Veel moeten afvallen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SandravdB
Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:22

Ik heb dat bij carma gehuurd, bedrijf wat hier vlakbij is, maar is niet heel goedkoop, voordeel is enkel dat als ik besluit te kopen huurprijs eraf gaat en ik dus kan testen of ik er wel tegen kan met mijn beperkingen, of ik niet juist meer last krijg. Maar denk dat ik hem ga houden

kerstmuts

SnippergroenJarig
Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:37

SandravdB schreef:
Ik heb dat bij carma gehuurd, bedrijf wat hier vlakbij is, maar is niet heel goedkoop, voordeel is enkel dat als ik besluit te kopen huurprijs eraf gaat en ik dus kan testen of ik er wel tegen kan met mijn beperkingen, of ik niet juist meer last krijg. Maar denk dat ik hem ga houden


Dat is een mooie deal! :) Het huren is inderdaad wel prijzig, maar ik heb zelf niet permanent de ruimte dus ik ben niet zo happig op een aanschaf. Ik heb voor nu eerst mijn sportschool gemaild of zij ook aan uitleen doen. Dat zou dan een boel schelen :)

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:47

Ik heb net deze opgehaald:

[ img ]

Nu nog ff een schema opzoeken voor een mooie workout.

Life begins at the end of your comfortzone.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:09

Xenia Rooders geeft hele fijne (personal) online workouts met kettlebel :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:22

Ellebel welkom. Geen idee of en hoeveel gelijkgestemden hier zitten qua doel maar het is inderdaad leuk en prettig om hier je motivatie een oppepper te geven en gemotiveerd te blijven.
Eloya goed bezig met wasmiddel :)) Wel vervelend dat je weegschaal zo wispelturig deed vandaag maar happy worden van de spiegel maakt dat vast goed.
ItsMe2 grappig dat je je verleiding zo zonde vond dat je het zo weer wegspoelde.
Negerzoen leuk dat je met dat schaatsen een andere en leuke manier hebt om eens wat calorieën te verbranden.
Gaucho wat zwaardere middelen binnen om mee aan de slag te gaan, er is vast een fijn schema te vinden.

Hier vanmorgen een -0.8 op de weegschaal, was ik uiteraard erg blij mee. :D Daarmee ook een nieuw getal voor die stip te zien en dat is zooo fijn en motiverend om te zien! Vandaag net als gister wel gewandeld maar het wederom even bij 5 km gehouden. Weet inmiddels wel zeker dat ik ook graag een crosstrainer wil maar dat zal ergens over een maand of eind feb/begin maart beter uitkomen dus nog even geduld. :)

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:28

Vulina schreef:
Xenia Rooders geeft hele fijne (personal) online workouts met kettlebel :)


Thx voor de tip, ga ik opzoeken

Life begins at the end of your comfortzone.

SnippergroenJarig
Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:32

Net reactie gekregen dat de sportschool helaas geen materiaal uitleent omdat ze niet genoeg hebben om iedereen tevreden te stellen (doen ze het voor mij dan moeten ze dat natuurlijk ook voor anderen doen). Toch maar eens kijken of ik wat kan huren. Ik weet dat mijn buren (ouder stel) een hometrainer hebben staan. Eens even kijken of ik daar niet iets mee kan :o

Mooie prestatie weer Gaucho! Ik heb mij stiekem deze week elke ochtend gewogen en er zit nog geen verschil in. Ik moet ook gewoon geduld hebben en eigenlijk pas gaan wegen bij de diëtiste op 5 februari. Maarja, ik ben zo nieuwsgierig :')

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

SandravdB
Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:56

Ik had ook drie dagen geen verschil en toen weer min 0.5.

Trots op mezelf, voor eerst in mijn leven drie kwartier achter elkaar op een crosstrainer

kerstmuts

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:19

Welkom ellebel!

Goede resultaten weer hier! Ik heb een hele drukke dag achter de rug, dus zit nu net even op m’n kont....ik heb vanmorgen al even paardgereden, niet super lang of intensief, maar ik ben nogal angstig als ruiter en ondanks dat ik een braaf paard heb is rijden buiten m’n vaste routine om (in dit geval bij daglicht in de ochtend met ruiters en paarden die ik niet allemaal ken) en met heftige wind in een halfopen bak....Dan krijg ik stress...maarrrr ging hartstikke lekker, en ben de hele middag op het erf druk in de weer geweest. Ga zo denk ik nog een klein stukje wandelen en dan hopen op positief resultaat morgen op de weegschaal

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:24

Jammer Negerzoen dat je nog geen verschil ziet. Zo lang niet wegen zou ik me ook niet in kunnen beheersen trouwens :P
Sandra lekker bezig op de crosstrainer. 3 kwartier klinkt toch wel lang, is dat heftig om op te pakken als je eigenlijk nooit aan cardio doet? Zie het wel voor me dat je mij weg kan dragen na 10 min of is het te doen? :))
Pallatin super dat je fijn gereden hebt, angstig zijn met rijden is zo vervelend.

Hier net weer een berichtje van mijn personal trainer, hij is kennelijk begonnen met daadwerkelijk de trainingen inplannen dus ik heb mijn 2 dagen PT voor volgende week weer in de agenda staan. *\o/* Ben benieuwd hoe 'gek' (en koud) dat gaat zijn in een tent.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:40

Wij delen ons terrein van stal met een judoschool, sinds 2 weken wordt er ook PT buiten gegeven, zonder tent best pittig met die kou :') zit ik op het paard ingepakt als een Eskimo, trainen ze in een shirtje :D

Zo, ik ben net ff lekker pittig aan de slag geweest met kettlebells, benieuwd hoe erg de spierpijn wordt. Heb afgelopen weken wel gesquat etc, maar zeker mijn armen zijn niet meer gewend aan flink gewicht :')

Life begins at the end of your comfortzone.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:52

Ja eenmaal op gang zal het meevallen denk ik/hoop ik. Maar op dagen als vandaag wandel ik ook in een dik vest, in een winterjas hoef ik niet te gaan wandelen. Ben daarin ook nog wat zoekende eigenlijk, denk dat ik een geschikt tussenjasje moet hebben, die ook wat kan hebben mocht er per ongeluk eens een buitje naar beneden komen onderweg. Maar de combi tegen flinke wind en wat regen kunnen en ademend zijn als je flink doorstapt is misschien wat lastig te vinden.

Ben benieuwd, dat zal je morgenochtend wel voelen lijkt me!

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:03

Jeetje bikkel hoor Mariëlle in een vest buiten wandelen....ik heb het wel snel warm, maar had m’n paardrijshirt nog aan en heb daar gewoon een winterjas over gedaan, zeker omdat het ook hard waait nu....ik heb ooit bij C&A zo’n waterdicht sportjack gekocht met een fleecevoering die je er uit kunt ritsen, misschien is dat wat voor je?

Goed bezig Gaucho, vind je die oefeningen online? Of kende je die al?

En Sandra, goed zeg, al zo lang op de crosstrainer! Fijn dat ie zo goed bevalt

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:07

Als het wind en waterdicht en ademend moet zijn: goretex, ik sfeer bij Northface. Niet goedkoop, wel goed. Mijn vorige jas is bijna 20 jaar oud geworden. Heb er van de zomer 1 in de uitverkoop gekocht, die gebruik ik met wandelen en laatst een 2e handse op Vinted met voering, die gebruik ik bij de paarden:
[ img ]
Zitten ook overal ritsen voor ventilatie etc, echt fijn.

@Pallatin: online een schema gevonden, meeste oefeningen kende ik al, maar ging me even om een goed schema qua aantal herhalingen en combinaties van oefeningen.

Life begins at the end of your comfortzone.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:12

Ik word ook wel snel warm denk ik haha! Paardrijden met een jas deed ik ook absoluut nooit ookal reed ik alleen maar in de buitenbak, bij voorbaat die jas maar uit en beginnen in een vest anders was ik in no time bloedjeheet :))
Thanks voor de tips, er zijn vast wel opties inderdaad. Als je net begint met sporten wil je ook niet te snel in dingen investeren. Maar inmiddels ben ik bijna 2 maand goed bezig dus denk dat ik inmiddels wel geoorloofd kan zeggen dat het geen bevlieging is en dat ik weleens mag kijken hoe ik het bewegen nog wat prettiger en comfortabeler kan maken.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:16

Ik vind wat dat betreft Vinted ook wel echt goed, ik heb een paar maanden terug een pakket gekocht met Only Play sportleggings, shirtjes en hardloop vestjes. Voor een paar tientjes kan ik voorlopig sporten. Ik ben ook wel van het investeren in goede spullen, maar als je niet zeker weet hoe lang het past...

Life begins at the end of your comfortzone.

rockwitch
Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:36

Ik PT ook buiten in het bos. Begint altijd ff fris maar krijg het snel zat warm haha.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Roosch
Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:24

Oef. Heel beroerd geslapen, het moet allemaal uit mijn tenen komen vandaag. %)

Eten wel gepland vandaag. Kijken of ik mijn doelstellingen qua Foxy geregeld krijg of dat ik een dutje doe bovenop haar..

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:31

Als ik een dressuur training doe moet ik me niet te warm aankleden, want dan zweet ik me kapot, maar zoals de laatste weken met koud weer en harde bodem heb ik bij een buitenrit echt een lange jas aan. Gewoon omdat je niet veel kan draven en galopperen, dus kan rijd je je niet echt warm.

Mariëlle, bij de decathlon hebben ze ook echt fijne sportspullen voor een leuke prijs. Die jas van C&A had trouwens ook idd ritsen onder de armen voor extra ventilatie zoals Gaucho beschrijft.

Vandaag weer m’n officiële weegmoment en ben toch een halve kilo kwijt in een week, en ben ook die muffin centimeter om de heupen kwijt, dus mag nu gaan stabiliseren....maar jeetje dat vind ik best spannend, hoe pak ik dat aan? Ik kan ook gewoon zo doorgaan en kijken waar ik uit kom toch...

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:44

Dat kan zeker. Waar ik mee begonnen ben is in het weekend de teugels wat meer laten vieren, en bij flinke beweging die dag ook meer eten.

Life begins at the end of your comfortzone.

SnippergroenJarig
Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:11

Roosch schreef:
Oef. Heel beroerd geslapen, het moet allemaal uit mijn tenen komen vandaag. %)

Eten wel gepland vandaag. Kijken of ik mijn doelstellingen qua Foxy geregeld krijg of dat ik een dutje doe bovenop haar..


Herkenbaar! Ik werd erg onrustig van de stevige woei die hier waait. Mijn ervaring is dat als je slecht hebt geslapen een rustdag echt niet zo verkeerd is. Mijn sporthorloge adviseert dat juist zelfs en er zijn dagen dat ik daar maar wat graag naar luister :=

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Roosch
Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:14

Ja nou precies dat. Onwijs onrustig, om gek van te worden. De naweeën zullen nog wel even duren. :')
Rustdag, mwah. Ik kijk wel even hoever ik kom. Ik heb vertrouwen. Min of meer.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:30

Hier ook superslecht geslapen, zit echt in te dutten boven mijn laptop. Helaas geen tijd om echt even een tukkie te doen voorlopig. Zo maar eens een lunch bedenken waar ik wat energie van krijg, soms is het jammer dat ik geen koffie lust. :')

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:41

Als ik zelf niet wakker had gelegen van de storm had de kat daar wel voor gezorgd, die heeft de hele nacht lopen schreeuwen :') Had sowieso al bewust een rustig dagje ingepland en dat komt nu wel goed uit. Voel de spierpijn ook al op komen :). Vanochtend ff klein rondje gewandeld, en vanavond nog even wat grondwerk met mijn paard denk ik. Stalgenoot heeft mijn stal al gemest dus zelfs dat hoeft niet.

Life begins at the end of your comfortzone.

Roosch
Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:36

Tot nu toe verbaas ik mezelf door productiever te zijn dan ik dacht. :')

Sta op Foxy en ik heb eiermuffins gemaakt. :j mijn eetschema van vandaag bekeken/gemaakt.

Elke dag maar weer opnieuw bekijken hoe en wat. We komen er wel.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, Earth, Frummel01, LV19952, MarliesSam, Tomboy0, viphorse en 43 bezoekers