Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer douche jij?

's ochtends, omdat...
287 (24%)
's avonds, omdat..
805 (67%)
Anders, omdat..
98 (8%)

Totaal aantal stemmen: 1190


Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:13

Relaxed schreef:
Rare reactie, bepaal het lekker voor jezelf, maar hoef je niet voor een ander te doen.


Chill effe, ik bepaal niks voor iemand, ik vind t gewoon smerig. Kan moeilijk bepalen wat een ander wel en niet in zn badkamer doet :=

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:52

Kost mij ‘s morgens helemaal niet zoveel extra tijd douchen. Sta om 6.55 op naar beneden thee zetten, katten eten en brood uit diepvries . Naar boven douchen , tanden poetsen en aankleden. Thee is op drink temperatuur en brood ontdooit . Brood beleggen en zit om 7,25 op de fiets.
Dan heb ik op werk nog 10 minuten om brood te eten en iets te drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:56

Mars schreef:
Relaxed schreef:
Rare reactie, bepaal het lekker voor jezelf, maar hoef je niet voor een ander te doen.


Chill effe, ik bepaal niks voor iemand, ik vind t gewoon smerig. Kan moeilijk bepalen wat een ander wel en niet in zn badkamer doet :=


Je zegt letterlijk dat het basishygiene IS.. Dat komt niet echt over als een mening wel? ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:47

Nielojram schreef:
Memories schreef:
Maar merk je het dan echt aan mensen als ze een dagje over hebben geslagen of? :=


Ik ruik het inderdaad aan mijn collegae. Er hangt dan 's morgens een beetje muffe bedlucht om iemand heen, ik weet niet goed hoe ik die lucht moet omschrijven.

Ik sta 's morgens hooguit 5 minuten onder de douche, en dan is alles ( w.o. oksels, poes, voeten) dove-zeep clean.
Ik was soms mijn haren 's morgens, ik was soms mijn haren 's avonds.
Het excuus van langer in bed is echt onzin, tenzij je je ook niet wast 's morgens..

Jij VINDT het onzin. Ik vind het een prima reden. Heerlijk die vijf minuten extra. En niet de halve dag met een natte kop rond lopen gezien een haardroger met mijn haar echt een ramp is.

Ik geloof er geen fluit van dat jij ruikt of iemand ‘s avonds of ‘s morgens douched.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:56

Savonds, lekker schoon het bed in en soms ook smorgens.

Ligt eraan!
Ik wil lekker schoon en fris zijn!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:15

Als je niet sport, geen huisdieren hebt, geen paarden en zittend werk doet dan word je echt niet zo vies dat je elke dag onder de douche moet staan. Haar wassen is helemaal niet goed om elke dag te doen. Dat is beter om 1 of 2 x per week te doen.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:58

Ik wil nu weleens weten of jullie dus wassen voor de wastafel van boven en onder ook als niet wassen zien.Ik trek dan ook schoon ondergoed aan.Ik ben dan echt wel schoon.En douche dus 3 keer per week helemaal.Zoals ik hier al eerder zei.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:17

Relaxed schreef:
Je zegt letterlijk dat het basishygiene IS.. Dat komt niet echt over als een mening wel? ;)


Is goed :(:)


Wassen aan een wastafel tja, het lijkt me zo onhandig... hoe spoel je dan na etc? Ff douchen lijkt me zoveel sneller eigenlijk. Plus ik zou de halve badkamer onder t water hebben zitten vrees ik :P

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:24

IK vind tweemaal per dag douchen niet kunnen en naar MIJN mening ook niet nodig. Dat je na de paarden/sporten of iets waar je van gaat ruiken gaat douchen snap ik maar s morgens nadat je uit bed komt vind ik puur drinkwater en energie verspillen. Denk ook aan alle zeep resten die in het milieu terecht komen. Verder is het naar mijn mening ook helemaal niet goed voor je huid. Van elke dag je haar wassen stimuleer je je hoofdhuid om vet aan te maken en wordt je haar steeds sneller vet.

Anoniem

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:36

Met washandje bij de wastafel doe ik niet, vind dat meer gedoe dan even snel afspoelen onder de douche.. Maar met een kantoorbaan en geen paarden of andere sport zie ik niet waar dat dagelijks voor nodig is.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:12

Mars schreef:
Relaxed schreef:
Je zegt letterlijk dat het basishygiene IS.. Dat komt niet echt over als een mening wel? ;)


Is goed :(:)


Wassen aan een wastafel tja, het lijkt me zo onhandig... hoe spoel je dan na etc? Ff douchen lijkt me zoveel sneller eigenlijk. Plus ik zou de halve badkamer onder t water hebben zitten vrees ik :P


In principe is enkel water voldoende.

Maar in de zorg moet je volgens het protocol 2 waskommen hebben, 1 waarbij je zeep gebruikt, 1 zonder en met de laatste was je het zeep er af. Ik kan je wek vertellen dat je in de praktijk enkel 1 waskom hebt :+ sowieso gaan de mensen bij mij oo het werk enkel 1x per week in de douche, verder dagelijks volledig gewassen.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:25

Mariska_28 schreef:
De wetenschap zegt dat dagelijks douchen niet wenselijk is..
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... s%20zorgen.

De wetenschap zegt wel vaker dingen waar ik me onprettig bij voel.

's Ochtends een snelle douche zonder haar wassen. En 's avonds de uitgrbreide poetsbeurt. En soms tussendoor als dat nodig is.

Wastafels geven mij niet het "schoon" gevoel. Prima voor een plens water in het gezicht na de siësta, maar meer niet.
En over washandjes zwijg ik maar. Vieze lappen met bacteriën. Beetje het zweet van je oksels naar je doos verplaatsen en die melange naar je voeten. Ik pas ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:33

Palmera schreef:
En over washandjes zwijg ik maar. Vieze lappen met bacteriën. Beetje het zweet van je oksels naar je doos verplaatsen en die melange naar je voeten. Ik pas ervoor.


:') yes ik heb beeld _O-

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:44

Palmera schreef:
Mariska_28 schreef:
De wetenschap zegt dat dagelijks douchen niet wenselijk is..
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... s%20zorgen.

De wetenschap zegt wel vaker dingen waar ik me onprettig bij voel.

's Ochtends een snelle douche zonder haar wassen. En 's avonds de uitgrbreide poetsbeurt. En soms tussendoor als dat nodig is.

Wastafels geven mij niet het "schoon" gevoel. Prima voor een plens water in het gezicht na de siësta, maar meer niet.
En over washandjes zwijg ik maar. Vieze lappen met bacteriën. Beetje het zweet van je oksels naar je doos verplaatsen en die melange naar je voeten. Ik pas ervoor.


Dat is wel beter dan andersom :+
Maar tussendoor uitspoelen of een nieuwe pakken? :+

Gut sommige reacties kan ik me echt niet zo in vinden.

Anoniem

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:02

Bokt kan je echt soms het gevoel geven dat je een ranzig wezen bent. Net als de huishoudtopics, dagelijks dweilen lijkt de standaard :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:04

Ik ben gewoon een goor persoon. Ik heb er mee leren leven.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:13

Ik zal wel een aansteller zijn maar vind washandjes echt helemaal niks, zo’n ruw lappie stof langs de gevoelige huid van je geslachtsdelen of oksels, brrr :o als andere mensen het doen prima en ik vind het niet perse meer of minder hygiënisch maar ik moet er niet aan denken.

En ja hier dus nog zo’n ranzig wezen :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:17

Het woord washandje staat hoog op mijn lijst van vieze woorden.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:20

Relaxed schreef:
Bokt kan je echt soms het gevoel geven dat je een ranzig wezen bent. Net als de huishoudtopics, dagelijks dweilen lijkt de standaard :')


Zo voel ik me nu wel :')

Ik douche zo'n 3x in de week. Verder washandje. Douchen zonder mijn haar nat te maken vind ik een drama. En t alsnog helemaal schoon en droog maken van de douche blijft evenveel werk.
Mijn haar zit daarbij 100x beter bij 3x in de week wassen dan bij elke dag wassen.

Meestal douche ik einde middag, of na stal begin middag. Of wel laat als ik gesport heb. Maar echt nooit in de ochtend eindelijk voor t werk. Ik ben gewoon 10 min al kwijt aan t goed droog maken van de douche bij ons. Netjes alle ramen en muren weer droog.
Die 10 minuten lig ik inderdaad liever in bed :+

Anoniem

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:22

Ik maak de douche nooit droog, droogt vanzelf op :+

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:23

Relaxed schreef:
Ik maak de douche nooit droog, droogt vanzelf op :+

Ja dat kan hier in huis niet, dan krijg ik oorlog met mijn vriendin haha.
En eerlijk, hij blijft wel echt heel netjes met het droog maken zo. Dus ja, dat is wel echt fijn. Maar ga ik dus niet om 6uur al staan doen hahaha

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:14

Palmera schreef:
Beetje het zweet van je oksels naar je doos verplaatsen en die melange naar je voeten. Ik pas ervoor.


Uitspoelen, opnieuw zeep en dan die gore lap in de was doen en dan valt dat allemaal heus wel mee.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:22

Ik douche ‘s avonds uitgebreid en ‘s ochtends op werkdagen spoel ik me even snel af onder de douche. Zonder haar nat te maken. In het weekend ga ik dan vaak naar paarden dus vind ik het niet nodig.
Maar ik ga niet naar kantoor zonder mezelf op te frissen en ik vind wassen met een washandje echt helemaal niks. Even onder de douche springen is bij mij net zo snel, misschien wel sneller zelfs. Douche droogmaken doe ik ook altijd, maar in de ochtend spetter ik niet zoveel, dus dat is amper werk.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:37

Ik douche s avonds. Heb nogal een bos haar op mijn hoofd, wat anders pas halverwege de werkdag droog is :')

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:03

Dan ben ik héél erg vies op de dagen dat ik me niet was :P

Nouja, ik geloof dus dat het wel meevalt. Ik stink niet, heb schoon ondergoed aan.
Elke tweede dag douche ik me compleet, dus ook haren wassen. En dan douche droog maken, zodat we die niet heel vaak hoeven te poetsen :+

Maar sporten doe ik dus ook niet elke dag en naar de paarden ook niet. En dweilen ook echt niet :P

En het moment van douchen... dat wisselt bij mij dus. Ik laat mijn haren graag aan de lucht drogen, dus föhn niet en stap niet met natte haren mijn bed in.
Dus wel vaker na het avondeten. Of 's ochtends voordat ik naar school ga... maar ook wel 's middags als ik toch thuis ben, na een of ander klusje of zo :)