Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 10:18

Hoe gaat het nu Jolien?

Ik mag in principe vanaf morgen weer "normaal" beginnen eten. Maar als ik mijn tanden nog maar gewoon op elkaar zet voelt het echt vreemd aan. Die achterste kiezen heb ik 2,5 week niet gebruikt en voelen nu echt alsof er net een blokjesbeugel vanaf komt :') . En als er nog maar iets van eten dicht bij de wondjes komt panikeer ik al _O- . Tips haha?

Edit: Heb vannacht trouwens gedroomd over de kaakchirurg en dat ik opnieuw aan iets geopereerd moest worden, een echte nachtmerrie :') .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:40

Aaaa die droom ken ik :')

Je kan gewoon voorzichtig beginnen met eten, ik had dat gevoel ook in mijn kiezen, heel raar inderdaad. Gewoon zorgen dat je niet te ver naar achteren kauwt. Kleine hapjes nemen dus :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:55

MoppieFilou schreef:
Hoe gaat het nu Jolien?

Ik mag in principe vanaf morgen weer "normaal" beginnen eten. Maar als ik mijn tanden nog maar gewoon op elkaar zet voelt het echt vreemd aan. Die achterste kiezen heb ik 2,5 week niet gebruikt en voelen nu echt alsof er net een blokjesbeugel vanaf komt :') . En als er nog maar iets van eten dicht bij de wondjes komt panikeer ik al _O- . Tips haha?

Edit: Heb vannacht trouwens gedroomd over de kaakchirurg en dat ik opnieuw aan iets geopereerd moest worden, een echte nachtmerrie :') .


Sinds de antibiotica beter! Ik heb wel na eten/drinken of veel praten nog pijn aan mijn rechterkaak en dat trekt door naar mijn kin. er zit ook een bobbel ofzo onder mijn huid die gevoelig is als ik eraan kom en nog wat zwelling. Is wel nog vervelend maar de wondjes zelf voel ik eigenlijk niet meer. Eten begint ook beter te gaan gelukkig. Ik let wel nog op en doe voorzichtig maar het lukt. TS mocht jij zolang niet normaal eten? Tegen mij is gezegd gewoon eten na een paar dagen als je geen pijn meer hebt :oo

Ben ondertussen weer 2 dagen fanatiek aan het paardrijden en vandaag ga ik weer werken. Benieuwd hoe dat gaat aangezien ik veel moet praten en binnen een bepaalde tijd zou moeten gegeten hebben

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 14:08

Pepperrr schreef:
Aaaa die droom ken ik :')

Je kan gewoon voorzichtig beginnen met eten, ik had dat gevoel ook in mijn kiezen, heel raar inderdaad. Gewoon zorgen dat je niet te ver naar achteren kauwt. Kleine hapjes nemen dus :)


Hahaha :') .

Ga me er morgen eens aan wagen hahaha :) . Zal even wennen zijn maar denk dat ik daar gewoon even door moet.


Joliieeenn schreef:
MoppieFilou schreef:
Hoe gaat het nu Jolien?

Ik mag in principe vanaf morgen weer "normaal" beginnen eten. Maar als ik mijn tanden nog maar gewoon op elkaar zet voelt het echt vreemd aan. Die achterste kiezen heb ik 2,5 week niet gebruikt en voelen nu echt alsof er net een blokjesbeugel vanaf komt :') . En als er nog maar iets van eten dicht bij de wondjes komt panikeer ik al _O- . Tips haha?

Edit: Heb vannacht trouwens gedroomd over de kaakchirurg en dat ik opnieuw aan iets geopereerd moest worden, een echte nachtmerrie :') .


Sinds de antibiotica beter! Ik heb wel na eten/drinken of veel praten nog pijn aan mijn rechterkaak en dat trekt door naar mijn kin. er zit ook een bobbel ofzo onder mijn huid die gevoelig is als ik eraan kom en nog wat zwelling. Is wel nog vervelend maar de wondjes zelf voel ik eigenlijk niet meer. Eten begint ook beter te gaan gelukkig. Ik let wel nog op en doe voorzichtig maar het lukt. TS mocht jij zolang niet normaal eten? Tegen mij is gezegd gewoon eten na een paar dagen als je geen pijn meer hebt :oo

Ben ondertussen weer 2 dagen fanatiek aan het paardrijden en vandaag ga ik weer werken. Benieuwd hoe dat gaat aangezien ik veel moet praten en binnen een bepaalde tijd zou moeten gegeten hebben


Fijn dat het beter gaat!

Ik heb nu inderdaad ook nog steeds wat last van mijn kaken/wangen, vooral als ik veel gelachen heb :') . Maar dat zou pas na een 3-tal weken over zijn heb ik gelezen.

Ik eet wel "normaal" als in heel erg vooraan kauwen, maar echt harde dingen zoals wortels bv kan ik nu echt nog niet eten. Mijn moeder moest vorige week woensdag naar de parodontoloog om haar draadjes eruit te laten halen en toen ben ik meegeweest voor dat ene draadje dat irriteerde. Ze heeft het er toen uitgehaald en zei dat dat wondje best nog wel gezwollen was dus dat ik daar nog een weekje voorzichtig mee moest doen dus nog gewoon vooraan kauwen. Het is natuurlijk geen kaakchirurg maar ik heb dat advies toen toch maar opgevolgd... Ben het wel echt helemaal beu nu, dat sukkelen met eten dus ik ga stilletjesaan toch proberen weer normaal te eten.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:02

Hmm mijn antibiotica is sinds gisteren klaar en vind de wonde linksonder weer pijnlijk.. alleen als ik eraan kom of iets van eten erop krijg. Zouden het de hechtingen zijn of toch nog een ontsteking?

Hoe lang heb jij gespoeld na het eten ts?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:07

Spoelen komende tijd echt nog wel blijven doen. Zeker zolang het nog niet genezen is!
Ik heb echt best een lange tijd gespoeld!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:29

Pepperrr schreef:
Spoelen komende tijd echt nog wel blijven doen. Zeker zolang het nog niet genezen is!
Ik heb echt best een lange tijd gespoeld!


Ben nog braaf aan het spoelen. Het is alleen lastig zoals vandaag, dan gaan we wandelen met de honden en eten erna bijvoorbeeld een ijsje.. Ja dan heb ik dat spul niet bij. Spoel dan wel later maar dan is het misschien al te laat pff.. ben blij als dit gedoe eindelijk over is.

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:40

Gewoon spoelen zodra je kunt is prima hoor :j

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 10:24

Joliieeenn schreef:
Hmm mijn antibiotica is sinds gisteren klaar en vind de wonde linksonder weer pijnlijk.. alleen als ik eraan kom of iets van eten erop krijg. Zouden het de hechtingen zijn of toch nog een ontsteking?

Hoe lang heb jij gespoeld na het eten ts?


Ik heb nu pas geen pijn meer als er eten op de wondjes komt. Dus het kan hoor, dat het nu nog pijn doet.

En ik heb in totaal 3 weken gespoeld want dat was de maximale termijn dat je dat spoelmiddel mocht gebruiken.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:44

Op mijn spoelmiddel staat 2 weken. Dus ik mag nog 2 dagen spoelen. Voel net dat mijn hechting rechtsboven weg is heerlijk! Wel gek dat ik nu een "gat" voel op die plek ipv een tand. En dan begin ik te denken.. zou ik dat ding hebben afgeslikt, gadverdamme :+

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 17:29

Joliieeenn schreef:
Op mijn spoelmiddel staat 2 weken. Dus ik mag nog 2 dagen spoelen. Voel net dat mijn hechting rechtsboven weg is heerlijk! Wel gek dat ik nu een "gat" voel op die plek ipv een tand. En dan begin ik te denken.. zou ik dat ding hebben afgeslikt, gadverdamme :+


Hahaha :') . Wel super fijn dat er al een hechting uit is! Ik heb mijn draadjes er vorige week zelf uitgehaald met een pincet _O- . En wat heeeerlijk was dat zeg!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:59

Whahaha ik had ze er op een gegeven moment ook zelf met een pincet uit getrokken :+

Kreeg vandaag een herinnering op Facebook dat het vandaag precies een jaar geleden is dat ik onder zeil ging.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 22:41

Pepperrr schreef:
Whahaha ik had ze er op een gegeven moment ook zelf met een pincet uit getrokken :+

Kreeg vandaag een herinnering op Facebook dat het vandaag precies een jaar geleden is dat ik onder zeil ging.


Er zitten nu nog twee draadjes bovenaan en helemaal achteraan maar daar kan ik niet bij ^) :')

Da's al een hele tijd geleden dan!

Bij mij is het nu 3,5 weken geleden en ik kan eindelijk weer helemaal normaal eten *\o/* . Alleen nog een beetje voorzichtig met krokante "scherpe" dingen zoals chips bv.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 12:16

Hoe toevallig, gisteren nog iets gezegd over de draadjes die ik er niet uit kreeg, zijn ze er vandaag toch niet allemaal vanzelf uitgekomen zeker? :') Eentje kwam in de wasbak terecht bij het tandenpoetsen, de tweede zat net tussen mijn tanden en ik dacht, wat is dat nou weer, heb toch net mijn tanden gepoetst dus eten kon het niet zijn, en nadien keek ik in de spiegel en zag ik dat het reststukje onderaan ook al verdwenen was *\o/* .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:18

Fijn!! *\o/*

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:30

Omdat er hier een paar ervaringsexperts zitten, wil ik hier graag mijn vraag stellen. Ik heb vorige week vrijdag (18-09) mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten verwijderen. Alles is heel goed gegaan, ik heb de eerste dagen vooral vloeibaar gegeten en eigenlijk nergens veel last van gehad. De hechtingen begonnen in de loop van vorige week vanzelf op te lossen en ik dacht dat alles goed was.
Gisteravond ging ik uiteten en ondanks dat ik nogsteeds voorzichtig eet en niet al te harde dingen probeer te eten, kreeg ik ineens ontzettend veel last van de onderkant en de hechtingen. Thuis leek er allemaal eten onder de hechtingen te zitten en dit kreeg ik er niet weg. Ik heb toen een draadje doorgeknipt waardoor ik de hechtingen eruit kon halen. De pijn was toen ook meteen weg en het eten kon ik weghalen. Vanochtend werd ik wakker en nu voelt het best wel gevoelig en zeurt het een beetje. Ik maak me nu erg veel zorgen dat dat draadje losknippen toch niet zo slim was en vraag me af of ik terug moet naar het ziekenhuis?

Iris82
Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:55

BalouArera schreef:
Omdat er hier een paar ervaringsexperts zitten, wil ik hier graag mijn vraag stellen. Ik heb vorige week vrijdag (18-09) mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten verwijderen. Alles is heel goed gegaan, ik heb de eerste dagen vooral vloeibaar gegeten en eigenlijk nergens veel last van gehad. De hechtingen begonnen in de loop van vorige week vanzelf op te lossen en ik dacht dat alles goed was.
Gisteravond ging ik uiteten en ondanks dat ik nogsteeds voorzichtig eet en niet al te harde dingen probeer te eten, kreeg ik ineens ontzettend veel last van de onderkant en de hechtingen. Thuis leek er allemaal eten onder de hechtingen te zitten en dit kreeg ik er niet weg. Ik heb toen een draadje doorgeknipt waardoor ik de hechtingen eruit kon halen. De pijn was toen ook meteen weg en het eten kon ik weghalen. Vanochtend werd ik wakker en nu voelt het best wel gevoelig en zeurt het een beetje. Ik maak me nu erg veel zorgen dat dat draadje losknippen toch niet zo slim was en vraag me af of ik terug moet naar het ziekenhuis?



Heb je wel een kaakspuit meegekregen? Ik kon echt niet zonder want er bleef maar eten in de gaten (onderin) verdwijnen dat ik er met geen mogelijkheid tussenuit kreeg en me echt zo'n rotgevoel gaf.

Dat heeft echt weken geduurd.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:09

Iris82 schreef:
BalouArera schreef:
Omdat er hier een paar ervaringsexperts zitten, wil ik hier graag mijn vraag stellen. Ik heb vorige week vrijdag (18-09) mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten verwijderen. Alles is heel goed gegaan, ik heb de eerste dagen vooral vloeibaar gegeten en eigenlijk nergens veel last van gehad. De hechtingen begonnen in de loop van vorige week vanzelf op te lossen en ik dacht dat alles goed was.
Gisteravond ging ik uiteten en ondanks dat ik nogsteeds voorzichtig eet en niet al te harde dingen probeer te eten, kreeg ik ineens ontzettend veel last van de onderkant en de hechtingen. Thuis leek er allemaal eten onder de hechtingen te zitten en dit kreeg ik er niet weg. Ik heb toen een draadje doorgeknipt waardoor ik de hechtingen eruit kon halen. De pijn was toen ook meteen weg en het eten kon ik weghalen. Vanochtend werd ik wakker en nu voelt het best wel gevoelig en zeurt het een beetje. Ik maak me nu erg veel zorgen dat dat draadje losknippen toch niet zo slim was en vraag me af of ik terug moet naar het ziekenhuis?


Nee die heb ik niet meegekregen! Hebben ze verder ook niks over gezegd in het ziekenhuis.

Heb je wel een kaakspuit meegekregen? Ik kon echt niet zonder want er bleef maar eten in de gaten (onderin) verdwijnen dat ik er met geen mogelijkheid tussenuit kreeg en me echt zo'n rotgevoel gaf.

Dat heeft echt weken geduurd.


Nee die heb ik niet meegekregen! Hebben ze verder ook niks over gezegd in het ziekenhuis.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 14:09

BalouArera schreef:
Omdat er hier een paar ervaringsexperts zitten, wil ik hier graag mijn vraag stellen. Ik heb vorige week vrijdag (18-09) mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten verwijderen. Alles is heel goed gegaan, ik heb de eerste dagen vooral vloeibaar gegeten en eigenlijk nergens veel last van gehad. De hechtingen begonnen in de loop van vorige week vanzelf op te lossen en ik dacht dat alles goed was.
Gisteravond ging ik uiteten en ondanks dat ik nogsteeds voorzichtig eet en niet al te harde dingen probeer te eten, kreeg ik ineens ontzettend veel last van de onderkant en de hechtingen. Thuis leek er allemaal eten onder de hechtingen te zitten en dit kreeg ik er niet weg. Ik heb toen een draadje doorgeknipt waardoor ik de hechtingen eruit kon halen. De pijn was toen ook meteen weg en het eten kon ik weghalen. Vanochtend werd ik wakker en nu voelt het best wel gevoelig en zeurt het een beetje. Ik maak me nu erg veel zorgen dat dat draadje losknippen toch niet zo slim was en vraag me af of ik terug moet naar het ziekenhuis?


Na 10 dagen is het absoluut geen probleem dat de draadjes eruit zijn hoor! Bij mij is er ook eentje na 9 dagen uitgehaald, en ze zeggen meestal dat de draadjes 1 tot 2 weken blijven zitten. Ze kunnen dus ook al na een week vanzelf verdwijnen.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:50

MoppieFilou schreef:
BalouArera schreef:
Omdat er hier een paar ervaringsexperts zitten, wil ik hier graag mijn vraag stellen. Ik heb vorige week vrijdag (18-09) mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten verwijderen. Alles is heel goed gegaan, ik heb de eerste dagen vooral vloeibaar gegeten en eigenlijk nergens veel last van gehad. De hechtingen begonnen in de loop van vorige week vanzelf op te lossen en ik dacht dat alles goed was.
Gisteravond ging ik uiteten en ondanks dat ik nogsteeds voorzichtig eet en niet al te harde dingen probeer te eten, kreeg ik ineens ontzettend veel last van de onderkant en de hechtingen. Thuis leek er allemaal eten onder de hechtingen te zitten en dit kreeg ik er niet weg. Ik heb toen een draadje doorgeknipt waardoor ik de hechtingen eruit kon halen. De pijn was toen ook meteen weg en het eten kon ik weghalen. Vanochtend werd ik wakker en nu voelt het best wel gevoelig en zeurt het een beetje. Ik maak me nu erg veel zorgen dat dat draadje losknippen toch niet zo slim was en vraag me af of ik terug moet naar het ziekenhuis?


Na 10 dagen is het absoluut geen probleem dat de draadjes eruit zijn hoor! Bij mij is er ook eentje na 9 dagen uitgehaald, en ze zeggen meestal dat de draadjes 1 tot 2 weken blijven zitten. Ze kunnen dus ook al na een week vanzelf verdwijnen.


Oh gelukkig! Niks om me zorgen over te maken dus :)

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 20:12

Nope! ;) Maar is normaal dat je je zorgen maakt hoor, ik heb dat ook vaak genoeg gehad.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:21

Liever een keer teveel zorgen maken dan niks doen en straks wel een ontstoken boel hebben vind ik altijd :=

Hechtingen eruit is niet erg, maar houd wel de pijn in de gaten. Gaat het meer pijn doen kun je altijd de kaakchirurg een belletje doen :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 17:51

Hoe gaat het met iedereen die zijn wijsheidstanden heeft moeten laten trekken? Alles weer in orde ondertussen? :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:32

Alles weer normaal! Bih jou?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."


MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:54

Bij mij ook! Ondertussen zijn de "gaten" zo ver dichtgegroeid dat ik eten dat vast komt te zitten gewoon met mijn tong weg kan doen, eindelijk :') .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: batje, Kimmie25501, MyrtheJ, Padoertje, Riviera87, SjakieXX, Verara, Wulfy, Zira1994 en 127 bezoekers