Botox bij migraine, iemand ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Botox bij migraine, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 13:52

Is er iemand die ervaring heeft of gehoord heeft van botox inspuiten bij migraine klachten? Ik ben eigenljik gewoon stiknieuwsgierig, mijn zus heeft in maart een intake hiervoor en ik wil eigenlijk wat meer weten, liefst ervaringsverhalen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Botox bij migraine, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:57

Ik heb vorig voorjaar botox in mijn voorhoofd en dan vooral boven mijn wenkbrauwen laten plaatsen, omdat ik altijd enorm frons (hangende oogleden, maar durf daar nog niets aan te laten doen). Door het fronsen had ik enorme last van hoofdpijn en migraine. Al was dat niet eens de hoofdreden dat ik het deed, ik irriteerde me ook aan de lijntjes die in mijn voorhoofd verschenen.
Ik heb ruim een half jaar na de behandeling weinig tot geen hoofdpijn- of migraine klachten gehad. :) Nu komt het langzaam weer terug en ik merk ook dat de botox al enige tijd is uitgewerkt.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Botox bij migraine, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 14:02

Hmmm dat klinkt nog niet zo verkeerd!

Ik heb dus geen idee waar ze dat gaan spuiten maar ben wel supernieuwsgierig. Zowel mijn zus als ik zijn echt grootverbruiker wat migraine medicijnen betreft dus altijd op zoek naar alternatieve oplossingen!

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:03

ja zeker, ik spoot ieder half jaar botox in. Het holp erg goed bij mij maar de laatste aantal keren helaas nie t meer. Alles wat ik probeer lijkt steeds een tijdelijke oplossing. maar het is zeker het proberen waard voor je! Let er wel mee op waar je dit laat doen want met botox wordt erg veel gesjoemeld.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 14:13

cile205 schreef:
ja zeker, ik spoot ieder half jaar botox in. Het holp erg goed bij mij maar de laatste aantal keren helaas nie t meer. Alles wat ik probeer lijkt steeds een tijdelijke oplossing. maar het is zeker het proberen waard voor je! Let er wel mee op waar je dit laat doen want met botox wordt erg veel gesjoemeld.



Hmm dat klinkt ongeveer net als alle medicijnen. In het begin werkt het prima, totdat je er misschien toch wat aan gewend raakt.....

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Botox bij migraine, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:20

Geen ervaring met botox maar wel met het uitverdoven van de zenuwen achter op mijn hoofd via de pijnpoli. Heb je dat al eens geprobeerd?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:21

Hebben jullie dan alleen tussen de wenkbrauwen gedaan of ook nog andere plekken. Ik heb namelijk ook een permanente frons op mn voorhoofd. Een beetje zoals frummels beschrijft. Maar ik heb ook spanning vanaf mn achterhoofd. Werkt het daarvoor ook?

Oh een beetje wat Lavje nu zegt

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:22

daffodil schreef:
cile205 schreef:
ja zeker, ik spoot ieder half jaar botox in. Het holp erg goed bij mij maar de laatste aantal keren helaas nie t meer. Alles wat ik probeer lijkt steeds een tijdelijke oplossing. maar het is zeker het proberen waard voor je! Let er wel mee op waar je dit laat doen want met botox wordt erg veel gesjoemeld.



Hmm dat klinkt ongeveer net als alle medicijnen. In het begin werkt het prima, totdat je er misschien toch wat aan gewend raakt.....


precies :o :')

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 14:25

Lavje schreef:
Geen ervaring met botox maar wel met het uitverdoven van de zenuwen achter op mijn hoofd via de pijnpoli. Heb je dat al eens geprobeerd?


Nee niet, ga ik ook eens naar kijken, thanks!

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:29

ierusju schreef:
Hebben jullie dan alleen tussen de wenkbrauwen gedaan of ook nog andere plekken. Ik heb namelijk ook een permanente frons op mn voorhoofd. Een beetje zoals frummels beschrijft. Maar ik heb ook spanning vanaf mn achterhoofd. Werkt het daarvoor ook?

Oh een beetje wat Lavje nu zegt


gehele voorhoofd, tussen ogen, vanaf wenkblauwen en haarstreek, ongeveer 15 tot 20 prikjes

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:34

daffodil schreef:
Lavje schreef:
Geen ervaring met botox maar wel met het uitverdoven van de zenuwen achter op mijn hoofd via de pijnpoli. Heb je dat al eens geprobeerd?


Nee niet, ga ik ook eens naar kijken, thanks!

Via deze link staat wat meer info:

https://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis ... jnblokkade

Ik heb het nu zelf 2 keer laten doen maar moet weer even bellen voor een herhaling. Merkte wel dat de 2e keer sneller en langer de pijnklachten verminderde!

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Botox bij migraine, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:42

2 oud-collega’s van me hebben het gedaan, in de fronsspier. De ene had er veel baat bij en de ander niet. Maar bij degene bij wie het werkte gaf ze ook aan dat ze altijd heel gefronst kijkt de hele dag op werk en dat dit voor haar triggers zijn.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:45

Ik had ook altijd soort voorhoofdholteontsteking-achtige hoofdpijn, in Utrecht waren ze aan het onderzoeken of botox in de fronsrimpel hierbij zou helpen en ja hoor! Weg hoofdpijn. Heb het een paar keer laten doen, geloof per 4 maand ofzo? Oorzaak was bij mij het vele fronsen, goede zonnebril, goed opletten dat ik niet fronsend achter m’n laptop zat (lieve collega’s die dropjes naar m’n hoofd gooiden als ze me zagen fronsen haha) en minder werkstress hebben gemaakt dat ik nu eigenlijk nooit meer die vervelende hoofdpijn heb. Heel soms nog, maar ik probeer nu die spier/ zenuw? soortvan te masseren en dat werkt dan ook tegen de hoofdpijn.

Anyway hier goede ervaring dus met botox en hoofdpijn. En ik was toen 25 ofzo, had geen echte fronsrimpel dus je zag er niks van.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:46

_Denise_ schreef:
2 oud-collega’s van me hebben het gedaan, in de fronsspier. De ene had er veel baat bij en de ander niet. Maar bij degene bij wie het werkte gaf ze ook aan dat ze altijd heel gefronst kijkt de hele dag op werk en dat dit voor haar triggers zijn.


Nou precies dit dus!
Dat fronsen kan je jezelf dus wel afleren heb ik ontdekt. Of gewoon stoppen met werken hehe :Y)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:22

ierusju schreef:
Hebben jullie dan alleen tussen de wenkbrauwen gedaan of ook nog andere plekken. Ik heb namelijk ook een permanente frons op mn voorhoofd. Een beetje zoals frummels beschrijft. Maar ik heb ook spanning vanaf mn achterhoofd. Werkt het daarvoor ook?

Oh een beetje wat Lavje nu zegt


Tussen mijn wenkbrauwen heb ik geen lijntjes, alleen echt op mijn voorhoofd zeg maar. Bij mij hebben ze op 6 plaatsen geprikt, 3 per kant: midden boven de wenkbrauw, boven het uiteinde van de wenkbrauw, en boven het begin van de wenkbrauw. Allemaal wel een flink stuk hoger dan de wenkbrauw zelf met uitzondering van de middelste :j
Het heeft bij mij niet geholpen tegen de spanning vanuit mijn schedelaanhechting.. Echt alleen de "frons hoofdpijn" zeg maar en dus migraine klachten.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Botox bij migraine, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:36

Ik had geen migraine maar wel veel spanningshoofdpijnen. Heb 1,5jr geleden botox in mijn frons en wenkbrauwgebied laten doen en heb daarna nooit meer hoofdpijn gehad. Het is ook niet teruggekomen en heb ook niet vaker botox laten doen.

Ik zou het in elk geval een kans geven. Het is niet heel duur en men gebruikt al jaren botox, dus het is relatief veilig.