Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:31

Omdat ik non stop aan het overgeven was, medicatie niet hielp en mijn Urine de kleur van cognac had :+

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:33

Ik was steeds na een dag niet bijgehydrateerd hoor := hoe doen ze dat in een dag? Bij de eerste ben ik 5x een week geweest, bij de tweede drie keer.

Ik mocht steeds pas weg toen m’n urine normaal was en ik wat kon binnenhouden.

De eerste keer plaste ik überhaupt niet meer. Ik kreeg er niet en wat uit om dat stickje in te doen. :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 28-12-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:34

M_i_R schreef:
Omdat ik non stop aan het overgeven was, medicatie niet hielp en mijn Urine de kleur van cognac had :+


Zo ging het inderdaad bij mij ook, meerdere dagen infuus gehad in het ziekenhuis en uiteindelijk zwaardere medicatie.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:39

Ik snap ook niet waarom ze me toen niet gegeven hebben wat ik nu heb. Heb toen drie middelen geprobeerd en die hielpen allemaal niet waarna de conclusie was: ‘sterkte maar dan gaat niks helpen’. Hier vanuit het zkh direct andere medicatie gekregen en die werkte direct veel beter en dat heeft me tot dusver echt gered. Vandaag zelfs niet de maximale dosis *\o/* voorzichtig hoop dat het deze keer misschien niet tot de bevalling duurt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:40

Wat heb je nu dan? Ik had zofran als laatste probeersel, die ging echt lekker.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:50

Metoclopramide evt. Aangevuld voor de nacht met emesafene (dat werkte overdag niet maar echt alleen voor de scherpe kantjes na de nacht zodat ik het überhaupt haalde tot de eerste pil deed het net voldoende). Emesafene is er nu al een week of twee af en de metoclopramide probeer ik af te bouwen aangezien je dat eigenlijk niet te lang moet gebruiken.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:54

Oh ja die had ik ook bij de eerste keer. Maar mij is verteld dat het geen kwaad kan om ze lang te gebruiken.
Bij de tweede kreeg ik zofran erbij. Ik combineerde vanalles bij elkaar voor de beste werking. Leek wel een verslaafde met die hele pillenvoorraad.

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:55

En primperan is geen optie ? Volgens mij is de volgorde emasafene, primperan en daarna zofran.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:58

Wat bijzonder! Mijn urine is niet echt heel donker vind ik zelf. Al komt dr niet vaak en niet veel meer uit :+ ben heel benieuwd morgen.

Veel verschillen eigenlijk dus in aanpak. Ik heb ook emesafene en krijg misschien na morgen primperan.

Wat fijn M_I_R dat de medicatie zijn werk doet! Hoe ver ben jij?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:58

Urona447 schreef:
En primperan is geen optie ? Volgens mij is de volgorde emasafene, primperan en daarna zofran.


Metocloperamide is hetzelfde als primperan :)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:59

Metoclopramide is de werkzame stof van Primperan :j

Ik zit nu op iets meer dan 17 weken!
Destijds deed ik mee aan moeders voor moeders. Wat een kansloze bedoening was dat :') en elke dag kotsen van de geur van die tanks. Hele slechte combi.
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 28-12-20 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:00

Na mijn eerste zwangerschap met meerdere ziekenhuis opnames heb ik bij mijn tweede zwangerschap direct keto sticks gekocht , het is helaas bewezen dat ketonen niks over de ernst van de Hg zeggen maar bij ons ziekenhuis kreeg je een opname als je ketonen in de urine had.

Ik testte dan thuis mijn urine en als het niet goed was bracht mijn man urine naar de huisarts/verloskundige die het ook stripte en mij doorstuurde.

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:01

verootjoo schreef:
Urona447 schreef:
En primperan is geen optie ? Volgens mij is de volgorde emasafene, primperan en daarna zofran.


Metocloperamide is hetzelfde als primperan :)


Weer wat geleerd! Dank je

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:06

Urona447 schreef:
Na mijn eerste zwangerschap met meerdere ziekenhuis opnames heb ik bij mijn tweede zwangerschap direct keto sticks gekocht , het is helaas bewezen dat ketonen niks over de ernst van de Hg zeggen maar bij ons ziekenhuis kreeg je een opname als je ketonen in de urine had.

Ik testte dan thuis mijn urine en als het niet goed was bracht mijn man urine naar de huisarts/verloskundige die het ook stripte en mij doorstuurde.


Ha dus zijn meer ziekenhuizen die op de ketonen af gaan. Ik zit er zelf ook aan te denken om die sticks zelf aan te schaffen. Moet nu naar de vk toe en op commando plassen is nog best een opgave :')


M_I_R ga voor je duimen dat het straks minder wordt... ik heb nog even te gaan tot de 17. Moeders voor moeders durfde ik om die reden ook niet aan te beginnen haha.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:52

Hier twee van de drie zwangerschappen een HG zwangerschap. Bij de eerste wisselde hele slechte dagen zich af met hele goede dagen. Nooit opgenomen geweest toen. En idd cola cola cola.
Heb toen tot 28 weken gewerkt en toen ik stopte met werken stopte het extreme spugen ook.

Bij de derde vorig jaar ben ik echt heel ziek geweest en was ik valk voor kerst heel erg uitgedroogd. Heb m’n verloskundige gebeld en die is direct naar m’n huis gekomen, heeft ziekenhuis gebeld (ja moet dat nu want het is druk... Ja! Het moet!) en m’n man gebeld NU naar huis te komen om kinderen op te vangen.
In ziekenhuis 2 uur moeten wachten. Kon letterlijk niet meer op m’n benen staan.
Kreeg een gynaecoloog die vroeg wat ik dacht dat ze kon doen want ik moest mijzelf gewoon maar dwingen weer bij te drinken.
Wat denk je zelf k ut ik kan niet eens naar water kijken.
Ben echt heel boos geworden en gezegd ik kan niet eens staan dus je verzint maar wat.
Ja want ze deden niet meer aan opnames. Hooguit dagopname voor een infuusje en dan naar huis. En ze hadden nu geen plek voor mij.
Uiteindelijk mocht ik naar de spoedopname. Ik was zo uitgedroogd dat ik niet meer geprikt kon worden voor het infuus. Uiteindelijk gelukt en 6uur daar gelegen. Toen wilde de zaalarts van spoed dat ik alsnog opgenomen zou worden want hij vond het onverantwoord mij naar huis te sturen.
Maar de gynaecoloog weigerde. Er was geen plek en met HG nemen ze niet meer op was het nieuwe beleid.
Uiteindelijk toen zofran gekregen en in combinatie met emefasene werd het toen dragelijk.
Met 16/17 weken helemaal kunnen stoppen en niet meer ziek geweest.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:45

Nou eerste opname hier ook een feit. Lang leve mijn huisarts die de noodzaak en ernst er dus duidelijk niet van in ziet... ;(

5 man en tig pogingen verder is het na 1.5 uur eindelijk gelukt om een infuus in te brengen -O- . Flink uitgedroogd dus. Als ik weer opgeknapt ben toch maar eens een flinke klacht indienen.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:15

Sterkte Hommage. Hopelijk trek je snel bij!

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:02

Oh wat naar! Heel veel sterkte

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:28

Hier nu in week 29 van hg-zwangerschap nummer 2. Ik heb primperan en zofran en spuug daardoor nog maar een paar keer per dag. Ook sondevoeding gehad. Dat werkte bij de oudste heel goed, maar nu bleef ik de slang steeds mee uitbraken, dus overgestapt op een infuus voor thuis. Wat een verademing! Me niet druk hoeven maken om drinken, zeker weten dat ik niet uitdroog, zo fijn! Echt een tip wat mij betreft.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:56

Bedankt M_I_R en Renate5. Wat extra vocht en zofran doet me gelukkig goed.

Tink89 wat een ellende. Lijkt mij ook onwijs fijn een infuus thuis. Ben ook bang dat ik net zo hard weer uitdroogt zonder. Krijg het drinken zo moeilijk weg.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 07:51

Hommage schreef:
Nou eerste opname hier ook een feit. Lang leve mijn huisarts die de noodzaak en ernst er dus duidelijk niet van in ziet... ;(

5 man en tig pogingen verder is het na 1.5 uur eindelijk gelukt om een infuus in te brengen -O- . Flink uitgedroogd dus. Als ik weer opgeknapt ben toch maar eens een flinke klacht indienen.


Oh jeetje! Ja dat prikken is een dingetje bij uitdroging...
Bij mij hebben ze de eerste keer iemand van eerste hulp erbij gehaald omdat het hun zelf niet lukte en op die afdeling meer geprikt wordt...

Ik hoop dat je inmiddels wat bent opgeknapt en weer thuis bent.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:36

Bij mij inderdaad ook allerlei mensen erbij gehaald van andere afdelingen. Laatste plek gelukkig gelukt, ze wilden het anders al op mijn voet gaan proberen.

Ben inmiddels thuis. Werd helemaal gek, kon amper slapen daar. Heb na 3 dagen gevraagd of ik naar huis mocht. Infuus stond intussen ook nog maar op 1L per 24h. Nu hopen dat ik het thuis volhoud met zofran. Heb iig heerlijk geslapen :)