Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marije112
Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 15:17

Guts, de meest-onlogische-titel-voor-een-topic-award kan mijn richting opkomen :+ .

Wat ik graag wil weten is wie van jullie élke dag een natuurlijk product eten of drinken ter ondersteuning van jullie normale voeding? Waarom ik dit vraag; sinds twee weken heb ik mijn honden van brokken naar rauw vlees overgezet en dat gaat met de ene niet zonder slag of stoot :') . De dame kotst tenminste 1 keer in 48 uur en we proberen nu verschillende dingetjes uit om te zien wat goed werkt ter ondersteuning van haar maag.
Zo zijn we uitgekomen bij beenmerg/bottel bouillion (receptje). De salespersoon waar ik op dit moment dagelijks contact mee heb over het eet- en drinkgedrag van mijn hond gaf aan dat ik dit eens moet proberen. Zij zweert erbij en drinkt elke dag een half glas :j . Gefacineerd ben ik hier over gaan lezen en zo zijn er wel meer middeltjes waar mensen bij zweren. Elke dag een glas rooibosthee met een halve uitgeknepen citroen en honing, haren die alleen nog maar gewassen worden met apple cider vinegar en noem zo nog maar 100 'oma-weet-raad' middeltjes op waar mensen niet meer zonder kunnen.

Ik vroeg me af wat jullie op dagelijkse basis gebruiken om zo extra gezond, gelukkig of makkelijker door het leven te komen :D !

Ergens is dit ook een inspiratietopic? Ik leef zelf nogal ongezond en probeer het roer een beetje om te gooien.


Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:01

Een scheut appelazijn in water, 25 gram rauwe gember, sojapoeder, zat dingen waar ik in 'geloof'.

Marije112
Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 17:01

Palmera schreef:
Een scheut appelazijn in water, 25 gram rauwe gember, sojapoeder, zat dingen waar ik in 'geloof'.


En doe je dat elke dag?

MarloesV89
Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:03

Gelatinepoeder en collageen

Maya's Moonlight Melody
Splinternieuwe crossbeschermers (achter, small) te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/191979/spli ... hter-small
Mooie cocktailjurk te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219725/mooi ... k-mt-38-40
Diverse goedkope dekens te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219737/dive ... -en-185-cm

Marije112
Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 17:08

MarloesV89 schreef:
Gelatinepoeder en collageen


Meng je dat met elkaar voor je huid?

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:07

Er zijn vitamines en mineralen die elkaar aanvullen, maar ook die de opname van elkaar hinderen. Dus daar probeer ik wel soms rekening mee te houden. Zo is het bij een ijzerrijke groente slim om ook iets met veel vitamine C te eten, zoals paprika.

Verder drink ik regelmatig (niet dagelijks maar wel een paar keer per week) brandnetelthee, dat is bloedzuiverend en werkt ontstekingsremmend. Bijvoorbeeld handig als je gevoelig bent voor blaasontsteking.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:20

Bijna jammer dat je in Afrika woont anders had ik gezegd ga een keer mee met mij op wildplukwandeling :D bijna alles wat om ons heen groeit heeft wel een bepaalde werking. Voor veel vitamine C wat onder andere goed is voor de weerstand kun je kijken naar melde en rozenbottels. Rozenbottels bevatten per 100 gram ongeveer 4 keer zoveel vitamine C als 100 gram kiwi.

Voor een beetje meer geluk waar je over schrijft zou je kunnen kijken naar sint-janskruid ;)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:05

Marije112 schreef:
Palmera schreef:
Een scheut appelazijn in water, 25 gram rauwe gember, sojapoeder, zat dingen waar ik in 'geloof'.


En doe je dat elke dag?

Ja! Maar niet door elkaar hè. Gadverdegadver. :+

Sojapoeder gaat 's ochtends door de yoghurt, appelazijn in water ook bij het ontbijt. De gember gaat in se regel in de verse sinaasappel en grapefeuitsap, mijn toetje na de lunch. :)

Gianti
Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:15

moonsparkle schreef:
Bijna jammer dat je in Afrika woont anders had ik gezegd ga een keer mee met mij op wildplukwandeling :D bijna alles wat om ons heen groeit heeft wel een bepaalde werking. Voor veel vitamine C wat onder andere goed is voor de weerstand kun je kijken naar melde en rozenbottels. Rozenbottels bevatten per 100 gram ongeveer 4 keer zoveel vitamine C als 100 gram kiwi.

Voor een beetje meer geluk waar je over schrijft zou je kunnen kijken naar sint-janskruid ;)



Pas echt enorm op met Sint janskruid en medicatie :D

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Marije112
Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 06:17

Ik heb in dit mini-topic al meer geleerd over dit onderwerp dan dat ik ooit in mijn 29 jaar heb gedaan :').

MarloesV89
Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:37

Marije112 schreef:
MarloesV89 schreef:
Gelatinepoeder en collageen


Meng je dat met elkaar voor je huid?


Onder andere maar ik ben daarnaast ook een fanatieke duursporter (triathleet) dus het is in eerste instantie ter ondersteuning van de pezen omdat die het nog weleens te verduren krijgen. Het is overigens ook bevorderlijk voor je haar en nagels. :D

Maya's Moonlight Melody
Splinternieuwe crossbeschermers (achter, small) te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/191979/spli ... hter-small
Mooie cocktailjurk te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219725/mooi ... k-mt-38-40
Diverse goedkope dekens te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219737/dive ... -en-185-cm

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:49

:o Mijn normale voeding is zo veel als mogelijk natuurlijk.

(Al die dingen met extra zout, suiker, light producten en andere toeters en bellen zijn goed voor de portemonnee van de fabrikant, niet voor mij.)

Omdat vetverbranding om de een of andere reden lastiger is voor je lichaam, wordt de vetverbranding stilgelegd zodra je koolhydraten eet, en dat blijft plm twee uur lang zo.
Ik begin met 'nuchter bewegen', daarna ontbijt met een salade van een smoothie recept: fruit, groente, noten.
En chocolade plus "oma's medicijn" (een lekker mengsel van cacaopoeder met kruiden - variërend van gember, sambal, curcuma plus zwarte peper tot kaneel, eiwitpoeder of kersen - op - sap).
Geen tussendoortjes, maar in het begin neem je gewoon een zakje noten, gekookt ei, falafelballetjes etc.
's Middags hoemoes met kruiden en salade plus tahin en kruiden. 's Avonds soep of een mooie maaltijdsalade, of soms heeft manlief zich uitgesloofd op quiche van 'meel' van dun gesneden groente plus banaan en allerlei ander creatiefs.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

flooooo
Berichten: 2557
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:06

Mag ik hier misschien ook een vraag stellen?

Ik hou echt mega veel vocht vast door mijn zwangerschap, heel mijn benen bestaan niet meer inmiddels en medicatie is niet aan te raden bij zwangerschap. Iemand die een goede tip ter vochtafdrijving heeft? Brandnetelthee? Citroen? Ik hoor het graag!

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:12

Kleefkruid kan helpen tegen vocht.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

flooooo
Berichten: 2557
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:17

En dat mag ook als je zwanger bent? Ik ga het in ieder geval eens opzoeken, dank je Annemiek.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:33

Wat een interessant topic! Ik ben altijd wel op zoek naar 'natuurlijke' ondersteuning.

Ik gebruik zelf:
Spirulina tabletten
Probiotica
Psylliumvezels

Allemaal om mijn darmen te ondersteunen. De Spirulina gebruik ik daarnaast omdat vit. B12 tekort in de familie zit en Spirulina hier een goede natuurlijke bron van is!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:08

flooooo schreef:
En dat mag ook als je zwanger bent? Ik ga het in ieder geval eens opzoeken, dank je Annemiek.


Er zit volgens mij wel cumarine in dus dat zou ik wel even goed uitzoeken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:14

Gianti schreef:
moonsparkle schreef:
Bijna jammer dat je in Afrika woont anders had ik gezegd ga een keer mee met mij op wildplukwandeling :D bijna alles wat om ons heen groeit heeft wel een bepaalde werking. Voor veel vitamine C wat onder andere goed is voor de weerstand kun je kijken naar melde en rozenbottels. Rozenbottels bevatten per 100 gram ongeveer 4 keer zoveel vitamine C als 100 gram kiwi.

Voor een beetje meer geluk waar je over schrijft zou je kunnen kijken naar sint-janskruid ;)



Pas echt enorm op met Sint janskruid en medicatie :D



Sowieso zou ik persoonlijk niet zomaar planten gebruiken als medicatie zonder overleg met een fytotherapeut, hoewel er wel een paar planten zijn die door iedereen goed te verdragen zijn, maar alsnog zou ik het inderdaad ook altijd eerst heel goed uitzoeken ook qua hoeveelheid.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anne.
Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:20

flooooo schreef:
Mag ik hier misschien ook een vraag stellen?

Ik hou echt mega veel vocht vast door mijn zwangerschap, heel mijn benen bestaan niet meer inmiddels en medicatie is niet aan te raden bij zwangerschap. Iemand die een goede tip ter vochtafdrijving heeft? Brandnetelthee? Citroen? Ik hoor het graag!


Berkenextract schijnt goed te werken!

pinto_1
Berichten: 2541
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:19

Interessant topic.

Ik drink elke ochtend een glas cranberrysap (deels omdat ik het lekker vind, maar vooral omdat ik een keer een nierbekkenontsteking heb gehad na een niet gevoelde blaasontsteking. De nierbekkenontsteking heb ik trouwens dubbel en dwars gevoeld :') )

Ik drink water met citroensap (omdat ik na de nierbekkenontsteking meer wil drinken, maar niet van water hou. Ook niet zo van fruit trouwens, dus dit is mijn compromis) ;)

Slik ook nog magnesium bij, en voel me verder prima.

strooigoed

Anne.
Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:03

Ik heb rondom mijn zwangerschap en kraamtijd heel veel natuurlijke producten ter ondersteuning gebruikt. Frambozenblad, Vrouwenmantel, Salie. Allemaal dingen die echt heel goed hun werk hebben gedaan, dus ik ben sindsdien echt om!

dorientjuh
Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:41

Ik trek af en toe zelf bouillon van biologische botten in mijn crockpot (botten in de crockpot, water erbij tot ze onder staan, scheut wijnazijn erbij en ongeveer 1,5 dag op laten staan). Dit laat ik daarna weer sterk inkoken en giet het daarna in ijsblokjesvormpjes. We gooien dan steeds een blokje door ons avondeten heen, als dit qua smaak past bij ons avondeten.

Verder heb ik tijdens mijn zwangerschap ook frambozenbladthee gedronken (gadver). En ik slik magnesium bij voor mijn spieren en in deze maand ook echinacea.

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:59

Ik ben misschien niet hip genoeg, maar wij eten gewoon vers en gevarieerd. Dus verse groenten en fruit. Soms vegetarisch, soms vis, soms vlees, soms sojaproducten. Verse kruiden, soms noten, noem het maar op. Dat lijkt me natuurlijk zat.
Ik zou niet weten waarom ik daar iets eenzijdigs dagelijks bij zou moeten bijcomplementeren eerlijk gezegd.

De enige dagelijkse traditie is de aromavolle zwarte warme drugs die ook wel koffie genoemd wordt :9k

pinto_1
Berichten: 2541
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:20

Wij eten ook vers en gevarieerd, veelal uit eigen tuin. Maar dat wil niet zeggen dat je soms toch ergens tekort aan hebt. ;)

strooigoed

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:32

pinto_1 schreef:
Wij eten ook vers en gevarieerd, veelal uit eigen tuin. Maar dat wil niet zeggen dat je soms toch ergens tekort aan hebt. ;)


Ja maar soms iets tekort los je toch niet op met iedere dag standaard iets van rooibosthee of lijnzaad pap of zo? Misschien snap ik de vraag gewoon niet, dat kan ook.
TS schreef namelijk specifiek: elke dag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 16 bezoekers