Neus doet pijn na neusoperatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:54

Is er metaal in je neus geplaatst? Ik heb na kaakoperaties metaal in het bot gekregen (ook vlak naast mijn neus) en blijkbaar kon ik daar niet tegen. Het metaal is eruit gehaald en geen last meer ervan.

Bel de poli met je klachten en laat er naar kijken wanneer dat weer mogelijk is met alle maatregelen.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Neus doet pijn na neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:02

Heb je inmiddels contact gehad met je huisarts of chirurg die de operatie heeft uitgevoerd?

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:16

Blue_Eyes schreef:
Photograph schreef:
Ik weet niet in wat voor fantasiewereld jij leeft, maar in ieder geval niet in het hier en nu.

Grote mond voor zo'n klein meisje :') Als je oprecht advies wilt, is dit niet helemaal de manier :n


Zullen we even het wat vriendelijk houden?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:07

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om niet persoonlijk te worden in de reacties, dit is nergens voor nodig.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:42

marleen_88 schreef:
Heb je inmiddels contact gehad met je huisarts of chirurg die de operatie heeft uitgevoerd?


Nee, me ouders willen het niet omdat ik zelfverzekerd moet zijn en blij moet zijn met me neus. Ik begrijp t wel. Tis een heel verschil en t kost heel veel geld voor plastische chirurgie..

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:48

Photograph schreef:
marleen_88 schreef:
Heb je inmiddels contact gehad met je huisarts of chirurg die de operatie heeft uitgevoerd?


Nee, me ouders willen het niet omdat ik zelfverzekerd moet zijn en blij moet zijn met me neus. Ik begrijp t wel. Tis een heel verschil en t kost heel veel geld voor plastische chirurgie..


Maar pijn hebben aan je neus heeft niks te maken met hoe het eruit ziet of zelfverzekerd zijn. Als je er last van hebt, moet je naar de huisarts of de chirurg die het heeft gedaan. Als je niet blij bent met hoe je neus eruit ziet, dan is dat een ander verhaal. Zo te lezen ben je er tevreden mee maar doet het pijn, dan is het advies dus: ga naar de huisarts.

Zoals anderen al vertelden hoeven je ouders dat niet te weten. Maar neem aan dat als het pijn doet je ouders het ook niet erg vinden om het even te laten checken.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Neus doet pijn na neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 21:30

Op dit moment heb ik er weer geen last van, maar ik weet zeker dat k over een maand weer zo’n week krijg dat ik er weer last van krijg. Dan ga ik actie ondernemen!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:50

Ik zou dan wel willen weten waardoor je ineens pijn hebt. Welke factoren hebben daar invloed op? Temperatuur, weersveranderingen, stress?? Ik denk dat interessant is om uit te zoeken, ik ben het met imandra eens dat pijn niet hoort.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 09:17

marleen_88 schreef:
Ik zou dan wel willen weten waardoor je ineens pijn hebt. Welke factoren hebben daar invloed op? Temperatuur, weersveranderingen, stress?? Ik denk dat interessant is om uit te zoeken, ik ben het met imandra eens dat pijn niet hoort.


Ja geen dus, en dat is het rare. Het komt gewoon vanuit het niets en het gaat vanuit het niets weer weg

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Neus doet pijn na neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:56

Schrijf voor je zelf eens op wanneer het begint, wat je gegeten hebt, wat het weer is. Of het in de week erna gaat regenen / sneeuwen / stormen / koud(-er) wordt.

Ik ken meer mensen die last hebben van pijnlijke of tintelende of jeukende lichaamsdelen als het weer verandert (vaak als het gaat vriezen of sneeuwen ofzo). En dit begon pas nadat er wat was gebeurd (operatie, trauma van de huid, whatever). Ze werden op een bepaalde manier een wandelend weerstation

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:11

Photograph schreef:
Shae schreef:
Ik weet zeker dat ik hier al topics van je over heb gezien. Wat zei je huisarts?


Mijn ouders willen niet dat ik een afspraak maak met de huisarts omdat zij zeggen dat me neus gewoon “goed” is


je ouders kennen jou het beste echter zijn dit gewoon mensen die ook het weleens fout kunnen hebben, ga naar je huisarts!

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Neus doet pijn na neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:55

TS: los van je neus... hoe is het contact met je ouders? Heb je het gevoel dat je bij hun steun ontvangt als het moeilijk is?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:14

Photograph schreef:
Ik ben 16. 2 jaar geleden wilde ik niet me eigen persoon gebruiken voor Bokt.


Vanaf 16 jaar mag je gewoon zelf een afspraak maken bij de huisarts. De huisarts hoeft hier geen toestemming van je ouders voor te hebben en mag zonder jouw toestemming geen informatie met jouw ouders delen. Dus ook niet dat je daar geweest bent.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:29

Naar de kno kost je je eigen risico misschien willen ze daarom niet dat je gaat.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Neus doet pijn na neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:38

Onder de 18 betaal je geen eigen risico.

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Neus doet pijn na neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:17

Ik heb recent een operatie gehad. 5 maanden terug. Neus correctie.
Met kou en vocht ook veel last gehad. Nu niet meer, maar ze zeiden zodra het weer koud wordt buiten dat ik het nog wel zal merken weer.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat je zegt dat je niet heen kan omdat je ouders zeggen dat je met de verzekering zit.
Lijkt mij dat de operatie ook verzekerd is geweest?..
Dit zijn klachten die na een operatie kunnen ontstaan, bij mij wordt dit ook gewoon vergoed mocht ik heen moeten.
Het hoort erbij.

Ik zal dit als ik jou was even navragen.
Gewoon zelf bellen zonder je ouders eventueel en overleggen met de arts of het normaal is.

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:18

marleen_usar schreef:
Naar de kno kost je je eigen risico misschien willen ze daarom niet dat je gaat.


Boven de 18 betaal je toch sowieso eigen risico dus dat maakt niet veel verschil?

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 19:28

FennyPower schreef:
Ik heb recent een operatie gehad. 5 maanden terug. Neus correctie.
Met kou en vocht ook veel last gehad. Nu niet meer, maar ze zeiden zodra het weer koud wordt buiten dat ik het nog wel zal merken weer.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat je zegt dat je niet heen kan omdat je ouders zeggen dat je met de verzekering zit.
Lijkt mij dat de operatie ook verzekerd is geweest?..
Dit zijn klachten die na een operatie kunnen ontstaan, bij mij wordt dit ook gewoon vergoed mocht ik heen moeten.
Het hoort erbij.

Ik zal dit als ik jou was even navragen.
Gewoon zelf bellen zonder je ouders eventueel en overleggen met de arts of het normaal is.



Operatie zelf is gelukt maar als ze weten waar de pijn vandaan komt en of daar eennoperatie voor kan komen dan zou t vergoed worden. Maar als dat net het gevalnis, wil ik toch naar een plastische chirurg gaan en dat kost 4500...

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:46

Photograph schreef:
FennyPower schreef:
Ik heb recent een operatie gehad. 5 maanden terug. Neus correctie.
Met kou en vocht ook veel last gehad. Nu niet meer, maar ze zeiden zodra het weer koud wordt buiten dat ik het nog wel zal merken weer.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat je zegt dat je niet heen kan omdat je ouders zeggen dat je met de verzekering zit.
Lijkt mij dat de operatie ook verzekerd is geweest?..
Dit zijn klachten die na een operatie kunnen ontstaan, bij mij wordt dit ook gewoon vergoed mocht ik heen moeten.
Het hoort erbij.

Ik zal dit als ik jou was even navragen.
Gewoon zelf bellen zonder je ouders eventueel en overleggen met de arts of het normaal is.



Operatie zelf is gelukt maar als ze weten waar de pijn vandaan komt en of daar eennoperatie voor kan komen dan zou t vergoed worden. Maar als dat net het gevalnis, wil ik toch naar een plastische chirurg gaan en dat kost 4500...



Toch zal ik informeren als ik jou was. Je geeft aan met dit mooie weer geen pijn te hebben en met vochtig/koud weer wel.

Dit heb ik ook en is normaal.