Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:02

Ziet er heftig uit @Roosch. Hopelijk ben je gauw weer van die ellende af en kun je de draad weer een beetje oppakken :(:)

Hier vanochtend -600gr ten opzichte van afgelopen vrijdagochtend op de weegschaal. Dat mag nog wel even verder naar beneden, maar de eerste stappen zijn weer gezet. Wel fijn om te zien dat het wel weer werkt om de rem erop te gooien en weer even te focussen op genoeg (en dus niet teveel) en gezond eten :j

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:52

600 gram is echt heel netjes MuSLi! Ik doe het je niet na :')

---
Vandaag de eerste hardlooptraining van week 2. In week 1 zag ik al een mooie stijgende lijn qua tempo en maximale snelheid. Vandaag moest ik ipv 8× 1 minuut, 6 × 1,5 minuut hardlopen, dus ik heb bewust de snelheid iets lager gehouden, omdat ik dan mezelf meer kans gaf om 1,5 minuut vol te houden, en het is gelukt! Nu hopelijk kan ik de andere trainingen deze week nog wel weer iets snelheid erbij krijgen, maar het volhouden van de tijd is mij even belangrijker.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:33

Goed bezig @Rose, super dat je het lopen weer langzaam op kunt pakken!

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan. -1,75kg ten opzichte van vorige week vrijdagochtend toen ik op de weegschaal stond. Oeps. Ik denk dat ik het wel erg bont had gemaakt met snoepen de dagen daarvoor :')

Gelukkig pakt mijn lichaam het wel weer goed op. Heel dankbaar voor _/-\o_ voel me ook gelijk weer een stuk beter. Welkom gevoel ook...

Hoe gaat het bij jullie?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:47

Sterkte MoniekJ, hopelijk voel je je snel weer beter.

@Rose: wat goed dat het opbouwen met hardlopen zo goed gaat!

En Roosch, die enkel ziet er heftig uit! Beterschap!

MuSLi: fijn dat je weer op de goede weg bent. Dat voelt zoveel fijner inderdaad.

Hier druk met de nieuwe baan, de eerste week al 2 keer moeten invallen wegens onderbezetting. Best intensief dus. Volgens mijn Garmin zit mijn calorie gebruik op sommige dagen bijna 1000 kcal hoger dan voorheen. Beweging krijg ik dus wel, het zoeken naar evenwicht wat eten betreft is wel een dingetje. Moet dus echt meer eten op werkdagen, maar vaak weinig tijd. De valkuil is dan te energierijke producten te kiezen die te weinig goede voedingswaarde hebben. De eerste week was ik dan ook wat aangekomen, wel nog net in de comfortabele range. Deze week gelukkig weer 300 gr eraf, terwijl ik gisteren veel koolhydraten en zout gegeten heb. Denk dat het wel weer de goede kant opgaat. Ik merk echt dat ik moet blijven vasthouden aan op de macro’s letten. Te veel koolhydraten (en calorieën) en te weinig eiwitten is echt mijn valkuil.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:09

Wat fijn Musli!! Op de goeie weg!

Sharani, kan je niet zo'n knijpyoghurtje erin passen? Je hebt ze ook met meer protein erin tegenwoordig, kan je best snel pakken :)


Hier gaat het ruk, ik heb gisteren een pak lions opgevreten en nog wat zoutjes. :Y)
Heb sinds een weer ontzettend uitslag en jeuk en de huisarts heeft geen tijd deze week. Wordt sowieso beetje afgewimpeld.... hoop wel vandaag zwaardere allergiepillen te krijgen. Maar pfff alles werkt niet mee om af te vallen.
Ik laat het maar even gaan voor nu.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:11

Gefeliciteerd met je nieuwe baan @Sharani. Altijd intensief om ergens nieuw te beginnen en dan ook nog eens gelijk 2 keer te moeten invallen vreet vast energie. Niet gek dat Garmin aangeeft dat je veel meer calorieën verbrand hebt dan normaal. Het is best normaal dat je weer even op zoek moet naar de nieuwe balans. Maar zo te lezen gaat dat al best goed, aangezien je alweer wat kwijt bent. En nog steeds binnen je comfortabele range, top hoor! _/-\o_

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:13

He bah @Yonker, uitslag en jeuk is echt zo verschrikkelijk. Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat je afgewimpeld wordt. Hopelijk krijg je vandaag dan wat meer hulp bij aan het aanpakken van dit issue en zit je weer wat lekkerder in je vel :(:)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:52

Yonker: dat is wel een goed idee. Ga zo eens even kijken naar dat soort dingen.
Vervelend van die jeuk, en nog meer balen dat je huisarts het niet serieus neemt.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:49

Nou de huisarts heeft mij nu gelukkig hormoonzalf voorgeschreven die ga ik straks ophalen. Hopelijk is de jeuk dan weg want ik word echt letterlijk gek ervan :=

Had afgelopen maandag behandeling voor andere blessure hierdoor niet kunnen sporten dinsdag... vanavond wel echt sporten. Weekend ook druk dus weekend haalt ook niks uit. Het is ook nog een de periode van de maand dus allemaal extra bleh haha. Heb dan ook besloten dat ik deze week ff laat voor wat het is en volgende week mezelf weer ga toespreken. Niet dat ik alles loslaat maar wel even beetje probeer los te laten.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:57

Vervelend is dat als je de tijd niet kunt vinden om te sporten. Ik herken dat wel.
Kan daar dan ook wel een beetje zenuwachtig en knorrig van worden.
En als het dan ook nog eens de tijd van de maand is, ja dan is het wel echt stapelwerk.

In ieder geval fijn dat je hormoonzalf hebt :j

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:36

inmiddels een piitge operatie achter de rug( baarmoeder is verwijderd plus een vleesboom). kilos vliegen er echter af. kwa eteten zit ik nu op uitgekookt. vers en geen pakjes of zakjes. begon voor de operatie op 118kg en is momenteel 92.6.kg verder weinig snaaien en veel drinken.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:49

Miekje23 schreef:
inmiddels een piitge operatie achter de rug( baarmoeder is verwijderd plus een vleesboom). kilos vliegen er echter af. kwa eteten zit ik nu op uitgekookt. vers en geen pakjes of zakjes. begon voor de operatie op 118kg en is momenteel 92.6.kg verder weinig snaaien en veel drinken.

Wauw, wat een verschil... Uitgekookt is een soort programma wat je kunt volgen? Ik ken het niet. Maar zonder pakjes en zakjes is natuurlijk altijd stukken beter :j fijn dat je mooie resultaten ziet. Hopelijk zet dit lekker door...

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:40

uitgekookt.nl: het is wel kant en klaar maar wel versgekookt. zonder extra zooi.
merk een enorm verschil

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:11

Hoe is het met jouw enkel inmiddels @Roosch?

Ik doe gezellig met je mee :+

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:53

Dat ziet er ook niet prettig uit @Rose.
Wat heb je gedaan?

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:54

Ik loop weer gelukkig, niet als een kievit maar toch. Wel fijn!

Wat heb je gedaan? :oo

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:12

Oei dat ziet er niet goed uit, beterschap!

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:45

Ik ging de stallen uitmesten, kreeg de kar van mijn moeder mee want die is wat groter dan wat ik heb, dan kon ik alle 3 stallen in 1x op de kar houden. Maar blijkbaar was die (houten) bodem verrot. Dus ben er met het leegscheppen met 1 been door gezakt, ging zo snel dus weet niet precies wat er gebeurde, weet alleen dat het *******zeer deed en nu 3x zo dik is als een enkel hoort te zijn, en inmiddels 50 shades of purple :=

Zijn dat jij weer loopt @Roosch. Die Kieviet komt vanzelf weer

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:43

Okay mijn hardloop carrière is definitief even on hold :=

Heb gescheurde enkelbanden, waarschijnlijk graad 3 :=

Ik zet de foto van mijn mooie canvas voet even in een spoiler.
Doet gelukkig minder zeer dan het er uit ziet.

Spoiler:
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:47

Auw, heel veel sterkte!! :(:)
Mooie kleurplaat ook!

Ik heb alleen een foto laten maken dus weet niet of m'n enkelbanden gescheurd of verrekt waren, maar mijn vermoeden is ook gescheurd. Nu een week of 3/4 later kan ik iig weer redelijk lopen. Verrekken duurde bij mij altijd langer (al 7 keer gehad).

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:22

Jeetje wat heftig Rose, heel veel sterkte :(:)

Fijn dat het beter gaat Roosch! Hopelijk snel weer beter lopen.

Hier een doorverwijzing gekregen voor hopelijk snel een MRI, ga naar een andere kliniek en hoop daar verder te komen!
Afvallen gaat beetje mehhhh, overdag gaat goed maar in de avond heb ik echt nog best wel veel honger... ik moet echt nog een snack zoeken wat goed vult voor in de avond maar ik kom er gewoon niet echt uit -O-
Denk dat ik eigenlijk ook te weinig eet met avondeten.... dus portie vergroten zou ook kunnen of iets extra erbij. Heb momenteel The Green Chef box kcalarme recepten en die zijn heel lekker maar denk idd te weinig. Denk dat ik er wellicht een goede gevulde salade bij kan nemen.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:54

Te weinig eten gedurende de dag, kan zeker zorgen voor snaaidrang in de avond.
En die is echt wel heel lastig te weerstaan. Jammer dat de maaltijden lekker, maar weinig zijn.
Misschien kun je er iets gezonds aan toevoegen? Bijvoorbeeld een volkoren boterham erbij eten?
Dat je dan net wat extra kcal binnenkrijgt. Of gewoon kiezen voor kcalrijkere recepten :P

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:14

ik vond de gerechten van green chef ook niet goed vullen. Sommige zijn rond de 400 kcal, wat prima is als je overdag meer eet. Maar voor mij is dat voor een normale avondmaaltijd aan de weinige kant. Je zou iets van aardappel, brood of rijst kunnen toevoegen, want uit mijn hoofd waren de kcal-arme maaltijden ook erg khd-arm (en dus enkel groenten en vis/vlees/vega) :)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:10

Aight schreef:
ik vond de gerechten van green chef ook niet goed vullen. Sommige zijn rond de 400 kcal, wat prima is als je overdag meer eet. Maar voor mij is dat voor een normale avondmaaltijd aan de weinige kant. Je zou iets van aardappel, brood of rijst kunnen toevoegen, want uit mijn hoofd waren de kcal-arme maaltijden ook erg khd-arm (en dus enkel groenten en vis/vlees/vega) :)


Ja dit klopt wel idd. Ik heb vanavond bijv varkenhaas met broccolini/paksoi.
Denk dat ik er aardappeltjes bij doe dat is wel een goede. :)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:55

Wow die enkels, wat naar!
Vind enkels altijd spannend, hoop voor jullie dat je goed hersteld!
Mijn enkel is nooit zo blauw/dik geweest, wat gek is met alles wat stuk was. Nu na 4,5 jaar en 2 operaties aan banden verder is het nog niet hersteld.

Denk dat afvallen hier op een laag pitje staat. Ben op vakantie en heb vooral in de lange autoritten al wat af gesnaait. Ontbijt, lunch en avond eten zijn dan wel weer redelijk gezond :).
Nog 1,5 week ben benieuwd wat de schade is als ik thuis kom