Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:07

Runkeeper heeft geen paardrijden.

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:36

Na een hele week getest te hebben met Komoot, MapmyWalk, MapMyRun en Strava heb ik besloten om voor Mapmyrun te gaan. Het enige nadeel van mapmyrun is dat hij niet kan synchroniseren met mijn Fitbit.

De gegevens van Endomondo heb ik vandaag ook overgezet dus ik ben blij dat ik dat nu nog heb.
Ik had trouwens mijn data van endomondo gedownload op mijn telefoon. Vervolgens had ik 450 nieuwe fotoalbums op mijn telefoon staan met in elk album 1 foto welke ik ooit geüpload had bij een workout. Echt superleuk om terug te kijken aangezien ik Endomondo al gebruikte van 2011 en in de loop der jaren al heel wat foto's had geüpload :) Leuk om dat weer/nog te hebben!


Het enige nadeel van mapmyrun is dat hij niet kan synchroniseren met mijn Fitbit.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:41

Kunnen we mekaar weer volgen Dais, leuk! Voeg je me. Toe? Jammer dat je geen vrienden via FB uit kan nodigen bij MMR. Komt misschien nog wel.

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:12

Ik heb je al gezocht maar ik kan je niet vinden? Ik kan eigenlijk niemand vinden gek genoeg -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:00

Heeft MMR geen challenges? Anders bekijken of we eentje kunnen opstarten maar dan onder een andere sport dan paardrijden, trailrunnen bijvoorbeeld?

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:03

MMR heeft ook challenges. :) Ik ben er iig voor eentje uitgenodigd voor IJslanders, maar geloof dat je niet zulke lange termijnen in kunt stellen als Endomondo. Hopelijk komt dat gauw nog.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:26

Anoeska27 schreef:
Op SportsTracker zit wel paardrijden, runkeeper ken ik niet.

Echt waar? Ik heb m niet gezien. Ik rij nu paard op ‘trailrunning’

Edit: je hebt gelijk!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:47

sportractive heeft ook paardrijden, ik vind deze app inmiddels heel prima

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:44

Ik heb bij map my run de vraag gesteld of paardrijden toegevoegd kan worden aan de challenge, ben erg benieuwd!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:02

Waar vind je die challenges in MMR?

In connect is de maximale duur iets meer dan 1 maand als je een eigen challenge wil opstarten -O-

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:12

Varekaj schreef:
Waar vind je die challenges in MMR?

In connect is de maximale duur iets meer dan 1 maand als je een eigen challenge wil opstarten -O-

Bij dat bekertje! Onderaan de 3e van links.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:11

Net maar sportstracker geinstaleerd en ga die eens testen.
Ik ben niet tevreden over de Equilab, voor de zoveelste keer heeft die een rit vandaag niet opgeslagen als ik klaar ben en op opslaan klik. Ook vond ik bij endomondo fijn om als ik aan het rijden was te zien waar ik zat en geweest was en als ik in de bak rij ( ook om aantal overgangen ed te bekijken rij ik volgens het plaatje 40 meter verder dan waar ik daadwerkelijk zit, ik rij mijn ba uit deels het bos in volgens mijn tracker

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:24

Ik was zo teleurgesteld dat je niet meer vanuit MMR kon exporteren naar gpx net als in Endomondo. -O- Ik heb een workaround gevonden. :) Je kunt wel exporteren naar TCX en daar zit alle geografische informatie in en kun je dus gewoon TCX omzetten naar GPX en overal met iedereen delen of gebruiken op ander GPS apparaat. Het is wel een stap extra, maar het werkt. +:)+ Ik kan mijn routes nu ook gewoon in mijn favo kaarten app op mijn mobiel bekijken en zo ook routes van anderen rijden als hem hebben gereden met MMR. *\o/*

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:26

Oh fijn dat het werkt! Waar convert je mee?

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:36

Er zijn tig tooltjes voor. Destijds was GPSbabel mijn favoriete programma. Maar sinds ik een Chromebook heb gebruik ik mijn Windows PC eigenlijk alleen nog maar voor foto/video etc.

Je hebt bijvoorbeeld ook een online website waar je tcx kunt uploaden en dan kun je gpx weer downloaden.

https://www.gpsvisualizer.com/convert_input

Ik heb nog geen Android app gevonden die het kan, maar ik moet zeggen dat ik daar nog niet goed naar heb gezocht.

----- edit

Ik heb een betaalde app gevonden die het omzetten ook zou moeten kunnen, maar ik vind het maar een dure app. Die paar euro besteed ik liever aan Topo GPS kaarten. Haha.

https://play.google.com/store/apps/deta ... .namespace

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:40

Ik heb net wat zitten prutsen in MMR, maar ik kan daar wel routes exporteren naar GPX, als je het via de pc doet.

je gaat naar je route, zorg dat je ze op je scherm krijgt. Dan heb je een aantal tabs bovenin, zoals bookmark, share en more als laatste. Klik op "more" en dan kan je kiezen "download to gpx". Je kan die dan zo opslaan op je pc, open de app die samenhangt met je tracker, bekijk hoe je daarin de route kan uploaden en dan zou het moeten werken...

Ik kreeg ook een foutmelding daarnet, maar dat gaat eerder aan de oude pc liggen vrees ik :')

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:00

Nee, bij mij geeft hij ook een foutmelding ondanks gpx bestand uit MMR. Je kan het beter via de manier hierboven doen. Uploaden als ander bestand en dan converter. Dat werkt iig wel bij mij.

Alleen een pokke werk haha

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:15

Downloaden als gpx zat er nog niet in. Althans ik had het nog niet ontdekt. Mss is het nieuw en zit er nog foutje in. Zou fijn zijn als dat straks ook weer werkt. Ik zal het ook eens gaan testen. Voor nu hebben we iig een workaround. :D

---- edit

Zojuist getest vanaf mijn mobiel en direct downloaden van gpx werkt! *\o/* Scheelt weer het converteren. :D
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 20-01-21 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:18

How ging inderdaad niet. Als KLM wordt het een tcx en dat ging wel perfect :D

Maar per toeval uitgedokterd dat je in connect van Garmin OOK zelf routes kan tekenen én uiteraard overzetten naar mijn horloge! Zo blij mee!

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:21

Oké, en nog eentje: verschillende sporten, trainingsschema's, intervallen, geeft tijd, km, snelheid en hoogte weer en er valt per ronde terug te kijken: de decathlon app!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 03:29

Weet je toevallig ook of je vrienden kan toevoegen? En hun routes bekijken? Handig dat ik kan spieken wat mn bijrijder doet, en handig voor mn bijrijder dat ze mn routes kan jatten :D We gebruiken nu relive

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:12

Wij mogen momenteel door rhino in B al zeker tot eind maart het terrein niet meer af -O- Die maatregelen zijn gisteren ingegaan. Dus van buitenritten is bij ons even geen sprake meer.

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:39

Oh heftig Varekaj! Zit je vlak bij een besmetting of sta je op een grote stal dat deze strenge maatregelen is ingesteld?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:34

Geen grote stal maar wel met een aantal fokmerries, aantal wedstrijdruiters en normaal aardig wat lesklanten. De richtlijnen komen van de sportfederatie, dus geldt voor heel België. Het is geen verplichting, wel een zeer dringend advies en onze stal wil zich eraan houden.

Gelukkig kunnen we dat prima en is er niet echt hinder door voor de meeste klanten.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:43

Caily schreef:
Weet je toevallig ook of je vrienden kan toevoegen? En hun routes bekijken? Handig dat ik kan spieken wat mn bijrijder doet, en handig voor mn bijrijder dat ze mn routes kan jatten :D We gebruiken nu relive

Delen kan iig. Vrienden toevoegen zie ik zo 1-2-3 niet, maar dat zegt niets. :+
Ik ben zeg maar niet vlot met het ontdekkrn en snappen van apps.