De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:20

Ja en dat kan je ook op andere vlakken merken.
Gevoeligheid voor licht, geluid bijvoorbeeld.
Een verzwaringsdeken geeft een zware “lijf” prikkel. In de baarmoeder ervaar je ook continu diepe druk, het geeft daarom een heel veilig gevoel voor mensen tijdens het slapen.
Een ergotherapeut kan daarbij helpen mocht je er nog steeds last van hebben. Zit in de basisverzekering :D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:37

Inmiddels heb ik aardig mijn weg gevonden dankzij de ergotherapeut. Echt ik heb me daar nooit in verdiept maar zij heeft me enorm geholpen om weer een soort van functioneel te zijn en vooral in te zien waar mijn valkuilen zaten. Enorm dankbaar voor en ik heb super veel respect voor jullie beroep gekregen.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:42

Mooi om te horen! :D

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:21

Autist-not-so-light hier met diverse andere problematiek (zie vooral het topic wat je al meerdere malen is aangeraden.

Ik heb een Calmzy, een merkloze van Amazon en eentje door mijn moeder laten maken. Allemaal ander gewicht.

Afhankelijk van hoe mijn psyche is wissel ik het gewicht en gebruik. Soms alleen de deken, soms op een dekbed, soms eronder.

Er is geen één duidend antwoord, elk persoon is iets anders nodig. Je gaat geen antwoord krijgen op wat wel en niet een marketingpraatje is, want soms is het n=1 ervaring en soms uitgebreid getest. En soms gewoon een sales smoes.

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 22:32

Chiren schreef:
Autist-not-so-light hier met diverse andere problematiek (zie vooral het topic wat je al meerdere malen is aangeraden.

Ik heb een Calmzy, een merkloze van Amazon en eentje door mijn moeder laten maken. Allemaal ander gewicht.

Afhankelijk van hoe mijn psyche is wissel ik het gewicht en gebruik. Soms alleen de deken, soms op een dekbed, soms eronder.

Er is geen één duidend antwoord, elk persoon is iets anders nodig. Je gaat geen antwoord krijgen op wat wel en niet een marketingpraatje is, want soms is het n=1 ervaring en soms uitgebreid getest. En soms gewoon een sales smoes.



Top.

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 12:35

Ik heb een bestelling gedaan en echt, ik vind het spannend.

Ik heb gekozen voor een Calmzy deken met winterhoes.

En een gewicht van 9 kilo. ( 1.50 bij 2.00 )

Heel benieuwd wanneer ik hem krijg, ze beloven morgen maar met de huidige gang van zaken ga ik daar niet op.

Ik meld me in een van de topics nog graag even met mijn ervaring maar ben blij met jullie reacties.
Ook privé!!

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:52

Ik had je natuurlijk ook even via PB gesproken. Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Hou er rekening mee dat je aan een verzwaringsdeken moet wennen. Bij mij zat er een opbouwinstructie bij (voor de anderen, die van mij is van Gravity dekens) en dat vond ik wel prettig. Fijn dat Calmzy ook de proefslaap periode heeft!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:55

7ofhearts schreef:
trustHim schreef:
Ik heb een deken van 9kg, gemaakt door iemand op mp met granulaat. 140x200 gaat in een 1 persoon hoes. Hij is op zich wasbaar maar niet in mijn eigen machine

Ik weeg 61kg


Vind je hem niet te zwaar?
6 kilo zou voor jou geschikt zijn volgens de berekening?


Nee ik vind hem heel fijn, zou op sommige momenten zelfs nog wat zwaarder mogen wat mij betreft. Ik ben aan overwegen een kleine, lichtere bij te kopen die ik ook op de bank kan gebruiken en eventueel als extra als dat nodig is

Ik gebruik hem vooral omdat ik heel onrustig sliep, vaak onrustige benen heb en snel overprikkeld raak. Het geeft mij echt rust in mijn lijf/spieren en ik draai 75% minder en slaap dieper

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:02

Ik zat er al even over te twijfelen, maar gister die van vakantieveilingen 'gekocht' om te proberen. Het lijkt me zalig

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:03

Ik zit hier ook weleens aan te denken.
Slapen onder groot dekbed samen maar ik zou aan mijn kant wel wat meer gewicht willen.
Maar niet perse veel meer warmte dus dat maakt dat ik twijfel..

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:49

Muze schreef:
Ik zit hier ook weleens aan te denken.
Slapen onder groot dekbed samen maar ik zou aan mijn kant wel wat meer gewicht willen.
Maar niet perse veel meer warmte dus dat maakt dat ik twijfel..


Ik ervaar geen extra warmte bij die van mij

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:16

Ik mis wel de nestwarmte met de verzwaringsdeken.
Met een normale deken is je bed nog lekker warm als je er even uit bent geweest.
Met de verzwaringsdeken is dat een stuk minder.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:17

tienus63 schreef:
Ik mis wel de nestwarmte met de verzwaringsdeken.
Met een normale deken is je bed nog lekker warm als je er even uit bent geweest.
Met de verzwaringsdeken is dat een stuk minder.


Ervaar ik ook zo ja :j ik moet wel met mijn winterdekbed eroverheen slapen, anders heb ik het koud.

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 20:04

Vandaag ( al ) mijn Calmzy deken gekregen met Minky hoes, maar als dit geen knuffelig warm nestje is dan weet ik het ook niet meer!!

Heb er net na het installeren even onder gelegen, maar joh.........kon wel blijven liggen.
Gewoon dikke pech dat ik nog moest eten, socialize en tv wil kijken.
Ik wil naar bed!!!

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:07

Haha dat klinkt goed!

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:11

TV kijken in bed :D

Ik hoop dat je er net zo veel baat bij gaat hebben als mij!

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:15

7ofhearts schreef:
Vandaag ( al ) mijn Calmzy deken gekregen met Minky hoes, maar als dit geen knuffelig warm nestje is dan weet ik het ook niet meer!!

Heb er net na het installeren even onder gelegen, maar joh.........kon wel blijven liggen.
Gewoon dikke pech dat ik nog moest eten, socialize en tv wil kijken.
Ik wil naar bed!!!

Fijn he!

Als ik me erg overprikkeld voel, ga ik ook graag onder mijne liggen. Ik heb 20 kilo, over mijn dekbed heen.
Ik heb het wel andersom geprobeerd, maar dan heb ik meer last van koude voeten :')

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De zin en onzin van een verzwaringsdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:22

Ik heb geen verzwaringsdeken maar ik wil wel graag een zwaarder dekbed om onder te slapen. Ik kan niet slapen onder een laken bijvoorbeeld. Op vakantie pak ik ook altijd alle extra dekens uit de kast om op het bed te leggen en dan de airco hoger. Ik moet ook iets zwaarders op me hebben liggen maar ik heb ‘gewoon’ een 4 seizoenendekbed dus 2 delen op elkaar.