijn nieuwe schoenen.
Ik heb gekozen voor de Lanka Medium Clay.

[ [url=m/xvMZt4.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maat is goed en ze zitten zo een eerste avondje in huis erg lekker!


Wat ontzettend gaaf zeg! Dat je er maar veel plezier van mag hebben :j

Ik ben eigenlijk volledig over op barefoot, behalve bij de paarden....
Helaas merk ik dat mijn ariat stalschoenen echt niet meer lekker zitten. Ben donderdag maar op Crocs gaan uitmesten :')
Verder op werk nu de leguano care aan. Was een rib uit mijn lijf, maar gelukkig had ik een meevaller van Vattenfall en kon ik nog een tweede paar aanschaffen, zodat ik niet met schoenen hoef te slepen tussen de twee werklocaties.

Verder draag ik mijn Vibram Fivefingers met veel plezier en heb ik echt al meerdere modellen *\o/*

Herkenbaat, ik mest inmiddels ook op barefoot laarzen uit. Op stalschoenen/ Ariats kan ik écht niet meer lopen. Voelt als een Chinees insnoerschoentje. :+

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:04

Ik heb een tweede paar Trackers II van Vivobarefoot voor bij de paarden, via Revivo aangeschaft nadat ik mijn eerste paar in Arnhem in de winkel heb uitgekozen.

Ik had dus wel de mazzel om vlakbij Arnhem te wonen, dus eerste paar komt idd daar vandaan.
Toen via Facebook een paar nette Groundies laarsjes erbij voor van de winter en nog weet later via Revivo dus dat tweede paar Trackers en een paar sneakers, alvast voor van de zomer.
En toen won ik dus dat paar Wildlings.

En die bevallen echt super goed tot nog toe!
Vandaag een hele dag aan gehad op een conferentie dag op mijn werk en ben er echt heel erg blij mee.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:37

Gister is de Koel Flora bezorgd en heb ik ze gepast. Daarna meteen een rondje ermee gelopen. Vandaag ook weer en daarna nog een grote wandeling.

Ik heb wel het gevoel dat ik ze moet inlopen, het leer vind ik nog stijf aanvoelen, vooral bij mijn hiel. Maar verder voelen ze fijn. Mijn tenen zitten niet samengepakt. En ik vind de dunne zool prettig, dat je de ondergrond beter voelt.

Ben wel al drie keer half gestruikeld, omdat ik mijn voeten niet genoeg optilde :+ Dus het is nog even wennen, maar het voelt goed.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:59

Intussen heb ik de Koel Flora een maat groter besteld en vandaag bezorgd gekregen. Wel erg jammer om dat geld nog een tweede keer uit te geven. Iemand geïnteresseerd in bordo maat 39? :Y)

Het is wel een goede les om ze voortaan groter te kopen.

Licor

Berichten: 2947
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:14

Bizar eigenlijk hoe we onze voeten in krappe schoenen proppen en t ook nog comfortabel vinden.. totdat je een tijdje op barefoot gelopen hebt :+

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:28

Maar dat niet alleen, ik heb sinds kort Altra's en die zijn prima wijd en zero drop maar hebben wel toe lift en behoorlijk wat demping in de zool. Het is dat ik die demping nodig heb met lange wandelingen, ik vind het echt vreselijk :')

pmarena

Berichten: 48095
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 14:52

Ik zou juist wel wat meer demping willen. Alles van barefoot: errug wijde toebox, zero drop, extreem soepel....maar dan een extra laagje foam, 1 cm ofzo zodat je toch een beetje vering erbij hebt.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:17

Ik ga binnenkort bestellen bij NorthSole. Iets soortgelijks ben ik in Europa nog niet tegengekomen, maar het lijkt mij een ideale oplossing. De demping heb ik ook graag (al zijn de Altra's wel echt stuiterballen, dat hoeft dan ook weer niet) maar de toe lift echt niet. Dat maakt in combinatie met de demping en de zero drop dat je het gevoel hebt dat je op je hakken loopt/achterover valt.