Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:35

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
Ik reageerde er alleen op omdat het niet klopte wat ze zei.
Ze hebben een stuk over diabetes type 1 erop gezet omdat ze vragen kregen of deze groep ook hun weekmenu's konden volgen. En ze zeggen ook de hele tijd, blijf in contact met je diabetes verpleegkundige. Ook bij type 2.

Ik probeer je zeker niets aan te praten, ik verwacht idd dat je je na jaren type 1 er al in verdiept hebt en doet wat goed is.

Ik hoop dat je suiker snel weer stabiel worden. Dit is toch niets....

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 23:11

Tijdje niks geplaatst hier.
Helaas weer een week in het ziekenhuis gelegen. Vorige week dinsdagochtend voelde ik me wat misselijk dus had de dvk gebeld en moest meteen langs komen. Aangekomen ging het ineens allemaal zo snel en lag ik ineens op HI Care. Gelukkig kon ik nog net naar gewone afdeling, maar wel in 1 persoons kamer. Had vier pompen met o.a. Novarapid, kalium en glucose.
Vrijdag ging ik over op mijn eigen pomp met een 9mm naald inplaats van 6mm. Helaas ging het helemaal mis en stond mijn kamer ineens vol met verpleegkundige en artsen. Weer een ketoacidose dus terug aan het infuus. Langzaam knapte ik wat op en ‘s nachts zakte ph waarde weer flink. Dus was het weer gezellig op mijn kamer. Zondag waren eindelijk mijn waardes allemaal weer goed en voor nu voorlopig terug op de pomp.
Al met al hectisch geweest voor mijn gevoel, want was ook niet te prikken dus ben ook paar keer midden in de nacht bij anesthesist geweest etc.
Nu blijk ik chronisch te hoog calium te hebben dus dit gaat poliklinisch verder onderzocht worden. Arts had verder nog geen vertrouwen dat dit de laatste opname gaat zijn.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 14:19

Ik zeg voorlopig terug op de pomp, maar bedoelde op de pen :+

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:23

Wat een narigheid MoniekJ. Trek je het mentaal nog?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:16

Ik ben ook terug op de pen over moeten stappen na mijn coma, spuit nu 4 keer per dag maar ik kan mijn hypers vele malen beter opvangen. Ik spuit nu 1 keer om 18 uur abasaglar en voor elke maaltijd humalog. maar inderdaad zoveel opnames trek je dat nog... Ik wil je veel sterkte wensen

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 18:04

Coma? Jeetje ook heftig hoor.
Spuit nu novarapid en lantus en hoop maar dat het werkt. Al hadden artsen er ook niet meteen vertrouwen in.
Mentaal zit ik er wel een beetje doorheen ja en ook een beetje bang ofzo.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:57

Ja de coma was heftig vooral omdat ik toen net een baby van 6 maanden had. Ik had geluk dat mijn eigen huisarts weekend dienst had, hij heeft gelijk nadat mijn man hem belde ook een ambulance laten komen. Ik kon alles horen weet ook precies wie er bij ons waren en waar we waren maar ik kon niet reageren zo raar. De lantus had ik eerst maar ik heb nu de goedkope versie van de lantus de abasaglar. De humalog is een snel werkende insuline en als ik met dat ik te hoog sta geef ik die extra en die werkt erg snel.

Ik kon ook niet meer na de coma vertrouwen op mijn lichaam, mijn hypo's voelden anders en als ik dacht nu sta ik te hoog stond ik laag. moest echt heel erg vaak prikken en controleren. Dat gaat nu beter

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 19:21

Klinkt heftig! Gelukkig ben je eruit gekomen.
Ik schijn 2 jaar geleden ook een diabetische coma gehad te hebben. Weet er niks meer van dus kan best.
Vandaag bij internist geweest en mijn te hoge calcium word nu bekeken en onderzocht. Verder kijken hoe het nu gaat met pen.. als het goed gaat waarschijnlijk ook andere kort en langwerkende insuline. Gaat het niet goed dan moet er weer een plan bedacht worden. Over twee weken weer terug. Tenminste als ik niet eerder een ketoacidose krijg.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:03

Weet niet of er nog iemand meeleest, maar maakt niet uit.

Sinds vandaag weer ellende. Zucht ik hoop maar dat die weer omlaag gaat. Zo geen zin in opname.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:10

Ik lees al steeds mee. Maar je hebt zo n "automatisch" meet en bijspuit systeem? Overgaan op weer ouderwetse vingerprikken en bijsluiten is dat een optie? Zo door klooien lijkt me naast eng ook niet echt goed voor je lichaam. :(:)

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:19

Gebruik sensor om waardes te meten en als hij zo hoog blijft hangen ook vingerprik. Heb nu ik de pen weer gebruik vaste eenheden om te spuiten, maar ik doe vaal gewoon meer. Ook met bijspuiten overigens.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:22

Ok en ondanks dat bijspuiten blijft het stijgen?

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:23

Ik lees al tijdje mee. Vader emt diabetes en ik werk zelf voor een diabetes support afdeling.

Vingerprik en sensor komen ook volledig overeen?
Je ziet in de ochtend enigsinds een daling maar daarna lijkt het alsof de insuline (bijna) niets meer doet.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:39

Ik zou als vpk bijna zeggen dat je wat meer Lantus moet spuiten, maar misschien heb je het daar met de dvk al over gehad?

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 18:13

Sensor en vingerprik komen niet precies overeen, maar niet dat er veel verschil in zit.
Dvk zegt ook dat ik lantus zelf mag ophogen en dan wekker even zetten rond drie uur ‘s nachts.
Het lijkt of het niet reageert en gewoon doet waar die zelf zin in heeft. Zelf met infuus steeg hij naar 36 laatste opname.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:29

En andere variant?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:35

Is je schildklier al eens getest??
Of lees ik ergens overheen.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:29

Pff wat een ellende zeg!
Ik lees nog steeds mee want ik vind het zeer interessant vanwege de diabetes opleiding die ik doe om diabetesverpleegkundige te worden.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:39

Schildklier is al vaker getest en was goed.
Enige is hoog calcium is bloed en urine. Vit D tekort en teveel fosfaat in urine. Wat dat allemaal betekend geen idee.
Ga morgen maar weer eens bellen en zien we wel weer hoe en wat.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:40

Barbabientje schreef:
En andere variant?

Heb nu al treshiba? Toujeo, abasaglar en nog 1 geprobeerd haha.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:00

MoniekJ schreef:
Barbabientje schreef:
En andere variant?

Heb nu al treshiba? Toujeo, abasaglar en nog 1 geprobeerd haha.


Oh sorry ik las als laatste lantus.
Dan zou ik het ook niet weten nee..

JackieT
Berichten: 515
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:10

Neem je voorderest geen supplementen in? Als ik bijv biergist neem schieten mijn bloedsuikers omhoog, ondanks het bijspuiten.

Vit D neem ik nu in vloeibare vorm, voor het eerst een winter zonder vitamine d gebrek, misschien ook iets om naar te kijken?

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:26

Wat ontzettend vervelend!
Hier zelf ook diabetes, misschien is dit al voorbij gekomen: maar is het niet iets om je treshiba hoeveelheid op te hogen? Ik spuit zelf toujeo (zeer waarschijnlijk allergisch voor treshiba, maar het werkt hetzelfde als treshiba dacht ik) en als ik iets te weinig toujeo spuit merk ik dat ik soms wel bijna 2x zo veel novo rapid moet spuiten.
Een ander ding wat in me op kwam: ik weet niet hoe je jouw insuline bewaard, maar kan het niet zijn dat je koelkast té koud is o.i.d.? Zomaar iets wat in me opkomt, ik weet niet of dit uit kan maken?

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 22:33

Ik gebruik nu lantus ja en die andere heb ik allemaal al gehad.
Neem geen supplementen of iets. Gebruik wel nog citalopram.
Gekke is dat soms dagen goed gaat en dan ineens is het klaar. Vaak heb ik dan ook last van mijn darmen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:54

Ik herinner me wat casuistiek van herhaaldelijke diabetische ketoacidose i.c.m. hyperparathyreoidie.
Had er eerder niet aan gedacht, maar nu je over de hypercalciemie en fosfaat in de urine begint schiet het me ineens te binnen. Volgens mij namen in de betreffende casussen de symptomen af na behandeling vna de hyperparathyreoidie.

Al verwacht ik dat je internist daar ook wel op uit komt als er nu diagnostiek ingezet is naar het hoge calcium.