Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9398
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:16

Ik had dat ook met Nuud, ik ging echt meer zweten dan voorheen. Ook toen het nog niet zo warm was als de afgelopen dagen. Voor mij ook reden om weer op een andere deo over te stappen.

Ik gebruik nu Salt of the Earth, de lavendel/vanille variant.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:32

Ik heb juist eerder het idee dat ik minder zweet met Nuud.
Maar zoals met zoveel dingen zal het bij andere mensen, anders uitpakken :)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:40

Naomi_Jortje schreef:
Een vraagje aan de mede Nuud-gebruikers:
Qua geur ben ik er echt ontzettend tevreden over, ik ruik niks. Maar ik zweet sinds ik het gebruik ontzettend veel... Hiervoor altijd Nivea rollers gebruikt, want van spuitbussen kreeg ik uitslag. Als ik echt hard sportte dan kreeg ik wel natte oksels, maar eigenlijk nooit dat ik iets op m'n shirt zag. Nu krijg ik behoorlijke vlekken al na 10 minuten door het bos slenteren... Meer mensen die dit zo ervaren?

Hier idem. Heb ik trouwens ook met lekker in een potje (zodra ik het opdoe begin ik kort erna te zweten en wordt het een vettige boel. Lekker dan :+ .
Ik weet echter niet helemaal zeker of het van mij door gebruik Nuud komt, of door het stoppen met anticonceptie (sinds oktober. Toen viel me op dat ik bij zweten veel sterker rook. Sinds Nuud ruik ik niks meer, maar ik zweet ook énorm. Maar dus niet zeker of dit door Nuud komt of niet ... )

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:59

Ik gebruik salt of the earth.
Vind de lavendel vanille geur echt lekker.
Zweet er wel nog door. Maar ruik niet.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:08

Ik zit sinds hemelvaart ook aan de Nuud. Leek me een mooi lang weekend om mee te beginnen.

Wat een verademing!!!

Ik smeer 1x per 3 dagen. Geen geurtjes te bekennen en het zweten is ook veel minder.

Hier super tevreden dus :Y)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:11

Bij mij ligt het ook echt aan wat ik aan heb.

vd week een lycra achtig hemdje aan. Zit niet eens onder mn oksels, maar werd toch vochtig. Nu al dagen katoenen hemdjes aan en blijf dan behoorlijk droog.

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:21

truus1970 schreef:
Het is warm..... vergeet dat niet


Zeker, maar voordat ik het gebruikte heb ik nog nooit zoveel gezweet als nu, ook niet met de warme zomer van vorig jaar.
Zit nu op kantoor met de airco aan en zelfs daar zweet ik helaas... Geen geur, maar die natte vlekken vind ik ook niet bepaald charmant :+

Bedankt voor de reacties iig iedereen! Denk dat ik toch maar wat anders ga proberen. Mocht iemand interesse hebben in Nuud in de omgeving van Eindhoven, ik heb 1 vrijwel volle tube (per ongeluk een paar keer de volle gepakt ipv de tube die open was :7). Stuur maar een PB!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:38

superpony schreef:
Bij mij ligt het ook echt aan wat ik aan heb.

vd week een lycra achtig hemdje aan. Zit niet eens onder mn oksels, maar werd toch vochtig. Nu al dagen katoenen hemdjes aan en blijf dan behoorlijk droog.

Ik draag echt alleen nog maar katoen en andete natuurlijke stofjes
Anders is het idd niet te doen
Maar dat is voor mij ongeacht welke deo

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:51

Sonja_vR schreef:
superpony schreef:
Bij mij ligt het ook echt aan wat ik aan heb.

vd week een lycra achtig hemdje aan. Zit niet eens onder mn oksels, maar werd toch vochtig. Nu al dagen katoenen hemdjes aan en blijf dan behoorlijk droog.

Ik draag echt alleen nog maar katoen en andete natuurlijke stofjes
Anders is het idd niet te doen
Maar dat is voor mij ongeacht welke deo


Ja, ik let er normaal wel op.

Maar stomme is dat dat hemdje dus niet onder je oksels zit. Ja het randje raakt het net. Ik had dus niet verwacht dat je daar nat van wordt.

Overigens als ik niet onder mn oksels zweet en wel pittig bezig ben bij de paarden is mn rug gewoon zeiknat. Dat vind ik dan minder erg en gaat ook niet ruiken. Maar bij winkelen ofzo vind ik dat niet pretig. Gebeurt dan gelukkig ook niet snel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:54

Herkenbaar idd

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:23

Naomi_Jortje schreef:
truus1970 schreef:
Het is warm..... vergeet dat niet


Zeker, maar voordat ik het gebruikte heb ik nog nooit zoveel gezweet als nu, ook niet met de warme zomer van vorig jaar.
Zit nu op kantoor met de airco aan en zelfs daar zweet ik helaas... Geen geur, maar die natte vlekken vind ik ook niet bepaald charmant :+

Bedankt voor de reacties iig iedereen! Denk dat ik toch maar wat anders ga proberen. Mocht iemand interesse hebben in Nuud in de omgeving van Eindhoven, ik heb 1 vrijwel volle tube (per ongeluk een paar keer de volle gepakt ipv de tube die open was :7). Stuur maar een PB!

Hier precies hetzelfde! Ik heb zoveel leuke shirtjes en truitjes liggen dat ik nu gewoon niet aandurf, want binnen de 10 minuten zweet ik en ik vind dat zo viezig staan!
Dus ik draag momenteel zwart, zwart en nog eens zwart...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:29

Dat is groot voordeel van mijn kleding :+
De gekkeurde dingen zijn op 1 hand te tellen
De rest is zwart, net als mijn koffie en mijn ziel :')

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:17

Ik schop dit topic weer even omhoog :Y) gebruik nu al een flinke tijd mijn aluinsteen en ik ben er redelijk tevreden over. Echter vind ik dat er toch nog vrij snel een zweetgeur door heen komt.
Nu kwam ik recent langs Native deodorant, hun hebben ook een sensitive lijn zonder baking soda en over het algemeen redelijk goede reviews. Iemand hier die ervaring met hun deo's heeft (en dan voornamelijk de sensitive)?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:59

Summerfly schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog :Y) gebruik nu al een flinke tijd mijn aluinsteen en ik ben er redelijk tevreden over. Echter vind ik dat er toch nog vrij snel een zweetgeur door heen komt.
Nu kwam ik recent langs Native deodorant, hun hebben ook een sensitive lijn zonder baking soda en over het algemeen redelijk goede reviews. Iemand hier die ervaring met hun deo's heeft (en dan voornamelijk de sensitive)?


Ik had laatst die licht gele/beige meegenomen, maar ik vond het echt niks. Stonk aan het einde van de dag echt wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:31

Renee1991 schreef:
Oh ik kom dit topic nu ineens tegen... Tijd lang een aluin stick geprobeerd, maar dat was het voor mij niet. Deed wel iets, maar ik vond niet dat ik fris rook :n

Nu een paar maanden natuurlijke deo van Happy Soaps in gebruik, ben er lyrisch over! Heel fijn :j

Ik ben overigens gestopt met spuitdeo omdat daar aluminiumdeeltjes in zitten en er een behoorlijk causaal verband is gevonden met borstkanker. De aluminium deeltjes worden goed opgenomen als de huid net geschoren is, en da's niet best.

Dat laatste is niet waar, het is een fabeltje dat al lang ontkracht is.
https://www.kwf.nl/standpunten/deodorant-en-borstkanker

Overigens is aluin ook gewoon een aluminiumverbinding.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:08

Ik schop dit topic weer even omhoog...

afgelopen zomer nuud heel tevreden gebruikt. Even gestopt omdat ik nog wat rollers had staan die ik op wilde maken. Nu al weer even met nuud aan het smeren maar ik merk nu het echt kouder wordt dat ik na een kort fietsritje toch best bezweet op werk aan kom. Oksels blijven dan de hele dag een soort van klam en ik stink behoorlijk (terwijl ik voorheen met normale deo nooit rook). Heb de hele dag de neiging iets te smeren, sprayen, rollen. Heb een bodymist maar zelfs daar ruik ik mezelf doorheen. Ik zit de hele dag dicht op andere mensen dus vind het heel onaangenaam als ik naar zweetlucht ruik.

Hebben meerdere nuudgebruikers dit? Dat het in bepaalde seizoenen beter werkt dan in andere seizoenen?

Zit nu te denken om lekker in een potje erbij de kopen of een andere natuurlijk roller tegen geurtjes om die te gebruiken op werk.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:14


romyver
Berichten: 397
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:28

Ik ben ook wel heel benieuwd inderdaad naar jullie ervaringen nu de winter is aangebroken. En, voor degenen die dat kwijt willen, wie er wel en niet scheert. Merken jullie verschil in de werking van de verschillende alternatieven met- en zonder haar? Ik wil ook heel graag af van de reguliere deo en weet niet zo goed waar te beginnen omdat ik echt twee verschillende kanten hoor van zowel nuud als van de natriumbicarbonaat varianten. :o

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:52

pmarena schreef:
F_Orumster schreef:
Zit er ook 1tje tussen die met 1keer toepassen de hele dag dekt?

Mijn ervaringen tot nu toe is dat ik met een uur vreemder ruik dan wanneer ik deo vergeet op te doen.



Nou hier dus alleen Nuud die het de hele dag tot zelfs een week zo goed doet dat je echt niet meer met oksels bezig bent. Al de rest was in de middag alweer onfris....



die nuud ben ik ook wel benieuwd naar. heb je een link?
is het een stick of creme of roller?? zit er nog een geurtje aan ofzo?
vlekt het niet in je kleding?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:57


marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:00

Ik gebruik lavendel roller deo van de tuinen,ik vind hem erg fijn.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:08


romyver
Berichten: 397
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:14

Heeft iemand hier trouwens al een de deo van Ben & Anna geprobeerd? Ziet eruit als fijne geurtjes en ook nog eens in een recyclebare papieren verpakking.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:04

Morris schreef:


Deze gebruik ik nu ook en ik vind het ook echt een aanrader! Je hoeft er maar heel weinig van te gebruiken (streepje heen en streepje terug) en het ruikt super lekker. Sindsdien ruik ik nooit meer naar zweet en ook mijn kleding niet. Super fijn, want juist rondom de menstruatie kon mijn zweet nog weleens sterk ruiken. Ik ben er dus heel erg blij mee!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:12

romyver schreef:
Heeft iemand hier trouwens al een de deo van Ben & Anna geprobeerd? Ziet eruit als fijne geurtjes en ook nog eens in een recyclebare papieren verpakking.


Ja, die gebruik ik. Maar niet iedereen schijnt goed tegen bicarbonaat te kunnen.