Ervaring strippen spataders

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Ervaring strippen spataders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 21:57

Over twee weken word ik geholpen aan mijn spataders. Ze worden gestript onder algehele narcose.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben vooral benieuwd naar de herstelperiode
en naar ervaringen van personen die deze operatie in het verleden hebben ondergaan.
Blijven ze weg?


GerdaR
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: in de kop van drenthe

Re: Ervaring strippen spataders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:11

Ik heb het nu 3 jaar geleden laten doen in het ziekenhuis in Assen. Beide benen, ik had de aders er echt bovenop liggen. Ik moet je helaas teleurstellen, maar er zijn echt al weer nieuwe aders bij mij te zien. Het is bij mij ook een erfelijke kwestie. Mijn moeder is meerdere malen gestript en ze hebben ze ook droog gespoten, maar wij komen er niet vanaf. De operatie op zich verneem je natuurlijk niets van, wilde ook zo snel mogelijk het ziekenhuis verlaten, maar dat viel vies tegen, zodra je je benen naast het bed zet. Gelukkig s’avonds wel naar huis, ik heb een behoorlijke tijd pijnstilling gehad en mij niet lekker gevoeld. Ook echt een week niet bij de paarden geweest, ik zou het ook zeker niet snel weer laten doen, tenzij ik er echt last van krijg. Ik hoop dat het bij jouw positief uitpakt en je van de zomer met spatader loze benen de zon in kan. Succes.

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:13

Ik ben gestript gespoten en gelaserd.. onder plaatselijke verdoving( hele been) 2 dagen na elkaar ( beide benen geholpen) en niet overdreven veel lastgehad vind ik wel echt pootje hoog eerste week en echt kalm aan doen

En idd ze kunnen gewoon weer opnieuw ontstaan bij mij valt gelukkig nog mee is nu 4 jaar geleden ook in assen

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 22:41

snorkel1986 schreef:
Ik ben gestript gespoten en gelaserd.. onder plaatselijke verdoving( hele been) 2 dagen na elkaar ( beide benen geholpen) en niet overdreven veel lastgehad vind ik wel echt pootje hoog eerste week en echt kalm aan doen

En idd ze kunnen gewoon weer opnieuw ontstaan bij mij valt gelukkig nog mee is nu 4 jaar geleden ook in assen


Bedankt voor je reactie.

Er is weinig aan informatie te vinden over het herstellen.
Het is voor iedereen natuurlijk anders.
Vanochtend naar het Z-H gebeld, maar kreeg daar ook een standaard antwoord waar ik niet veel mee kan.

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 22:53

GerdaR schreef:
Ik heb het nu 3 jaar geleden laten doen in het ziekenhuis in Assen. Beide benen, ik had de aders er echt bovenop liggen. Ik moet je helaas teleurstellen, maar er zijn echt al weer nieuwe aders bij mij te zien. Het is bij mij ook een erfelijke kwestie. Mijn moeder is meerdere malen gestript en ze hebben ze ook droog gespoten, maar wij komen er niet vanaf. De operatie op zich verneem je natuurlijk niets van, wilde ook zo snel mogelijk het ziekenhuis verlaten, maar dat viel vies tegen, zodra je je benen naast het bed zet. Gelukkig s’avonds wel naar huis, ik heb een behoorlijke tijd pijnstilling gehad en mij niet lekker gevoeld. Ook echt een week niet bij de paarden geweest, ik zou het ook zeker niet snel weer laten doen, tenzij ik er echt last van krijg. Ik hoop dat het bij jouw positief uitpakt en je van de zomer met spatader loze benen de zon in kan. Succes.


Bedankt voor je reactie.

Bij mij liggen ze er ook bovenop. Hier ook een erfelijke kwestie en twee zwangerschappen.
Ik had zelf al een vermoede dat het herstel best tegen valt.
Dat werd door het Z-H niet echt verteld.

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:06

Bij mij een jaar of tien geleden gedaan en spatader is niet terug gekomen.
Wel is mijn ader gaan ontsteken door teveel gestold bloed. Moest toen weggedrukt worden.. Maar ik was een bijzonder geval, mijn ader maakte een soort "looping".

Heb volgens mij een week in verband gezeten maar daar mocht ik alles mee doen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Time2Tri
Berichten: 6105
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 07:44

SafierZ schreef:
Blijven ze weg?


Nee :n

Mijn rechterbeen is behandeld in 2014 , onder plaatselijke verdoving .
Een dikke ader is dicht gebrand , die is ook nog nicht .
De " kronkels " net onder de huid zijn er uit gestript , en die zijn net zo
hard weer terug .
Zit er over na te denken ze eind van dit jaar nog een keer eruit te laten halen .


Herstel : Heb een paar dagen een steunkous moeten dragen , en de eerste
tijd druk in het been gehad als ik langere tijd stil stond .


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, chamion, Herfstblad, MissyNr1 en 60 bezoekers