Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:10

Lijkt me eigenlijk wel wat voor menstruatie dag 3 t/m 5. Ik gebruik een cup, maar daar zit zo weinig in op die dagen dat extra dik ondergoed ook wel wat kan zijn. Maar voor de heftige dagen, meh, nee dat lijkt me niks.

Overigens 30 graden is logisch, boven de 37 graden gaan de eiwitten in je bloed kapot en dan veroorzaken ze permanente vlekken.

Elk bad heeft er eendje.


Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:33

Schopje, want - en nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen :o - ik heb een setje van dit ondergoed besteld.
Alleen niet bij Cooliea; een bedrijfje wat niet eens de moeite neemt om te zorgen voor fatsoenlijk Engels op z’n website kan ik echt niet serieus nemen :n Komt ook niet betrouwbaar over.
Maar bij Lotties Period Underwear. Die zitten in Amsterdam. https://lottiesperiod.com
Gekocht als backup voor m’n cup. En voor ‘s nachts, dan draag ik de cup niet (en ‘s ochtends first thing gaan zitten frutten down under om em er weer in te stoppen vind ik ook niet altijd zo’n succes :+ )
Ik gebruik alleen herbruikbaar/wasbaar en ik fiets heel veel, dus iets met drukkertjes is niet altijd comfi. Plus een inlegkruisje schuift soms helemaal naar achteren.
Goed, the verdict: ik heb deze https://lottiesperiod.com/product/slip/ Ziet er netjes uit, goed afgewerkt qua naden enz, voelt fijn aan, zit lekker. De maat valt wat ruim (ik heb van bijv Hema ondergoed mt M en van deze S).
Ik wil ze zelfs wel eens testen als paardrij onderbroek, dankzij m’n scrawny ass heb ik snel last van mijn zitbeenknobbels maar hiermee zit je dus op een extra zacht laagje.

Ik zit op Facebook in de groep van Put A Cup In It, en daar worden period panties ook heel veel besproken. Er zijn veel merken, Thinx, Modibodi, Bambody etc. Er zijn ook modellen met een soort haakje aan de zijkant (net als een beha sluiting). Dan hoef je je dus idd niet half uit te kleden als je halverwege de dag wil wisselen.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:35

Is jouwe ook zwart? En hoe zie je dan of hij goed schoon is?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:38

Vera Camilla heeft laatst ook een video geplaatst waarin ze dit probeert. Het is niks voor mij, maar mocht je geïnteresseerd zijn in ervaringen is dit de video: https://youtu.be/f-bOnFD-H-E

vigo_is_lief
Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:49

Myrthe64 schreef:
Vera Camilla heeft laatst ook een video geplaatst waarin ze dit probeert. Het is niks voor mij, maar mocht je geïnteresseerd zijn in ervaringen is dit de video: https://youtu.be/f-bOnFD-H-E


Jaa dit was het eerste wat ik dacht en wilde delen toen ik dit topic las! Zij is best enthousiast over 1 merk toch? :)

Volg ons op instagram!! > @vigoritahorsita

kaatje77
Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:07

Mooie duidelijk video van haar. Wordt tijd dat het taboe daarover weggaat....

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:34

Ik had nog nooit van haar gehoord, leuke video :)

Mars schreef:
Is jouwe ook zwart? En hoe zie je dan of hij goed schoon is?

Ja, deze zijn helemaal zwart. Ik behandel ze net als ik zou doen met een gewone onderbroek met een doorlekvlek: eerst uitspoelen met koud water, dan evt ossegal op de vlek en dan mee wassen met de rest van de was.
Onze was komt altijd schoon en vlekvrij uit ‘t machien, ook de paarden- en hondenwas (en de kinderwas, onderschat die vooral niet :') ) Dus dan ga ik er gewoon vanuit dat dat voor deze onderbroeken ook geldt.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Eleeke
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:13

Ine23 schreef:
Ah super tof! Ik wil het ook gaan proberen, ben dus wel benieuwd naar meer ervaringen :j

Inmidels al enkele maanden mobidobi. Wat een fijne uitvinding. Nooit meer angs voor doorlekken.
Eerste dagen samen met Cup ( ik probeer niet zonder ,maar misschien kan dat best ), laatste dagen is het ruim voldoende

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:25

Lijkt mij handig voor als je eens de pil vergeet. Dan is 1 inlegkruisje voor een dag genoeg. Maar die dingen broeien. Dus dan zou zon onderbroek fijn zijn. Mits naadloos, ik voel altijd alles in de liezen met paardrijden. Kant e.d. werkt niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaatje77
Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:52

Ik heb nav dit topic wat besteld :o

Ik gebruik de cup, maar voor de eerste 5 dgn wil ik deze Just in case aan hebben :D

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:32

Eleeke schreef:
Ine23 schreef:
Ah super tof! Ik wil het ook gaan proberen, ben dus wel benieuwd naar meer ervaringen :j

Inmidels al enkele maanden mobidobi. Wat een fijne uitvinding. Nooit meer angs voor doorlekken.
Eerste dagen samen met Cup ( ik probeer niet zonder ,maar misschien kan dat best ), laatste dagen is het ruim voldoende

Welje stof is deze van gemaakt . Synthetisch kan ik slecht tegen of andere soorten verschilt. Katoen eigenlijk de enige stof wat goed is. Maar gok dat het van andere matriaal is gemaakt?

Is het niet een zweterige stof zoals bijvoorbeeld een extreeem voorbeeld een regen broek

The end

Sodeletuut
Berichten: 21299
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:31

kaatje77 schreef:
Ik heb nav dit topic wat besteld :o

Ik gebruik de cup, maar voor de eerste 5 dgn wil ik deze Just in case aan hebben :D

Welke heb je besteld?

Ik ben nog steeds zo benieuwd naar de cooliea, omdat die zeggen dat ze niet absorberen.

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

kaatje77
Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:55

Sodeletuut schreef:
kaatje77 schreef:
Ik heb nav dit topic wat besteld :o

Ik gebruik de cup, maar voor de eerste 5 dgn wil ik deze Just in case aan hebben :D

Welke heb je besteld?

Ik ben nog steeds zo benieuwd naar de cooliea, omdat die zeggen dat ze niet absorberen.

Via Ali heb ik wat gevonden van katoen.

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:54

Ik zou dus echt nooit bende van Ali tussen m'n benen steken :=

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:00

Het label van de Lotties onderbroek. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet precies weet wat wat is :')
[ img ]
Nederlands merk, maar dus ook 'gewoon' gemaakt in China -O-

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:17

Maar wel met Nederlands keurmerk, iets dat mist als je het via Ali bestelt. Lekker van die potentieel giftige stoffen op je vulva. Brrr.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:30

Veel meuk wordt in China gemaakt. En zo lang het maar voldoet aan Europese standaarden.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

ward
Berichten: 51
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:44

Ik heb dit 3 jaar geleden gekocht maar dan wel van het merk Thinx ( Amerikaans merk) Ook via USA gekocht toen. Ik gebruik deze nooit zonder tampon of maandverband maar ben wel erg tevreden. Altijd heel erge periode gehad ook vooral ‘s nachts. Is echt wel een waterdichte stof en ondersteund ook zeer goed in die periode

Ward - Sterretje aan de hemel 1990° - 2020*

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:09

Als ik ondergoed koop, ongeacht waar, dan was ik het altijd voor gebruik. Er zit vaak toch een soort stijfsel en anti schimmel middel in voor het transport.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

JorienNH
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:32

Ik vind Lotties Period ondergoed echt een uitvinding. Had gelezen dat het is gemaakt van katoen en bamboetextiel en daardoor zit het heel fijn en gaat het niet irriteren. Wat ik ook heel fijn vindt is dat het niet gaat broeien maar een soort ademt. Ik ga nooit meer voor iets anders denk ik *\o/*

Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:36

MarcoBorsato schreef:
Maar wel met Nederlands keurmerk, iets dat mist als je het via Ali bestelt. Lekker van die potentieel giftige stoffen op je vulva. Brrr.


Gelijk heb je, dat moet je ook echt niet doen := . Ik werk voor de NVWA en ben eens naar ons laboratorium in Groningen geweest die o.a. producten van Ali test, je schrikt je rot als je hoort wat ze daar allemaal in vinden. En nee, dat voldoet dus echt niet aan EU of NLe regelgeving.

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:35

Voor de mensen met Lottie's;
Neemt de onderbroek op dezelfde manier op als een onderbroek met bv inlegkruisje zou doen? Dus een soort van 2 lagen waarvan de onderste zeker droog blijft, en de bovenste dat het er in trekt en niet erop blijft liggen?

In het begin dacht ik echt, bah wat vies, maar als het in principe hetzelfde werkt als inlegkruisjes is dit misschien wel een duurzamere (en makkelijkere optie).
Ik gebruik nu enkel inlegkruisjes en tampons voor zwemmen maar twijfel over te stappen naar een cup en bv. deze voor de laatste dagen.

[o]

LibertyLucky
Berichten: 964
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:31

Ik vraag me vooral af
Als je naar de wc moet en je browk naar beneden doet..
Dat is toch een smerige bende
En dan weer jw onderborek omhoog?
Of heeft he klittenband zodat je de onderbroek gemakkelijk uit kan doen en vervangen ofzo?
En.zo ja
Zlwasr laat je die smerige o derborek dan de hele.dag

( vooral.op werk bv)

Laulitz
Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:15

Lonni schreef:
Voor de mensen met Lottie's;
Neemt de onderbroek op dezelfde manier op als een onderbroek met bv inlegkruisje zou doen? Dus een soort van 2 lagen waarvan de onderste zeker droog blijft, en de bovenste dat het er in trekt en niet erop blijft liggen?

In het begin dacht ik echt, bah wat vies, maar als het in principe hetzelfde werkt als inlegkruisjes is dit misschien wel een duurzamere (en makkelijkere optie).
Ik gebruik nu enkel inlegkruisjes en tampons voor zwemmen maar twijfel over te stappen naar een cup en bv. deze voor de laatste dagen.

De meeste merken werken zelfs met 4 lagen! De bovenste laag hoort dus inderdaad 'droog' te blijven. Het werkt eigenlijk gewoon hetzelfde als maandverband/inlegkruisjes, alleen plakt het niet in je broek maar zit het erin genaaid!

Ik heb zelf geen van cooliea, maar heb er wel van THINX, Wuka & EvaWear. Ik heb zelf altijd een redelijk lichte menstruatie gehad, wat sommigen misschien als een geschenk zullen zien maar dat is helaas niet echt zo :+ Ik kon de eerste 2/3 ochtenden een tampon vullen maar de andere dagen zat ik altijd met maandverband te sukkelen. En met een job waarbij je veel moest wandelen, bukken & heffen is maandverband echt geen pretje. Toen kwam ik dus menstruatieondergoed tegen en dit was voor mij de oplossing! Op de zwaardere dagen gebruikte ik er een tampon bij maar op de lichte momenten is dit gewoon zo makkelijk. Het schuift niet want het zit net als een gewone onderbroek.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Slmt9
Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:52

Ik kende heel t menstruatie ondergoed niet, dus gister eens gezocht naar ervaringen.
Ik gebruik nu een cup, in de aanloop naar de ongesteldheid inlegkruisjes en daar buiten om wasbare inlegkruisjes. Ik zou t heel fijn vinden om de inlegkruisjes in te ruilen voor menstruatie ondergoed. Maar tijdens mn ongesteldheid denk ik toch het liefste een cup erbij. Of alleen overdag een cup.

De Love Ruby vind ik by far t mooiste, ook seamless en leuke kleurtjes. Maar helaas alleen vanuit USA te krijgen. Invoerrechten en btw houden mij tegen.

De Swaens leken mij in Nederland t meest comfortabel vanwege bamboe fleece, maar las toch wisselende reviews over de kwaliteit.

Ik heb nog contact gehad met Lotties omdat ik problemen had met bestellen op hun website. Ze blijken nog bezig te zijn met nieuw ondergoed.

Uiteindelijk heb ik bij Femtis besteld en ook gelijk afgestapt van het bamboe idee. Ze zijn vandaag verstuurd, ik ben erg benieuwd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barchetta, Bindy73, Lizzah, MuffinX, Roosch, xColorCross, YandexBot en 28 bezoekers