Permanent zetten, spannend!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:18

Tja hier wel,permanente bevalt goed moet nodig weer maar wel via kapper die het vaker doet en gewoon pakje van de kruidvat doet het prima

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 12:30

snorkel1986 schreef:
Tja hier wel,permanente bevalt goed moet nodig weer maar wel via kapper die het vaker doet en gewoon pakje van de kruidvat doet het prima

Heb jij een foto van je haar? Mag ook per pb.
Ik weet ook dat het er niet perse zo uit gaat zien als op de foto, maar ik doelde daarmee meer op de soort krul. Dus een kleinere krul.

Mijn thuis kapster is een kennis van ons die ook in een goede kapperszaak werkt en de nodige ervaring heeft. Ik weet war de risico's zijn, ik weet dat het lastig is maar ik wil het gewoon proberen :D

Mijn haar is overigens net tot m'n schouders en niet geverfd. En in laagjes. Een vriendin van mij heeft het ook jaren op die lengte gepermanent en dat zag er altijd mooi uit. Niet super glanzend maar ik houd ook niet van heel strak glanzend haar ofzo. :P
Foto delen weet ik nog niet, ben wel dol op m'n privacy hier. 26 okt gaan we het doen.

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:37

Earth schreef:
snorkel1986 schreef:
Tja hier wel,permanente bevalt goed moet nodig weer maar wel via kapper die het vaker doet en gewoon pakje van de kruidvat doet het prima

Heb jij een foto van je haar? Mag ook per pb.
Ik weet ook dat het er niet perse zo uit gaat zien als op de foto, maar ik doelde daarmee meer op de soort krul. Dus een kleinere krul.

Mijn thuis kapster is een kennis van ons die ook in een goede kapperszaak werkt en de nodige ervaring heeft. Ik weet war de risico's zijn, ik weet dat het lastig is maar ik wil het gewoon proberen :D

Mijn haar is overigens net tot m'n schouders en niet geverfd. En in laagjes. Een vriendin van mij heeft het ook jaren op die lengte gepermanent en dat zag er altijd mooi uit. Niet super glanzend maar ik houd ook niet van heel strak glanzend haar ofzo. :P
Foto delen weet ik nog niet, ben wel dol op m'n privacy hier. 26 okt gaan we het doen.


Nee geen foto zo sorry.. moet ook nodig weer..wan helaas niet helpt is je haar vast moeten ivm werk, das niet bevorderlijk

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:42

Heb mijn lange haren jarenlang gepermanent, juiste vloeistof en een kapster die weet wat ze doet is heel belangrijk. Mijn haren waren tot ruim over mijn schouders ( 10-12 cm). Ik had altijd een fijne krul, omdat ze vrij snel door de zwaarte van je haar uitzakken houd je een natuurlijke krul over. Had meestal wel een paar jaar plezier van de krul, natuurlijk wel de uitgroei maar met opsteken zag je daar niets van. Heel belangrijk is om je haren extra te verzorgen, permanent (ook al zijn de vloeistoffen tegenwoordig veel zachter dan vroeger) is best een aanslag op je haren.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:54

Ik heb ook sinds iets meer dan een half jaar (weer) permanent. Mijn doel is vooral volume bovenop mijn hoofd en niet van die kleine krulletjes.
Het volumegedeelte gaat heel goed. De eerste perm was ook super goed gelukt met vooral de dikste papilotten. Mijn haar was toen ook nog boven de schouders qua lengte.

Tweede perm door omstandigheden bij een andere kapper die geen papilotten had maar wel aardig dikke wikkels. Dit had niet het resultaat wat ik gehoopt had. Kan door de papillotten/wikkels komen maar ook doordat mijn haar nu wel een stukje langer is.

Het pluist snel, om dat tegen te gaan gebruik ik wax.

De derde keer heb ik alleen het gedeelte bovenop mn hoofd laten doen. Op aanraden van de kapster met de 1 na dikste papillotten.

Het is niet zoals ik in gedachten had dus volgende keer weer een beetje anders proberen. Dan alleen de aanzet 1 of 2 keer om de dikste papillot en de rest niet. Dat wordt een experiment want heeft de kapster nog nooit gedaan haha (of ook nog nooit van gehoord dat weet ik zo niet meer precies)

hoe dan ook, ik zou zeggen ga voor de dikste papillot. Het is natuurlijk een risico dat de krullen te snel uitzakken of niet mooi genoeg zijn maar dat is toch minder vervelend dan wanneer de krullen te klein en enorm zijn. Dit heb ik 30 jaar geleden gehad en maakte me toen wel heel erg ongelukkig hoor :)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:02

Vergeet niet dat je haar ontzettend korter wordt na het permanenten!
Je zegt net haar tot je schouders, kan best dat je haar uiteindelijk opkruld tot onder je oren.

Hier ongeveer 3 jaar geleden laten doen, had al krul van mezelf.
Nu ontzettend weinig haar, en nog steeds heb ik met nat haar veeeeeel langer haar dan wanneer het droog is.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 14:12

Saskia9 schreef:
Vergeet niet dat je haar ontzettend korter wordt na het permanenten!
Je zegt net haar tot je schouders, kan best dat je haar uiteindelijk opkruld tot onder je oren.

Hier ongeveer 3 jaar geleden laten doen, had al krul van mezelf.
Nu ontzettend weinig haar, en nog steeds heb ik met nat haar veeeeeel langer haar dan wanneer het droog is.

Leuk, hoe korter hoe beter :D

BigOne
Berichten: 38250
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:17

Spiraalkrullen krijg je waarschijnlijk alleen met speciale wikkels, niet met de gewone, dan krijg je toch vaak een echt permanenthoofd , maar spannend. Laat maar een klein stukje haar zien nadien, ben benieuwd.

Boras
Berichten: 9948
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:05

Ik heb 10-15 jaar permanent gehad, geen poedelkrullen, wat grover. Iedereen heeft jarenlang gedacht dat ik krullen van mezelf had in plaats van permanent.

Het is natuurlijk niet gezond voor het haar. Maar bij mij ging het goed. Ik had een schoonzus die kapster was, dus dat was wel handig.

Ik heb mijn man in het buitenland leren kennen met krullen. Toen ik hem voor de tweede keer ging opzoeken had ik opeens stijl en veel korter haar. Alles eruit geknipt, want toen was mijn haar wel klaar met het permanent.

Nu ik ouder ben, heb ik spontaan krullen gekregen :D

Die mooie krullen van de foto die wilde ik destijds ook het liefst. Maar ik hoorde dat papilotten permanent niet zo goed en lang werkt. Ik deed zelf wel eens een poging met van die papilotten dingen. Maar dat leidde nergens toe.

Ts, laat je het resultaat hier zien? Ik ben ook benieuwd.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:38

Maandag is het zover. Welke producten kunnen jullie aanraden? Olie?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:21

Een tondeuse

flauw, ik weet 't

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:34

Storm schreef:
Een tondeuse

flauw, ik weet 't


Jeej! :P Als het mislukt ga ik dat wel doen hoor :P

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:19

Ik zou even kijken naar de producten van de curly girl methode (die zijn alcohol, sulfaat, parabenen vrij etc) :)

Zelf vind ik de zwitsal conditioner en petal fresh shampoo superfijn. En als gel gebruik ik een zwarte van de action :)

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:38

Als het goed is gaat de kapper je wel producten aansmeren. Even onthouden en dan via internet bestellen, is een stuk goedkoper. :P

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:48

Ik ben benieuwd.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 15:05

Petrichor schreef:
Als het goed is gaat de kapper je wel producten aansmeren. Even onthouden en dan via internet bestellen, is een stuk goedkoper. :P

Haha zij is geen commerciële kapster hoor, ze is een kennis van ons. Had haar al geappt maar ze reageert nog niet.
Curly girl methode ga ik eens naar kijken, ik moet even zien of dat voor mij werkt omdat ik nogal eens een zere hoofdhuid heb.

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:15

Storm schreef:
Een tondeuse

flauw, ik weet 't


WHAHAHAHAHAA!! You just made my day!

Ik ben zo benieuwd hoe het word ts! De krullen van de foto zijn prachtig!

Ik heb jaaaren geleden een keer permanent gehad wat echt heel mooi was, mits ik er dagelijks flink wat olie in smeerde tegen het pluizen. Lichtblond haar en pluis is toch snel schapig, dus olie is een aanrader!

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:32

Even een vraagje, waarom nie gewoon met een krultang? Volgens mij op langer termijn beter voor je haar :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:35

Ik was lekker aan het scrollen en ineens zag ik het woord 'permanent' en hier gingen gelijk alle alarmbellen af :=
Ik heb ongeveer een jaar geleden permanent laten zetten, ik dacht een leuke slag in mijn haar te krijgen.
NOU. Viel dat even tegen.
Liep er bij als een poedel met de raad van mijn kapster 'dat moet even 2 dagen uitzakken'.
Dikke neus ja, ik ging van poedel naar stijl in 4 dagen. 4 dagen en bijna 100€ later had ik gewoon weer mijn eigen saaie stijle haren en TOCH was ik zo blij dat die lelijke krullen weg waren _O-
Voor mij nooit meer :')
Als mijn haren nu nat zijn heb ik achter in mijn nek nog ergens 2 of 3 verdwaalde krullen zitten, super elegant.

jojoleinee

Berichten: 2657
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:41

Ik permanent mijn haar ook al een jaar of 5 denk ik? Altijd met grove rollers zodat het geen poedeleffect geeft. Ik heb altijd slag gehad maar de laatste jaren erg sluik, stijl haar. Voor wat meer volume dus permanent. Ik doe het ongeveer 1 keer per 3/4 jaar, wanneer ik er weer zin in heb/ik vind dat er te veel uitgroei is. Het enige wat ik merk is dat de punten wat sneller breken dan voorheen en als het net is gedaan heb ik het de eerste week alleen maar in een staart omdat het dan een beetje ontploft is maar ik vind het ideaal.
Het maakt niet uit hoe je haar sochtends zit. Een plens water erover, wat perfecte krul mouse van Andrelon en het zit weer helemaal prima! En niemand gelooft het ooit als ik zeg dat het permanent is dus het zit ook nog eens natuurlijk.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:47

Earth schreef:
Maandag is het zover. Welke producten kunnen jullie aanraden? Olie?

Olaplex. Nr3 :j Je gaat je haar enorm beschadigen dus deze behandeling voelt weer wat structuur toe aan je haar. Let wel op dat je de echt koopt en niet een namaak via bol.

Curly girl methode raad ik ook aan, zowiso niet meer borstelen! Tenzij je daarna gaat douchen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Permanent zetten, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:50

Ben benieuwd naar het resultaat!

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:53

Toen ik een jaar of 16 was heb ik permanent gehad. Ik zat ruim 5 uur bij de kapper en het was er na 2 dagen weer uit. Terug gegaan naar de kapper, die gelijk de permanent opnieuw inzette met gevolg mega dood haar. Dit was wel lang geleden ik hoop dat het nu minder agressief spul is.

Succes in elk geval. Ik hoop voor jou dat het net zo mooi wordt als op de foto in je beginpost.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 15:58

Carol_Beer schreef:
Even een vraagje, waarom nie gewoon met een krultang? Volgens mij op langer termijn beter voor je haar :o

Ik heb geen zin om er zo lang over te doen :P

Ik wil wel poedel krullen, hoe meer hoe beter :D en ik ben blond.
Zal voor mij wel een uitdaging worden om mijn elastiekjes niet te gebruiken maae ik heb daarvoor in de plaats een paar mooie haarbanden gekocht met ijzerdraad. Dus daar kan ik m'n haar enigzins mee in bedwang houden.

Borstelen deed ik al nooit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:01

Earth schreef:
Saskia9 schreef:
Vergeet niet dat je haar ontzettend korter wordt na het permanenten!
Je zegt net haar tot je schouders, kan best dat je haar uiteindelijk opkruld tot onder je oren.

Hier ongeveer 3 jaar geleden laten doen, had al krul van mezelf.
Nu ontzettend weinig haar, en nog steeds heb ik met nat haar veeeeeel langer haar dan wanneer het droog is.

Leuk, hoe korter hoe beter :D

Daar ga je met krullen op terug komen vrees ik. Ik heb van nature krullen zoals op jouw foto. (Al heeft die op de foto er ook flink wat mousse in overigens. Anders is het zo strak niet.) en krullen en kort haar zijn een hel. := De vrouw op jouw foto heeft, als haar haar nat is, haren tot ruim voorbij haar BH bandje. (als het dus stijl is.) Daar durf ik best wat geld op in zetten.

Ik hoop dat die ijzerdraad goed ingewikkeld zit in stof? Anders ben je ze er nl. uit aan het knippen. Vergeet ook maar alle hele dunne elastiekjes meteen. Houd die mijlenver van krullend haar weg want je bent met de schaar aan de slag aan het gaan.