Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Wanneer douche jij?

's ochtends, omdat...
287 (24%)
's avonds, omdat..
805 (67%)
Anders, omdat..
98 (8%)

Totaal aantal stemmen: 1190


marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:52

Ik verbaas mij over de losgebroken discussie over de frisheid van een washand...
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je jezelf schoon en fris voelt. Wat een ander van jouw wastafereel vindt is toch totaal niet relevant.

Doe wel en zie niet om


Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:00

Tiggs schreef:
Gini schreef:
Je pakt een washandje en wrijft door je gezicht, dan spoel je het uit, doe je zeep erop en maak je je bovenlichaam schoon. Je spoelt goed uit, doet opnieuw een geut zeep erop en wast benen en voeten. Je spoelt het washandje weer goed uit, draait het om zodat je een gave nieuwe kant voor je hebt, doet al dan niet zeep-voor-de-onderkant erop en je wast je intieme delen.

Echt, is niet moeilijk. Het kan zijn dat het je ding niet is, dat mag en kan. Ik wil altijd goed kunnen naspoelen, dus ik gebruik alleen washandjes onder de douche en niet aan de wasbak. Maar om nu te gaan zitten doen alsof mensen die zich wassen met een washandje met een gore, vuile lap over hun lichaam zitten te wrijven, dat vind ik echt overdreven. :D


Het is ook meer dat ik denk 'in die tijd heb ik al 3x gedoucht' en het lijkt me zo koud -O-


Dat is dus het enige waarover ik me dus niet uit kan spreken. :D Ik doe dat namelijk ook gewoon onder de douche en niet aan de wasbak.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:04

marleen_88 schreef:
Ik verbaas mij over de losgebroken discussie over de frisheid van een washand...
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je jezelf schoon en fris voelt. Wat een ander van jouw wastafereel vindt is toch totaal niet relevant.


Nou.. Ik had een collega en hoe verder de week vorderde hoe sterker haar zweetgeur werd en hoe meer ze dit ging verbloemen met vreselijke parfum. Je kreeg serieus hoofdpijn na een dag met haar werken. Toen ook daar eens douche taferelen werden besproken bleek ze alleen in het weekend te douchen.. Nou, daar vind ik wel iets van :r

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:49

Ja ik heb een enorm goede neus en ruik ook erg vaak mensen die naar zweet stinken. Douche vaker 3x per dag dan dat ik langer dan 1 dag oversla. Washandje gebruik ik trouwens voor mijn gezicht (na een masker of wanneer ik me wil opfrissen na een dutje). En om te douchen. Vind het heerlijk om daarmee mijn lijf te scrubben/wassen. Fijner dan met de hand. Maar doe dan alleen mijn lijf en dan mijn oksels. Maar doe dat niet elke dag want ik was mijn 60graden was 1x per 10 dagen ofzo. Anders komt de machine niet vol en dan betaal ik voor niks. Washandjes worden slecht droog dus gaan dan stinken. :+

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:57

MarlindeRooz schreef:
Douche vaker 3x per dag dan dat ik langer dan 1 dag oversla.


Oef, ik zou geen huid meer over hebben. ivm psoriasis hoofdhuid (gelukkig verder niet zichtbaar) mag ik dit absoluut niet zo vaak. Warm water/zeep droogt de huid uit en zorgt voor nóg meer problemen en kan het uitbreiden naar andere plaatsen. Dat wil ik écht niet.
Krab me nu al de tyfus als ik m'n haren heb gewassen, soms tot bloedens toe in m'n slaap en al... :( pffff.

Douche daarom max. 3x in de week, zo min mogelijk zeep of zeep en shampoo met zo min mogelijk chemicaliën die niet schuimen.

Probeer in de winter wel mineraalzout en zachte oliën toe te voegen aan mijn bad, dit vermindert de klachten. Maar ook hierin geldt: niet te vaak, niet te lang en niet te heet.

in de zomer is de psoriasis minder actief door zonlicht en evt zwemmen in de zee, dus dan lukt douchen wel vaker.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, dollyspikkel, GrapeshotBot, IASCrawler, Marijkeeee, tiwi1969, Traiectum en 37 bezoekers