Gebroken bovenbeen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 01:15

Ik verklaar mezelf ergens een beetje voor gek dat ik dit op internet deel met mensen die ik niet ken, maar ik wilde mijn verhaal even kwijt. Heb het ook wel kunnen delen met vrienden, maar bij niemand heb ik het hele verhaal duidelijk opgeschreven.

Afgelopen middag, 5 juli, ben ik tijdens een rondje skeeleren nogal ongelukkig ten val gekomen. Ik miste een hobbeltje in het fietspad waardoor ik de controle kwijtraakte en in de berm terechtkwam. Ik had meteen door dat er iets niet goed zat want mijn been lag in een positie die ik niet kan aanraden. Godzijdank fietste er iemand achter me die me heeft zien vallen waardoor de ambulance direct is gebeld, er kwamen ook al vrij snel meerdere mensen naar me toe om me bij te staan, waar ik ze heel dankbaar voor ben. Wat ik voelde was heel raar. Mijn boven en onderbeen leken niet meer verbonden te zijn met elkaar, waardoor ik zelf eerst dacht dat mijn knie helemaal naar de sjaak was (wat nogal suf was, want ik zat op m'n knie). De ambulancebroeder wist me toen al te vertellen dat het naar alle waarschijnlijkheid mijn bovenbeen was die gebroken was.
Toen heb ik een dosis ketamine gehad zodat ik onder zeil was en mijn been kon worden gepositioneerd. Daar heb ik flink op lopen trippen :+.

Aangekomen in het ziekenhuis werden er vrij snel foto's gemaakt waar heel duidelijk op te zien was dat mijn bovenbeen heel lelijk is gebroken. Ik word eind van de ochtend geopereerd want er was gisteravond helaas geen tijd meer voor.
Ik lig nu dus op de verpleegafdeling in afwachting tot mijn operatie. Kan niet anders dan op mijn rug liggen want bij elke beweging schiet er een pijnscheut door mijn been en soms voel ik de botfragmenten over elkaar bewegen. Gelukkig stoppen ze me vol met paracetamol en oxycodon waardoor het dragelijk is.

De breuk even in spoiler, want het is geen fraai beeld.
Spoiler:
[ img ]


De ambulancebroeder en verpleegkundige op de afdeling waren nogal onder de indruk van het feit dat het me was gelukt om mijn femur te breken aangezien het toch wel een heel sterk bot is. Ik ben zelf ook wel onder de indruk overigens, ook vanwege het feit dat het de eerste keer is dat ik iets breek en in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Tot 10 uur geleden was ik alleen nog maar op de SEH geweest voor anderen en niet voor mezelf. Als ik het doe, dan doe ik het ook meteen goed :Y)
Laatst bijgewerkt door leintje_ op 05-05-23 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt


Renske_W
Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 01:23

Aaaay, die is goed kapot ja.
Heel veel beterschap TS, hopelijk ben je straks als 1 van de 1e aan de beurt.
Succes met je herstel. :knuffel:

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 01:26

Oei ouch, dat heeft vast pijn gedaan :(:) Hopelijk heb je er door de ketamine weinig van gemerkt!
Lig je nu op zaal? Aan het tijdstip van je bericht te zien lukt slapen nog niet zo goed :(:)
Heel veel beterschap en succes met je herstel!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 02:06

Merci! Ik lig inderdaad op zaal en slapen, tja.. ik dommel soms wat weg, maar daar blijft het bij. Ben geen rugslaper, dus ik kan mijn draai niet vinden.

De ketamine deed zijn werk uitstekend, maar wat een rate ervaring was dat zeg. Voor mijn gevoel zat ik tussen dromen en wakker zijn in (wat waarschijnlijk ook zo was). Ik hoorde alles in de verte, kreeg wel alles mee en antwoordde ook, maar het voelde ook niet alsof ik zelf antwoord gaf. Echt een hele bijzondere ervaring.

De pijn op het moment zelf viel me reuze mee, het zeurde een beetje, maar ik zat toen natuurlijk ook vol adrenaline. Na verloop van tijd werd dat minder en begon het ook wel steeds meer zeer te doen, maar ik krijg nu dus oxycodon en dat doet zijn werk ook wel :).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 02:12

Oh, dat lijkt me heel vervelend! Ik ben sowieso een verschrikkelijk slechte slaper (wel duidelijk aangezien ik nu ook weer eens wakker ben :+ ), maar ook nog eens op je rug slapen en in bijzijn van vreemde mensen (op zaal) lijkt me helemaal lastig. Om over je been nog maar te zwijgen natuurlijk :(:)

Weet je of je na de operatie weer snel naar huis mag? Of moet je nog even blijven? Sowieso lijkt het me heel moeilijk om een bovenbeen te gipsen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 02:55

Ik ben ook echt een slechte slaper. In een andere omgeving heb ik altijd even nodig om te acclimatiseren, dus de eerste nacht slaap ik standaard slecht omdat ik heel alert ben, dus samen met een ander op een kamer liggen is voor mij eigenlijk echt een no go, want ik hoor alles. Plus, ik hoor de verpleegkundige ook de hele tijd over de afdeling lopen, wat logisch is natuurlijk want ze is gewoon aan het werk, maar elke keer als ik haar hoor dan ben ik weer wakker en alert.

Over het verdere verloop heb echt nog geen idee. De orthopeed is toen ik op de SEH lag langs gekomen, maar dat heeft maar 5 minuten geduurd. Toen heeft hij heel snel uitgelegd dat het door plaatjes ed zou worden gefixeerd zodat het bot kan herstellen. Zal het straks wellicht te horen krijgen tijdens zaalronde en anders vraag ik er zelf even naar.

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 04:34

Oef dat heb je inderdaad goed gedaan. Daar gaan vast wat weken overheen wil je het weer kunnen belasten na operatie.

Snap dat het slapen geen succes is. Vraag of iemand oordopjes voor je wil kopen, dat scheelt zeker de helft voor de komende nachten.

Ik heb een maand terug in het ziekenhuis gelegen en moest nauwkeurig in de gaten gehouden worden. Dat betekend iedere 3u iemand aan mijn bed + allerlei onderzoeken, nou ho maar met slapen dus.
Oxycodon is een raar goedje, ik kan er absoluut niet tegen. Doe niets anders dan overgeven en lopen hoef ik niet te proberen zonder van m'n stokje te gaan.

Heel veel succes en beterschap gewenst!

janouk
Blogger
Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 04:47


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 04:56

Bedanky allemaal :)

wendely schreef:
Oef dat heb je inderdaad goed gedaan. Daar gaan vast wat weken overheen wil je het weer kunnen belasten na operatie.

Snap dat het slapen geen succes is. Vraag of iemand oordopjes voor je wil kopen, dat scheelt zeker de helft voor de komende nachten.

Ik heb een maand terug in het ziekenhuis gelegen en moest nauwkeurig in de gaten gehouden worden. Dat betekend iedere 3u iemand aan mijn bed + allerlei onderzoeken, nou ho maar met slapen dus.
Oxycodon is een raar goedje, ik kan er absoluut niet tegen. Doe niets anders dan overgeven en lopen hoef ik niet te proberen zonder van m'n stokje te gaan.

Heel veel succes en beterschap gewenst!

Ik heb thuis oordopjes liggen, dus heb net gevraagd of mama ze mee wil nemen vanmiddag, dat zal al een hoop schelen.
Brr ben wel blij dat ik niet zo reageer op de oxycodon als jij. Ik word er wel heel suf van, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Dancer
Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:13

Jeetje, wat heftig zeg! Heel veel sterkte!

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

karrij
Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:21

Jemig zeg, das inderdaad een flinke en bijzondere breuk
Fijn dat de pijnstilling goed zijn werk doet.

Je bent nog jong? Dan gaat genezing vrij vlot, maar dan nog ben je een maand of 3 onder de pannen.

Succes vandaag en natuurlijk beterschap.

Ben benieuwd hoe de operatie is verlopen en wat de orthopeed zegt.

Die oordopjes is een goeie tip en probeer afleiding te zoeken,veel postten op Bokt kan ook helpen hahaaha

DuoPenotti
Berichten: 28828
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:26

Oh jee dat is echt flink kapot.
Krijg je er nu een pin in?
Mijn broer heeft ook een bovenbeen breuk gehad en kreeg dat wel. En die was heel snel weer op de been.
Hopelijk voor jou ook zo.
Heel veel beterschap! :knuffel:

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:28

Pfff das een beste breuk zeg! Heel veel beterschap en succes zo gewenst!!

leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 05:42

Nogmaals bedankt allemaal :)
karrij schreef:
Jemig zeg, das inderdaad een flinke en bijzondere breuk
Fijn dat de pijnstilling goed zijn werk doet.

Je bent nog jong? Dan gaat genezing vrij vlot, maar dan nog ben je een maand of 3 onder de pannen.

Succes vandaag en natuurlijk beterschap.

Ben benieuwd hoe de operatie is verlopen en wat de orthopeed zegt.

Die oordopjes is een goeie tip en probeer afleiding te zoeken,veel postten op Bokt kan ook helpen hahaaha

Ik ben 28, dus genezing zal voorspoedig verlopen, maar ik zal er idd lang genoeg zoet mee zijn.
Posten op bokt was een zeer goede afleiding vannacht.


DuoPenotti schreef:
Oh jee dat is echt flink kapot.
Krijg je er nu een pin in?
Mijn broer heeft ook een bovenbeen breuk gehad en kreeg dat wel. En die was heel snel weer op de been.
Hopelijk voor jou ook zo.
Heel veel beterschap! :knuffel:

Het nodige metaalwerk zal erin worden gezet :Y). Er is gesproken over platen, maar er zullen ook wel pinnen bij komen kijken. Ik wacht het wel af

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:49

Jeetje dat is zeker een pittige breuk!
Heel veel beterschap!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:50

Oef, dat ziet er pijnlijk uit.

Sterkte met de operatie, hopelijk ben je snel weer wat mobieler en pijnvrij.

Doe wel en zie niet om

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:14

Jeetje dat is niet mooi. Ben je dus een soort van gezwikt ofzo? En welk been is gebroken, die in de berm kwam of die andere? Heel veel sterkte, daar ben je wel even zoet mee.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

lies_sparkle
Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:23

Gossie, dan ben je net wel heel ongelukkig te val gekomen. Wat fijn dat er iemand was om je te helpen.
Hopelijk ben je zo snel aan de beurt, sterkte en zet m op!

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:25

Sterkte met de operatie zometeen en op naar een goed herstel!
Ik heb skaten altijd al eng gevonden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Duc_je
Berichten: 635
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:28

Poeh wat een nare breuk en door zo'n stom klein hobbeltje. Heel veel sterkte met de operatie en het herstel!

Ik laat mijn skates maar lekker onder het stof staan :+

leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 06:31

Suzanne F. schreef:
Jeetje dat is niet mooi. Ben je dus een soort van gezwikt ofzo? En welk been is gebroken, die in de berm kwam of die andere? Heel veel sterkte, daar ben je wel even zoet mee.

Ik weet het niet precies. Het is mijn linkerbeen die gebroken is, die kwam op het asfalt terecht. Denk dat ik zo'n rare draai heb gemaakt dat ik met mijn volle gewicht op het dijbeen terecht ben gekomen, iets anders kan ik me niet inbeelden.


lies_sparkle schreef:
Gossie, dan ben je net wel heel ongelukkig te val gekomen. Wat fijn dat er iemand was om je te helpen.
Hopelijk ben je zo snel aan de beurt, sterkte en zet m op!

Dankjewel :)


Fitzroy schreef:
Sterkte met de operatie zometeen en op naar een goed herstel!
Ik heb skaten altijd al eng gevonden.

Ik vond het op het begin ook eng, maar ik was al over dat punt heen, maar ik ben er nu wel echt klaar mee. Die skates pleur ik wel in de Noordzee, maar ze komen iig niet meer aan mijn voeten. Ga wel weer wandelen ofzo als ik iets van sport wil doen

leintje_
Berichten: 4188
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 06:31

Duc_je schreef:
Poeh wat een nare breuk en door zo'n stom klein hobbeltje. Heel veel sterkte met de operatie en het herstel!

Ik laat mijn skates maar lekker onder het stof staan :+

Is misschien maar beter ook, hehehehe

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:34

Oeh gadver wat een nare breuk.. Heel veel succes straks met de operatie en het herstel!

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:35

Beterschap... wat een nare breuk

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:37

Zo, dat heb je inderdaad goed kapot gekregen. Balen zeg! De pijn wordt met botbreuken snel minder als het eenmaal gefixeerd is.

Ik heb zelf recent bijna een week in het ziekenhuis gelegen. Ik kan Storytel van harte aanraden als je niet kan slapen op de zaal. Dan hoor je het omgevingsgeluid niet zo en ik dommel vlot weg bij een beetje monotoon stemgeluid

Sterkte met de operatie straks en veel beterschap!

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalidan, LV19952, marija81, SentiBot, YandexBot en 50 bezoekers