Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:15

Jeetje wat een nare enkels hier allemaal... dat is een tegenvaller zeg....

Hier was mijn weegschaal leeg al maanden dacht ik. Dus alles laten verslonzen tot ik weer in bikini moest gaan passen in de winkel :') . Niet gelukt en dat licht werkt ook niet mee. Vooral mijn lichamelijke kwalen nemen de overhand na 4 jaar nauwelijks sporten. M'n bekken en onder rug. Klachten die ik als puber had en verdwenen toen ik serieus goed voor mezelf zorgde met sport en eten..
Dus... voornamelijk daarom nu weer m'n nieuwe poging nummer... 28? :')

In jeder geval een weegschaal besteld want ding bleek serieus kapot en meteen eentje die alles lijkt te meten. Kcal app weer invullen en wat meer bewegen weer. Heb een jaar abbo aangeschaft weer voor thuis lessen. Wel ff zoeken. 1 x als start 20 minuten billen benen en vanochtend 10 minuten HIIT terwijl m'n zoontje beneden tv keek. Langer durf ik niet haha. Morgen avond wil ik XCO proberen als test of ik het een beetje vol kan houden weer maar vooralsnog valt het vet tegen :') maar voel me na 3 dagen echt bewust de knop omzetten wel fijn ofzo. 28 dagen heeft je hoofd nodig om weer oude patronen los te laten toch? Nog 25 te gaan haha.

Wat is jullie tactiek? Vroeger bewoog ik veel en kon ik soepeler zijn met eten en dat lukt met kind minder dus zal toch consequent moeten zijn. M'n voornemen is vooral veel groente te gaan eten zodat volume groter is. Ik hou van eten :')

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 07:56

Welkom Steenbok!

Hier val ik voornamelijk af door gezonder te eten, ik beweeg verder niet extra. (Wij hebben paarden aan huis, dus tis ook niet dat ik de hele dag op de bank hang hoor!) Maar afvallen is 80-90% wat je eet volgens mij.

Hier gaat het veel langzamer dan ik zou willen, maar het lijntje blijft toch langzaam maar zeker dalen… heb het wel moeilijk als het even een paar dagen stil staat of zelfs iets onhoog gaat, dan denk ik gelijk van… hoppa eet alles wat los en vast zit want het werkt toch niet!
Onzin natuurlijk maar toch mentaal een moeilijk stukje voor mij om dan toch stug door te gaan. Wordt dan ook meestal wel weer beloond na een paar dagen doorbijten, dat helpt dan weer wel. :)

Kan ook aansluiten bij de blauwe enkel/voeten club hier… stond paard te bekappen en toen verloor ze dr evenwicht en viel op mij/mn voet. Heel dik en blauw, hopelijk niet gebroken! (Denk het niet, maar even een paar dagen aankijken)

Hoop dat het bij iedereen verder goed gaat!

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:33

Ik ben op zoek naar een nieuwe app waar ik mijn eten in kan bijhouden.
Gebruik nu fitatu maar merk dat ik het geen fijne app vind.

Welke gebruiken jullie?
Liefst gratis maar voor een hele fijn app wil ik wel jaarlijks wat betalen.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:38

Yenni schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe app waar ik mijn eten in kan bijhouden.
Gebruik nu fitatu maar merk dat ik het geen fijne app vind.

Welke gebruiken jullie?
Liefst gratis maar voor een hele fijn app wil ik wel jaarlijks wat betalen.


ik gebruik al jaren Myfitnesspal :)

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:39

Ik heb hier een tijdje niet meegepraat, kwakkel wat met gezondheid en in combinatie met borstvoeding vond ik dat niet juiste moment om ook bezig te gaan met afvallen. Inmiddels gestopt met borstvoeding geven, dus tijd om weer aan de slag te gaan.
Ik ben weer poging aan doen om terug te gaan naar mijn IF tijden. Momenteel hou ik vanaf 10.00 uur aan om te beginnen met eten, met bedoeling om dat weer verder op te rekken.

Ook weer wat meer plannen om te wandelen en proberen weer wat consequenter te sporten, maar makkelijk is anders, zeker met soms nog best wel gebroken nachten en dus vermoeidheid.

Yenni, ik gebruik MyFitnessPal. Gratis, compleet en erg fijn in gebruik naar mijn mening.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:54

Ik gebruik Lifesum, die vind ik erg fijn!

Afgelopen augustus begonnen met afvallen, het gaat soms wat sneller en soms wat langzamer, ook pauzes tussendoor gehad maar inmiddels zit ik onder de 100 en is er -17 af! Nu open naar de volgende 23 :)

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:41

Dat zijn mooie resultaten zeg @Amandavd. Goed bezig :j
Mooie mijlpaal ook, onder de 100!

Welkom terug @Linoleum. Goed om het nu weer op te pakken en hiervoor het even te laten voor wat het was in combinatie met borstvoeding.

Ik gebruik zelf MyFitnessPal, al jaren. Ben daar nog altijd tevreden over.
De ene dag gebruik ik het wat strakker dan de andere dag, weet ondertussen ook wel ongeveer hoe en wat.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:26

Ik ben ontzettend druk, dus het lukt vaak slecht om hier even mee te praten. Maar ik heb even momentje gevonden om achter de pc te zitten zonder dat ik afgeleid wordt door werk.

Ik ben nu sinds een paar dagen weer begonnen met IF. Nu nog even rustig aan, proberen om vanaf 12.00 te eten, maar als dat niet lukt (gisteren had ik bijvoorbeeld meetings van 11.00-14.00 zonder eten), dan begin ik wel wat eerder. Tot nu toe gaat het weer redelijk makkelijk, dus hopelijk snel weer dat het gewoonte is.
Als dat er weer in zit, wordt de volgende stap om betere keuzes te maken. Ik weet uit verleden dat de IF helpt daarin. Ik heb minder eetmomenten, dus minder momenten waarop ik keuzes moet maken, dus minder mogelijkheden om onverstandige keuzes te maken.

Vrijdagmorgen wil ik nog lekker een wandeling maken van zo'n 10km. Als dat goed gaat, wil ik ook binnenkort weer Pieterpad op gaan pakken, ik ben momenteel in eigen omgeving en kan dus ook makkelijk halve etappes lopen. En sowieso vaker weer lange afstanden en routes gaan wandelen. Sporten schiet er soms bij in, nogal wat gebroken nachten en dan heb ik weinig behoefte aan om laat in avond nog in sportschool te staan. Hopelijk worden de nachten snel weer wat beter.



@Amanda, wat goed!! Lekker zo doorgaan en dan komt het vanzelf wel :D

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:20

Goedemiddag mag ik hier ook weer mee kletsen? Vorig jaar al een tijdje gedaan maar door drukte is bokt een tijdje op de achtergrond geraakt. Nu merk ik dat ik het weer leuk en fijn vind om tips ed van jullie te lezen en krijgen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:07

Dankjewel Muesli! Ik vind dat echt knap, ik moet echt mijn app gebruiken want ik zit er echt te vaak naast nog en als ik niet nauwkeurig invoer dan pff.

Linoleum, dankjewel! Je hebt in ieder geval een duidelijk plan! Hopelijk lukt het om straks weer te sporten.
Ik ben gestopt met mijn personal training maar volg nu 1 of 2x in de week SHbam danslessen.

Welkom terug Moi22!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:14

Welkom terug moi22!

Ik heb vanmorgen 10km gewandeld. Dus rest van de dag lekker rustig aan doen.
IF gaat ook nog steeds goed, dus dat houden we er lekker in.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:48

Tijdje niet gereageerd maar wel meegelezen.
Is ondertussen iedereen genezen van de enkel blessures? Zijn de regenbogen van kleuren al weg getrokken?

Hier stiekem blij dat ik dus na 1.5 jaar voor langere tijd die 1kg blijvend ben afgevallen. Hoop nu vooral op medewerking van de huisarts voor een verwijzing, de huisarts werkt echt zo slecht mee. Pijnpoli wil dat ik bij de huisarts voor saxenda ga vragen, ik wil dit zelf niet en denk ook niet dat de huisarts daarmee wil helpen.

Och wat zou ik graag weer normaal kunnen afvallen!

Iemand die nog gaat zwemmen met de warmte?
Ik wil graag nog met mijn paard en pony zwemmen maar niemand om mee te gaan :') wie weet lukt het nog :)

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:18

Mijn enkel is nog iets dikker dan hij hoort te zijn, ongeveer 1,5× denk ik. De blauwe kleur is bijna helemaal weg.

Eergisteren weer, op aanraden en onder begeleiding van, de fysio begonnen met hardlopen. Ik heb een programma voor 5km, ik moest eerst training 1 weer doen, om te kijken hoe dat ging. Als dat goed ging, kon ik verder waar ik was, week 4. Nu ben ik een beetje vreemd, dus vanochtend heb ik ipv de eerste training van week 4, de laatste training van week 3 gedaan, zodat ik in een nieuwe week met een nieuwe training begin. Anders kan mijn hoofd dat niet aan haha.
Verder gisteren weer begonnen met springen bij de fysio, dus we zijn bijna weer op het niveau waar we waren qua training.

Wat afvallen betreft gaat het denk ik heel slecht. Met mijn mentale problemen is het moeilijk om de focus en motivatie vast te houden. En met die enkel blessure vond ik mezelf zo'n mislukking, dat het eten en drinken helemaal mis ging. Ik probeer het nu weer langzaam goed te krijgen, maar moet weer volledig afkicken van veel eten en met name veel suikers eten. Lijkt of ik de beweging weer goed krijg, gisteren 45km gefietst (wel elektrisch, dus telt niet 100% als fietsen haha), en dus fysio. Vandaag de dag begonnen met hardlopen en daarna gelijk op de hometrainer. Mijn horloge heeft mijn stappenteller doel inmiddels verhoogd naar 13.000, dus dat is ook een goed teken.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:22

Phoe ik vind het toch even lastig. Na een spannende tijd ben ik weer "strak" in het schema van goed eten en lekker naar buiten om te bewegen. Ik hou alles bij in de app wat erg fijn werkt.
Ik weet inmiddels dat koolhydraten voor mij de boosdoeners zijn en deze ben ik flink aan het minderen naar max 50 per dag.
Als ik mijn eten netjes invul voor morgen kom ik netjes aan mijn eiwitten, vetten en koolhydraten maar niet aan mijn kcal. Ik zit er ver onder. Zo val je natuurlijk ook niet af...

Heeft iemand hier tips voor?

Mijn schema van morgen ziet eruit als volgt.
O: 2 eieren met ontbijtspek
L: 3 crackers 2 met grillworst, 1 met smeerkaas
T: komkommer
A: filetlapje en broccoli
T: volle yoghurt

Dus mochten jullie tips hebben, graag!

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:53

Yenni schreef:
Phoe ik vind het toch even lastig. Na een spannende tijd ben ik weer "strak" in het schema van goed eten en lekker naar buiten om te bewegen. Ik hou alles bij in de app wat erg fijn werkt.
Ik weet inmiddels dat koolhydraten voor mij de boosdoeners zijn en deze ben ik flink aan het minderen naar max 50 per dag.
Als ik mijn eten netjes invul voor morgen kom ik netjes aan mijn eiwitten, vetten en koolhydraten maar niet aan mijn kcal. Ik zit er ver onder. Zo val je natuurlijk ook niet af...

Heeft iemand hier tips voor?

Mijn schema van morgen ziet eruit als volgt.
O: 2 eieren met ontbijtspek
L: 3 crackers 2 met grillworst, 1 met smeerkaas
T: komkommer
A: filetlapje en broccoli
T: volle yoghurt

Dus mochten jullie tips hebben, graag!


ik laat de discussie maar weg of khd-beperkt een lange termijn plan is, maargoed

Wat is je eiwit/vet/kcal doel? Als je echt je khd flink naar beneden schroeft dan heeft dan ook veel impact op je kcal. Van te weinig kcal eten kan je alleen maar afvallen (en nee, te weinig eten is op lange termijn niet slim en juist erg slecht, maar in het begin zal je echt alleen maar afvallen daardoor).

Lukt het om je eten wat extra uit te breiden? Bij het ontbijt een extra ei + groenten. Tussendoortjes wederom groenten (met een dip)? en dan als avondeten voldoende eiwitten, noten, zaden, peulvruchten en groenten? Yoghurt aanvullen met noten en fruit?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:13

Tirza, wat vervelend dat je huisarts niet mee wil werken. Geen andere huisarts bij je praktijk die fijner is?

Rose_Sonny, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan met die week zo netjes eindigen en starten qua trainingen _O- Fijn dat je weer mag gaan hardlopen. Hopelijk helpt dat ook een beetje met het eten. Snap heel goed dat blessures absoluut niet meehelpen bij de rest volhouden.

Yenni, eiwitten en vetten. Dus gebruik meer roomboter en olijfolie, meer eieren, kwark, vlees, vis, peulvruchte, noten. Dat vind ik toch wel groot nadeel van keto/kha/khb eten, je komt al snel bij meer vlees en vis uit om je dieet aan te vullen. En gebruik ook de wat meer kcal rijke voedingsmiddelen. Je hebt een filetlapje op de planning met broccoli, dat is natuurlijk net niks. Maak daar wat vetter vlees van met een lading kaas over de broccoli en peulvruchten erbij. Eet huttenkase bij je komkommer, noten door je yoghurt. Halve avocado als tussendoortje bij op je crackers.


Hier nog steeds blij met hoe mijn IF gaat. Vooral mentaal ook.
Daarnaast vanmorgen om 6.30 begonnen met uurtje wandelen voor het werk aan. Dochter was om 5.30 wakker, ik daarmee ook. Dochter na flesje bij mijn man in bed laten liggen en ik heb lekker gewandeld. Eerder deed ik dat dus elke werkdag, 6.00 wekker en dan voor werk al flink stuk wandelen. Dat gaat me nu niet meer elke dag lukken, maar wil het wel weer 2/3 keer per week gaan doen als het in de planning past. Zo'n lekker begin van de dag. En al helemaal met dit warme weer.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:34

Tirza, wat een vervelende huisarts zeg, dat lange wachten is echt niet fijn.

Linoleum, lekker gewandeld, 10km is een heel stuk zeg! Met dit warme weer is 's ochtends wandelen wel een goed plan. Wat fijn dat het IF je zo goed bevalt! Merk je dat ook in je honger gevoel?

Rose, niet zo streng voor jezelf zijn meid, je kan maar 1 ding tegelijkertijd. Ik vind je best fanatiek aan het bewegen, zeker met zo'n pijnlijke enkel. Probeer het eten ook stapje voor stapje aan te pakken ipv 100% ommezwaai en wees trots op wat je bereikt hebt!

Yenni, ik weet niks van keto etc. maar dit voedingschema vind ik erg beperkt. Overigens zou je als je ver onder je kcal zit echt flink veel kilo's moeten verliezen.


Ik ben begonnen met SHbam danslessen en heb 2 winshape sportleggings besteld maar die zitten een partij strak, dus vraag mij af of dat wel zo hoort. Ik zou de maat die ik besteld heb, wel moeten passen volgens hun maten tabel.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:57

Rose_Sonny, pas je op jezelf? Als het mentaal niet lekker gaat niet te streng on je eten denken. Als het je lukt om wel veel te kunnen bewegen heb je de helft al gewonnen!

Yeni, heb je ook bakken in roomboter meegeteld? Dat tikt aardig aan in cal..

Linoleum, mega knap dat je zo vroeg al een uur gaat wandelen!!
Mijn dossier is vrij complex waardoor bij een andere huisarts ik alles opnieuw moet vertellen en ik wat trauma heb zitten waardoor ik slecht uit mijn woorden kom.

Amandavd, het dansen ken ik niet, ga het even Google. Ik heb zelf een hekel aan strak zittende broeken zeker met deze hitte :o kan je ze nog terug sturen? Ik heb wel paarden leggings en die zitten absoluut niet strak. Misschien dat sommige mensen een hele strakke legging fijn vinden met sporten?

Ik heb vandaag een snelle 2liter vocht kwijt geraakt. Mijn nieuwe pony had besloten niet achter het draad te blijven, pony terug gezet en hulp gehaald om het stroom er terug op te zetten. Zag ik pony er als een soort slangen pony door kruipen... grr nouja nog een keer terug en bezig met het stroom, ik ben het stuk aan het vergroten waardoor er dus tijdelijk op 1 deel geen stroom staat. Mijn andere paarden zijn niet zo stoer dus zullen dit soort streken niet uithalen, nooit gedacht dat hij het dus wel zou doen. Nou op het moment dat we het bijna voor elkaar hadden hoor ik mijn jonkie in paniek gillen dus ik ren de hoek om en zie mijn pony al over het fietspad bij de 80km weg een hapje gras eten.. ik hoor op de achtergrond een vrachtwagen en raakte volledig in paniek, vrachtwagens heeft hem goddank niet geraakt en de auto's daarna konden stoppen. Kon hem gelukkig zo pakken en snel alles op stal achter slot en grendel gezet :o
Ik was drijfnat van het zweet en heb zeker 2 uur daarna nog staan trillen. Heb mijn vorige paard kunnen laten inslapen mede door de gevolgen van een aanrijding op buitenrit waardoor ik al wat voorzichtiger ben geworden dus alles kwam weer even naar voren.

Heb al het geluk van de wereld gehad! Was te erg in paniek om er wat van te zeggen maar er was een jonge gozer op een fiets die stond te filmen en lachen, hoop niet dat die beelden op internet komen.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:58

Wat leuk om te zien dat er nog veel mensen van vorig jaar in dit topic zitten.

@tirzasarah wat een geluk heb je gehad zeg. En wat een idioten heb je toch om altijd maar alles te filmen en niet in te grijpen

@amanda wat is SHbam dansen?
@yenni. Ik sluit me bij de rest aan. Met koolhydraat beperkt krijg je ook maar beperkt je kcal binnen via die koolhydraten. Je zult ze dus meer uit eiwitten en vetten moeten halen. Tips zijn hier al genoemd.

Iemand nog tips voor lekkere en makkelijke recepten waarmee je zomin mogelijk in de keuken hoeft te staan? Met dit weer wil ik zo min mogelijk koken maar als het kan wel een beetje gezond eten.
We hebben al wraps, springrolls met rauwkost en biefstukreepjes, bbq gehad. Vandaag wordt het broodje gezond hoewel ik ook weet dat die minder gezond zijn dan de naam doet lijken.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:52

Amanda, ik merk wel verschil in hongergevoel, maar groot deel is denk ik ook te verklaren doordat ik geen borstvoeding meer geef. Niet meer constant honger en dorst _O-
De legging ligt beetje aan het soort, ook genoeg die wat compressie hebben en dan hoort dat. Ik heb toevallig twee leggings besteld van Marrald (via Bol). Echt heel blij mee! Zitten niet te strak, maar blijven wel goed zitten en zakken niet af. En valt op maat.

Tirza, wat spannend! De stress weer wat te boven?

Moi22, salades? Eventueel met iets van vlees/vis wat snel klaar is. Ik maak zelf heel graag spitskoolsalade in de zomer <3 ook vaak couscoussalade, couscous met veel tomaat, komkommer, rucola en dan feta of gebakken halloumi erbij.

Vanmorgen weer heerlijk de dag begonnen met uur wandelen. Sporten ga ik deze week niet redden, meerdere verjaardagen en andere afspraken, daarnaast nog druk met de verbouwing. Maar hoop nog wel minstens 2x te kunnen wandelen op de vroege morgen. Met dit weer ook veel fijner eigenlijk.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:11

Ik ben er ook nog, al hoewel ik dus voornamelijk meelees de laatste tijd.
Motivatie was below zero gezakt O:)
Heb op m'n werk een hogere functie gekregen, dus daar druk mee en kom weinig toe aan sporten.
Gelukkig haal ik op een werkdag nog ruim de 15000 stappen en verder genoeg duw, til en trekwerk op het werk, dus qua beweging zit het wel goed.
Sinds 3 weken gaat eten ook weer zoals ik het graag zie dus heel fijn.

Kwam gisteren mn ex tegen en die vroeg of ik sportte want m'n buik was zo plat _/-\o_
Ha thanks gast!!

Zag iets over koolhydraatarm/beperkt.
Dat doe ik ook zoveel mogelijk en vul vooral aan met kwark, kvarg, eieren, kipfilet (plakjes met een laagje roomkaas kruiden bv) gerookte kipfilet, groenten en soms van die voorgegaarde kipfilet stukjes :9
Probeer 115 gram eiwitten te halen elke dag, maar dat lukt ook niet altijd.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:36

@moi22 ik kwam toevallig een lekkere koude pasta tegen op tiktok haha.
Weet niet alles precies meer kwa afmetingen maar de jongen die het plaatsen zetten erbij dat het 488kcal bevatte.
- ... gram volkoren pasta(ik dacht 80gram droog)
- 2 lepels yoghurt
- 1lepel citroensap
- 1 lepel pesto
- 1 punt paprika
- 125 gram gerookte kip
En nog 1 dingetje maar ik weet het even niet meer :o
De kip, pasta en dressing waren voor mij genoeg om te denken oe lekker :D

ClaudiaHS kijk dat is nog eens een goed iets ondanks dat je het op het moment niet fijn vond gaan!!

Ik heb vakantie en vind de hitte maar vreselijk, doe mij maar 18 graden en een zonnetje met 1 dag in de week regen :o
Van het weekend staan snoeien en 4x naar de gemeente met onze mega aanhanger ram vol. Palen(5) zetten voor de paarden en vanmorgen nog even gaan zwemmen met de donderstraal en mijn rooie draak.
Afbeelding

De rest van de vakantie moet ik verplicht rusten, lijf is nu toch wel zwaar in protest. Iets met eigenschuld dikke bult en wie niet luisteren wil moet maar voelen :+

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 08:53

Wat een vrolijke foto van het zwemmen met de paarden @Thirza :)

Ik ben weer terug van vakantie. 2,5e week weg geweest met de camper.
We zijn in de Harz, de Moezel en in de Ardennen geweest en hebben erg genoten.
Het was daar qua temperatuur een stuk aangenamer dan in Nederland geloof ik ;)
Dus de echte ellende qua warmte zijn we mooi ontsprongen hier.

Op vakantie uiteraard teveel gegeten en dan vooral teveel lekkers :')
Maar ik durfde het gisterenochtend toch aan om op de weegschaal te gaan staan.
De schade is toch nog redelijk beperkt, een paar kg in de + (ik denk 2).
Komt vooral doordat ik daar ook gewoon lekker gesport heb, hardgelopen en gefietst.
En natuurlijk veel beweging met die kleine man in het algemeen.

Dus vandaag gewoon weer netjes alles mee naar kantoor en binnen de perken ;)
Eens kijken hoe lang het duurt voordat die 2kg er weer af is.

Hoe is het bij jullie?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:55

ClaudiaHS, wat goed dat je een hogere functie hebt gekregen! Snap dat het ook wel even wat pas op de plaats betekent op andere gebieden. Maar dat komt vanzelf wel weer. En die stappen heb je toch maar weer mooi :D

Tirza, heerlijke foto, volgens mij vonden ze het water wel fijn. Verder nog genoten van je vakantie en beetje rustig aan kunnen doen?

Musli, klinkt als een heerlijke vakantie. Had best met je meegewild _O-

Hier gaat het wel aardig goed. Was de afgelopen weken niet streng, maar wilde wel wat goede gewoontes weer erin krijgen. Dus heb lekker veel gewandeld, stappendoel van 7.000 per dag en ook weer fanatieker de langere afstanden aan oppakken, zelfs weer verder met Pieterpad na meer dan een jaar. Daarnaast afgelopen dagen ook mijn eten en drinken bijgehouden in MyFitnessPal. Nog niet gelet op aantal kcal, maar wel alvast de gewoonte van tracken er weer in. Vanaf vandaag wel weer een kcal doel en geen kcal drinken. Op weegschaal nog steeds weinig verschil, maar ik kan aan mijn kracht en hoe ik me voel merken dat er wel echt vooruitgang in zit, dat is mijn grootste doel ook.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:42

linoleum schreef:
ClaudiaHS, wat goed dat je een hogere functie hebt gekregen! Snap dat het ook wel even wat pas op de plaats betekent op andere gebieden. Maar dat komt vanzelf wel weer. En die stappen heb je toch maar weer mooi :D

Tirza, heerlijke foto, volgens mij vonden ze het water wel fijn. Verder nog genoten van je vakantie en beetje rustig aan kunnen doen?

Musli, klinkt als een heerlijke vakantie. Had best met je meegewild _O-

Hier gaat het wel aardig goed. Was de afgelopen weken niet streng, maar wilde wel wat goede gewoontes weer erin krijgen. Dus heb lekker veel gewandeld, stappendoel van 7.000 per dag en ook weer fanatieker de langere afstanden aan oppakken, zelfs weer verder met Pieterpad na meer dan een jaar. Daarnaast afgelopen dagen ook mijn eten en drinken bijgehouden in MyFitnessPal. Nog niet gelet op aantal kcal, maar wel alvast de gewoonte van tracken er weer in. Vanaf vandaag wel weer een kcal doel en geen kcal drinken. Op weegschaal nog steeds weinig verschil, maar ik kan aan mijn kracht en hoe ik me voel merken dat er wel echt vooruitgang in zit, dat is mijn grootste doel ook.

Uiteindelijk is dat laatste het belangrijkste. Je gevoel. Dat cijfertje op de weegschaal is maar een cijfertje (makkelijk te zeggen tegen iemand anders, soms struggle ik er zelf ook nog mee) :') Goed dat je in ieder geval de gewoonte van het tracken weer erin probeert te krijgen. Hier ook. In de vakantie heb ik dat los gelaten, nu weer mee gestart :j