4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:46

@Nyaleti, welkom!

@Mara, ik ga er officieel pas over 2 weken echt wonen. Dat komt even wat handiger uit met school en stage. Maar voor die tijd hopelijk wel een nachtje (of meer) proef slapen :D

@Joanne, fijn dat je tevreden bent over het weekend! Wel vervelend van je kuit, maar soms is een rustdag qua beweging ook belangrijk. Jammer van de domper op de weegschaal, ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Maar het gaat er uiteindelijk om dat je je goed voelt!
Ik had wel wat spullen gespaard van pannen, bakjes, messen etc. in de afgelopen jaren. Verder hebben we onwijs veel gekregen en de rest heb ik bij de ikea besteld! Ze hebben het druk, dus bestel optijd als je wat nodig hebt :) Ik zoek de winkels nu liever ook niet op.

@Loki, opzich is je ontbijt niet slecht. Je kan prima met 2 volkoren boterhammen ontbijten. Misschien het dan gewoon bij pindakaas houden ipv dubbel beleg? En dan kijken naar bv. 100% pindakaas, dus zonder toegevoegde dingen.
En verder misschien het bakje vla vervangen door iets van kwark of yoghurt? Ik vind dat kwark beter vult dan vla en het is minder vet. Ik vind kwark met fruit erg lekker. Of van die my protein druppels, zodat er wel een smaakje aan zit :)

-----------------

Ik heb mij vanochtend gewogen en de weegschaal gaf hetzelfde gewicht aan als 5 dagen geleden. Dus ben blij dat het slechte eten geen invloed heeft gehad op mijn gewicht :')

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:52

Tanja: Super dat al je spullen over zijn naar jullie nieuwe huis! Jammer dat je nog even moet wachten tot je er 'officieel' gaat wonen, maar het vooruitzicht is goed!
en knap gedaan dat je het zelfde gewicht heb behouden in de ongezondere klus dagen. Hoe was de kaasfondue gister?

Nyaleti: Welkom (terug)! Wat is de reden dat je geen light of zero producten drinkt? ik drink dezelfde frisdranken als jij benoemd, maar dan in de light variant. scheelt je zo al ruim 100 kcal per blikje/glas. Smaak merk ik weinig verschil van. Misschien een mooie eerste stap in het veranderen van je patroon.

Mara: Leuk dat je weer heb kunnen genieten van het rijden :D en knap dat je weekend zo is verlopen als gepland! je bent goed bezig :) hoe is het nu met je buik?
Hoop dat je je gedachten snel wat rustiger krijgt.

Nanouk: Das ook zuur van die auto! hoop voor je dat je snel een andere vind. Lekker de frietjes, goed dat je ervan genoten heb!

Joanne: Knap dat je je zo heb in kunnen houden met de chocolade letter! mooie 'overwinning' voor jezelf!
Haha ja wij hebben 2 paarden thuis, met de een rij ik dan vrij fanatiek dressuur, mijn vriend en moeder rijden met onze ijslander. Maar als ik zin en tijd heb pak ik die ook wel is mee :))
Ja m'n vriend is ondertussen al 3.5 kilo kwijt in 2 weken, dus mogen niet klagen :D
Klinkt als een goed weekend met lekker veel beweging! en wat een domper van je gewicht, vind dat echt heel rot voor je aangezien je echt zo je best doet. Top dat je wel gemotiveerd kan blijven!

Loki: ik sluit me aan bij de tip van tanja qua ontbijt. Opzich niks mis mee maar kies voor één beleg soort ipv dubbel, en misschien kan je ook iets magerder kiezen.

Hier ook echt een overwinning gehad gisteravond _O- mijn collega trok ineens 3!!! tony chocolony repen uit zijn tas en die gingen ze met zijn alle op eten. Ik ben er maar niet aan begonnen en heb trouw mijn rijstzoutjes op zitten peuzelen (waarvan ik ook nog een deel aan een patiënt heb gegeven :)) )
Uiteindelijk wel wat dingetjes veranderd in mijn lijstje maar kwam uit op 1877 dus meer als tevreden voor een weekend dag!

Vandaag ook een beetje een voller lijstje omdat ik vannacht ook nog ga werken, dus nu een extra tussendoortje neem voor ik ga voorslapen en vanavond rond 21.00 uur pas ga avond eten.
O: 2 donker bruine boterhammen, 1 met filet americain, 1 met pepercervelaat. 200 ml optimel.
T: 2 snack a jacks kaas.
T: Speculoos donut (nam een vriendin mee die kwam lunchen)
L: 2 bruine bolletjes met 5 runder knakworstjes.
T: 1/2 appel, kleine banaan
T: 2 granenbiscuits
A: 80 gr volkoren spaghetti met groene pesto, champignons, paprika en wat parmazaanse kaas en rucola sla.
T: Snicker crispy.
Totaal 2007
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 18-01-21 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:08

@Lisanne, kaasfondue was erg lekker! Altijd genieten :9
Wat goed dat je vriend zoveel is afgevallen. En ook dat je je kon inhouden met de chocoladerepen. Je hebt wel collega's die van lekker eten houden zeg :)) Een speculoos donut klinkt lekker! Werkse vannacht +:)+

-----------------------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere kwark met 200 gram rood fruit, cappuccino
L: verse pompoensoep, kaiserbroodje met smeerkaas, 2 vitalu volkoren crackers met salami, glas versgeperste sinaasappelsap
T: 25 gram ongezouten cashewnoten, cappuccino
A: buddhabowl met bulgur, broccolirijst, champignons, spinazie, paprika, ei en kipreepjes
T: cruesli met magere yoghurt
Totaal: 1600 kcal
B: ik gok ongeveer 6000 stappen, lekker rustig dus :)

Ik ben zeker tevreden, genoeg gegeten en ook genoeg groente en fruit etc. Verder een hele hoop thee gedronken, ik had de afgelopen dag ook niet zoveel gedronken. Dus hopelijk nu alles weer een beetje aangevuld! :j

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:12

Hey people! Wat lief al die beterschapswensen door m'n alcohol uitglijdertttt :') Ik ben inmiddels weer helemaal beter. Godzijdank :+

Welkom Nyaleti! Ik herken mezelf in je verhaal van het 's avonds schransen als ik overdag te weinig heb gegeten. Misschien eens proberen de boel om te draaien? Echt gewoon drie flinke maaltijden nemen en 's avonds de grootste zodat je echt vol genoeg zit? Andere tip is een grote pan met zelfgemaakte groentesoep (lees: bouillonblokjes en soepgroenten, meer niet) in de koelkast hebben staan waar je ongelimiteerd van kunt nemen; omdat het echt even een zit/eet momentje is lijkt het alsof je veel binnen krijgt maar dat valt best mee. Doe ik meestal om 16:00 als ik trek begin te krijgen maar nog even macro's op wil sparen.
Aw Lis_ol; bikkel!!! Als mensen voor je neus chocola op gaan eten, oei :') Nu zijn rijstzoutjes ook geen straf :9
Joanne; wat goed van dat hardlopen!! Warm je goed op voordat je begint en stretch je ook na afloop? (zegt de persoon die beiden slecht doet....) maar daar zou je krampende kuit wel vandaan kunnen komen. Hardlopen is natuurlijk een beenbelasting van heb ik jou daar. En ik zou echt echt die weegschaal loslaten als je er zo niet blij van wordt, echt tijdverspilling. :(:)
Lekkere lijst weer Taifoen...! Pompoensoep is to die for. Heerlijk. Buddhabowl zelf gemaakt?

Hierrrr gaat 'ie goed. Opzich. Had vandaag echt enorme suikerbehoefte en bedacht me dat het ook wel behoorlijk lang geleden was dat ik echt wat te snoepen had, dus heb daar gewoon aan toe gegeven. Zit nu aan de drop Napoleon's. Hardlopen gaat ook nog steeds top maar merk wel dat mijn rug ineens begint te protesteren en kan niet helemaal achterhalen waar dat nou van komt. Is op komen zetten nu ik 2 à 3 keer per week een kleine 8 KM per keer loop dus misschien is dat alsnog gewoon teveel, maar zou het dan eerder in protest bij mijn benen zoeken dan bij m'n rug }:0
O: 2 Eieren op 2 vitale volkoren crackers
T: Koffie
L: Zelfgemaakte rijstprut (ja heb er geen naam voor) met bouillon, tomaat, spinazie en rode ui (HEMELS), 6 magere knakworsten
T: Napoleon's, een zakje van 75 gram Haribo snoepjes, 3 theelepels pindakaas
A: Boerenkool
T: 2 Vitalu crackers en 3 Atkins crackers met zelfgemaakte ham/prei salade.

Niet bijster goed dus, maar merkte echt dat mijn lichaam cravings had dus daar geef ik dan gewoon ff aan toe. Groetjes. Morgen weer hardlopen. *\o/*

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:52

Nanouk: ah peugeotjes zijn super leuk! Ideaal als eerste auto en zeker met parkeren enzo :+
Wat je zegt zou wel eens kunnen kloppen alleen geloof ik niet dat ik zo veel spier bijgekregen heb maar het zou zeker wel wat kunnen schelen.

Loki: zelf maak ik mijn ontbijt, tussendoortjes en lunch eigenlijk altijd de avond van te voren al klaar voor de dag er op! Dan vul ik het alvast in in MFP. Dit is echt even wennen op het begin maar nu weet ik echt niet meer beter en vind ik het fijn en geeft het overzicht.
Goed dat je alsnog veel tussendoortjes neemt als je van jezelf weet dat je graag meerdere eet-momenten hebt. Je tussendoortjes zijn dan ook netjes en bevatten niet veel calorieën!
Heb je havermout alleen ooit met melk geprobeerd? Ik vind het met melk een stuk minder lekker dan met kwark. Daarnaast kun je het op veel verschillende manieren eten en er nog van alles door heen doen, bijvoorbeeld misschien fruit om het wat zoeter te maken?

Tanja: Top dat je gewicht gelijk gebleven is! Je hebt het natuurlijk ook druk gehad en wellicht ook wat stress gehad haha.
Heerlijk lijstje weer, je zit er meteen weer helemaal in.

Lisanne: ooh super leuk van de ijslander! Zal ook wel even wennen zijn als je die gaat rijden in vergelijking met je eigen paard haha. Wat knap van je vriend dat hij al zo veel kwijt is, top!
Wauw wat goed van die chocolade!! Op het moment zelf voelt het dan naar als je niet mee kunt eten maar achteraf geeft het mij tenminste altijd echt een overwinningsgevoel als ik iets lekkers heb afgeslagen.
Mooi lijstje, slim een extra tussendoortje bij een lange dag.

Castilja: ik denk zeker dat er bij mij nog een hoop te winnen valt in opwarmen en stretchen voor en na de training. Ik doe dit wel hoor, alleen heb ik vaak niet veel inspiratie :’) dus me hier maar eens in verdiepen. Denk ook dat het komt dat ik nog maar kort weer ben gaan hardlopen nu de sportscholen dicht zijn en ik misschien wat te fanatiek ben geweest haha.
Wauw wat knap dat je 8km loopt nu, dat heb je mooi opgebouwd! Wellicht heb je onbewust een verkeerde houding waardoor je je rug vast houdt? Als je het hardlopen verder op gaat bouwen is een loop-analyse misschien iets voor je (maar dan moeten de winkels wel weer open gaan :+ )
Verder een heel goed lijstje! En goed dat je toegegeven hebt aan je suiker cravings want zo te zien heb je het netjes gehouden!

__

Allereerst allemaal bedankt voor jullie bemoedigende woorden <3 dat doet me goed.
Gisteravond zag ik het echt even niet meer zitten om nog te gaan fietsen, het regende en ik dacht alleen maar ‘het maakt toch geen verschil want ik verlies toch geen gewicht als ik ga’ :+
Toen uiteindelijk toch maar gegaan, wel op mijn normale fiets. Toen ik thuis kwam voelde ik me een stuk beter en zag ik ook het nut in van eventjes bewegen. Mijn hoofd was een stuk leger en de motivatie kwam weer terug. Dan ook tevreden met mijn lijstje van gisteren.
Hoop dat het vanavond droger wordt en ik kan gaan hardlopen :)

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, smart bar
L: 2 volkorenboterhammen kalkoenfilet
T: evergreen krenten
A: gekookte aardappelen, jus, spruitjes, gehaktbal
T: klein stukje witte chocoladeletter, rijstwafel

B: 2 paarden rijden, 30 minuten gewone fiets

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:12

@Nanouk, Ik heb inderdaad die diagnose gekregen van de huisarts, maar helaas kan je daar alsnog vrij weinig mee. Vandaar het dieet! Frietjes zijn gelijk zooveel lekkerder als het lang geleden is vind ik, fijn dat je genoten hebt :D Zuur dat die vriendin voor het geld is gegaan. Misschien eens een balletje opgooien bij een tweedehands autohandelaar die goed bekend staat?

@Joanne, Ik kan me voorstellen dat de weegschaal een domper was zeg! Je doet zo je best.. Heb je wel eens overwogen om over te stappen naar een andere manier van progressie bijhouden? Bijvoorbeeld een huidplooimeter (heb je al voor een paar euro) of omtrekken meten? Misschien dat je hier juist wel veel verschil ziet! Overigens zou ik als ik jou was ook blijven spelen met kcal aantallen etc. Wie weet is de juiste balans tussen eten/bewegen gewoon nog even zoeken :) Je zit volgens mij rond 1700/1800 kcal en beweegt enorm veel, ik blijf erbij dat meer eten nog wel eens een verschil zou kunnen maken. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker :D

@Loki, Ook ik plan inderdaad veel vooruit en maak vooraf mijn eten klaar. Met een goede planning zijn de verleidingen in de supermarkt ook wat kleiner. Als je tijd hebt zou ik eens een havermouttaartje als ontbijt proberen. Echt mijn favoriet!

@Tanja, Fijn dat het slechte eten geen invloed heeft gehad en mooi lijstje gisteren om vitamientjes te compenseren. Je bent ook flink druk bezig geweest natuurlijk! Over 2 weken erin geeft je iets om naar uit te kijken :D

@Lisanne, Gisteren gelukkig pas in de avond last van mijn buik gekregen, dus hopelijk vandaag weer helemaal niets! Wat knap dat je van de chocolade af bent gebleven! Dat is echt een mega uitdaging haha. Het is wel het slimst om er helemaal niet aan te beginnen, vaak kan je anders niet meer stoppen.

@Castilja, Goed dat je gewoon toegeeft aan je suikerbehoefte, als het niet structureel voorkomt is het onnodig om jezelf anders te gaan kwellen. Echter vind ik je avondeten vervolgens wel mega karig.

Ik barst van de spierpijn na een aantal keer sporten na een weekje rust :') Wel lekker veel kunnen eten gisteren om goed te herstellen, omdat ik het weekend geen uitschieters heb gehad. Dus laat die spieren maar komen *\o/*
Lijstje van gisteren:
O: Teff-pannenkoek van 45gr teff meergranenontbijt, 20gr vegan perfection, 150ml amandeldrink, 1 ei, met 75gr ananas
T: 2 kwarkbollen, mandarijn
L: 4 glutenvrije boterhammen met rookvlees, geitenkaas en komkommer, stukje veganz chocolade
T: 2 stukjes banaan chocoladecake, zonnatura pindacrunch koekje
D: Pokebowl met o.a. zalm, edamame, radijs en komkommer
T: 2 glutenvrije crackers met geitenkaasspread en jam, myprotein pea-nut reep
Totaal 2620 kcal

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:51

Haha Mara ik moest even lachen om 'mega karig'; ik heb mijn avond eten gewoon verkeerd neergezet. Het was boerenkool stamppot en heb er twee borden van op :D Ik kwijl een beetje bij jouw lijstje, zie allemaal lekkere dingen voorbij komen :~
Joanne wat goed dat je toch bent gegaan!!! Ik las gisteren ergens een quote waarvan ik dacht 'damn true' (terwijl ik een schijthekel heb aan al die Xenos teksten blabla) alleen ben ik hem nu even vergeten :') Kwam er op neer dat je bij veel dingen niet de uitkomst in een keer ziet en dat het voornamelijk om de consistentie gaat waarmee je aan de slag bent. Als je dat vol blijft houden komt er vanzelf een punt dat het wel weer zichtbaar wordt, dus daarom is het zo goed dat je gisteravond toch bent gegaan.

Het komt hier met bakken uit de lucht en wilde eigenlijk hardlopen, maar zie net op mijn weer app dat het de hele dag zo blijft. Vanavond wordt het droog maar dan komt een vriendinnetje eten, en om nou te zeggen 'yo was leuk nu wil ik dat je weg gaat want ik wil hardlopen'... :evaw: Ben nog ff in dubio of ik de regen ga trotseren of dat ik dat niet doe.

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:28

Castilja schreef:
Haha Mara ik moest even lachen om 'mega karig'; ik heb mijn avond eten gewoon verkeerd neergezet. Het was boerenkool stamppot en heb er twee borden van op :D Ik kwijl een beetje bij jouw lijstje, zie allemaal lekkere dingen voorbij komen :~
Joanne wat goed dat je toch bent gegaan!!! Ik las gisteren ergens een quote waarvan ik dacht 'damn true' (terwijl ik een schijthekel heb aan al die Xenos teksten blabla) alleen ben ik hem nu even vergeten :') Kwam er op neer dat je bij veel dingen niet de uitkomst in een keer ziet en dat het voornamelijk om de consistentie gaat waarmee je aan de slag bent. Als je dat vol blijft houden komt er vanzelf een punt dat het wel weer zichtbaar wordt, dus daarom is het zo goed dat je gisteravond toch bent gegaan.

Het komt hier met bakken uit de lucht en wilde eigenlijk hardlopen, maar zie net op mijn weer app dat het de hele dag zo blijft. Vanavond wordt het droog maar dan komt een vriendinnetje eten, en om nou te zeggen 'yo was leuk nu wil ik dat je weg gaat want ik wil hardlopen'... :evaw: Ben nog ff in dubio of ik de regen ga trotseren of dat ik dat niet doe.



:') :') Ik dacht, hoe ga ik aardig neerzetten dat ik alleen boerenkool eten wel een hele overdreven compensatie vind voor wat napoleons :+ Goed om te lezen dat het eigenlijk stamppot was :D Staat hier morgen toevallig ook op het menu haha!
Respect mocht je besluiten door de regen heen te gaan, het komt hier echt met bakken uit de lucht :oo

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:38

Tanja; die buddahbowl klinkt heerlijk!
Haha ja ik heb er echt collega’s tussen zitten die onwijs van snoepen houden, super gezellig maar niet echt goed voor mijn lijstjes _O-

Castilja: net lijstje nog ondanks je toegift aan je suikercraving! Vervelend van je rug, hopelijk gaat het snel over. Knap hoor 8 km hardlopen.

Joanne; foto van onze ijsco staat in mn profiel mocht je hem willen zien. Maar t is zeker een verschil (alleen al een halve meter qua schofthoogte _O- ) maar daarom rij ik er ook niet zoveel mee hoor (vaak ook geen tijd en dan ga ik liever met Freek trainen).
Super goed dat je je toch zover heb gekregen om te fietsen en lekker je hoofd leeg kon maken!

Mara; klopt, gelukkig ging de karamel zeezout als eerste op en die vond ik ook t lekkerst :))
Lekker en vol lijstje heb je! Sterkte met je spierpijn haha.

Hier weinig te melden, redelijk drukke nacht gehad op werk en vandaag niet super goed kunnen slapen. Wel tevreden over mijn lijstje :)
0.30: 30 gr cranberry notenmix
2.45: 250 gr appel kaneel kwark
Tussendoor 2 bonbons :))
7.30; kleine tortilla met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola. Optimel drink
9.00: kleine tortilla met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola, volkoren cracker met filet americain
13.15: banaan
18.30: stamppot boerenkool
Heb voor straks nog 30 gr rijstzoutjes gepland en onderweg naar werk een snicker crispy.
Totaal 1994, zit nu op 10.000 stappen en daar komt nog wel wat bij.

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:58

@Castilja, ja de buddhabowl had ik zelf gemaakt! Was erg lekker. Fijn dat het hardlopen goed gaat en je hebt toegegeven aan je cravings.

@Joanne, wat goed dat je uiteindelijk nog bent gaan fietsen! Kan je nog hardlopen vandaag? Het is hier wel droog :)

@Nanouk, ik heb een Peugeot 107 trouwens! Erg fijn ding, nog steeds mega blij mee. Ik heb hem bij een dealer gekocht en had 3 maanden garantie. Dat vond ik wel echt een voordeel, heb de garantie ook gebruikt.

@Mara, ik geloof best dat je veel spierpijn hebt, haha! Wel lekker bezig geweest en mooi lijstje weer :D

@Lisanne, hopelijk is het vannacht wat rustiger op je werk! Je hebt ook niet zo’n lange nacht (overdag :+) gehad aan je lijstje te zien.

---------------------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: cruesli met 150 gram magere yoghurt, cappuccino
T: 250 gram magere kwark met 125 gram ananas, glas versgeperste sinaasappelsap
L: 2 kaiserbroodjes met salami
T: cappuccino, dove caramel
A: kip tandoori
Totaal: rond 1900 kcal
B: 35 min fysio (cardio), 35 min kracht upper body, 9000-9500 stappen

Opzich wel tevreden, had vanmiddag cravings in chocolade (tijd van de maand) en uiteindelijk een dove caramel gekocht. Was daarna alleen een beetje misselijk :+ Verder ben ik nog erg moe en voel ik mij lichamelijk niet fit. Verhuizing heeft er wel ingehakt. De komende dagen dus nog maar even rustig aan, moet gelukkig toch veel leren.
Vandaag wel fijn kunnen trainen met de fysio, besloten om wat cardio te doen en onverwachte bewegingen te vermijden. Daarna nog een fijne upper body sessie kunnen neerzetten. Dus wel genoeg bewogen, compenseert voor de komende dagen :P
Nu lekker op de bank TV kijken en optijd naar bed. Hopelijk morgen weer wat fitter :)

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:06

Mara: omtrekken opmeten heb ik nog nooit gedaan maar dat is inderdaad wel een goed idee om bij te gaan houden!
Balen van die spierpijn maar ook wel weer een heerlijk gevoel om te merken dat je weer kunt trainen en ook nog goed bezig bent.
Heerlijk lijstje!

Castilja: echt respect als je gistermiddag nog bent gaan hardlopen in de regen, wat een vreselijk weer was het!

Lisanne: ik had je profiel nog nooit bekeken maar wat een leuke foto’s! Volgens mij heb ik thuis nog ergens de Ros liggen met jouw paard op de cover _O-
Jullie ijslander is echt heel leuk! Wel een meeega verschil inderdaad met je dressuurpaard, wat is hij ontzettend groot zeg :+
Dat was zo te zien inderdaad een kort nachtje! Verder wel een net lijstje, hoop dat je inmiddels wat uit hebt kunnen rusten.

Tanja: Ben uiteindelijk in de avond gaan hardlopen :D het was toen gelukkig droog!
Voor een rustige dag heb je alsnog erg veel gedaan dus neem vooral goed je rust! :)
Balen dat je uiteindelijk misselijk werd van de chocolade, hopelijk heb je er toch van kunnen genieten. Verder namelijk een top lijstje weer!

__

Jullie eten hier trouwens wel allemaal boerenkool :+ brengt me wel op ideeën haha.

Gisteravond nog lekker hardgelopen! Loop nu 5 kilometer in 35 minuten. Zou dit graag willen kunnen in 30 minuten, een mooi realistisch doel lijkt me. De sportscholen gaan voorlopig nog niet open dus zal zo nog wel even door moeten haha.

Vanmorgen heb ik al paardgereden maar denk dat ik vanavond geen tijd heb om nog te gaan sporten, moet thuis nog een hoop doen. Gelukkig is het er nog steeds totaal geen weer voor en is het ook wel lekker om binnen te blijven.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: lu volkoren crackertjes
L: 2 speltcrackers, kalkoenfilet
T: smart bar crunchy, rijstwafel
A: zalm, zilvervliesrijst, gebakken kool met ui en champignons, paar stukjes kroepoek
T: 200 ml magere yoghurt
T: 2 stukjes witte chocoladeletter (oeps :+ maar hij is nu gelukkig op haha)

B: 30 minuten hardlopen

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:18

@Lisanne, Oeh die vind ik inderdaad ook het lekkerst <3 Super grappig dat jij ook boerenkool op het menu had, we gaan inderdaad allemaal aan de boerenkool zo :') Wel wat bij kunnen slapen ondertussen?

@Tanja, Hmm vervelend dat je niet helemaal fit bent. Ik kan me ook wel voorstellen dat het verhuizen veel energie heeft gekost en dat er nu dus even uitkomt. Zo te zien toch lekker kunnen bewegen en lekker gegeten. Vandaag weer een beetje opgeknapt?

@Joanne, Ik denk zeker een goed idee! Zelf ben ik bijv. tijdens het bulken nu een paar kg aangekomen, maar is mijn taille hetzelfde gebleven in omtrek. Het kan dus best zo zijn dat jij gelijk blijft in gewicht, maar wel slanker wordt :) Wat ga je lekker met hardlopen zeg! Jij hebt echt mega veel discipline heb ik het idee. Het is vandaag inderdaad weer om lekker binnen te blijven, een rustdagje is ook wel eens lekker :)

Ik heb mijn eiwitinname toch wat naar beneden bijgesteld, nadat ik mijn buikpijn heb geanalyseerd :+ Ik heb sinds vrijdag weer meer last en ben ook sinds vrijdag weer meer gaan sporten en dus ook ietsje meer eiwitten in gaan nemen. Ik ben benieuwd of dat effect gaat hebben! Hopelijk minder buikpijn, maar geen afname in spiergroei..
Gisteren ietsje minder gegeten dan gepland i.v.m. die buikpijn/opgeblazen gevoel, maar ik denk nog steeds voldoende in een kcal-plus dus geen probleem :)
O: Banaan-teffmeeltaartje uit de oven met cacao
T: 2 stukjes banaan-chocoladecake, 1 mandarijn, 20gr blauwe bessen
L: 1 glutenvrije boterham met edamame en ei, 2 glutenvrij boterhammen met geitenkaas, noten en rucola
T: 2 glutenvrije crackers, 1 met fruitspread, 1 met cacao-pindapasta
D: Glutenvrije pasta met rucolapesto, tomaatjes en geitenkaas
T: 1 zonnatura pindacrunch koekje
Totaal 2424 kcal

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:44

@Joanne: Ja inderdaad, alleen daarom ben ik blij dat hij zo klein is. Ik ben vaak in de stad en dan kan ik gemakkelijk parkeren! Hopelijk bezorgt hij mij niet teveel kosten, dan ben ik helemaal blij! Wat heb je al vroeg gereden vanochtend, heb je ze aan huis staan? Echt super dat je 5km kan lopen, zonder te stappen? Heel net lijstje gisteren!
@Mara: Ja langs de ene kant begrijp ik dat, wanneer zij meer geld kan krijgen, zij die optie kiest. Maar ik ben ook iemand die vriendschap heel hoog in het vaandel heeft, en ik had misschien een andere keuze gemaakt. Maar hé, goed. Zaterdag ga ik kijken naar een Peugeot 103, benzine, al van 2010 maar 'maar' 70.000 km, nergens schade. Hopelijk valt dat mee, want het is een stuk rijden! Eigenlijk zou ik dat weekend heel veel moeten studeren, maar ben te excited! Je chocolade cake klinkt heerlijk.
@Lis: Veel beweging gisteren en een heel gezond lijstje, is dit niet een lijstje waarmee je af valt in plaats van op gewicht te blijven? Hier ook slecht geslapen, en dan merk ik dat ik veel vaker trek heb.
@Taifoen: Helaas geen garantie want ik koop het 'particulier' bij een soort van handelaar, want ze biedt wel vaker auto's aan. Hopelijk kunnen we op het oog alles zien, en door het rijden kijken of er mankementen aan zijn. Is in ieder geval blanco gekeurd, en voor we kopen willen we ook dat zij hem voor verkoop laten keuren! Heeft niet zo veel km's :) Fijn dat jij positief bent over het merk. Met een Dove caramel kan je mij écht niet bekoren, ik hou van chocolade maar die vind ik niet lekker haha! Maar er van aankomen ga je niet doen met al die beweging. Netjes! Ik kan me niet vinden in de 'tijd van de maand cravings', ik heb een spiraal en heb mijn regels niet meer. Ontzettend blij mee, wat een gemak.

Eergisteren geen lijstje geplaatst, en kan mij nu ook niet meer herinneren wat ik gegeten heb. Wel was ik eergisteren gaan joggen, maar het ging echt enorm slecht. Ik had heel snel last van steken, kon niet fatsoenlijk 'door ademen', en hebben uiteindelijk maar 3km gejogd. De vorige keer had ik er bijna 4, en had ik het gevoel nog zeker 1km door te kunnen gaan, balen. Nu zit ik bij mijn vriend thuis, en ga ik enkele dagen niet lopen een hoogstens 1 keertje paardrijden, ben ik bang voor. Ik probeer wel aan wat beweging te komen, maar ik spendeer mijn dagen voornamelijk aan studeren en taken. Hier eten ze ook niet speciaal gezond, dus ik heb meer verleiding. Maar al bij al valt het mee. Al ben ik waarschijnlijk eerder aan het aankomen dan aan het afvallen. Ik kijk uit naar zaterdag, dan ga ik (zoals al 10x eerder vermeld hahaha) kijken naar een eerste auto met mijn papa. Naar stal kunnen gaan wanneer ik wil zonder rekening met anderen te moeten houden en de hele dag daar kunnen spenderen, zaaalig! Dit is mijn lisjtje van gisteren al heb ik het idee ergens nog een tussendoor te hebben gegeten. Kan het mij alleen niet herinneren:

O: 1 bruin broodje, boter,salami, ijskoffie (15O kcal), 1/2 banaan
L: 4 snack-a-jack paprika (148 kcal), paar happen vegetarische lasagne (die van de AH is geen aanrader, bah. Heb het weggegooid en dat ding kostte 5 euro. 240 kcal voor een hele portie lasagne was te mooi om waar te zijn)
T: 1 mandarijn, 2 lotus speculoos koekjes (100 kcal)
A: grooote portie ovenschoten met gehakt, puree, bloemkool en kaassaus (super lekker)
T: 2 blokjes (melk) chocolade, tros druiven

B: 10min workout, 7500 stappen

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:51

@Joanne, fijn dat je alsnog hebt kunnen hardlopen! Ik heb wel kunnen genieten van de chocolade gelukkig. Voor mij geen boerenkool, vind ik niet lekker :P 5 km in 30 minuten lijkt mij een goed doel! Geniet van je avond binnen blijven (kan je alvast oefenen voor de avondklok :+).

@Mara, lief dat je het vraagt! Ik voel me weer wat fitter gelukkig, vannacht 11 uur als een blok geslapen, haha. Had ik even nodig denk ik. De afgelopen nachten ook niet fantastisch geslapen. Ik hoop voor je dat je buikpijn weer wat minder wordt. Hoe is de banaan-chocoladecake? Klinkt lekker :j

@Nanouk, veel plezier alvast zaterdag! Jammer van de lasagne :(

-----------------------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere kwark met ananas, cappuccino, glas roosvicee ferro
L: kaas-ruit broodje, kleine focaccia
T: bolletje brosse eierkoek, glas versgeperste sinaasappelsap
A: spaghetti met mager rundergehakt en groente
T: cappuccino
Totaal: 1750 kcal
B: ongeveer 8500 stappen (zit nu op 6000, maar gok op 8500 want ga zo nog wat spullen verhuizen)

Vanochtend weer gewogen en de teller in 2021 staat nu op -2,0. Dus zeker tevreden! Voor mijn doel nog 2,5 kilo te gaan :)
Verder wel tevreden over vandaag, de stappen mooi over de dag verdeeld en verder veel geleerd. Zometeen dus nog wat spullen verhuizen en dan hopelijk weer een lange nacht slapen :Y)

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:55

Ik lees ook weer lekker mee hier .
Tijdje geleden ook gepost en weer gestopt en ben nu echt actief bezig met een voedselcoach (sportschool eigenaresse) om betere blijvende gezonde keuzes te leren maken .
Ik ben tot nu toe dit jaar 3 kg kwijt en doe niet aan crash dieten maar wel aan echt gezond eten en zorgen dat ik goede voeding binnenkrijg veel beweeg en gewoon zorgen dat ik een negatief kcal saldo heb maar wel boven mijn bmr

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:44

Tanja: oh dove caramel <3 wel super lekker maar snap dat je er misselijk van werd als je het niet meer gewend bent haha.
Logisch ook dat je zo moe bent van alles rondom de verhuizing! Goed om te lezen dat je heb bijgeslapen, zal je lijf ook goed doen. En super weer wat gewicht kwijt! Je doel komt snel in zicht zo!

Joanne; haha super tof dat je die heb liggen! Je moet natuurlijk weten dat hij het is, want anders herken je hem niet vanaf de achterkant haha.
Lekker lijstje! En knap hoe je die chocolade letter heb verdeeld over al die dagen!

Mara; mwa, vandaag ook niet bijster goed geslapen (van 10-16.00) maar heb bijna weekend :')
Vind het knap hoe jij alles zo analyseert en overdenkt waar het vandaan kan komen! Hoop dat je weer verschil gaat merken nu.

Nanouk; 10.000 stappen is voor mij eigenlijk dagelijks, dus niet echt super veel beweging. Daarom past zo’n lijstje daar ook goed bij.
Spannend weer een auto kijken, hoop voor je dat er wat bij zit en je onafhankelijk kan worden :)
Zonde van die lasagne! Verder wel een lekker lijstje.

Little_birdy; welkom :) klinkt goed je aanpak en zo te zien ook zeker effectief!

Ik had me voorgenomen vanmorgen mijn paard nog ff te longeren, kon hij even rennen en had ik wat extra beweging vandaag. Kwam ik thuis bleek hij zn ijzer eraf getrapt te hebben. Beetje balen voor ons beide..
Verder weinig te melden, leef lekker onder mn steen deze nachtdiensten _O-

0.30: 30 gr cranberry notenmix en tussendoor 4 toffifee snoepjes
2.15: 250 gr appel kaneel warm
5.00: een tompouce
9.30: 2 volkoren crackers met een plak oude kaas en een plak kipfilet. 500 ml optimel drink.
18.30: portie goulash met rijst en erwten
20.30: 25 gr rijstzoutjes
22.45 snicker crunchy
Totaal: 1975 met vandaag 9.000 stappen (vermoed ik, misschien red ik de 10.000 nog :)) )

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:38

@Nanouk, Balen zeg dat het lopen wat minder ging! Ik kan me voorstellen dat het een domper is, al denk ik dat iedereen wel herkent dat het de ene keer gewoon wat beter gaat dan de anderen. Volgende keer weer beter :D Spannend dat je zaterdag weer bij een auto gaat kijken *\o/* Hopelijk is het wat je zoekt! Een auto geeft inderdaad zoveel vrijheid. Veel plezier nog bij je vriend en succes met de verleidingen :)

@Tanja, Zo te lezen had je dan inderdaad flink wat bij te slapen :D Je gaat hard richting je doel zeg, voor je het weet ben je er! Hoe voel je je nu? Is 2,5kg echt het eindstation of wil je dan ander soort doelen gaan stellen?

@Little_birdie, Leuk dat je van je laat horen! Het klinkt alsof je heel bewust en goed bezig bent. Zet hem op!

@Lisanne, Oh zo balen, een ijzer eraf -O- Helaas is dat bij ons met die modder ook vaak het geval in de herfst/winter. Lekker lijstje heb je weer zeg! Ik zag gisteren de snicker crispy op een reclame en dat zag er wel heel verleidelijk uit :9

Hier gisteren weer een goede dag gehad! Ik zit er lekker in qua eten en bewegen en dat geeft altijd energie :D Mentaal nog wel wat in de knoop wat betreft druk maken om eventuele buikpijn, waardoor ik juist buikpijn krijg denk ik. Vreselijk :+
Overigens vind ik de dreigende avondklok en de nieuwe maatregel wat betreft 1 persoon op bezoek wel flink balen. Dat wordt flink puzzelen met paardrijden denk ik -O- Zou zonde zijn als dat weer stil komt te liggen.

Lijstje van gisteren:
O: Zwarte rijstpudding met kokosmelk, banaan, vegan perfection en mango (was de eerste keer dat ik dit at, maar echt heel lekker!)
T: kwarkbol, 2 rijstwafels met rookvlees, mandarijn
L: Rijstsalade met tonijn, komkommer, tomaat, olijven en komkommersalade, 1 glutenvrije boterham, 3 blokjes veganz chocolade
T: Eat natural reep, glutenvrije cracker met boter light en zeezout
D: Boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst
T: Kwarkbol
Totaal 2358 kcal

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:55

Mara: Ja heb best wel wat discipline, maar je zou het ook eerder obsessief kunnen noemen :+ probeer de laatste tijd wel vaker een avondje niets te doen om er niet in door te slaan.
Al zou ik wat jij kunt denk ik niet volhouden hoor, iedere keer thuis zelf trainen :D
Leuk om te lezen hoe serieus je bezig bent en alles aan het analyseren bent. Wel erg balen dat de buikpijn toch terug blijft komen. Verder wel weer een hele nette lijst.
Lastig inderdaad die avondklok.. Misschien zou je kunnen proberen om je thuis trainingen in de avond te doen en in de ochtend te gaan paardrijden? Al lijkt ’s avonds laat nog flink trainen me ook niet ideaal.
Heerlijk lijstje! Leuk om te zien dat je steeds nieuwe dingen uitprobeert!

Nanouk: nee niet aan huis helaas, maar wel erg dichtbij huis, 2 minuutjes met de auto :)
5 km lukt me inderdaad zonder tussendoor te wandelen! Wel tevreden mee dus haha
Lijkt me een heerlijk gevoel dat je je niet meer precies kunt herinneren wat je gegeten hebt! Ik kan het me voor nu in ieder geval niet voorstellen :+
Wat balen van die steken met hardlopen! Dan is 3km al een hele prestatie, hopelijk gaat het de volgende keer weer wat beter.
Lekker lijstje zeg! Alleen balen van die lasagne, klinkt inderdaad wel erg goed maar blijkbaar dus te mooi om waar te zijn.
Succes met studeren en alvast veel plezier Zaterdag, hopelijk kom je geslaagd thuis :D

Tanja: Wauw wat goed bezig al dit jaar! Ook heel fijn dat je bij hebt kunnen slapen, blijkbaar had je het echt even nodig. Ook weer een super mooi lijstje, hard werken wordt beloond!

Little_birdy: leuk dat je mee leest! Veel succes en het klinkt als een goede aanpak.

Lisanne: ahh echt zo balen als ze een ijzer er af hebben.. Wel verstandig om dan maar even niets te doen.
Super lekker lijstje weer zeg! En een tompouce is zo lekker :9
Succes met de nachtdiensten!

__

Nou ik zat er gisteravond echt even doorheen. Kwam laat thuis van werk en wilde eigenlijk echt nog even gaan fietsen maar had er gewoon geen energie voor en moest thuis ook nog van alles doen.
Uiteindelijk geen boodschappen meer gedaan en pas heel laat wat avondeten in elkaar geflanst. Heb me heel de avond nog naar gevoeld over het feit dat ik niet ben gaan fietsen. :+
Maar goed voor nu probeer ik het maar van me af te zetten en het te relativeren.
Lijstje van gisteren is wel wat te weinig dus dat komende dagen maar proberen op te halen..

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, pakje melba toast
L: 2 volkorenboterhammen cottage cheese, plakje roggebrood
T: barebells reep
A: havermouttaartje, gebakken zoete aardappel met rode ui, champignons en wat spinazie (allemaal restjes := )

B: 1 paard rijden

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:36

@Taifoen: Heel net lijstje! Ben je klaar met je examens?
@Lis: Oh, wat doe je van werk als ik vragen mag (en er niet over gelezen heb)? Of verplaats je je gewoon zoveel mogelijk te voet? Ik merk dat wanneer ik niet naar stal ga, ik een flinke wandeling moet maken om aan 10.000 stappen te komen! Lekker lijstje, en toch niet hoog in kcal!
@Mara: Ja, ik voelde me echt een mislukking haha! Vandaag ga ik het weer proberen, en gewoon wat trager van start proberen te gaan. Wellicht helpt dat! Ik hoop ook dat zaterdag alles mee valt en ik binen nu en 2 weken zelf rondcruise.
@Joanne: Wat een zaligheid, zo dichtbij. Ik rij halfuur enkele reis, en vind dat zo balen. In belgië valt het aanbod aan (degelijke) stallen echt heel erg tegen. Ik kan nooit even 'snel' gaan poetsen of 'aaien', want ik rij al 1 uur. Ik probeer wel 5-6 keer per week te gaan, maar het is me een duur grapje. Je hebt zoals je zelf al aan geeft een redelijk karig lijstje, dus denk dat je je zeeeeker niet moet drukmaken omdat je geen rondje gefietst hebt! Vandaag een beter gevoel :)

De verleidingen van lekker eten hier, zorgen ervoor dat ik de mist in ga. Ik probeer ze te vermijden door andere (semi) gezonde dingen te eten, maar uiteindelijk eet ik meer in kcal dan als ik gewoon dat ene koekje genomen had. Snappen jullie dat? :o De laatste tijd heb ik nooit veel zin om op te zadelen en in de piste te rijden. Mede doordat de piste er redelijk beroert bij ligt, en omdat ik dan met al mijn spullen moet zeulen :+ Ben een drie-tal kwartier aan de hand gaan wandelen aan halster, dat was wel echt genieten. Ook even Eros langs een boom geparkeerd en er op proberen te kruipen(na paar minuten wegstappen was dat gelukt, dus ik zie het als een overwinning). Ik zag laatst een video over een meisje dat haar paard 'los' laat wanneer ze gaat wandelen, dus ik dacht 'laten we het ook proberen'. Zo gezegd zo gedaan, op een smal paadje paard losgeklikt en hij volgde keurig. Braaf paard! Sfeerfoto’s toegestaan?

Afbeelding



O: Yoghurt natuur, hand zwarte chocolade druppeltjes, aardbie, honing en granola
T: 2 blokjes chocolade
L: restjes ovenschoten en spaghetti
T: 2 melkbiscuits (AH), appel, druiven
A: spinaziepuree, 1 platte hamburger, kom tomatensoep
A: zelfde als mijn ontbijt, maar een te grote portie waarna ik de hele avond buikpijn gehad heb!

B: 10750 stappen

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:39

Een paar potjes huilen later... Kreeg net een heel zuur bericht 'auto is verkocht'. Jezus wat een debiele mensen bestaan er toch, we hadden zaterdag een afspraak, dan verkoop je toch niet de auto al? Ik voel me zo beroerd, focussen op studeren lukt ni helemaal NIET meer. Heb zowat alle auto's gezien in mijn prijsklasse :(

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:50

@Lisanne, balen dat zijn ijzer eraf lag. Heb je de 10.000 stappen nog gehaald gisteren? :D Hoeveel nachten moet je nog?

@Mara, ik voel me weer wat fitter en heb vannacht ook goed geslapen. De pijn in mijn heup zakt gelukkig af. Verder wel hoofdpijn waardoor ik me wel moe voel, maar ik heb altijd hoofdpijn / migraine tijdens een stopweek (daarom stel ik het altijd zo lang mogelijk uit haha). Maar dat is van het weekend weer weg dan.
2,5 kg is nog niet mijn eindstation! Als het lekker gaat, dan ga ik nog even door. Ik vind het goed vol te houden zo namelijk. Uiteindelijk wil ik wel richting een kleine bulk, maar ik wacht even tot de sportscholen weer open zijn. Ik sport liever in de sportschool namelijk. Dus ik denk tot die tijd nog wat afvallen. En verder wil ik wel actief met mijn eten bezig blijven, zodat ik wel dagelijks genoeg eet en ook genoeg groente / fruit etc. Ben bang dat als ik het helemaal loslaat het verslechterd. En ik ben nu goed bezig dus blijf liever zo doorgaan!
Fijn dat het goed gaat qua eten en bewegen! :D Kan me voorstellen dat je nog erg bezig bent met eventuele buikpijn. Ik ben bv. ook nog erg bezig met mijn heup, maar langzaam aan laat je dat toch iets meer los (als het goed gaat). Dus ik denk dat het voor jou misschien ook even tijd nodig heeft :(:)

@Joanne, ik zou toch eens gaan kijken om je lijstje op te gaan hogen (zoals Mara wel vaker zegt). En dan even kijken wat het effect is, je kan altijd weer omlaag. Maar ik denk ook dat daar nog wel wat winst uit te behalen is, is het proberen waard toch :j

@Nanouk, ik heb net een tentamen gehad en morgen nog eentje. Dat zijn voor dit blok de laatste en dan begin ik in februari met mijn afstudeerstage! Ik vind wandelen met een paard ook altijd leuk! Wij hebben een dijk naast stal en vond het heerlijk om met mijn oude paard daar te wandelen, die was ook mega braaf. Mooi paard heb je, ik hou van vosjes met een bles!
Wat balen dat de auto al verkocht is. Misschien eens een dealer mailen / bellen wat ze in jouw prijsklassen hebben? Bij mij stond er in die prijsklasse niks op de site omdat het zo hard gaat, het had geen nut om het online te zetten. Als ze nu niks hebben dan kunnen ze je eventueel later berichten als ze iets hebben wat aan je wensen voldoet :)

---------------------
Vandaag een beetje een gek lijstje, ik had tentamen van 18.00 – 20.30 (hij ging heel goed *\%/*). Dus moest rond 16.30 al eten want om 21 uur heb ik echt geen zin meer in avond eten.
Morgen nog een tentamen en dan volgende week beginnen met de voorbereiding voor stage. Vanaf 1 februari weer 4 dagen per week om 6 uur de wekker :Y)

O: breaker gemengd met 100 gram magere kwark
T: 15 gram ongezouten cashewnoten, cappuccino
L: 2 bruine pistoletjes met kipsamba salade, 2 glazen versgeperste sinaasappelsap
T: cappuccino, skyr drankje
A: bruin pistoletje met kipsamba salade, kom verse tomatensoep soep
T: magere yoghurt met cruesli en een banaan
Totaal: 1900 kcal
B: 30 min elektrische fiets (geen aanrader, mega veel wind haha :+), 8500 stappen

Ik had gisteren trouwens perfect gegokt qua stappen, stapte in bed met 8501 stappen :))

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:37

Mara: die Snickers zijn ook echt lekker en maar 97 kcal per stuk! Ik vind het altijd lekker iets te nemen als ik onderweg ben naar werk, dus had daarom zo’n 5 pak gekocht :+
Ik begreep dat naar je paard mogen wel is toegestaan omdat die verzorging en beweging nodig hebben, dus hoop voor je dat je kan blijven rijden! Net lijstje, en lekker die boerenkool :))

Joanne; vervelend dat je je zo naar voelde, maar het fietsen is geen must he! af en toe wel goed aan jezelf blijven denken :*

Nanouk; ik ben verpleegkundige op een acute opname afdeling in de ggz. Kan dus met momenten erg hectisch zijn waarbij je letterlijk veel heen en weer rent. Daarnaast heb ik een hond die ik 4x per dag uitlaat en mijn paarden thuis waar ik ook aardig wat stappen voor zet zonder het rijden.
Leuke foto, ik vind het wandelen met mn paard(en) ook altijd leuk om te doen. Jammer van de auto! Maar logisch van de handelaar toch, weg is weg voor hen..

Tanja; haha ik kwam uit op 9987 :+ dus helaas net niet. Ga zo richting werk voor mn laatste, dan 6 diensten gehad waarvan 4 nachten.
Fijn dat je tentamen goed ging! Sterkte morgen met de laatste.
Ben echt benieuwd hoe je je stage gaat ervaren in februari! Welk ziekenhuis is het?
Wel net lijstje hoor ondanks je afwijkende tijden.

Ik ging vanmorgen na werk ff boodschappen doen, nooit handig als je moe bent. Dus een zakje hazelnoot chocolade bollen gekocht, en die was op toen ik thuis kwam (iets met geïrriteerd en gefrustreerd zijn) Was echt misselijk _O- daarna nog wakker gebleven tot 13.00 omdat de smid kwam. Na die bollen niks meer gegeten tot 21.00 uur. Dus beetje vreemd lijstje misschien.
1.00: 30 gr cranberry notenmix
4.00 klein slagroom gebakje
5.15: salade van 75 gr couscous, paprika, komkommer, mozarella light en rucola.
8.00: zo’n zak hazelnoot bollen, pakje optimel drink
21.00: 125 gr verse tortellini met kaas en spek met mascarpone saus aangevuld met prei, paprika, uit en doperwten
22.45 snicker crunchie

Mijn weegschaal gaf overigens vnv -1 kg aan tav vorige week. Ik ‘hoop’ een beetje dat dit nu door mijn nachten komt. Anders moet ik weer gaan ophogen en dat vind ik eng :Y)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:57

@Taifoen: Dankjewel, ben ook heel blij met mijn (soms toch wel stout) paard haha. Gelukzak, je bent bijna van je tentames af. Ik moet maandag beginnen en mijn motivatie is nogsteeds nergens te vinden.Ja ik baal ook echt heel hard, helaas hebben garages vaak niks staan binnen mijn budget, dat is namelijk echt niet zo groot. Morgen ga ik normaal bij 2 andere auto's kijken, maar ik heb nog geen respons gehad op de vraag wat het adres etc. is, dus ik weet het eigenlijk nog niet. Mooi lijstje!
@Lis: Lijkt me wel heel leuk werk, in de zin van dat je altijd nieuwe prikkels hebt, en je je niet verveelt. Doe mij maar een fysieke job in plaats van een bureaujob. Ben er jaloers op dat je je paarden aan huis hebt, dat is echt mijn ultieme droom. Ja ik snap wel dat weg, weg is (wat betreft de auto), maar het was particulier en geen handelaar. Ik ging normaal gezienmorgen vroeg kijken met mijn papa (die zelf weinig tijd heeft, en plannen verzet had). Als ze mij had gezegd dat er andere kandidaten eerder kwamen kijken, was ik de dag zelf nog gegaan. Het was sowieso een uur enkel rijden, maar wij wouden hem sowieso kopen. Heel zuur. Ze was ook totaal niet aardig want toen ik mijn teleurgesteldheid uitte stuurde ze een duim. :+
Ik heb ook gewoon veel stress wanneer ik een dag niet naar Eros kan, omdat de auto bezet is. Mijn vriend is ook 'boos' dat hij zoveel moet rijden, dus ik moet gewoon een eigen auto. Inderdaad een vreemd lijstje, ik vermoed dat je overdag enkele uren geslapen hebt dan? Nachtwerken bewonder ik wel, ik zou het echt niet kunnen. Als ik geen goed slaapritme heb, heb ik veel last van slaapverlamming.

Gisterenavond terug gaan joggen, en het ging weer veel beter dan de keer ervoor. Ik heb mijn persoonlijke doel gehaald: 3,8km zonder wandelen (op 25 min)!
O: yoghurt natuur, honing, granola, zwarte chocolade druppels
T: 2 melkbiscuits (AH), blokje zwarte chocolade
L: kom tomatensoep, balletjes
T: appel, 2 blokjes chocolade
A: veggie pizza met bloemkoolbodem, groenten, geitenkaas
T: reepje melkchocolade

B: 10min ab workout, 25 min joggen, en belachelijk weinig stappen (2000 :+ )

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:17

Ik denk dat wij nieuwe mensen hier afschrikken jongens _O- veel mensen melden zich aan (wat overigens super leuk is!) maar bijna niemand blijft hangen :+


Nanouk: ohh wat balen dat je zo ver moet rijden om naar je paard te kunnen! Dan begrijp ik het idd dat je niet even vlug op en neer gaat.
Echt heeel herkenbaar wat je zegt, dat je ongezond eten vermijdt en daardoor maar wat anders gaat eten waardoor je honger blijft houden en uiteindelijk meer kcal gegeten hebt dan wanneer je dat ene koekje gewoon gegeten had. Altijd weer spijt achteraf na zoiets haha.
Je hebt echt een prachtig paard! Genieten zeg zo’n wandeling
Wat balen van de auto, het zit je niet mee! Mijn eerste auto was een Ford ka! Was echt een super auto (tot ik hem in de prak reed) is alleen wel drie deurs en volgensmij wilde je vijf?

Tanja: super dat je tentamen zo goed ging! Succes vandaag met de laatste. Ik dacht even huh 1 februari dat duurt nog even maar dat is over een week al :oo Spannend vooruitzicht!!
Mooi lijstje! En fietsen met dit weer lijkt me idd geen pretje :+

Lisanne: ohh wat rot dat je je zo voelde en daardoor de hele zak chocoladebollen opgegeten hebt waar je dus weer misselijk van werd.
Lijkt me inderdaad spannend om op te ‘moeten’ hogen maar wel goed om het in de gaten te houden! Ben benieuwd wat je er mee gaat doen :)

__

Gisteren voelde ik me gelukkig al wat beter en heb ik weer kunnen lessen met paard wat echt goed ging! Had alleen om 19:00 uur les en was voor de verandering wat later klaar met werken en wilde voor de les ook nog een andere longeren en mesten dus heb na de les pas kunnen avondeten.

Vanavond als het droog is eindelijk weer een keertje op de racefiets stappen hoop ik!

Ik ben trouwens wel opgelucht dat de avondklok pas vanaf 21:00 uur ingaat, ik ga er nu in ieder geval geen last van hebben. Hoe is dat voor jullie?

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: leev oerkoek
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: sultana kaas tomaat
T: brosse eierkoek, handje ongezouten pinda’s
A: krieltjes, witlof, spruitjes, kipschnitzel
T: 200 ml magere yoghurt
T: klein stukje marsepein

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:43

@Joanne: Ja inderdaad, alle nieuwe lezers haken af. Maar ik vind het sowieso een beetje banketstaaf wanneer nieuwe lezers na zich voor te stellen alleen maar lijstjes plaatsen zonder enig antwoord te geven op voorstaande berichten. Daar reageer ik ook niet op dan :o Ford Ka vind ik ook leuk, het maakt mij al niet meer uit of het een 3-deurs, of een 5-deurs is. I just want a damn caaaar :D Fijn dat je les het kunnen nemen, wij hebben pas avondklok om 24.00 maar dat maakt mij verder niet uit want ik ben nooit zo laat op de baan. Heel net lijstje!