4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:21

:wave: Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben altijd een enorme liefhebber van snoep/koek/chips en cola geweest. Bij mijn ouders thuis zat hier een limiet aan, maar toen ik op mijzelf ging wonen, was het hek van de dam. Na het werk een paar koekjes naar binnen en 's avonds voor de TV een hele zak chips. Cola werd de hele dag door gedronken.
Dat ik toch gewoon slank bleef, is achteraf best wel een wonder. :+ Ondertussen begon mijn man een supermarkt met nog véél meer lekkers dat natuurlijk allemaal geproefd moest worden en beviel ik van mijn zoontje.

Nadat mijn zoontje er was, ging het mis. Mijn ongezonde eetgewoontes bleven hetzelfde, maar mijn lichaam kon het opeens niet meer hebben en ik kwam behoorlijk aan.

Inmiddels ben ik op het punt dat ik écht wil dat er weer wat af gaat. Zeker een kilo of 15, dus dat wordt een hele klus. :=
Ik volg geen speciaal dieet, probeer gewoon wat meer op te letten en wat vaker te fietsen naar mijn werk (+/- 30 minuten fietsen, heb geen elektrische fiets). Ik gebruik de app Lifesum om alles bij te houden, maar ben soms wat inspiratieloos qua eten etc dus zou graag hier aansluiten voor ideetjes en tips. :D Zeker als het moeilijk wordt, heb ik wel wat inspiratie nodig om geen terugval te hebben, want die heb ik de afgelopen tijd al te vaak gehad. :=

Mijn planning voor vandaag:
O: Griekse yoghurt 10% vet + appel + kaneel + handje schuddenbuikjes :9
T: x
L: 2x kaiserbroodje met op beide 2 plakjes salami + blikje cola zero
T: Bounty
A: Bbq bij mijn ouders

Drinken: Thee en water
B: Fietsen naar het werk 30 minuten, terugweg neem ik een e-bike mee. O:)

Ik werk om het weekend, in mijn werkweekenden mag ik lekkere broodjes halen van mezelf. En mag ook nog gewoon iets van chocolade oid, want als ik meteen 100% op de gezonde toer ga, houd ik het absoluut niet vol. Stapje bij beetje wat eetgewoontes veranderen. :)

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:54

Kijk eens naar instagram pagina’s zoals get fit girl, in shape met Freek, easy daily food com.
Die hebben allemaal een leefwijze op kcal tellen, daar kan je lekkere recepten weg halen. :)

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:38

welmoed__ schreef:
Kijk eens naar instagram pagina’s zoals get fit girl, in shape met Freek, easy daily food com.
Die hebben allemaal een leefwijze op kcal tellen, daar kan je lekkere recepten weg halen. :)


Ik ben deze gelijk gaan volgen samen met lazyfitgirl. :D

Mag ik hier af en toe ook mee praten? Ik heb 2,5 jaar ziek thuis gezeten. Dat in combinatie met weinig geld heeft er toch echt wel voor gezorgd dat ik ongezonder ben gaan eten (ga maar eens gezonde weekboodschappen doen voor 25 euro :')), en als je dan alleen maar thuis zit gaat het toch wel hard.
Ik zou dus ook echt wel graag aardig wat willen afvallen. Ik wil alleen geen bepaald gewichtsdoel stellen want ik weet van mezelf dat ik daar dan te veel op gefocust ben en verder nergens meer op let. Ik wil vooral weer in de spiegel kunnen kijken en niet denken van "poeh...". :+
Sporten is niks voor mij is de afgelopen jaren wel gebleken. Heb meerdere malen de sportschool geprobeerd en ook thuis work-outs, maar voel me nooit comfortabel genoeg en vind het echt niks aan. Wandelen doe ik met dit lekkere weer dan weer wel veel dus dat helpt dan weer wel. :j
Ik vind instagram accounts met recepten en kleine eetswitches (light producten) vooral handig voor nu. En ik ga ook maar eens zo'n app downloaden om mijn inname bij te houden. Even kijken welke het handigste is.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:39

welkom allebei! Echt superherkenbaar hoor wat jullie benoemen! Ik vind zelf fitmetmarije en bamifit ook heel erg leuk om te volgen op instagram. Vooral Marije plaatst regelmatig ''wat eten we deze week'' met gezonde weekboodschappen per dag, echt fijn! Zij is zelf ook veel afgevallen en heeft voor mij een niet te hoog fitgirl gehalte (hoewel ik die ook leuk vind om te volgen, maar voor de afwisseling haha!)

Ik ben bezig met restjes uit de vriezer/voorraadkast te eten, dus random lijstjes deze week :')
O: omelet met tomaat
L: vegan paddenstoelen shoarma op flatbread
A: prei-kerrie ovenschotel
B: wandelen

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:48

Die insta pagina's ga ik ook eens checken!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Griekse yoghurt 10% vet + appel + kaneel + handje schuddenbuikjes
T: x
M: 2 kaiserbroodjes met op beide 1 plakje salami
T: Lion
A: Hello fresh maaltijd, weet nog niet welke.

B: 30 minuten terug fietsen vanaf werk (heen ging ik met een elektrische fiets, vind dat niet tellen. :P )

Na het avondeten probeer ik sowieso niet meer te eten. Drinken voor vandaag wordt water en thee.

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:32

Er zijn een paar echt wel hele leuk insta pagina’s. Get fit girl vind ik vrij commercieel geworden, de andere pagina’s zijn wat toegankelijker vind ik.

Ik ben ondertussen nu ruim 10kg kwijt. Ook een deel omdat ik gestopt ben met anticonceptie/hormonen, maar ook gezonder eten en ik ga 3x per week naar de sportschool wat ik echt heeeerlijk vind en daarnaast wandel ik elke dag een uur met de hond.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 crackers, eentje met cottage cheese en light jam en eentje met 100% pindakaas en beetje pure hagelslag. Dit voor het sporten aan.
T: Appel na het sporten
L: overnight oats met aardbeien en 2 mini kokos biscuits
T: eiwit Shake
A: Weet ik nog niet precies. Heb late dienst dus waarschijnlijk iets van 2 pistoletten met beleg.
T: denk een proteïne toetje.

Beweging van vandaag: uur naar de fitness, uur wandelen en nog werken. Denk dat ik op de 15000 stappen kom vandaag.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:38

Wat knap zeg, 10 kg!
Sportschool zou ik ook wel willen, maar is vrij lastig te plannen. Man die lange dagen maakt op het werk en laat thuis is. We hebben een zoontje waar we eigenlijk op mijn moeder na, geen oppas voor in de buurt hebben. Volleybal wel 1x per week maar dat is echt op recreatief niveau dus het zal niet veel helpen in het afvallen. :+
Wil ook echt proberen om eerst op deze manier wat kwijt te raken en lukt dat niet, zou ik altijd nog eens kunnen proberen om een oppas te zoeken voor 1 a 2 avonden per week en tijd te maken voor de sportschool.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:46

Ntlie_ even nieuwsgierig: waarom de schuddebuikjes? Voor vulling zou je misschien beter kunnen kijken naar een muesli of granola. Zelfde met de kaiserbolletjes: wit brood vult minder dan een volkorenvariant. En de lion en bounty: waarom? Die zitten per 100 gram al snel boven de 400 calorieën.

Ik mis in de lijstjes vitaminen, groenten, eiwitten... Neem eens een stuk fruit als snack bijvoorbeeld.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:12

Winged schreef:
Ntlie_ even nieuwsgierig: waarom de schuddebuikjes? Voor vulling zou je misschien beter kunnen kijken naar een muesli of granola. Zelfde met de kaiserbolletjes: wit brood vult minder dan een volkorenvariant. En de lion en bounty: waarom? Die zitten per 100 gram al snel boven de 400 calorieën.

Ik mis in de lijstjes vitaminen, groenten, eiwitten... Neem eens een stuk fruit als snack bijvoorbeeld.

Klopt helemaal en dat is ook mijn doel.
Maar ik kom van heel veel suikers (cola, koek, snoep) en weet uit ervaring dat cold turkey afkicken niet helpt bij mij. Dan val ik binnen no time weer terug. Dus heb nu om te starten al die suikers wat geminderd en de cola geschrapt. Nu ga ik stapje voor stapje de slechte dingen vervangen, ontbijt gezonder, lunch gezonder en een gezonder tussendoortje. :)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:26

Voor degene die havermout eten; waar mengen jullie het mee?
Ik deed dit eerder met alpro amandelmelk maar begreep dat dat ook niet zo gezond is.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:42

Ntlie_ schreef:
Winged schreef:
Ntlie_ even nieuwsgierig: waarom de schuddebuikjes? Voor vulling zou je misschien beter kunnen kijken naar een muesli of granola. Zelfde met de kaiserbolletjes: wit brood vult minder dan een volkorenvariant. En de lion en bounty: waarom? Die zitten per 100 gram al snel boven de 400 calorieën.

Ik mis in de lijstjes vitaminen, groenten, eiwitten... Neem eens een stuk fruit als snack bijvoorbeeld.

Klopt helemaal en dat is ook mijn doel.
Maar ik kom van heel veel suikers (cola, koek, snoep) en weet uit ervaring dat cold turkey afkicken niet helpt bij mij. Dan val ik binnen no time weer terug. Dus heb nu om te starten al die suikers wat geminderd en de cola geschrapt. Nu ga ik stapje voor stapje de slechte dingen vervangen, ontbijt gezonder, lunch gezonder en een gezonder tussendoortje. :)

slechte dingen mogen zo nu en dan ook he. Zolang het maar met mate is. Je zou ook bijvoorbeeld een mini-variant kunnen pakken als klein tussendoortje. Gezond eten houdt niet direct in dat je geen (ongezonde) snack meer mag. Zolang er maar balans in zit.

Afvallen is eigenlijk heel simpel: Meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. En het lijf kijkt niet naar 'goede' of 'slechte' calorieën. Nu is het wel zo dat een maaltijd van 500 calorieën beter vult dan een tussendoortje van 400.

Stel jij verbrand 1600 calorieën op een dag en je eet je fruit, gezonde vezels, een voedzame maaltijd en je hebt in totaal 1200 naar binnen gewerkt, dan mag je best nog een klein chocolaatje van 100 calorieën. Je zit dan namelijk nog steeds 300 in de min.

(wel eerlijk tracken met eten: bakken in olie/boter etc is ook dat meerekenen. Een glas ranja ook etc)
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-05-23 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:47

Ik meng het ook met amandelmelk, heb nog niet eerder gehoord dat het niet zo gezond is.
In mijn manier van afvallen, dus letten op kcal past het prima. Er zitten weinig kcal in en in combinatie met havermout vult het goed.

Ik snap dat de sportschool dan lastig is. Ik heb het voordeel nog geen kind te hebben en ik werk onregelmatig dus kan daar prima sporten in weg werken. Het geeft me zo veel energie en voldoening, zou het niet meer weg kunnen denken nu.

Voedingsweetjes en caravandijk op insta zijn ook leuk om te volgen. Vooral om wat bewustwording over eet gewoontes en producten.
Zo liet een van de twee eens een keer zien dat in een zakje bolletje chocolade pepernoten (welke je zo in 1x weg eet, ik wel tenminste) net zoveel kcal zaten als in 6 roze koeken. Ik dacht wel even na voordat ik weer een zak weg werkte.

Wat betreft “slechte” dingen, ik eet ook geregeld nog een koekje of meer. Zo lang het in mijn kcal doel blijft kan dat prima. Cola heb ik vervangen voor light of zero. Ik wilde eerst niet teveel zoetstoffen tot me nemen, maar wil ook wel erg graag wat lekkers kunnen drinken naast het water en thee. Dit is dan voor mij een prima oplossing. Kcal drinken vind ik zo zonde, vooral omdat het zo ongemerkt is. Een koekje sta je wel bij stil, een glas cola niet.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:12

Welkom Ntlie_ en Nevica! Nu wordt het weer wat gezelliger druk :)) zomer komt er aan haha.

Welmoed, wat goed die -10 kilo! Mag je super trots op zijn :j

Aight: jammer dat de weegschaal niet zo lief was, maar gelukkig niet op je oude gewicht.

Hier gaat het wisselend, vrijdag aten we bij m’n man op de zaak (bestellen) zaterdag ging goed (was aan het werk) en gister overdag eigenlijk niks gegeten en toen in de avond ging de bbq aan :))
Heb me nog best netjes gehouden qua stokbrood, maar wel 2 broodjes hamburger (oeps :)) )
Weegschaal gaf vanmorgen toch nog -0.3 aan tav vorige week en heb best wat slechte dagen er tussen gehad _O-

Vandaag ook niet echt gezond, maar moest het eea opmaken
O: wit bolletje met magere filet americain
L: stukje stokbrood met kipfilet, 1/2 advocado, sla en komkommer
T: stroopkoek
T: btween zero reep
A: stuk stokbrood met kipsate en salade.
T: ijsje :))
In totaal zit ik hiermee op 1879
Best kans dat er nog wel wat bij komt vanavond, m’n man komt net thuis :')

Qua beweging zit ik nu op 915 verbrand (2 paarden gereden plus dagelijkse klusjes)
Dus opzich kom ik wel uit, ondanks dat het geen ‘gezonde’ dag is :)
Ik drink overigens alleen maar light of zero producten, neem ik wel mee in mfp

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:03

Hallo, ik zou me ook graag willen melden in dit topic om tips te lezen, maar misschien ook de struggles en de aanmoediging :)

Eind maart ging ik op vakantie en doordat ik mijn koffer thuis nog even moest wegen en dat alleen lukte doordat ik met koffer op de weegschaal moest staan, kwam bij mij de doorslag dat ik nu echt met mijzelf aan de slag moet.
Ik heb toen voor mij als doel -10kg gesteld.
Het begin zou zijn na de vakantie.

Daar aan begonnen vind ik het nog best moeilijk hoor.
Ik ben nu 4,5 kg kwijt en meer lijkt er niet af te gaan ;(

Fysiek heb ik ook vele klachten waardoor ik niet naar een sportschool kan. Ik was sinds eind vorig jaar wel 2x in de week gaan zwemmen (baantjes trekken en/of aquarobics), maar ook dat heb ik al zeker dik een maand niet meer kunnen doen door klachten.

Ik rijd nog wel zo'n 3x in de week, de ene keer intensiever dan de andere keer en ik wandel met de honden. Soms ook wandelingen van 10km, maar vaker rondjes van 15 a 20 minuten (mede doordat 1 hond gewoon niet geschikt is voor langere rondes)
Maar ik zit wel dagelijks zeker aan de 10K stappen :j

Nou goed, dit geklaag is wel de reden dat de moed nog wel eens in schoenen zakt betreft meer afvallen.

Ik probeer hard op de calorieën te letten, probeer zo gezond mogelijk te eten en drink veel water.

Maar ik heb ook wel echt eens dat wijntje of wat 'fout' lekkers nodig hoor. Het leven moet ook leuk blijven en niet alleen draaien om kcal denk ik dan.

Dus dat, het is een langer verhaal geworden dan ik had gedacht, sorry!

Maar als eerste ga ik nu de insta pagina's zoeken die Welmoed opperde :D

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:16

Ik wilde inderdaad zeggen, kijk dan zeker eens naar de insta pagina's die ik noemde.
Get fit gril bied ook een programma aan waarbij ze menu's voor je maken. Ook echt met lekkere dingen, waardoor je niet het idee hebt dat je aan het "diëten" bent.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:35

Tnx voor de tip, heb net even op hun site gekeken. Heb jij dit zelf ook afgenomen?

Om het makkelijker voor mij te maken, heb ik ook nog eens een man thuis die is opgegroeid met simpel aardappelen, groente en vlees.
Alles wat daarvan af wijkt vind hij maar raar en bij voorbaat vies _-:(
Nou heb ik inmiddels hem al vele dingen laten proeven en heeeeeel langzaam aan went hij aan ander soort gerechten (kost dan wel 20 jaar)
Wij hebben nu ook wekelijks 3x recept van hellofresh, maar ook daarin moet ik niet te gek denken hoor haha

Maar goed, koken is al niet mijn hobby, dus liever niet langer dan 20 a 30 minuten koken + ga niet 2 verschillende recepten maken omdat mijn man het anders niet eet :=

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:04

Nee, ik heb dat zelf niet gedaan. Maar volg hun wel op insta en gebruik wel eens wat van hun qua recepten. Het kwark cakeje met eierkoek als ontbijt is bijvoorbeeld erg lekker.

Je kan bij hun ook aangeven dat je geen keuken prinses bent en dat je niet te gekke gerechten wil ivm je man, daar passen zij het dan op aan.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:16

Ik ga denk eerst eens inspiratie op doen via oa hun insta, er staan wel leuke gerechten op!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:36

Knap van die 4,5 kg Josewoos! Wel balen dat het nu lijkt te stagneren…
Kieskeurige man heb ik ook last van, maar bij AVG schep ik gewoon wat meer groenten en minder aardappel op. Ben nooit dol op aardappels geweest dus dat scheelt.

Vandaag een dagje vrij, dan is het niet snoepen vaak lastiger vol te houden dan op het werk. :o

O: Griekse yoghurt 10% vet + appel + kaneel + handje schuddenbuikjes
T: Paar aardbeien
L: 3x rijstwafel met gekookt ei en avocado
T: Koekje van belicio cheats, mega slecht maar heb ze gewonnen met een winactie op insta en ze komen vandaag binnen. :+
A: Hello Fresh

B: Fietsen naar winkel, naar speeltuin wandelen en vanavond nog een rondje met het paard lopen. Kom denk ik wel aan de 10.000 stappen vandaag, iig dat is wel mijn doel. :Y)

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:59

@ntlie lijkt me lastig met een kleine en geen oppas! Kan je niet samen gaan wandelen (met kinderwagen?). Lekker lijstje! Je zou inderdaad langzaam kunnen gaan kijken of je zoete snacks met steeds een gezondere/kleinere variant kan vervangen. ipv een grote mars, zo'n mini bijv!

@josewoos maar AVG kan toch juist heel mager zijn! Aardappelen vullen goed en bevatten vezels, berg groenten voor de vitaminen en afwisselend mager stukje vlees :) Zolang je er geen vette (kaas)sauzen over doet is het best een gezonde maal! Het vlees is denk ik het meeste kcal, dus als je voor een magere optie kiest (onder de 200 kcal per 100 gram) en dan 100 gram eet, dan kun je een lekkere maal maken!

Voorbeeldje: als je 300 gram aardappelen, 200 gram broccoli, 100 gram varkenshaas in een eetlepel ketjap en eetlepel olijfolie (wat beide flinke lepels zijn voor 1 persoon) dan zit je op 600 kcal. Wat een mega bord vol is!

Ik vind het jammer dat ik niet vaker AVG eet besef ik nu :')

Wat goed Lis_ol weer wat eraf! Jouw verbranding is best hoog of niet?

Ik ben vanochtend (tegen al mijn principes in) :') gaan sporten, ben echt geen ochtendmens haha.
O: restje prei-kerrie ovenschotel _O- (kan echt alles-altijd-eten)
L: verlate moederdaglunch in de stad
A: eten bij een vriendin :D
B: gesport

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:54

Mag ik me hier ook melden? :D

Heb dan wel weer een doel met afvallen (het liefst 15kg, maar minimaal 10kg eraf en ik zit nu op -3,2kg) maar ik zit een beetje te klooien met m'n calorietekort en wat nou goed is of wat werkt voor mij. Vind het erg interessant om alle eetlijstjes voorbij te zien komen, dus die wil ik ook gaan bijhouden. :)

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:02

Toch knap al die 4.5 er af josewoos!
Soms zijn het inderdaad van die moeilijke periodes waarbij het stagneert, lastige is om dan door te zetten.
Opzich wat aight ook zegt, avg kan ook goed zijn. Idd extra veel groente zonder sausjes oid.
Ik eet het ook eigenlijk zelden _O-

Aight; ja klopt, mijn doel is sws 580 per dag, maar m’n gemiddelde over een week ligt hoger, vorige week op de 760. Ben veel in beweging thuis, en probeer zeker om de dag mijn paard intensief te trainen. En zoals gister pak ik de IJslander ook mee voor een rondje en dan gaat het hard. Kwam gister uit op 1013 _O-
Maar vandaag ga ik niet rijden en moet ik wel aanpoten om op die 580 te komen hoor.
Goed dat je al bent gaan sporten deze ochtend! Wel plezier met de lunch en eten bij een vriendin.

Mijn planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt (0.1% vet) met ciazaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en rozijnen
L: 3 boterhammen met smeerkaas, magere filet americain en 100% pindakaas
T; knoppers reep
T: btween zero reep
A: bami met kip, groente en een lepel satesaus (50gr)
T: wat snacktomaten en komkommer,
Zakje snack a Jacks mini
T: 2 granen biscuits
Totaal; 1802
B: buiten wat dagelijkse klusjes ga ik er vanuit de 10.000 stappen wel te halen, zit nu op 3500 en moet nog werken van 14.30-23.00

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:20

Gisteren helaas niet aan de 10.000 stappen gekomen hier, planning wijzigde gisteravond waardoor ik niet meer weg kon.

Vandaag héle lange dag op mijn werk (werk op een camping, vandaag aankomstdag) en eet vanavond waarschijnlijk wat samen met mijn baas en die had het al over pizza, chinees of spareribs dus dat gaat geen gezonde avondmaaltijd worden. :') De rest van de dag beetje proberen op te letten.

O: Griekse yoghurt 10% vet + appel + kaneel + handje schuddenbuikjes
T: X
L: 2x kaiserbroodje met plakje salami
T: Rijstwafel, banaan
A: Fastfood waarschijnlijk. :=

B: Vanochtend zoontje op de fiets naar de opvang gebracht en verder zal ik wel behoorlijk wat stappen zetten vandaag.

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:36

Prima lijstje hoor. Ik zou de salami nog vervangen voor iets zoals kip filet met misschien nog een eitje er bij op. Beide goed voor de eiwitten wat ook langer vult. :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met appel en kaneel, eiwit poeder vanille, gepofte tarwe en klein beetje pure hagelslag
T: soort van prins mini star koekjes
L: maaltijd shake
T: denk een appel
A: had zalm met aardappeltjes en groente in mijn hoofd, moet nog boodschappen doen

B:
Zit nu op 8000 stappen en ga zo nog naar de sportschool. De 10.000 stappen red ik ook nog wel vandaag.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:34

Aight, fijn dat het toch wel herkenbaar klinkt. Dan voel ik me toch iets minder alleen ofzo. :o

Lis_Ol, dankjewel! Ja de zomer komt er weer aan inderdaad. Nu die lekkere grote hoodies uit gaan zie ik ineens toch wel in hoe het uit de hand is gelopen dus ik wil er wel echt graag wat aan doen. Hopelijk behoud ik die motivatie wel ook na de zomer. :=

Lijstje heeft nu nog niet veel zin, ben namelijk ook het huis en de vriezer aan het leeg eten. _O- Heb al wel heel veel recepten opgeslagen via Instagram. Daar maak ik even een lijstje van en dan maandag boodschappen doen en alles wat ik in huis heb eens wat gezonder maken. Dat is al stap één. :j

Wat eten jullie trouwens op het werk? Tussendoortjes lukt me wel gezond maar de lunch kom ik nog niet veel verder dan brood, maar wil daar een beetje vanaf en sowieso wat meer variatie.