Geschikte wandel/sportschoenen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Geschikte wandel/sportschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 20:08

Hey bokkers,

ik wandel graag grote afstanden op een hoog tempo. Geen snelwandelen, net geen joggen, maar wel een flink hoog tempo. Echter heb ik links een platvoet en hiervoor bij beiden voeten steunzolen.
Ik heb recentelijk nieuwe wandelschoenen aangeschaft (Nike Performance DRY LOOSE ELASTIKA). Echter krijg ik met deze schoenen enorm last van de peesplaat van mijn voet, de pees bij mijn hak en mijn knie (peesaanhechtingen raken overbelast) bij gewoon wandelen, langer dan 20 minuten.

Met mijn stevige bergschoenen/werkschoenen heb ik dit probleem niet, zo ook met mijn lage rijlaarzen. Maar met beiden kan ik natuurlijk niet op een hoog tempo wandelen.

Gewoon op een rustig tempo wandelen geeft dezelfde problemen, dus het ligt niet aan mijn tempo.

Ik krijg zelf en beetje de indruk dat het te maken heeft met de zachte zool. Het lijkt alsof er lucht in zit? Daardoor kantelt mijn voet relatief ver naar achteren en naar binnen toe.

Ik ben dus op zoek naar fijne sportieve wandelschoenen die niet de wereld kosten, maar waar ik wel mee een sportschool in kan. Dus geen bergschoenen ofzo.

Tips zijn enorm welkom!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:44

Zou naar een sportwinkel gaan en je daar laten adviseren. Ik heb afgelopen jaar mijn enkel gebroken en daardoor nog wat instabiliteit. Begin van het jaar begonnen met krachttraining om dit verder te verbeteren. Ik kwam op asics uit, en een hardloop schoen ipv fitness schoen. Ook andere schoenen maar daarbij zag je in de bochten duidelijk instabiliteit. Nike was volgens de winkel sowieso geen optie ivm te veel 'vering' in de zool.

Life begins at the end of your comfortzone.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Geschikte wandel/sportschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:46

Ik weet niet wat je budget is, maar Meindl heeft naast de berg(wandel)schoenen ook sportschoenen die heel erg fijn zijn.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

black_kelpie
Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:52

Ik heb Salomon schoenen gehad (X Ultra 2 GTX), nog nooit zo fijn gelopen. Soepel, licht en fijne zool. Heel veel kilometers op gelopen en ook mee gereden (endurance). Toen ze vervangen moesten worden ben ik voor een Lowa schoen gegaan omdat ik erg smalle voeten heb en de Salomons toch net wat aan de brede kant waren, maar daar had ik vrij snel spijt van.

Serendipity1
Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:31

Ik denk inderdaad dat een winkel zoals Bever je goed kan helpen! Ik heb ook vaak last van mijn voetpezen en heb daarvoor Adidas Terrex AX3 schoenen gekocht, die hebben een superstevige zool en dat helpt mij daarbij. Zijn trailrunschoenen

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Geschikte wandel/sportschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:43

In Enschede zit een winkel die filmpt hoe je loopt en of rent. Aan de hand daarvan maken zij een keuze voor bepaalde schoenen, ze geven vaak meer keuzes zodat je zelf kan beoordelen wat je prettig vind .

Volgens mij heten zij Runnersworld maar ik denk dat er wel meer winkels zijn die dit aanbieden. Zij hebben mij toen echt goed geholpen.

Britta31
Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Geschikte wandel/sportschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:49

Declathon.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dee_Es, Heez, HELder en 30 bezoekers