30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:01

14416 stappen vandaag tot nu toe!
Dat voelt een stuk beter dan rond de 3000 blijven steken.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:29

Goed bezig Eefke!

Ik heb gister 2x 30 minuten gewandeld :D

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:46

Toch allemaal nog lekker bezig geweest! Hier druk gehad, dus buiten sporten heeft op een laag pitje gestaan, maar wel nog elke dag geriedeld. Gister was het ineens ontzettend lekker weer, dus rondje van 15km geskate. Deze week blijft het ook gewoon nog heerlijk, dus hoop deze week nog even vol te houden ook.

Ook nieuws gehad van het ziekenhuis, of nouja, de afspraak is gemaakt. De horrorverhalen van vriendinnen waren dus waar _O-. Operatie is geplanned en dan is het een week of 6-8 niks kunnen. Dus ik ga zo lang het kan nog even genieten van het sporten.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:44

Jeetje Yv_, 6 tot 8 weken helemaal niks? Dat is best lang.

Mijn jongste pony is niet meer kreupel en inmiddels weer opgebouwd tot een half uur per dag wandelen. We gaan wel weer voor een uur.
Zijn moeder is helaas nog steeds mager, kan niet meer voeren dan ik al doe, anders laat ze het staan.
Heb vanmiddag ook weer even op mijn paard gezeten, paar rondjes gestapt en 2 gedraafd, helaas daarna weer behoorlijke pijnscheuten door de heup, dus dat was toch nog te veel.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:25

Zowel gister als vandaag weer lekker 30 minuten gewandeld :D

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 22:42

Zo ik was even uit het topic verdwenen. Hele week vrij geweest van mijn werk. Maar ik voelde me lichamelijk niet zo goed. Huisarts heeft gezegd dat ik lekker mag blijven bewegen, zolang ik niet te veel doe. Dus heb wel evengoed wat gedaan afgelopen week.

Zondag met mijn jonge pony een stuk gewandeld. Maandag hardgelopen in het duin. Dinsdag hardgelopen met de groep. Woensdag lang stuk met de hond gewandeld. Donderdag hardgelopen met groep. Vrijdag niks gedaan. Vandaag flink stuk met de hond gewandeld.

Yv sterkte met je operatie. Geniet inderdaad nog maar even.
Eefke mooi stappen aantal. Wel balen van je heup.
Zertab goed bezig!

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:13

Jij ook goed bezig geweest hoor! :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:14

Lekker bezig allemaal *\o/* !

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:14

Vanmorgen 45 minuten gewandeld en vanavond misschien weer een half uurtje, is zo'n heerlijk weer :D

Morgen weer bodypump.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:49

Gisteravond niet meer gewandeld, wel vanmorgen een half uurtje. Nog even genieten van het weer :D

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 22:30

Zondag gelest met mijn jonge pony, ging best goed. Gister een stuk hardgelopen en een stuk gefietst, was een fijne dag. Vandaag zou ik hardlopen met een groepje, maar ik liep ze net mis. Vervolgens een stukje alleen gelopen, maar het viel me toch een beetje tegen. Iets mindere motivatie zo alleen, en nog wat spierpijn van gister.

Geweldig hè het weer zertab. Ik heb zelf echt nog even genoten van het buiten sporten. Klinkt goed je wandelingen

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 23:04

Vanochtend een yin yoga les gevolgd in de studio voor ik naar mijn werk ging. Was zo fijn! Elke keer als ik geweest ben kom ik er beter van terug. Zonde eigenlijk dat ik mijzelf dit niet vaker gun. Ga proberen verderop deze week nogmaals te gaan.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:12

Ik heb maandagavond gesport en dat was mijn beweging deze week.. oeps.. Vanavond wel weer sporten.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:15

@XxLMMxX Yin yoga? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
@Zertab, vanavond weer flink aan de slag dan!

Mijn vakantie is alweer voor de helft voorbij, maar wel iedere dag tot nu toe nog boven de 10.000 stappen met als hoogtepunt 17,600 stappen. Voelt veel beter dan nog niet aan de 5000 stappen komen.
Heb wel zin om een appeltaart te bakken nu... help!

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:24

Ja ik denk dat ik vanavond iets zwaarder ga trainen ter compensatie :')

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 23:18

Beetje wisselend qua beweging afgelopen dagen.
Donderdag en vrijdag niks gedaan buiten werktijd, gewoon geen energie. Zaterdag gelest met mijn ene pony, zondag met de ander. Beiden waren heel fijn.
Gister niks gedaan, energie al op aan werken. Vandaag wezen zeilen.

Eefke en Zertab wat goed dat jullie nog steeds in beweging zijn. Hopelijk de rest ook.

Yin yoga is een rustige vorm van yoga waarbij je de houdingen 3-5 minuten vast houdt. Creëert ruimte in het bindweefsel (en mijn hoofd).

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:01

Helaas heb ik last van mijn heup. Wandelen houd ik 20 minuten vol. Ik ben daarom maandag en dinsdag thuis gebleven van sporten en heb niet gewandeld. Vanmorgen wel geweest.

Ik ben door de fysiotherapeut doorverwezen naar de huisarts, dus ben benieuwd wat eruit komt.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 23:12

Zertab al bij de huisarts geweest?

Ik heb woensdag in de bak gereden en donderdag gewandeld met mijn jonge pony. Gister ochtend een meditatieve wandeling met de yoga school gedaan, was heel fijn! Vandaag niks uitgevoerd qua beweging.

Eefke Esther en yv hoe gaat het met jullie?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:35

Ola!
Hier druk :') . Probeer wel elke dag minimaal een half uur actief te bewegen, maar soms schiet het er in.
Verder hebben wij ons echte klim papiertje gehaald. Dus mogen we elkaar zekeren. Dus kan nu gaan boulderen en klimmen.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:30

XxLMMxX schreef:
Zertab al bij de huisarts geweest?

Ik heb woensdag in de bak gereden en donderdag gewandeld met mijn jonge pony. Gister ochtend een meditatieve wandeling met de yoga school gedaan, was heel fijn! Vandaag niks uitgevoerd qua beweging.

Eefke Esther en yv hoe gaat het met jullie?


Nope nog niet.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:26

Hier druk. De vakantie is voorbij en het echte leven weer begonnen en meteen kwam ik niet verder dan 4000 stappen en een kapotte auto... (startmotor, dus dat gaat een duur grapje worden)
Vandaag wel weer even vrij en met de fiets naar stal, alles lekker schoon en opgeruimd weer, magere pony begint er beter uit te zien door de veranderde manier van voeren en ongeveer een uur met haar zoon gewandeld en zelfs een paar keer een stukje gedraafd om vallende eikels te ontwijken. Vond mn heup niet zo leuk, maar die telt gewoon niet mee. Tot nu toe 13515 stappen en daar komen er nog minimaal 1000 bij. Voor nu even uitrusten met een kop thee en ik heb heel veel zin om weer overnieuw te beginnen met seizoen 1 van Buffy the vampire slayer, was ik vroeger helemaal verslaafd aan.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 22:30

Zondag een stuk gewandeld, was fijn uitwaaien. Maandag een grote ronde gewandeld met mijn oude pony, flink verregend. Gister hardgelopen, een nieuw record, 30 min achter elkaar. Vandaag meegedaan aan een yoga les en een stuk in het bos gewandeld, fijne dag.

Esther gefeliciteerd met jullie papiertje!
Eefke goed bezig, zo te lezen heb jij dus gewoon vrije dagen nodig.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:06

Lekker bezig zeg!

Hier dinsdag wezen boulderen, gister bij de pony’s geweest en vanavond weer klimmen met touwtje.

Merk wel aan thuiswerken dat je minder snel in je pauze gaat wandelen hoor :+. Zeker met dit weer

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:47

Ik lig er even helemaal uit vanwege mijn heup. Wat er aan de hand is? Weten ze nog niet. In ieder geval is er uit de röntgen niets gekomen.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:23

Heupen zou je er gewoon af moeten kunnen schroeven en vervangen door een nieuwe. Geen operaties of niks, gewoon een schroefje en geen pijn meer.
Ik ben weer een paar dagen aan het werk en meteen ook een stuk meer pijn.
Wel gister naar de podoloog geweest en zij zei dat ik mijn linker enkel niet goed afwikkel.
Gewoon doorbijten en doorgaan maar weer. Vandaag wel bijna 8000 stappen omdat mijn auto niet meer start, moest op de fiets...