Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:10

Hoeveel lantus spuit je ik zit op 34 eh om 18.00 uur. Ik spuit de abasaglar (de goedkopere lantus zeg maar) ik stond ook altijd veel te hoog. Mijn dvk heeft wel eens verteld als je langere tijd heel hoog staat je insuline ook minder doet. Wel balen zeg

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:22

Lig nu op medium care aan alle toeters en bellen. Sinds gister al eigenlijk. Nog weinig puf om het hele verhaal te doen, maar gaat al wel stuk beter vergeleken gister.

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:37

Pfoe, t blijft wel een zware zoektocht zo.

Sterkte en beterschap maar weer.

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:38

Hele persoonlijke vraag misschien, maar die opnames, hoeveel tijd zit daar meestal tussen?

Lijkt daar een vast ritme in te zitten?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:47

:(:) pff wat een ellende -O-

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:04

jeetje veel beterschap

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:08

Ach Moniek wat naar! Beterschap!

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 21:11

Afbeelding
Even update. Let niet op mijn ontplofte hoofd haha.
Gelukkig gaat het de goede kant weer op :)

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:29

Beterschap!

Ik heb ook diabetes, misschien een hele gekke optie, maar zou er niet iets zijn in voedsel waar je lichaam wellicht niet zo goed tegen kan? Ik heb dat met ananas (gewoon verse), het maakt niet uit hoe exact ik het uitreken, ik kom altijd ontzettend hoog te staan daarna. Ook op brood blijf ik vaak langer hoog dan na een cracker of een beschuitje. Dan heb ik het alleen wel over een 15 en niet zo hoog als jij hebt.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 19:50

Op dit moment is het denk ik ook heel veel stress . Heb het eigenlijk altijd ontkent en ben meer van het wegstoppen en gewoon doorgaan. Nu heb ik afgelopen tijd best vee meegemaakt ook. Zus die overleden is en hele toestanden eromheen. Heb met mijn internist afgesproken om daar nu aan te gaan werken. Had al met mijn huisarts over gehad dus 25 januari intake bij sggz. Internist zei al als ik daar geen klik mee heb dat ik het even moet melden en dan gaan ze meekijken of ze vanuit het ziekenhuis iets kunnen betekenen.
Plus die calcium te hoog en vit d tekort daar gaat ook wat aan gedaan worden. Hopelijk als dit beide ‘opgelost’ is dat het dan beter gaat.
Ik zei altijd dat het de stress/niet goed in mijn vel zitten er niks mee te maken kan hebben. Ik voel me toch prima? Haha.
Het voelt dubbel, maar andere kant heb ik deze stap gezet en betekend niet dat ik dan ineens ‘genezen’ ben en geen ketoacidose meer zal krijgen. Internist vreest van wel en is natuurlijk logisch. Dit is niet zomaar opgelost helaas.
Ze vroegen ook wat ik graag doe: ja paarden al is het maar mee wandelen/poetsen en lekker tutten. Helaas is mijn paard er niet meer en op dit moment ook geen uitzicht op een paard. Ga denk ik maar kijken of ik bij iemand een pony of iets kan verzorgen.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:46

Welke omgeving woon je?

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 21:09

Ik woon in de Betuwe :)

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:08

Stress is hier ook een grote oorzaak van compleet ontregeld geraken. 6 jaar geleden gingen we verhuizen ik had nog geen doos in de auto gezet of ik kon al naar de spoed. Helemaal mis.....er waren dingen waar ik me achteraf gezien best druk over maakte al een paar weken voor de verhuis en je merkt er niets van maar ineens is het dan foute boel. Ik mocht gelijk 2 weken blijven.

Nu zijn we 2 maanden geleden weer verhuist en ik ben gelijk gaan meten en controleren met een paar flinke uitschieters maar ik kon het zelf weer op rit krijgen.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 18:18

Jeetje, eigenlijk nooit bij stilgestaan dat je lichaam er zo op kan reageren. Gelukkig dat het nu wel goed ging.

Ik ben inmiddels ook weer thuis. Tsja kijken voor hoelang het goed gaat.. verder wel afspraak bij psycholoog staan dan. Is iig een eerste stap :)

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:55

Wat enorm naar allemaal TS, ik hoop enorm dat alle behandelingen snel een verbetering opleveren!

En dit is misschien een beetje een gekke hoek, maar... Ik heb een kat waarvan de da heel lang dacht dat ze diabetes had, maar haar waarden bleven altijd enorm hoog en ze had altijd veel stress. Hoeveel we ook bij spoten (op den duur genoeg om een grote hond plat te leggen), de waardes bleven heel hoog, vaak te hoog om te meten. Uiteindelijk bleek zij Cushing te hebben.
Is bij jou zoiets al onderzocht?

Heel veel beterschap gewenst in ieder geval!

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 18:12

Geloof van niet nee. Ze gooien het nu dus vooral op stress/depressie. En ja, daar moet ik sowieso aan werken en dan hoop ik dat dit gedeelte ook opgelost word hierdoor. Helaas gaat daar tijd overheen dus zeiden de artsen al dat dit niet mijn laatste opname gaat zijn. Denk dat ik dat maar moet accepteren. Weet niet hoe of wat ik anders moet doen.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:31

Vergeet niet dat vit D tekort ook invloed op je stress heeft. Weet niet wat je waarde was maar het is niet zo onschuldig.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:59

Jeetje TS wat een vreselijk moeilijke situatie.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de opnames etc. ook al weer énorm veel stress veroorzaken.
Tenminste kijkend naar mezelf, geen suikerziekte, maar ik ben wel eens door lage bloeddruk flauwgevallen, en dat is écht niet goed voor je vertrouwen in je lijf.

Voor ná de lockdown, aangezien je nu eigenlijk ergens heen kunt, er zijn veel manieren om ook "fysiek" met de stress aan de gang te gaan. Denk aan psycho somatische fysiotherapie, Haptotherapie of BSR.
Maar ook dingen als acupunctuur of voetreflexologie kunnen bijvoorbeeld een énorme verbetering geven. (Zelf ben ik erg pro acupunctuur, erg goede ervaringen mee, echter zou ik dan wel iemand zoeken die dit "aandurft" om mee om te gaan)

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 23:32

Ja, wil ook aan de arts vragen wat ze nu precies gaan doen aan chronische hoge calcium en vit D tekort en of dat iets doet met mijn waardes.
Zat ook te denken dat op de laatste ct scan een cyste te zien was op eileider. Ook geen idee of dat iets doet. Ernaar vragen kan sowieso geen kwaad denk ik.
Merk nu ik weer thuis ben de stress ook meer is en de waardes daardoor wat hoger uitkomen.

Heb eerder een psycholoog gehad, maar het vervelende is dat ze dan totaal geen verstand hebben van diabetes en wat voor impact het kan hebben. Dan ben je onderhand hele sessie bezig om uit te leggen wat het precies is. Ben dus benieuwd hoe het bij deze gaat.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:42

Pfff wat een verhaal TS! Ik kan je helaas niet helpen maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen :(:)
Heel fijn dat je nu weer thuis bent en hopelijk blijft dat voorlopig zo. Ik gun je dat je ook snel een paardje vindt waar je je ei wat kwijt kan!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:03

Wat een verhaal. Hopelijk helpt het als je psychisch beter in je vel zit dat je waardes stabieler blijven!

Wordt er thuis ook met je meegekeken naar je waardes? Lijkt me wel akelig dat je steeds zo ver doorschiet.

Ik ben zelf verpleegkundige en mijn man heeft dm type 1. Bij hem lijkt de insuline minder effect te hebben als hij boven de 15mmol zit, dan moet hij veel meer bijspuiten als bij lagere waardes. Veel meer als wij als protocol hebben op het werk. Dat maakt het ook lastig, overal wordt met protocollen gewerkt terwijl het vaak toch maatwerk is.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:16

CastaMickey: dankjewel

Twinducklin: dvk kijkt wel mee, maar alleen als ik bel of als er een afspraak is. Ze kunnen natuurlijk libreview bekijken.
Bij waarde van 12 moet ik al bijspuiten idd.. want anders reageer ik minder goed. Protocollen zijn leuk, maar gebruik vaak wel meer dan ze aangeven hoor. Niemand reageert hetzelfde denk ik dan altijd.

MiiejJarig

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:30

MoniekJ schreef:
CastaMickey: dankjewel

Twinducklin: dvk kijkt wel mee, maar alleen als ik bel of als er een afspraak is. Ze kunnen natuurlijk libreview bekijken.
Bij waarde van 12 moet ik al bijspuiten idd.. want anders reageer ik minder goed. Protocollen zijn leuk, maar gebruik vaak wel meer dan ze aangeven hoor. Niemand reageert hetzelfde denk ik dan altijd.


Er bestaan ook diabetes psychologen. Ik zou denk ik al eerder bijspuiten dan bij 8, geef zelf al bij boven 8 en stijgende lijn.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:19

Lastig blijft het. Mijn man spuit ook eerder en meer als dat we bij patiënten op het werk doet. Daardoor is hij wel veel ( sneller) stabiel weer.
De diabetes vpk houd ook maar een protocol aan wat gemiddeld gezien werkt. En ze laten je liever iets aan de hoge kant zitten als dat ze een hypo veroorzaken natuurlijk.

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:03

Met de libre heb je nu ook alarmen, helpt bij mij om sneller in te grijpen, i.p.v een piek van 22 eentje van 12. Vind vanaf 12 bijspuiten bijzonder, dan piek je nog even door