Vermoeidheid, wat laten testen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13744
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:26

gomir schreef:
Als dat echt een longontsteking geweest is. Want zoals ik het lees is er meerdere keren getest op corona, kon dat niet worden aangetoond en werd toen gedacht dat het dan misschien een longontsteking was en antibiotica voorgeschreven. Dat heeft weinig geholpen voir de klachten en als er geen verder onderzoek is geweest is het ook maar de vraag of het dan wel een longontsteking was. Of toch corona of nog iets heel anders.

Ook als je longen geen infectie meer vertonen na de ontsteking ben je nog maanden onderweg eer je weer helemaal de oude oude bent.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Vermoeidheid, wat laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:48

Dat weet ik ook wel. en reken na een ic opname gerust een jaar voor het herstel.
Maar hoe kun jij zo zeker weten dat dit een ernstige longontsteking was als de huisarts op proef medicatie gaf zonder verder onderzoek en die medicatie niet geholpen heeft?

Popstra
Berichten: 13744
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:51

Hoeft geeneens ernstig te zijn om een poosje zo vermoeid te blijven. En als die medicatie niet.had ge holpen dan had de TS wel veel zieker geworden dan alleen moeheid

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:56

Popstra schreef:
Als ze je schildklier onderzoeken doen ze dat via een scan en krijg je iets in je arm ingespoten zodat die schildklier oplicht op de scan.
Als ze een een punctie nemen is dat omdat ze een kweek willen nemen om evt op kwade cellen te testen. Maar eerst komt altijd na bloed prikken een scan om te kijken of hij vergroot is bij het te snel werken daarvan. Als hij te langzaam werkt mis je of heb je een te weinig aan een hormoon en dat vinden ze via je bloed terug.

Schildklier kan ook nog via een echo onderzocht worden.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:58

Of de medicatie hielp niet omdat ze geen bacteriele longontsteking had.
Kortademige patiënten met koorts die niet reageren op een proefbehandeling antibiotica hebben soms iets totaal anders. Dus ik zou in dit geval niet blind durven varen op post-infectieuze moeheid en wel even screenend verder kijken ipv 3 maanden afwachten.

Popstra
Berichten: 13744
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vermoeidheid, wat laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:32

Een foto had wel handig geweest maar dat doen ze tegenwoordig niet meer zo snel met die breedspectrum Antibioticas die ze voorschrijven. Ze luisteren of je longen knisperen en piepen.

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 21:47

Ze waren er ook niet zo happig op dat ik langs wilde komen.
Moest eerst een test doen en via een achterdeurtje kon ik dan wel langskomen.

M'n longen knisperden idd, je kon het soms ook horen als ik ademde (net alsof ik knetterchocola at := )

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:02

Popstra schreef:
Een foto had wel handig geweest maar dat doen ze tegenwoordig niet meer zo snel met die breedspectrum Antibioticas die ze voorschrijven. Ze luisteren of je longen knisperen en piepen.

Hier krijg ik juist wel altijd een foto. M’n huisarts wil niet te veel antibiotica voor schrijven.
Maar ik snap ook wel dat, dat in corona tijd anders ligt.
En zo’n vingerprikje waar ze een infectie of zo kunnen meten?! Geen idee :') Crp heet dat geloof ik.