Wederom zwelling na wegsnijden verstandskies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Wederom zwelling na wegsnijden verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 01:34

Hi allemaal,

6 november hebben ze onder een roesje mijn verstandskiezen aan beide onderzijden weggesneden. Omdat er een zenuw gevaarlijk bij lag hebben zij aan mijn linkerkant heel veel bot moeten verwijderen. De eerste 2 weken herstellen waren hels maar erna werd het elke dag beter.

Sinds 23 november ben ik op zich klachtenvrij. Alleen nog aan allebei de kanten een harde bult maar volgens het ziekenhuis was dit normaal. Vandaag lag ik een uurtje op de bank stond ik op met een toename aan zwelling aan mijn linkerkant. Geen pijn en geen koorts op het moment (soms beetje een vervelend gevoel maar ik weet niet of dit is omdat ik nu gefixeerd nu ben op de zwelling). Maar baar mij toch wel zorgen.

Ik spoel nu weer met de mondspoeling die ik gekregen heb vanuit het ziekenhuis en neem ibuprofen voor de ontstekingsremmers.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zou ik het afwachten tot maandag? Geen idee of dit iets is waar ik vroeg bij moet zijn. Dit soort dingen gebeuren ook altijd in het weekend hé :')

JackieT
Berichten: 515
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Wederom zwelling na wegsnijden verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:58

Toen bij mij mijn verstandskiezen waren verwijderd, duurde het 2 maanden voordat alle zwelling weg was. Zou het gewoon even goed in de gaten houden, en als het pijn gaat doen of de zwelling word echt mega, dan zou ik even gaan bellen.

En even goed koelen, bij mij werd het dikker als ik er op had geslapen of veel had gekauwd, maar met een ice pack zakte het al snel af

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Wederom zwelling na wegsnijden verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:51

Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen. Als ze vinden dat het tot maandag kan wachten hoor je dat wel. Als ze het ook niet vertrouwen kun je gelijk even langs komen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wederom zwelling na wegsnijden verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:01

Heb ik ook gehad, achteraf zat er nog een splinter in mijn kaak. Deze kwam er vanzelf uit.