Bedorven, rauw varkensvlees....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:53

Wat zitten jullie die meid nou op te naaien zeg. (poep)bacteriën zitten overal op, niet alleen op 'dode dieren'. Zo kun je alles wel vies laten klinken. Je lijf is daar op gebouwd en kan daar prima mee omgaan. Voedselveiligheidsnormen zijn hardstikke streng. Ts, niks aan de hand :).
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 23-01-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:55

De poepbacterie wordt op afhaaleten ook zeer vaak aangetroffen en het zal me niks verbazen dat die in de meeste thuiskeukens ook gewoon rondzwerft.
Je gaat er niet dood aan als je een gezond lichaam hebt.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:57

Ach, als je een gezond lichaam hebt lost je afweersysteem dit wel op. Niks om bang van te worden hoor..
Probeer het te vergeten en ga er vooral niet te veel om stressen, dan maak je jezelf gek en daar kun je je wel heel naar van voelen :(:)

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:58

Als ik dit zo lees, was ik dertig jaar geleden al dood geweest :') toen bestond ik nog uit twee delen, moet je nagaan:')

Nee hoor ts. T valt wel mee.
Waar de één ziek van wordt, wordt de ander sterker van

Idd Jitske :)

Stress kan je overigens wél goed ziek maken.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Kinke
Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:59

ah, de fanatieke niet-vleeseters grijpen het topic aan om Bokkers te laten stoppen met vleeseten.
TS, niks aan de hand.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:00

Sorry hoor, maar iemand geeft toe dat ze een fobie heeft, en dan komen er respectloze bang makende reacties >;)
Is dat nu nodig? Iemand banger maken dan ze al is op deze manier?

Ts, je hebt geen rauw vlees zelf gegeten. Ik denk dat het super mee gaat vallen. Hopelijk heb je wat afleiding en voel je je snel weer fijner!

Karaat_the_newforest op Instagram

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:07

Het was gezouten spek neem ik aan ?
Dat blijft jaren goed door de pekel :D
Geen zorgen om maken hoor !

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:16

Wat een onzin, varkens krijgen helemaal geen slachtafval. Ja misschien in Verweggistan, maar niet in de EU.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... erspilling

Mag dus helemaal niet ivm de strenge regels. Denken jullie nu echt dat een varkensboer allerlei troep aan zijn dieren geeft? Hebben jullie überhaupt enig idee hoe hygiënisch een varkensboer te werk gaat? Dat je eerst moet douchen voor je de stal in mag?

Bah, hou toch eens op met die onzin verkondigen als je ergens geen verstand van hebt.
Laatst bijgewerkt door Nietsmar op 23-01-20 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:19

Ninx en barbalala

Wat een empathie laten jullie zien.

Voelt het lekker om je punt te hebben gemaakt ten koste van een ts met een fobie?

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:23

Boras schreef:
Ninx en barbalala

Wat een empathie laten jullie zien.

Voelt het lekker om je punt te hebben gemaakt ten koste van een ts met een fobie?


Ik benader haar niet als slachtoffer.... ik neem haar serieus, en geef aan dat het helemaal niet zo gek is dat ze het een beetje 'vies vindt'.

Als ik zeg dat dit niet zo is houd ik haar voor de gek en voelt ze zich niet serieus genomen.

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:24

Er was ooit een programma op de tv waar mensen rauw vlees aten iedere dag, ze kregen er geen last van.

Kinke
Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Bedorven, rauw varkensvlees....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:28

kom op zeg, als het nou rundvlees betrof Ninx, had je dan gezegd dat het geen probleem is?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:29

Ninx schreef:
Boras schreef:
Ninx en barbalala

Wat een empathie laten jullie zien.

Voelt het lekker om je punt te hebben gemaakt ten koste van een ts met een fobie?


Ik benader haar niet als slachtoffer.... ik neem haar serieus, en geef aan dat het helemaal niet zo gek is dat ze het een beetje 'vies vindt'.

Als ik zeg dat dit niet zo is houd ik haar voor de gek en voelt ze zich niet serieus genomen.


Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.

IMANDRA
Berichten: 9797
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:31

Boras schreef:
Ninx schreef:
Ik benader haar niet als slachtoffer.... ik neem haar serieus, en geef aan dat het helemaal niet zo gek is dat ze het een beetje 'vies vindt'.

Als ik zeg dat dit niet zo is houd ik haar voor de gek en voelt ze zich niet serieus genomen.


Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.


Dit inderdaad. Kankergezellen, really?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:35

Boras schreef:
Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.


Absoluut, en van evident belang feit en fictie van elkaar te kunnen scheiden.

Paniek is altijd contra-productief, maar veiliger keuzes kunnen een veiliger gevoel geven.
Leren onderscheiden tussen schoon en minder schoon voedsel is een goed startpunt

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:37

Ik heb zelf ook een overgeef fobie en weet wat je voelt/denkt. Het misselijk worden van angst/stress is in dit geval meer van toepassing dan daadwerkelijk ziek worden van het binnenkrijgen.

Probeer inderdaad wat afleiding te zoeken, ga iets leuks doen, eet wat lekkers, kijk een serie, neem een douche dan komt het helemaal goed!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:39

Okugest is een natuurlijk middel wat goed werkt bij misselijkheid, dus in geval van twijfel zou je dat je dat kunnen nemen.

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:42

Ninx schreef:
Varkensvlees is eigenlijk sowieso niet erg geschikt voor humane consumptie omdat een varken een aas- en afvaleter is en alle opgenomen afvalstoffen opslaat in het vet.
Het is dus echt heel erg ongezond.
Op deze manier krijg je kruisbesmetting en dat is wel degelijk levensgevaarlijk. Valt niet mee dus.
Ik zou sowieso vleesproducten schrappen wanneer je iemand bent die zich bezorgd maakt om zijn/ haar gezondheid. Beetje cru wellicht..... maar soit


En dit bovenstaande is wat 'feit en fictie van elkaar kunnen scheiden' inhoudt..?

Kruisbesmetting levensgevaarlijk? welke kruisbesmetting dan?
En vleesproducten schrappen als je bezorgd bent om je gezondheid?
.. Nou ja dit is niet het topic om dit te bespreken maar het is wel .. interessant... op zn minst..

Als iemand die bijna nergens op let, en met enige regelmaat dingen eet die niet goed zijn, en nóg steeds leeft, denk ik dat het wel meevalt..
Let erop wat in je hoofd gebeurd.. :(:) voor zover dat kan. Daar kun je wellicht onnodig ongerust zijn..

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:43

Ninx schreef:
Boras schreef:
Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.


Absoluut, en van evident belang feit en fictie van elkaar te kunnen scheiden.

Paniek is altijd contra-productief, maar veiliger keuzes kunnen een veiliger gevoel geven.
Leren onderscheiden tussen schoon en minder schoon voedsel is een goed startpunt


Zou wel fijn zijn dat je dan op z’n minst wetenschappelijk gefundeerde claims plaatst en niet zomaar wat roept. Varkensvlees eten is niet levensgevaarlijk, wat een belachelijke bewering.

Elk bad heeft er eendje.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:45

Ninx schreef:
Boras schreef:
Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.


Absoluut, en van evident belang feit en fictie van elkaar te kunnen scheiden.

Paniek is altijd contra-productief, maar veiliger keuzes kunnen een veiliger gevoel geven.
Leren onderscheiden tussen schoon en minder schoon voedsel is een goed startpunt


Ja, echt top om bij een fobie iemand adviseren te vermijden. Zeg je ook tegen iemand met straatvrees dat hij idd maar beter niet buiten kan komen? Straks wordt je overreden door een bus.

[o]

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:46

Ninx schreef:
Boras schreef:
Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.


Absoluut, en van evident belang feit en fictie van elkaar te kunnen scheiden.

Paniek is altijd contra-productief, maar veiliger keuzes kunnen een veiliger gevoel geven.
Leren onderscheiden tussen schoon en minder schoon voedsel is een goed startpunt


Je begrijpt dat het daar nu te laat voor is?

Dit is niet het geschikte moment, Ninx

En je had het in andere bewoordingen kunnen doen....

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:50

Ninx schreef:
Boras schreef:
Ze wil gerust gesteld worden. Ze heeft een fobie en is angstig. Begrijp je hoe dat voelt?

Jij jaagt haar juist de stuipen op het lijf. Onnodig.


Absoluut, en van evident belang feit en fictie van elkaar te kunnen scheiden.

Paniek is altijd contra-productief, maar veiliger keuzes kunnen een veiliger gevoel geven.
Leren onderscheiden tussen schoon en minder schoon voedsel is een goed startpunt


Ik zou dan vooral bij jezelf beginnen, want jij bent degene die feit en fictie niet van elkaar kan scheiden.

SdaphneS
Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Bedorven, rauw varkensvlees....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:09

Ik kom hier alleen met een bakje popcorn. Hoe kan een topic zo omslaan naar of varkensvlees vies is om te eten.
Dit heeft toch niets met de TS te maken?!

TS: er is niets aan de hand. Drink even wat water, verzet je gedachten en hopelijk voel je je snel beter.

Gwahir
Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:45


Once you go vlek, you never go back!
[o]

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:46

Gwahir schreef:
[ [url=m/BObnHH.jpg]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_
Me like !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cloud, Eulogy, Facebook, GoogleAdsense, Joesje, Laurora, Manou, Renkle, Saaams, Soepblik, tijger, Wopkebrok en 156 bezoekers