Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 19:53

Needje schreef:
Nee vind ik niet. Vetten staan gemiddeld op 1/1,1gr per kg gewicht. Dus ook daar zit ze boven.

(Meer kan natuurlijk geen kwaad als je per se hoog in de calorieën wil zitten.)


Ik zeg niet dat ze laag zit qua vetten, alleen is dat wel het enige waar ze lager in zit dan de andere macro’s. Dus logisch om die dan te verhogen. Vrouwen doen het over het algemeen ook beter op een wat vetrijker dieet.

Ik heb geleerd om qua vetten 40% van de energie-inname aan te houden.


Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:35

@enzino: Nou omdat je lichaam niet echt persé zoveel nodig heeft, dus denk dat ik dan meer voordeel kan halen uit het verlagen van eiwitten en verhogen van andere macro's. Maar ook, ik eet vrij veel kwark en heb toch vaak een wat opgeblazen gevoel daarna. Wil daarom sws gaan kijken naar een plantaardige versie.
Klopt qua calorieën, toen in september was ik nog bezig met afvallen, maar ondertussen al wel bijna 4 maanden bezig met bulken. Krijg nu vaak te horen dat mijn schouders echt mooi aan het worden zijn, dus het werpt zeker z'n vruchten af.

@Josien: Oh top! Jammer dat je nog niet te vaak kan, maar het is inderdaad iig iets

@Negerzoen: Goede tips! Die wraps zie ik steeds wel liggen, maar nog nooit uitgeprobeerd. Zal dat eens gaan testen :) Heb vandaag pasta als lunch gegeten en gister zoete aardappel. Dat beviel wel prima:)
Ik snap dat je je zo voelt. IK weet nog dat die persconferentie kwam dat sportscholen dicht moesten. Ik voelde mij zo slecht (gelukkig duurde dat toen een dag, want de avond erna kregen we bericht dat de ochtendtraining van de dag erop gewoon weer doorging)
@Maanlicht: Ik zou eens gaan spelen met meer vetten of meer koolhydraten. Kijken waar ik het beter op doe :)

---------------------------------
Ik had gister echt een baaldag op training. Niks lukte en ik dacht: Misschien beter een rustdag vandaag. Maar toch gegaan en vandaag ging alles als een speer. Heel fijn en toch weer apart hoe dat zo kan verschillen!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:54

Ola dames!
*\o/*

Allemaal zo hard aan het trainen dat we dit topic vergeten?

Hier gaat het goed. Knie doet het goed, legpress is opgehoogd naar 100 kg, 80 x.
Op dit moment 3 maal per week sporten bij de fysio (omdat de sportschool nog dicht is mocht ik daar blijven trainen).
En gister mailde de sportschool, ik mag komen trainen. Naja, ik had gevraagd of ik niet kon komen trainen met een personal trainer (PT).
2 dagen per week. 1 uur. Lekker. ik heb er echt zin in om mijn lijf even écht aan het werk te zetten.
Dus op korte termijn wordt het 5 dagen in de week trainen. *\o/* Superveel zin in!

Hebben jullie weleens met een PT gewerkt? Hoe is dat bevallen?

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:33

Lekker bezig!
Hier inderdaad ook druk aan het trainen :) Blij dat de temperatuur ook omhoog gaat, want we staan wel droog, maar is toch fris.
Ik heb nog nooit met een PT gewerkt, wel na de les dat we nog wat geoefend hebben 1 op 1 maar verder niet.
Laat je weten hoe het je bevalt? :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:11

Ja dat is goed!
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat!

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:28

Ik heb sinds de sluiting vrijwel niks gedaan, mega zonde... maar met de kinderen fulltime thuis gewoon niet te doen, en hebben heel.plotselung ons huis verkocht en een nieuwe gekocht wat gewoon veel geregel en tijd kost

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:37

Oei. Ja wij ook! 31 maart de sleutel! En 15 april geven we onze sleutel weg.
Maar, na een time out in januari, nu echt weer goed op weg!
Ik herken het zeker, behalve de Kids. Weinig tijd en veel snel en goed regelen!

Gefeliciteerd!

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:26

Hier toevallig ook recent een huis gekocht. :+

Ik train nog steeds thuis (kracht), kan hier helaas niet buiten trainen. Vind er niks aan, maar probeer toch vol te houden. Ga vanaf deze week ook weer wat aan conditie doen.

In het verleden heb ik een keer of 5/6 PT gehad. Zeker fijn! Net dat extra steuntje in de rug en je hoeft minder zelf na te denken. :Y) Ik zou het wel vaker willen, maar is me wat te duur.

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:57

Ja snap ik!
Hier wil ik dit sowieso 6 tot 8 weken op deze manier doen. Kijken hoe ik dan in mij vel zit.
Ik mis de motivatie van iemand die roept: kom op! Je kan het!!! Doorzetten!! Nog 5! Nog 2!

Haha als ik dat tegen mezelf zeg komt t niet aan whaha

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Luxorvalkje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:38

Ik moet het ook altijd opdelen voor mezelf. :')

Maar qua kracht heb ik weinig gedaan. Oudejaarsdag mijn enkel verzwikt. Is nog steeds dik. Dus zeker hiit nog even laten voor wat het is. Vind er ook geen klap aan dus wat dat betreft...

Hier helaas geen enkele optie tot een sportschool. Fysio is bij ons alleen voor mensen met klachten. Dus copd gewrichten etc.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:33

Ik ga morgen weer aan de slag, proberen weer te gaan skeeleren en ik ga body pump weer oppakken
Al hoop ik dat we écht snel de sportschool weer in mogen want ik mis de zware gewichten echt heel erg... en ik mis mn spiertjes ook :')

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:51

1e pt training gehad.
Ik ben kapot. Maar voldaan..
Begonnen met verkennen, waar sta je, wat kan je. zwakke en sterke punten.
Planning besproken en gaaaaaaan.
30 burpees, 30 knee push ups en nog veel meer oefeningen die ik niet kende..
Heel goed bevallen.
Vanaf nu elke dinsdag en donderdag 1 uur pt.

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:53

Hoe blij kan je zijn, wij hebben sinds maandag weer een buitengym in tentvorm. Klein, maar wat is dit geweldig!!
Reserveren van tevoren via de app en tijdsloten van een uur! :):)

Ik heb sinds het sluiten niks meer gedaan. Gelukkig heb ik wel flink actief werk wat me in beweging heeft gehouden.
Maar verder 4 kg aangekomen en duidelijk spiermassa verloren.

Vanaf maandag weer 3 keer per week aan de slag. :D

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:01

Fijn dat het goed is bevallen Lieffiefi, klinkt goed! Lekker hoor, twee uur in de week pt. :D

Top Lous! Actief werk scheelt wel. Hier kan ik vanaf aankomende maandag ook weer buiten fitnessen. Ik heb thuis wel redelijk consequent getraind (behalve cardio :+ ), maar natuurlijk wel wat aangepast aangezien ik geen stang heb.
Ik denk dat ik zeker wel kracht ben verloren (in ieder geval in de zware compoundoefeningen), maar echt (veel) spiermassa niet. Wel een paar kilo aangekomen, maar dat hoeft er niet per se af. Ik ga weer lekker rustig opbouwen. :)

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:26

Super fijn allemaal!!

Bij mij begint volgende week m'n eerste wedstijd. De Crossfit Open. Ben echt heel erg benieuwd. Heb de laatste maanden echt hard gewerkt, dus ik hoop toch een beetje resultaat te krijgen (plek 8000 ofzo hahaha).

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Adamootje
Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:46

@Lieffifi, fijn dat de PT je bevalt.

Lous en Sem, lekker dat jullie weer kunnen sporten!

Travel_me, wat spannend! Succes met de wedstrijd!

Hier ook alweer een tijdje buiten aan het trainen en eerlijk gezegd vind ik het wel lekker. Ik train op het moment 4x in de week en daarnaast probeer ik nog regelmatig de fiets te pakken en te wandelen. Op het eten letten lukt helaas niet zo. Ik merk dat ik in deze Coronatijd toch wat sneller in het weekend begin te snaaien met als resultaat dat ik ook een paar kilo zwaarder geworden ben.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:10

Luxorvalkje schreef:
Ik moet het ook altijd opdelen voor mezelf. :')

Maar qua kracht heb ik weinig gedaan. Oudejaarsdag mijn enkel verzwikt. Is nog steeds dik. Dus zeker hiit nog even laten voor wat het is. Vind er ook geen klap aan dus wat dat betreft...

Hier helaas geen enkele optie tot een sportschool. Fysio is bij ons alleen voor mensen met klachten. Dus copd gewrichten etc.


Snap ik. Ik kwam voor corona binnen met mijn knie, heel 2020 kunnen trainen alsin revalidatie. (ben 26-02-2020 en 09-10-2020 geopereerd aan die knie dus er was wel écht iets aan de hand)
maar na dec 2020 besloten voorlopig bij de fysio te trainen, dan kan mijn knie niet stijf worden. Omdat de sportscholen hier nog lang dichtwaren.
Ze zijn nu wel weer open. Dus even aankijken hoe we dat gaan doen met de fysio. We trainen zo vroeg of laat dat het ze geen patiënten kost, het is supergezellig.
Ben je aan het trainen, en dan 2 fysios die lekker tegen je aan babbelen, muziekkie erbij. Heerlijk. We kunnen het ook goed vinden.

De PT was wel echt leuk. En stom. Want ja, je beweegt, en ja.. dat is altijd stom. :')
Daarom motiveert de quote; ''je hebt alleen spijt van de work out die je niet gedaan hebt'' mij intens.
Vandaag spierpijn, heerlijk!

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:49

Spannend Travel_me! Hoe werkt dat dan, is dat online? Laat je ons weten hoe het was? :D

Goed bezig Adamootje! Snaaien is ook moeilijk om te doseren. :Y)

Dat is zeker waar Lieffiefi. Wat mij ook altijd helpt is de gedachte dat motivatie (vaak) komt uit actie ipv andersom.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:24

Zijn er hier mensen die weten waar ze halterschijven (50mm) op voorraad hebben? Ik zoek 5 en 10 kg schijven. :) Mag ook via pb.

Adamootje
Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:53

Sportbay of Muscle Power zijn goede winkels. Beide winkels leveren snel en ze hebben veel op voorraad.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:12

Dank je! Eindelijk een begin gemaakt aan onze 'home gym'. Stang, bankje en wat schijven om mee te beginnen zijn besteld. In de toekomst hopelijk ook een squat rek of power cage.

Eulogy
Berichten: 5739
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:32

Hier zijn vanaf vandaag de sportscholen weer open, ik kan echt niet wachten om vanavond te gaan :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:41

Fijn zeg! Trainse alvast! Hopelijk blijven ze ook open.

De sportschool waar ik train is gelukkig ook open (wel buiten), maar we zijn onlangs verhuisd en het is nu een halfuur fietsen waardoor ik niet meer altijd de mogelijkheid heb om te gaan. Er zitten hier ook wel sportscholen dichterbij, maar die zijn helaas nog helemaal gesloten.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:07

Super fijn eulogy!

Ik heb het ‘grote’ squat rek van decathlon sem, heel tevreden voor die prijs! Wel met Olympische stang O:) hun goedkope stang past er ook niet in.

Ik ben nog altijd thuis lekker aan de gang, het enige jammere is dat ik voorzichtig moet doen met de vloer. Maar het is toch wel echt anders dan in de sportschool. Als alles open is weer eens gaan kijken, ik heb een weightlifting club gevonden redelijk in de buurt, daar wil ik eens gaan kijken. En anders net over de grens in Duitsland. Qua afstand maakt dat niet zoveel uit.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:14

Dat rek zat ik ook naar te kijken! Helaas tot nu toe altijd uitverkocht. Misschien nog handig voor anderen die spullen zoeken: de stang heb ik van fitness-seller, bankje van Decathlon, grote bumper plates en hip thrust pad van Sportbay en kleine schijven van Helisport. Ik verwacht veel pakketjes komende tijd. :+

Dat lijkt me lastig met de vloer. Heb je matten liggen? De bedoeling is dat ik in de tuin/tuinhuis aan de slag ga. Thuis trainen is inderdaad wel echt anders. Ik krijg ook motivatie van het trainen met anderen en het is gewoon een stuk gezellig imo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huertecilla, Kabayo, lizzy99, Saintelette, SannevZ, SemrushBot, tiwi1969, Zebrastreep en 105 bezoekers